Uitgerekend in maart 2013 - nieuw topic

07-08-2012 12:50 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij ons nieuwe topic!

NaamLeeftijd1e,2e,3e?Prov.UDBijzonderhedenLindahe2e7/3geb. 4/3 Pop351e & 2e8/3 geb. 20/1 Zonnetje322eNH11/3geb. 14/3 Mugske351e14/3geb. 28/3 Prinsesje332e17/3geb. 11/3 Muppet371eGld18/3 geb. 23/2 - KS Kimmake313eBelgiė/3geb. 6/3 Es1450322eNH20/3geb. 16/3 Odi322eZH23/3geb. 23/3 Dotjemol381eZH26/3

voor Sabrieneke, Demelza33, Sproetje21, Jayla, Jett1000 en Isis_83

De link naar het vorige topic
Dotje gefeliciteerd met je dochter.. Ks is niet leuk, Ben benieuwd waarom ervoor gekozen is.

Hier alles picobello.. Zoontje groeit als kool, donderdag laten wegen en hij weegt nu inmiddels bijna 3800 gram. Klinkt voor jullie misschien als normaal of licht, maar hij kwam vanaf 2545 gram. Dus er is ruim een kilo bij..

Ik geef geen borstvoeding, maar flesvoeding. Ik geef hem toch de fles op verzoek. Zoon komt om de 4 uur en in de avond soms een extra fles , wat mag van het consultatiebureau. In de nacht slaapt hij vaak 7 uur, dus heerlijk..

Met mama gaat het ook goed, heb zelfs afgelopen week mijn voetbal weer opgepakt en de eerste training al gehad. Heb alleen geen kracht in mijn benen, maar conditioneel viel het niet tegen.

Ik zie FB?

Linda: beterschap..

Ga even teruglezen!
Wat fijn pop! Er is nog hoop dus! Gisteren wel even geprobeerd, maar meneer had even geen idee wat hij moest doen en raakte gefrusteerd. Ander keertje weer als de honger niet zo groot is:)

Fijn muppet dat ie zo gegroeid is! En 7 uur slaap! Wauw:) hier ook plekken waar geen spieren meer lijken te zitten. Als ik bijv ll. M'n zij ga liggen (ja ja het omdraaien doet geen zeer meer!) dan zakt m'n bovenbeen helemaal in en moeten zove kracht zetten om hem omhoog te kunnen doen. Doet ook zeer. Over een week of twee weer naar de Fysio

De nachten komen ook goed!!
muppet ik snap je schema niet. om de vier uur en s nachts 7 uur ertussen. hoe kom je dan alsnog op 7 flessen? maakt ook eigenlijk niet uit, ik vroeg het mij alleen maar af.

wel heel fijn dat het lekker gaat

als je ook op fb wilt, mail me het beste even naar es1450viva@gmail.com

prinses, jammer dat je geen spieren over lijkt te hebben. hopelijk lukt het voeden zonder tepelhoedje iig snel.

lindahe, hoe is het met het ziekzijn?

nachtelijke verschoonpartijen hebben wij gelukkig niet. ik verschoon helemaal niet meer snachts. gaat al een hele tijd goed. sochtends alleen een volle plasluier met hooguit een spoortje poep. dus dat scheelt idd bij de gebroken nachten.

nu net twee nachten die best ok gingen en heel fijn dat wij samen met mijn ouders waren zo kon ik iedere keer sochtends nog weer even in bed duiken. verder ook een heel leuk en gezellig weekendje gehad ondanks dat de aanleiding waarom wij er waren een begrafenis was, maar ja bij iemand van 95 die zelf al jaren niet meer wilde leven en zelf geen kinderen had, was er ook niemand die echt heel erg verdrietig was. omdat zed dement was hebben we toch al jaren geleden van haar afscheid genomen.

man was gisteren al naar huis gegaan omdat hij vandaag moest werken en ik ben met de kinderen nog een nacht gebleven. vandaag dus alleen met de kinderen in de auto twee uur naar huis gereden, maar ook dat ging goed. zoon sliep sowieso en dochter een uurtje maar bleef ook daarna rustig zitten zonder veel te zeuren al heeft zij een hekel aan autorijden.

ik blijf het bizzar vinden hoe snel ik weer terugvind ik het normale leven. bij dochter duurde dat zoveel langer. logisch misschien omdat bij je eerste kind het leven veel meer verandert, maar toch doet het me best goed als ik complimenten krijg erover dat ik er zo goed uit zien en als mensen het knap vinden wat ik allemaal doe
nou jullie zijn ook stil... ik ga zo met zoon op avontuur met de trein naar amsterdam.
Haha ik ben wel stil, maar Zoon maakt herrie voor twee!

Hij heeft een aantal keer heftig gespuugd de afgelopen dagen, maar het lijkt weer over te zijn. Ik was al bang voor een maagvernauwing (bedankt Google ) of reflux... Maar blijkbaar was het gewoon gulzigheid of pech. Gisteren een regeldag met veel aanleggen, maar daardoor vannacht wel een keer 4 uurtjes achter elkaar geslapen!

Ik had trouwens net de wijkverpleegkundige op bezoek en die had vorige week een onderzoek gelezen dat een speen of fles geen invloed heeft op aanhappen/borstvoeding. Dus ik ga er ook mee beginnen, als m'n pink weer wordt afgekloven! Totdat er volgende week weer een onderzoek is wat het tegendeel bewijst, maar ja...

Ik herken wel wat je zegt over sneller weer op de been. Vooral op de dagen dat ik alleen met hem ben, voel ik me echt heel fit, omdat er dan weinig hoeft. Ik heb ook echt zin om zo wat boodschapjes te doen en lekker het dorp in te wandelen in de zon. Mijn broeken gaan ook weer dicht, wel met grote rol erboven, maar wijd shirt aan en het lijkt alweer heel wat haha!

Veel plezier in de trein, ga je wat leuks doen in A'dam?
Ja google is soms niet handig, kom je alleen maar enge dingen tegen terwijl er waarschijnlijk in de meeste gevallen niet meer aan de hand is dan een baby dat een dagje geen goede zin heeft

Ik zou in Amsterdam even naar de universiteit om boeken in te leveren en naar een vriendin. Maar we zijn niet geweest. Uiteindelijk duurde het langer dan gepland om alles bij elkaar te zoeken en dan is het met het ov altijd toch weer een wereldreis, zeker met baby en ik moest op tijd weer terug zijn om dochter op te halen. Dus nu doe ik morgen nog een poging...

Zoon was ook erg onrustig, heeft de halve ochtend aan de borst gehangen en leek de slaap niet te kunnen vinden. Niet veel spugen. Misschien ook weer een regeldag of het weekend was toch te druk, wat dat betreft is het waarschijnlijk niet verkeerd om nu eerst even een rustig dagje te doen? Nu slaapt hij alwel weer een hele poos in de wagen. Ik heb maar telefonisch bijgekletst met die vriendin waar in heen wilde.

Dat zoiets als speen/tepelverwarring waarschijnlijk niet echt bestaat, had ik ook al gehoord. Vandaar dat ik een speen gebruik. Het grotere gevaar lijkt te zijn dat je met een speen voedingen uit kunt stellen waardoor het kind te weinig om voedingen vraagt en de melkklieren niet genoeg gestimuleerd worden of zo. Wat meestal in eerste instantie geen probleem is, wel als een kind niet goed groeit en het zou kunnen betekenen dat de merkklieren niet genoeg produceren op lange termijn. Maar goed, bij vrouwen zoals jij en ik Odi, die al eerder successvol gevoed hebben, maak ik mij daar niet zo druk om. En mijn zoon hangt zeker vaak genoeg aan de borst. Vaker hoeft écht niet.
Wat fijn trouwens van die vriendin van je Odi, dat zij zo vaak voor jullie heeft gekookt. Hier had mijn moeder gekookt voor een dag of vier en een keer heeft een vriendin hier gekookt.
Over die tepel/speen verwarring zeiden ze hier in het ziekenhuis ook al dat het onzin was.

Ik typ mobiel en blijf alles 6 keer type ? Morgen meer:)
Even met links op mobiel typen tijdens voeding. Sjonge wat is dit meisje een piranha! Voeden gaat op zich goed maar ze zuigt zó hard, nooit geweten

Verder weinig tijd om te forummen. Kraam is erg leuk en een lekkere klets. Met al die voedingen heb ik een dagtaak. Het is wel gaaf dat het werkt hoor! Nou ik moet luier en van tepel wisselen dus stop weer. Maar alles goed dus, zitten hier op roze wolk <3
Dotje gezellig dat je nu ook meedoet met de nachtvoedingen.

Over piranha s. Nu in het begin mag aanhappen nog even pijnlijk zijn maar dat mag niet de hele voeding zo blijven.

Hier keurig nachtje. Twee keer gevoed maar hij viel beide keren aan de borst weer in slaap zodat ik maar een kwartiertje bezig was.
Ha es, ik zit ook weer. Gelukkig is nu het aanhappen al niet pijnlijk meer. Ik werd dol in het ziekenhuis van de verpleging met net andere, liefst tegenstrijdige, adviezen qua voeden. Nu met de kraam gaat het prima. Rugbyhouding gaat top, pitanha heeft klein mondje en ik heb grote borst/tepel. Dus geduld met aanleggen en niet een halve hap tolereren. Paps is een luier aan het doen en zo weer verder.
Hier ook een slechte happer. De kraam was ook terecht heel streng op goed aan happen in 1 keer, maar hij blijft in hapjes doen. Maar goed, het doet geen pijn en het werkt prima, dus ik laat het maar zo. Vannacht was ie erg huilerig en spuugde ook nog eens mijn bed onder. Had echt geen puf om te verschonen dus lig nu nog even op een badlaken. Ben gek gaar, maar zal toch een keer moeten aankleden en ontbijten...

Maar fijn dat t zo goed gaat dotje!!
Zo goedemorgen meiden!

Hihi een piranha meisje:) fijn dat ze het zo goed doet! Dat aanzuigen heeft echt w 2 weken zeer gedaan hier! En nog soms trouwens, maar dat heeft dnk meer met het tepelhoedje te maken.

Gisteren bij de HA geweest, m'n ventje huilde heel hard bij/voor/tijdens het spugen. Nu zantac gekregen en moet een heel arsenaal vooraf de voeding geven, nutriton tegen spugen als papje ivm de borstvoeding, infacol voor het boeren en over twee weken terug. Snachts spuugt hij weinig dus ga ik dat alleen overdag doen, mij teveel gedoe en ik denk nadat hij dat papje op heeft alweer klaar is om te gaan slapen haha

Omdat ik toch bij de HA was, vroeg ik wat ik aan m'n aambei moest doen. Kadootje van de bevalling. O kijk meteen wel even zegt ze. Ik ok.. Broek op m'n knieën haha. Moest ik dezelfde dag terug komen om ze open te laten snijden!!! AU

dus net nu ik weer wat kon lichamelijk loop ik zwaar wijdbeens! Gelukkig is het al veel minder dan gister, maar ben wel klaar met de lappenmand hoor!

Gisteravond een heel voorzichtig echt bewust lachje gekregen! Vlotte vent!
prinses79 jij bent prinsesenco79 neem ik aan?

odi, al je bed uit? ik neem aan dat je dochter is logeren anders was het vast niet gelukt zo lang in bed te blijven.

typen met links is lastig. zit rechts te voeden dus later meer.
Hey wat gek, ik kan niet meer inloggen met mijn gewone profiel, maar wel met mijn HELE oude haha.

Dus jup. Ik ben dezelfde als P&co. Dan maar onder m'n oude Naam.

Morgen komt hier de lactatie deskundige langs om te oefenen zonder tepelhoedjes te voeden. Meteen maar wat vragen stellen over hoe vaak aanleggen, hoe weet ik dat het honger is, in slaap vallen aan de borst enz.
Ha meiden,

Hier eindelijk de antibiotica kuur afgelopen en de ontsteking lijkt over! Nu alleen nog zijn billen genezen, die liggen helemaal open als nare bijkomstigheid van de antibiotica! (nooit geweten). Vandaag de eerste check up bij het CB gehad. Meneertje is 5,5 kilo en 58 cm, zijn ontwikkeling ligt al op het niveau van 2 maanden (hoofd optillen, lachen, volgen met ogen etc). Schijnt dat de ontwikkeling bij grote/zware kindjes sneller gaat, nooit geweten ook! Maar helemaal goed dus!

Vandaag schoenen gaan kopen voor onze grootste kleine man, kwamen met 5 paar thuis... (schoenen, sandalen, slippers, gymschoenen, regenlaarzen haha en nog soksloffen) lekker bezig haha

ohoh melkalarm, uur eerder dan verwacht, nu typen met 1 hand en links, schiet niet op......

Vandaag nog naar Adam geweest Es? Wat leuk dat je complimenten krijgt over je fitheid. Ik ben ook veel sneller weer veder gegaan met het gewone leven dan bij de eerste! Voelt echt super! Nu nog met back up van vriend, volgende week woe moet hij weer werken, mij benieuwen!!

Gefeliciteerd Dot!!! Ben wel erg nieuwsgierig naar je geboorte verhaal! Hoe is t nu met je handen? Fijn z'n piranha haha.

@Odi, hier ookk al vanaf dag 3 een speen! en geen problemmen met aanleggen. Maandag voor het eerst flesje gekolfde melk geprobeerd, was nog geen succes haha!

Vervelend dat spugen etc :(

Voor jou ook Prinses, naar hoor dat spugen, doet ze ok z'n zeer! Hoop dat je arsenaal gedoe snel helpt!!

Nou ik ga borst wisselen en richting bed!

truste!!
Hey zonnetje. Fijn dat de kuur erop zit en wat goed van de ontwikkeling van je zoon. Wij moeten vrijdag naar het cb. Ben benieuwd. Net zoon in bad gedaan ben een pakje maat 56 aangedaan wat al erg krap lijkt.

Waar heb je goede sok sloffen gehaald trouwens? Ik moet er wat hebben voor dochter.

Beetje jammer dat zoon bladderen niet leuk vindt. En nu moest hij zo huilen dat hij toen hij eenmaal aangekleed was uitgeput in slaap viel. Sneu voor hem maar ook voor mij want ik wilde hem nog voeden en dan naar bed. Als ik nu ga slapen dan meldt hij zich vast als ik net slaap. Dus toch maar opblijven? Dilemma's, dilemma's. ..net geprobeerd hem slapend aan te leggen maar hij doet de mond niet open.

Prinses laat je weten wat de adviezen van de lk zijn? Ben benieuwd. Wat vervelend van de pijn bij het spugen. Hier wordt ook veel gespugt en ik zie hem soms voeding herkauwen. Hij lijkt er echter geen last van te hebben.

Mugske. Hoe is het bij jou?

Ik heb trouwens een afspraak bij de huisarts gemaakt. Over advies over een spiraaltje. Ik twijfel tussen koper en mirena. Iemand van jullie ervaringen?
Hoi hoi!

Es, wij kopen altijd schoenen bij Blitzers in Purmerend, super fijne kinderschoenenwinkel met super advies!! Erg fijne soksloffen, goed stevig, niet van die lullige nopjes! Ze hebben ook een website (en FB) msschn kan je ze ook online bestellen!? Ben benieuwd naar jullie CB bezoekje! Echt zo fijn dat ze het zo goed doen he!

Jaaa Prinses (was jij t met lactatiedeskundige? Zit nu op telefoon dus kan niet teruglezen) Ik ben ook erg benieuwd naar de tips tegen een in slaap vallende baby aan borst! Niet te warm en sokken uit of kietelen werkt hier niet.....
Super jammer dat zijn badderen niet leuk vindt Es! Tummy tub ook niet? Mopje hier vindt de tub heerlijk gaat er echt super ontspannen in zitten en valt zo in slaap haha! Zelfs als de oudste met een badeendje in zijn gezicht spettert of hem voorzichtig probeert te wassen....

Issie al gekomen voor voeding nu? Meestal als ik ga zitten wachten komt ie pas laat en als ik wel naar bed ga dan komt ie idd na een half uur.... Murphy's law...!?
Spelfouten en rare woorden dankzij telefoon en spellingscontrole.... As usual!
Geen ervaring met spiraaltje wel het advies om een doorverwijzing te vragen naar gyn en daar te laten zetten! Dan controleren ze ook of hij echt goed zit. Huisarts plaatst alleen en ik ken 3 meiden die in de afgelopen 2 jaar door t spiraaltje heen zwanger zijn geworden... Bij 2 zat hij niet goed en is heeft hij dus niet goed gewerkt... De ander zat er wel nog in dus die moest er toen snel uitgehaald worden anders kan hij in de beebs hoofd groeien...!

T spiraaltje met hormonen verminderd of stopt ook de menstruatie toch, de ander niet. Zou voor mij wel de doorslag geven. Het zijn toch super lage consentraties hormonen!
Zoon nog niet wakker maar ik wel. Lig wel lekker in bed. Ga zo maar slapen. Misschien dat ik de volgende keer idd probeer zoon i een emmer te badderen. Heb geen tummie tub.

Helemaal naar Purmerend voor schoenen is misschien wat overdreven. Zal de website ee s bekijken.

Wat het spiraaltje betreft. Ongesteld worden maakt mij niet uit. Tenzij het heel heftig wordt. Geen hormonen spreekt mij wel aan. Dus ik heb best wat argumenten voor koper. Jammer dat je vantevoren niet weet hoe je reageert.

Ok naar bed. Of nou ja daar ben ik al. Slapen.
Ha Es,

Wbt je vraag over voeding: zoonlief krijgt 5 a 6 voedingen op een dag met 120 cc water en 4 scheppen nutrilon.

Gisteren bij de kinderarts geweest en alles was goed. Lengte was 52 cm, gewicht 3840 bij 6 weken en 3 dagen. Qua ontwikkeling ligt hij op schema, ondanks zijn vroege geboorte. Ik hoef niet meer met hem terug te komen..
Wat betreft koperspiraal: ik vond het ideaal en overweeg het weer te doen. Geen hormonen in mijn lijf door pil of mirena..
Hier denk ik ook aan een spiraal maar durf eigenlijk niet zo goed!

Net zoon maar een beetje wakker laten worden (lees in de wieg gelegd ipv op mij haha) voor een voeding, ik wil ook naar bed!

Morgen dus de afspraak, zal jullie up to date houden!

Ben ook wel benieuwd of ik een ritme aan kan brengen, aangezien zoonlief het liefst op mij slaapt en vaak om wen voeding komt voel ik me erg beperkt in mijn vrijheid, laat staan het huishouden! Wil ook wel eens gewoon de was opvouwen haha

Wat een leuk weetje dat grote kindjes voorlopen op ontwikkeling! En wat een ventje al!

Muppet fijn dat je niet meer terug hoeft!

M'n oudste vond het badje ook niets, douchen of tummytub vond ie wel fijn!

Net obese gekeken, raak er meteen van geïnspireerd om gezonder te leven! Weer wel dat ik niet mag lijnen, naar opletten wat je eet kan geen kwaad!

Oja hier ook mt 56-62 aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven