Condoom genoeg?

09-04-2013 13:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie alleen het gebruik van een condoom betrouwbaar genoeg?

Ik heb nu geen relatie en zit daarom ook niet aan de pil. Maar ik date nu al een tijdje en ik merk wel dat de eerste keer eraan zit te komen.

Wat moet ik doen? Aan de pil gaan terwijl ik niet eens zeker weet of het wel echt wat gaat worden tussen ons? Of gewoon vertrouwen op de veiligheid van het condoom?
quote:Star schreef op 09 april 2013 @ 13:29:

Ja eens met Noes. 2 condooms.

Er zijn écht mensen he, die twee condooms over elkaar heen sjorren en dan denken dat ze dubbel veilig zijn. Ooowwww
quote:rosah schreef op 09 april 2013 @ 14:42:

@eldiabonita wat zegt die dan?Mijn huisarts vind alleen condoomgebruik een onaanvaardbaar groot risico op zwangerschap geven.Maar er zijn vast ook wel huisartsen die er anders over denken
Maar on topic; ik zou het Double Dutch doen als ik jou was. Als ik jouw OP zo lees, ben je sowieso al verstandig bezig.

En een condoom is behoorlijk veilig (bij goed gebruik), maar niet 100%. Anticonceptie zoals de pil, nuvaring etc. beschermt weer niet tegen soa's. Dus als je beide gebruikt, ben je safe en misschien iets meer ontspannen als je straks seks gaat hebben. Veel plezier met daten!
quote:eldiabonita schreef op 09 april 2013 @ 14:45:

[...]

Mijn huisarts vind alleen condoomgebruik een onaanvaardbaar groot risico op zwangerschap geven.Maar er zijn vast ook wel huisartsen die er anders over denkenJa, dat is zo. Want de huisarts van mijn dochter heeft ooit gezegd dat als je in staat bent om netjes met condooms om te gaan, je beter nooit of zo min mogelijk perioden van je leven "hormonale troep" kunt gaan slikken. Dus ook huisartsen geven inderdaad verschillende adviezen. Logisch, want ook een medisch advies is slechts de combinatie van de risico's (feiten) en een eigen visie daarop. Hoe dan ook, mijn dochter ging toen toch voor de pil.
Ik heb jarenlang geen pil geslikt, ben ook niet zwanger geworden. Ik let op hoe het vrijen gaat en ik let op mijn cyclus. Maar ik moet zeggen dat ik redelijk wat gescheurde condooms heb gehad of dat hij een enkele keer afgleed, een behoorlijk aantal mannen wil hem er zonder condoom in stoppen dus dan moet je duidelijk aan kunnen geven en er voor zorgen dat dat niet gebeurt en soms wilde ik zelf ook wel eens zonder condoom.

De kans is klein, zeker als je je cyclus bijhoudt. Maar echt die kans waarbij je de 100% benadert, nee.

Ik vond het voordeel van niet de pil slikken dat ik wel meer oplet dat er ook echt een condoom gebruikt wordt (op de goede manier). Mannen zijn trouwens banger voor kinderen dan voor SOA's...

Het is nooit zeker. Je maakt inderdaad een kansberekening. Met voors en tegens. Wil je van een man écht geen kinderen zelfs niet als je condooms én PIL zou gebruiken dan denk ik voor mijzelf altijd dat het beter is om niet met hem te vrijen.

Er is altijd een kleine kans, in elke normale omstandigheid van vrijen, dat je toch alsnog zwanger raakt.
Ik zou het risico niet meer nemen.

Was zwanger na een gescheurd condoom en een morning after pil die niet gewerkt heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven