ongelukkig door angst

09-04-2013 20:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Na lang meelezen op dit forum en goed advies zien langskomen, heb ik besloten om ook mijn verhaal hier neer te droppen.

Ik heb iets gedaan wat niet verstandig is ( verhaal laat ik achterwegen ivm herkenning) ik ben nu heel bang dat ik gepakt word. Ik weet dat dit een beetje vaag klinkt, maar als diegene erachter komt zal ik sociaal kapot worden gemaakt. Ik denk dat ik het niet zal overleven en weet zeker dat iedereen me zal laten vallen. Ik heb een domme fout gemaakt en zal hier ook mee moeten leven. Nu leef ik dagelijks met de angst dat diegene er achter komt en iedereen me zal uitlachen.

Dit is nu zo ver dat ik op dit moment mijn leven ook niet meer zie zitten. Ik slik anti depressia en heb nergens meer zin in. Ik leef hele tijd met het idee van het duurt niet lang meer voor diegene er achter komt en ik door iedereen zal worden uitgelachen. Ik weet dat wie zijn billen brand op de blaren moet zitten, maar ik heb zo'n spijt van wat ik heb gedaan dat ik gewoon hoop dat het allemaal goed komt.

Ik wou dit gewoon even van me afschrijven en ik hoop dat ik niet onduidelijk overkom. Ik zou zo graag mijn verhaal hier neerzetten maar ben bang dat het herkent word vandaar.

alvast bedankt voor het lezen lieve mensen.
Oefff.. Klinkt niet best.

Wel moeilijk om advies te geven als we het verhaal niet kennen...

Wens je in iedergeval veel wijsheid en sterkte toe.
Ik weet niet hoe ernstig het is wat je gedaan hebt. Maar de enige manier om van deze angst af te komen is denk ik bekennen. Kan je er niet met een psycholoog over praten? Misschien helpt het om je verhaal kwijt te kunnen aan een buitenstaander en helpt het je om van die angst af te komen.
Some flies are too awesome for the wall
Misschien een rare tip; schrijf het verhaal op en verbrand het daarna. Kan je mss ook helpen, ooit eens gedaan bij therapie en hielp mij wel.
Ik kan totaal niet inschatten hoe we je kunnen helpen wat betreft je situatie aangezien je het verhaal niet durft te vertellen.

Ik neem aan dat je bij een psychiater loopt? (Gezien het feit dat je AD krijgt). Ik zou daar bespreken wat je zorgen zijn. Misschien kan hij of zij je daarbij helpen.

Sterkte!
quote:Ephina schreef op 09 april 2013 @ 20:14:

Ik kan totaal niet inschatten hoe we je kunnen helpen wat betreft je situatie aangezien je het verhaal niet durft te vertellen.

Ik neem aan dat je bij een psychiater loopt? (Gezien het feit dat je AD krijgt). Ik zou daar bespreken wat je zorgen zijn. Misschien kan hij of zij je daarbij helpen.

Sterkte!AD kan je ook gewoon van je huisarts krijgen.
Niet overleven? Ben je bang dat je vermoord wordt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Op welke manier ook moet je het bekennen,dit blijft je hele leven

een nachtmerrie.

Ga in iedergeval praten met een vertrouwens persoon,ik weet niet of je een geloof aan hangt, dan kan je naar een pastor.

Ga anders naar je h a ,en vraag om 2 consulten, dan heb je wat langer de tijd bij hem.

Het allerbeste.
quote:wajang schreef op 09 april 2013 @ 20:18:

[...]

AD kan je ook gewoon van je huisarts krijgen.Oh echt? Wat onverstandig. Thanks voor de info.
goh wat vervelend ! tja we kunnen je niet helpen,wel je verhaal lezen, maar veel sterkte !!
Wees jezelf....
quote:burgos schreef op 09 april 2013 @ 20:20:

Op welke manier ook moet je het bekennen,dit blijft je hele leven

een nachtmerrie.Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je weet niet waar het over gaat. TO gebruikt AD en heeft daar misschien hele goede redenen voor. Wellicht overdrijft ze wel en versterk je alleen haar gevoel.
quote:Ephina schreef op 09 april 2013 @ 20:20:

[...]

Oh echt? Wat onverstandig. Thanks voor de info.

Waarom onverstandig?

Dat zijn ook artsen.
quote:Fame schreef op 09 april 2013 @ 20:20:

Niet overleven? Ben je bang dat je vermoord wordt?

Vond dat ook een enge zin..

Misschien zeg ik nu wel iets heel geks, maar in dat geval misschien naar de politie?
quote:wajang schreef op 09 april 2013 @ 20:22:

[...]

Waarom onverstandig?

Dat zijn ook artsen.

I know. Ik studeer er ook voor. Heel veel mensen die AD slikken hebben in mijn ogen problematiek die niet alleen onder toezicht van een arts moeten staan, maar gepaard moeten gaan met goede psychologische hulp. Het komt meer en meer, maar niet elke huisarts kan dat.

Maar das een mening . Uiteraard geen feit.
Meestal is de combi ad en een psychiater beter. Als ik het voor het kiezen had zou ik ook zo weg willen bij mijn psychiater, maar dat durft de huisarts niet aan. Omdat de psychiater er toch meer verstand van heeft. En daarbij vind ik persoonlijk ad alleen meestal niet afdoende, meestal in combi met therapie, maar das natuurlijk weer afhankelijk van alles en het verhaal en de situatie.
quote:rbcrsd schreef op 09 april 2013 @ 20:25:

Meestal is de combi ad en een psychiater beter. Als ik het voor het kiezen had zou ik ook zo weg willen bij mijn psychiater, maar dat durft de huisarts niet aan. Omdat de psychiater er toch meer verstand van heeft. En daarbij vind ik persoonlijk ad alleen meestal niet afdoende, meestal in combi met therapie, maar das natuurlijk weer afhankelijk van alles en het verhaal en de situatie.

Nouja, vandaar dus mijn mening .

TO, krijg jij psychologische hulp?
quote:Ephina schreef op 09 april 2013 @ 20:23:

[...]

I know. Ik studeer er ook voor. Heel veel mensen die AD slikken hebben in mijn ogen problematiek die niet alleen onder toezicht van een arts moeten staan, maar gepaard moeten gaan met goede psychologische hulp. Het komt meer en meer, maar niet elke huisarts kan dat.

Maar das een mening . Uiteraard geen feit.

Er zijn ook mensen waarvan een bepaald stofje niet voldoende wordt aangemaakt in de hersenen, ik meen endorfine?

Die zijn eerder gebaat bij een pilletje dan bij psychologische hulp

Maar goed, dat is een heel ander verhaal.

We mogen niet de topic vervuilen.
Ja je was me net voor Ephina! Ik studeer er niet voor, ik ben zelf onder behandeling.
quote:wajang schreef op 09 april 2013 @ 20:28:

[...]

Er zijn ook mensen waarvan een bepaald stofje niet voldoende wordt aangemaakt in de hersenen, ik meen endorfine?

Die zijn eerder gebaat bij een pilletje dan bij psychologische hulp

Maar goed, dat is een heel ander verhaal.

We mogen niet de topic vervuilen.

Je hebt ongeveer gelijk hoor . Ze hebben een tekort aan serotonine. Die hebben, indien het tekort standaard wordt aangevuld, vaak geen psychologische problemen. Maar een groot deel wel. En daar is de HA echt niet genoeg.

Einde vervuiling .
quote:rbcrsd schreef op 09 april 2013 @ 20:29:

Ja je was me net voor Ephina! Ik studeer er niet voor, ik ben zelf onder behandeling.Dat is nog betekenisvoller. Jij hebt het aan den lijve ondervonden. Ik leer van boeken en docenten .
TO dat klinkt wel heftig. Zeker die zin dat je het er misschien niet levend van afbrengt? En aan de andere kant dat ze je zullen uitlachen.

Ik hoop dat je naast de AD ook psychologische hulp krijgt, want meestal is de combinatie pillen en praten het beste voor de client.

Alleen pillen heeft minder 'resultaat' is mij altijd verteld.

Is er niemand die je in vertrouwen kunt nemen? Heb je niet een beste vriend of vriendin of is dat te dichtbij?

Heel veel sterkte in ieder geval.
Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar wat je gedaan hebt

Kun je niet gewoon wat details veranderen en je verhaal vertellen? Misschien krijg je dan wat reacties die je enigszins kunnen geruststellen ( of niet)

Grote kans dat het wel meevalt, andere mensen kijken vaak verfrissend anders tegen dingen aan. Juist hier op het viva forum kun je eerlijke reacties krijgen.

Vooruit met de geit, voor de draad ermee
Ja en?
zo jongens bedankt voor de snelle reacties. Ben heel blij met al jullie reacties.

Ik heb dit verhaal zo getypt hoe ik het ervaar.. dit overlevens gedoe kwam er misschien een beetje verkeerd uit.

Wat ik heb gedaan is helemaal niet ZO erg ik schaam me er gewoon voor. 't komt er opneer dat ik mezelf anders heb voorgedaan.. tegenover mensen. Ik ben gewoon nogal een schijterd en kan heel snel instorten. Ik krijg geen hulp, omdat ik mezelf gewoon heel erg schaam en het liefst het vergeet. Ik wou dat er een knop was om alles uit te zetten en verder te gaan met mijn leven. Maar dan denk ik weer hey ik heb dit zelf gedaan.

Mijn vriendinnen weten van niks en ik ben heel goed in mooi weer spelen en juist dat breekt me dat ik heel graag me weer gelukkig wil voelen, maar dit niet kan. Het met iemand bespreken is geen optie omdat ik me te erg schaam. Nu ik dit ook terug lees denk ik tsjongejonge ik ben een gevalletje hopeloos.

Ik heb me gekeert tot mijn geloof, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets heb van ik verwaasloos mijn geloof altijd behalve als ik zelf iets nodig heb dat god me daarom toch niet zal helpen.

Nogmaals bedankt voor het reageren en de steun meiden!
Hoe groot is de kans dat de persoon waar het om gaat er achter komt? Kun je daar zelf nog invloed op uitoefenen?

Is het een goede vriend(in) of gewoon een kennis?
Meid ik reageer straks uitgebreid, heb even bezoek. Maar ik zou mijn vriendinnen nooit veroordelen op wat jij nu vertelt. De jouwe vast ook niet .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven