Geld & Recht alle pijlers

Schuldsanering

10-04-2013 12:53 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin januari wou ik een nieuwe start maken en mijn leven op orde te krijgen.

Ik heb mijzelf aangemeld bij de schuldsanering.

Nu 3 maanden veder, is er nog weinig gebeurd wat natuurlijk mijn eigen schuld is. Ik heb mijn papieren nooit op orde gehad en nu ik alles bij elkaar probeer te zoeken/op te vragen gaat daar toch heel veel tijd in zitten.

Op dit moment is de situatie zo uit de hand gelopen dat ik ongeveer 3 maanden huur achterstand heb. Maar nog steeds niet mijn papieren ingeleverd bij de schuldsanering omdat ik het gewoon niet allemaal bij elkaar heb.

Het meeste heb ik wel bij elkaar , Maar b.v. de huur specificatie heb ik niet. Die heb ik wel nodig. De woningbouw reageerd niet op mijn telefoontjes of mailtjes. Hun vinden dat ik eerst mijn huurachterstand moet inlossen voordat hun dat naar mij willen sturen.

Ook mis ik de 3 maanden afschriften van mijn rekening. Aangezien ik en conflict heb gehad via marktplaats is mijn rekening geblokkeerd tot ik iemand heb terug betaald. Wel heb ik een nieuwe rekening geopend waar mijn uitkering op gestoord word nu. Maar geen 3 maanden afschriften ..

Zou ik nu alsnog zonder al die benodigde papieren kunnen aankloppen bij de schuldsanering ?

Ik ben zo bang dat ik uit huis word gezet en dat ik nog veder van huis ben...
ik denk dat je heel snel iets moet gaan doen anders sta je idd op straat. Bij 3 maanden gaan ze een procedure starten. Maak iig een afspraak bij de schuldhulpverlening en als het goed is, moe je via internetbankieren een uitdraai kunnen maken van je transacties
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:sn00piiy schreef op 10 april 2013 @ 12:53:

Zou ik nu alsnog zonder al die benodigde papieren kunnen aankloppen bij de schuldsanering ?

Dat weten wij toch niet? Informeer bij de schuldsanering. Leg hen uit welke papieren je niet kunt overleggen en waarom niet. Vraag hen om advies. Zij zijn degenen die aan de hand van die papieren beslissen of je wordt toegelaten in de schuldsanering en zij zijn dus ook degenen die kunnen beslissen of ze je kunnen en willen helpen zonder die papieren.
Afschrift van internet bankieren?

Waarom bellen en mailen, je kunt er ook heengaan heb je direct antwoord
Be the change you want to see in the world
Huh? Je hebt een conflict gehad met iemand op marktplaats en daardoor is je bankrekening geblokkeerd? Hoe is dat in zijn werk gegaan?

Heb je uberhaupt al bij de schuldhulpverlening aangeklopt?
Ik kan helaas geen afspraak maken. Ik moet gewoon langsgaan.

Ik kan een uitdraai maken van de transacties van mijn nieuwe rekening. Bij de oude rekening kan ik helemaal niet meer bij.
quote:sn00piiy schreef op 10 april 2013 @ 13:00:

Ik kan een uitdraai maken van de transacties van mijn nieuwe rekening. Bij de oude rekening kan ik helemaal niet meer bij.En je gaat niet langs omdat......?
dan pak je nu je jas en de spullen die je wel hebt en ga je er naar toe
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Allemachtig wat een bende. Verzamel wat je hebt en ga langs. En bel de woningbouw, want het duurt nog even voor het traject echt start en tegen die tijd sta je op straat.

Tijd om wat te doen!
quote:sn00piiy schreef op 10 april 2013 @ 13:00:

Dan ga je dus langs. Vandaag nog. En als ze nu gesloten zijn voor de rest van de dag, dan zorg je dat je morgen om openingstijd bij ze op de stoep ligt met alle papieren die je WEL hebt. Je kunt ook nog even wachten, maar dan heb je niet alleen al je papieren om mee te sjouwen maar ook je huisraad...

quote:Ik kan een uitdraai maken van de transacties van mijn nieuwe rekening. Bij de oude rekening kan ik helemaal niet meer bij.Over wat er met die oude rekening aan de hand is heb je ook brieven gehad neem ik aan? Meenemen die handel. Alles. Beter teveel meenemen dan te weinig.
quote:Sophiaaaaa schreef op 10 april 2013 @ 13:00:

Huh? Je hebt een conflict gehad met iemand op marktplaats en daardoor is je bankrekening geblokkeerd? Hoe is dat in zijn werk gegaan?

Iemand heeft via MP iets bij mij gekocht. Geld overgemaakt. Ik heb het product op gestuurd. Product voldeed niet aan haar verwachtingen. Heb aangeboden dat ze het product terug mocht sturen en ik het geld terug zou overmaken. Of de helft van het geld terug en dat ze het product mocht houden ( aangezien ik het ook vervelend vond dat zei niet tevreden was)

Met beide ging zei niet akkoord. Heeft aangifte tegen mij gedaan voor oplichting. Heeft mijn bank aangeschreven . Ik een brief van mijn bank gehad, Situatie uitgelegd . Maar hun vonden dat ik het volledige bedrag moest terug storten, zonder dat ik het product terug kreeg en hier ging ik niet mee akkoord.

Ja ik heb zeker al aangeklopt bij de schuldsanering
Maar bij dit soort dingen kunnen ze je toch juist helpen bij het kantoor van de schuldhulpverlening? Hier komen veel mensen die hun eigen administratie niet meer kunnen overzien.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Hoezo wordt jouw rekening geblokkeerd na een conflict met iemand van Marktplaats? Dan moet er toch meer aan de hand zijn? Vreemd verhaal!
quote:Sophiaaaaa schreef op 10 april 2013 @ 13:00:

Dit snap ik ook niet.

En bij de woningbouw kun je ook langsgaan voor een huurspecificatie, moet je gewoon meekrijgen.
Langsgaan is best moeilijk. Ik mag niet alleen over straat / kan geen trappen lopen ivm handicap. tot 12:00 is hij open. Ik wil morgen ochtend langsgaan met alle papieren omdat er dan iemand kan meegaan.
quote:sn00piiy schreef op 10 april 2013 @ 13:05:

[...]

Iemand heeft via MP iets bij mij gekocht. Geld overgemaakt. Ik heb het product op gestuurd. Product voldeed niet aan haar verwachtingen. Heb aangeboden dat ze het product terug mocht sturen en ik het geld terug zou overmaken. Of de helft van het geld terug en dat ze het product mocht houden ( aangezien ik het ook vervelend vond dat zei niet tevreden was)

Met beide ging zei niet akkoord. Heeft aangifte tegen mij gedaan voor oplichting. Heeft mijn bank aangeschreven . Ik een brief van mijn bank gehad, Situatie uitgelegd . Maar hun vonden dat ik het volledige bedrag moest terug storten, zonder dat ik het product terug kreeg en hier ging ik niet mee akkoord.

Ja ik heb zeker al aangeklopt bij de schuldsanering

Hier geloof ik echt helemaal niks van. Alsof de bank er tussen gaat zitten dat jij een conflict hebt met iemand van Marktplaats.

Als ze het artikel niet ontvangen zou hebben, zou het nog iets anders zijn maar ze was er gewoon niet tevreden over.

Dan nog geloof ik niet dat ze zomaar jouw rekeningnummer blokkeren.

[...]

Ja ik heb zeker al aangeklopt bij de schuldsaneringen wat zeiden zij toen?
Inderdaad nu langs gaan en vragen of ze in elk geval wbv de huurachterstand actie willen ondernemen.

Dan bel je bij thuiskomst vrienden, vriendinnen, familie, buren etc. om je te helpen je papierhandel te ordenen.

Probeer bij de supermarkt wat mandarijnendoosjes mee te nemen. Dat kost niets, ze zijn stapelbaar en hebben een handig formaat. Ik kan me voorstellen dat je nu geen geld gaat uitgeven aan ordners en mappen.

[...]

Ja ik heb zeker al aangeklopt bij de schuldsaneringEerlijk gezegd vind ik dit een heel heel heel erg vreemd verhaal. Banken die bemoeien zich niet op deze manier met de zaken van hun klanten.
quote:sn00piiy schreef op 10 april 2013 @ 13:07:

Langsgaan is best moeilijk. Ik mag niet alleen over straat / kan geen trappen lopen ivm handicap. tot 12:00 is hij open. Ik wil morgen ochtend langsgaan met alle papieren omdat er dan iemand kan meegaan.Je mag niet alleen over straat? Van wie niet? Als jij een volwassen vrouw bent en niet onder curatele staat ergens mag je dat gewoon zelf bepalen hoor.

[...]

Ja ik heb zeker al aangeklopt bij de schuldsaneringHier geloof ik niks van. Een bank bemoeit zich daar niet mee, die zal echt niet op de stoel van de rechter gaan zitten. En dat is waar de klager moet zijn, bij de rechter.
quote:sn00piiy schreef op 10 april 2013 @ 13:07:

Langsgaan is best moeilijk. Ik mag niet alleen over straat / kan geen trappen lopen ivm handicap. tot 12:00 is hij open. Ik wil morgen ochtend langsgaan met alle papieren omdat er dan iemand kan meegaan.

Die afspraak met diegene die mee kan gaan is al gemaakt?

Dan kun je mooi de rest van de middag alle papieren die je wel hebt bij elkaar zoeken. Wat je vanmiddag kùnt doen, ook daadwerkelijk doen.

Ook vanmiddag doen: bellen. Met de instanties waar je dus nog papieren/overzichten/afschriften van moet hebben. Zal je in de praktijk nu geen papieren opleveren, maar je kunt wel opschrijven hoe laat je met wie gebeld hebt en wat er geantwoord is op jouw vragen. Kun je daar mooi mee wapperen morgen bij de schuldsanering, om te laten zien wat je ondernomen hebt om die papieren te krijgen.
quote:toedeledokie schreef op 10 april 2013 @ 13:05:

Maar bij dit soort dingen kunnen ze je toch juist helpen bij het kantoor van de schuldhulpverlening? Hier komen veel mensen die hun eigen administratie niet meer kunnen overzien.

Dat lijkt mij ook ja, je zal echt niet de enige die een puinhoop van haar administratie gemaakt heeft.

Maar je moet dan wél nu die kop uit het zand halen. Je bent nu alweer een dikke drie maanden verder, met een huurachterstand, dus je moet nu echtechtecht actie ondernemen.

Hup, van het forum af en als de wiederweerga alles bij elkaar zoeken zodat je morgenochtend om 9 uur daar voor de deur kunt staan.
Ik snap er steeds minder van. Ben je verstandelijk beperkt dat je niet alleen de deur uit mag? In dat geval zal er vast meer begeleiding beschikbaar zijn om je hierbij te helpen.
Dat van MP en die bank komt mij ook heel raar over. Mijn dochter heeft vorig jaar geld overgemaakt aan een 'verkoper' en die is er met haar centjes vandoor gegaan. Natuurlijk hebben we aangifte gedaan en ik moest de bank aanschrijven van de oplichter dat ik het geld terug gestort wou hebben. Nou, kreeg een kort briefje dat ze dat dus niet gingen doen. Ondanks mijn aangifte. Dus dit verhaal lijkt me heel sterk...
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven