Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ fabienne: nou zeg dat, massahysterie. Ik vind het maar een vreemd gebeuren. Lijkt de marathon van Berlijn wel. Die was ook binnen een uur uitverkocht. Idioterie.

@ sun: o jij loopt in rotterdam. Leuk!

Ik ga morgen weer een rustig rondje hobbelen in de ochtend.

Fijn weekend meiden
Vanmiddag eindelijk de route in kootwijk gelopen. Ben ik al zo lang van plan. In de zomer van 2011 heb ik de route gefietst samen met mijn moeder, dus kon ik nu de route op mijn Garmin zetten voor als er een paaltje weg zou zijn. Op zich heb ik wel herkennings punten maar het is wel lekker om zeker te weten dat je de goede kant op gaat.

Heerlijk in de zon gelopen en in de sneeuw, een stuk was zelfs al weer wit. Het is een mooie route met een hoop smalle bos paadjes. Maar wel weer zwaar. Ik vind het verschil tussen een wedstrijd en een loopje in mijn eentje altijd zo`n verschil.

Vorige weer liep ik 13 km zonder problemen en vandaag heb ik een hoop moeite met 15 km. De route is langer maar heb stukjes gewandeld tussen door.

Net als iedereen klaag ik ook over de kou, maar met lopen is dit eigenlijk prima weer en hoeft het niet warmer. Al is die sneeuw wel weer wat overdreven

Ik ga maandag niet naar Losser, is een uur rijden, heb ik geen zin in.

Dinsdag inschrijven voor de DTD loop, als lid van Le Chamion heb ik altijd een startbewijs en kan mij de hele maand April inschrijven.

En dinsdag met de loopgroep weer het bos in, geen rondjes meer op het industrie terrein

Maart 93

2013 231 km
Net terug van een rondje.

34 minuten 4.8 km

Ik loop nu een ander rondje voor de verandering anders word het zo saai haha.

Woensdag start ik met WEEK 7

les 19
Hallo! Ik ben de maand maar weer eens met goede voornemens begonnen! Kijken of het deze maand wel lukt haha.

Jullie allemaal nog goed bezig zie ik!

April 5 km - Totaal 2013 55 km
Ik heb net een rondje door een bos in de buurt gelopen. Ik vond het erg leuk, maar een stuk zwaarder op onverharde paden.

april 5,52 km, 2013 161,60 km
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Bibiane: Soms heb je wel eens een dag dat het niet zo lekker gaat. Of heb je er last van dat je alleen loopt? Mijn vriend heeft de loopgroep nodig om vooral na de 8km door te zetten en niet tussendoor te gaan wandelen.

Dita, Sokkie en Sun.Lover: goed bezig!

Ik heb gistermiddag een rondje gelopen van 8,5km, de eerste kilometers van april. Het viel me nog vies tegen toen ik tegen de wind in moest lopen.

april: 8 km, totaal 211 km
Ik heb 29 maart jl. voor het laatst in de sneeuw gelopen: 8 km. 00:51:11, Snelheid: 9,40 km/u. Deze week niet gelopen drukke paasdagen gehad en sinds gisteren via mijn werk verhuisd naar een nieuwe locatie. Erg leuk. Vrijdag a.s. ga ik weer lekker hardlopen.

@Max ik heb nog geen nieuwe schoenen uitgezocht ga ik morgenmiddag doen.

Jullie zijn allemaal nog goed bezig! Ik ga snel weer verder werken.

Maart: 58 km. April: 0, Totaal: 204 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Binnenkort ga ik mijn eerste wedstrijd lopen: nu 5 km maar ik ben aan het trainen voor 10 km op 26 mei! Best spannend zo'n eerste keer. Ik zoek eigenlijk jullie goede tips voor zo'n eerste wedstrijd. Bv wat neem ik mee om een startnummer te bevestigen aan mijn shirt of jack? Hoe bevestig je zo'n chip aan je schoen? Nog andere superhandige tips voor deze nieuwkomer? Graag lees ik jullie adviezen, alvast bedankt!
@ Zonnebloempje: Ik heb tot nu toe steeds kleine veiligheidsspeldjes bij het startnummer gekregen. En op de achterkant van het startnummer zat de chip, heel handig dus.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Zonnebloempje: startnummer is idd met veiligheidsspeldjes.Chip doe ik altijd op een schoen, veter er uit halen, veter door de chip en dan in je schoen veteren.

Vandaag weer 5 gelopen.

April 10 km - Totaal 2013 60 km
x
Startnummer maak ik altijd vast aan een ding dat ervoor gemaakt is:

Ik heb deze week magneetjes binnengekregen die bedoeld zijn om het startnummer op z'n plek te houden. Geen idee of dat bevalt, maar dat hoor je nog van me.

@ Chip: zoals Sokkie dat beschrijft.
@ mother: heb je al naar schoenen kunnen kijken?

@ zonnebloem: zoals hier al gezegd: startnummer met zo'n beltje of gewoon met speldjes vastzetten. Soms zit de tijdregistratie in het startnummer, daar kan je even naar kijken, hangt van de loop af. Bij andere loopjes krijg je een chip, al dan niet een monsterlijk groot ding. Ik gebruik voor mijn komende loop waar gelopen wordt met een championchip van die plastic strips om de chip OP mijn schoen te doen en niet door de veters want dat zit niet altijd even lekker (afhankelijk van soort schoen). Schaartje dan ook meenemen anders krijg je het er niet meer af

@ sokkie: ook weer lekker bezig -)

Fijn weekend meiden!
Ik heb net een rondje gelopen. Ik heb maar 6,14 km gelopen. Ik was even niette motiveren tot meer. Ik ben dit weer en de wind zo zat. Ik heb wel gemiddeld 5,55 min/km gelopen.

Fijn weekend allemaal

april 11,66 km, 2013 167,74 km
Zon, koude wind en thermo shirt is niet zo'n goede combi toch lekker gelopen in het haagse bos. Training, 8.431 m, 00:53:38, Snelheid: 9,43 km/u.

@Max, ja ik heb gistermiddag de schoenen omgeruild voor de Asics GT 2000, moest wel ¤10,00 bijbetalen. Ja zei de verkoper dit zijn de nieuwste schoenen duh.

@Zonnebloempje, spannend je eerste loopje.

Chip zit aan je startnummer vast, ik maak mijn startnummer vast met veiligheidsspeldjes.

@Sokkie goed bezig.

Ik ga weer even verder werken. Sinds dinsdag jl. zijn wij verhuisd naar een nieuw gebouw waar wij flexwerken super gaaf.

April: 8.4 km. Totaal: 212.4 km.
Vrijdag ben ik gaan lopen, maar het voelde niet goed, dus dat was maar een kort rondje. Vandaag heb ik een rondje gemaakt van 4km, maar ook dat ging niet supergoed. Ik ben al zo'n 2 weken (als het niet langer is) aan het kwakkelen met keelpijn, neusverkouden, wat hoesterig. Bah. Ik hoop dat ik me snel wat beter voel, want ik wil zo graag lekker verder lopen met mijn schema!

april 15 km, totaal 218 km
Zo, wat een weertje vandaag!!! Vanmiddag heerlijk met de hond gewandeld en zojuist op de valreep nog even gelopen.

@Fabienne: he balen, hopen dat het snel beter wordt!!

April 15 km - Totaal 2013 65 km
Bedankt allemaal voor jullie goede adviezen, voel me nu wat zekerder over mijn eerste wedstrijd. Moet goed komen: voor zondag as wordt er 20 graden voorspeld en gisteren liep ik mijn eerste 10 km uit! Ik ben blij! Hoop zondag 5 km binnen de 30 minuten te rennen. Jullie ook lekker genieten van het mooie weer dat komen gaat, het gaat nu toch echt een keer gebeuren!
Fabienne, ik denk dat het voornamelijk tussen mijn oren zit. Met een wedstrijd stel ik mij in op 13 km aan een stuk te lopen, en wil ik de andere lopers niet voorbij laten gaan, als ik alleen loop heb ik die motivatie niet en ben ik het al gauw zat. En ik ben ook wel wat lui geloof ik. Met de kracht training doe ik ook graag wat minder dan ik zou moeten doen. Als we 10 x moeten opdrukken vind ik 5 x ook wel genoeg. Ik heb ook niet voor niks een fiets met trapondersteuning hahaha

Van het weekend niet gelopen, ik zo`n spierpijn dat ik het niet aan dorst. Ik dacht dat het van de kracht training kwam van vrijdag maar het komt door het fietsen. Ik ben echt zo`n verschrikkelijk watje, vorige week mijn stuur van de fiets anders gezet en mijn hele lijf is van slag. Vandaag wel weer op de fiets naar het werk gegaan en het gaat beter.

Vanavond naar de loopgroep gegaan om lekker in het bos te rennen. Het was maar een klein clubje maar wel gezellig.

In Lunteren gelopen bij het middelpunt van nederland als je de steen moet geloven die daar ligt

Zaterdag is de kippenren in Barneveld.

En ik kreeg een berichtje van de loop in Voorthuizen dat ze mijn shirt komen brengen zodat ik die aan kan trekken bij andere loopjes voor reclame, kan ik hem in Hilversum aan trekken
Dat punt ken ik, in Lunteren! Heb er nog aan staan trekken voor een foto

Dat luiige dat heeft mijn vriend ook, al vind ik dat niet echt lui. Ik heb dat niet, maar ik loop denk ik wel langzamer omdat ik niet in een groep loop. En ik heb ook trapondersteuning, maar ik zie daar alleen maar voordelen van . Omdat ik trapondersteuning heb, ben ik veel meer gaan fietsen.

april 18 km, totaal 221 km
Ben ik het helemaal mee eens, ik fiets nu bijna elke dag naar het werk in plaats dat ik de auto pak. Is toch 10 km heen en 10 terug.
Hoppa niet mijn snelste tijd wel maar eerste 12.362 m, 1:16:57!
Hoppa niet mijn snelste tijd wel maar eerste 12.362 m, 01:16:57!
Vanavond ook weer gelopen les 19 al weer ging me goed af.

Was al een week niet geweest (oeps)

Op naar les 20

Groetjes en een fijne loopweek
Mooi, MOther2009! Fijn is dat hè. als je je grenzen verlegd.

Dita, pak het weer op, je bent er bijna!

Ik heb vanmiddag gelopen in de miezerregen. Ging niet zo lekker, bij de 3 - 4 km had ik het heel zwaar. Toen ik vervolgens wind mee had, merkte ik pas hoe hard het waaide en hoe veel gemakkelijker ik toen liep. Maar goed, het zit er weer op. Komend weekend wil ik een langere duurloop doen van 10km, maar ik weet niet of ik daar de tijd voor kan vinden.

april: 25 km, totaal 227 km

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven