Lieveheersbeestjes
donderdag 11 april 2013 om 11:44
Ik was net mijn huis aan het schoonmaken, en toen kwam ik maar liefst 7 lieveheersbeestjes tegen! Het was me al vaker opgevallen dat ze in mn huis voorkomen, zo nu en dan zit er zo ineens een of twee op tafel, of aan de lamp.
Maar nu 7.. Ik heb maar een klein kamertje waarbij keuken en kamer in een zitten, gekke is dat ze dus alleen in mn woonkamergedeelte zitten (gelukkig). Het zijn ook niet van die oranje met zwarte stippen maar deze zijn zwart met gele of oranje stippen.
Mijn vraag is, waar zouden ze vandaan kunnen komen?! Ik versmeer mn huis niet, dus op vuil komen ze niet af..
Maar nu 7.. Ik heb maar een klein kamertje waarbij keuken en kamer in een zitten, gekke is dat ze dus alleen in mn woonkamergedeelte zitten (gelukkig). Het zijn ook niet van die oranje met zwarte stippen maar deze zijn zwart met gele of oranje stippen.
Mijn vraag is, waar zouden ze vandaan kunnen komen?! Ik versmeer mn huis niet, dus op vuil komen ze niet af..
donderdag 11 april 2013 om 12:19
Misschien een beetje gemeen: Maar een tijd geleden vond ik er heel veel, maar dan ook echt heel veel, achter het rolgordijn in de slaapkamer. Ik vond het best wel een soort van smerig. Ik hou nou eenmaal niet van dieren in huis, behalve mijn kat dan. Die ze dus ook vond en dus ging opeten.. Ik heb het merendeel buitengezet en de rest met een stofzuiger opgezogen.. Ik heb ze daarna niet meer gezien..
donderdag 11 april 2013 om 12:20
quote:Cherke schreef op 11 april 2013 @ 12:09:
Mij is vroeger als klein meisje verteld dat ze geluk brengen dus ik vind het leuk als ik ze tegenkom ;)1 of 2, vind ik leuk. 5 ook nog wel. Als ik ze onderweg tegenkom in grote getalen ook. Maar als er meer dan 100 in mijn kozijn verstopt zitten moet ik wel heel veel geluk krijgen!
Mij is vroeger als klein meisje verteld dat ze geluk brengen dus ik vind het leuk als ik ze tegenkom ;)1 of 2, vind ik leuk. 5 ook nog wel. Als ik ze onderweg tegenkom in grote getalen ook. Maar als er meer dan 100 in mijn kozijn verstopt zitten moet ik wel heel veel geluk krijgen!
donderdag 11 april 2013 om 12:41
Ik heb ze al jaren binnen om te overwinteren en ook in de zomer zitten ze vaak binnen. De inheemse soort (rood met zwarte stippen) wordt opgegeten door de zwart met oranje soort, dat zijn Aziatische kevers. Soms zit er een nest van wel 100 in het raamkozijn boven de achterdeur. Wij hebben een wit huis en daar komen ze juist op af. Gewoon laten zitten en als je ze buitenzet voorzichtig doen met een stukje karton oid. Als je ze met geweld beetpakt gaan ze enorm stinken, ze laten dan gif los als ze in het nauw komen. Ik heb de staatsloterij nog niet gewonnen met al die beestjes in huis helaas...