:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Haha emygirl, wat een draakje, geweldig! (Kon je je lachen inhouden?)

Dat is idd nogal scheef juf.

Hier krijgt maedlzoon ook de deksel van wc omhoog, of hij gaat met wc borstel aan de haal. Bljj dus dat hij nog geen deuren open krijgt.

Aha oke, zal eens kijken of ze zon soort creme-zalf hier verkopen.
Choc, wakker worden normaal 06.45 nu sinds een paar dagen wat later, kan met 1 slaapje te maken hebben kan ook toeval zijn. Nu zijn we er meestal 07.30 uit. Rond half 10 ga ik dan naar buiten met hem, om half 11 lijkt hij dan weer over z'n slaap heen. Als we hele ochtend thuisblijven lukt t niet hoor. Maar dit is we fijner voor ons allemaal, voorheen sliep hij van 09.30-12.00 en daarna niet meer, daardoor was de middag veel te lang. Nu is t wel aanpoten s morgens maar is beter verdeeld oer de dag zo.

Jammer dat rare griet er nog geen zin in heeft, maar met de 2 e dalen ze soms pas tijdens bevalling in toch? Hmmm wel goed dat je bij wee 1 meteen kan bellen en ze gelijk komen checken of ze goed ligt. 3800 is heel netjes!

Wat een slimme emy girl. Ze dacht mooi als Ernie ook chippies krijgt heb ik mooi meer :-)
he bah, miezerregen. Net de dag dat ik vrij ben en naar de markt wilde. bleehhhh.
Haha, wat een slimpie die emygirl! Welcome to my world emy: ik loop s ochtends ook enorm te stuntelen. En dan vraag ik nog heel vaak aan rare zoon of die mijn schoenen even onder de bank vandaan wil halen Ik verbaas me er ver dat die Obese deelnemers uberhaupt nog schoenen aan krijgen als mij dat met 13 (?) kilo meer al nuwelijks lukt, haha!

Joda, het hoeft toch niet de hele dag te miezeren he? Ik durf niet zo goed de deur meer uit, terwijl ik wel had bedacht om nog wat dingetjes te gaan kopen. Heb echt geen zin om in de supermarkt o de grond te gaan liggen. De kapper durf ik al helemaal niet. Kleuren duurt wel even en stel je oet dan met je hoofd in de folies op die behaarde tegels :-S

Rare schoonmoeder heeft de afwas gedaan haha! Rare man was ook thuis, dus dan is het te doen hoor.

Hier weer een rampennacht achter de rug. Het leek goed te gaan: hij was zo in slaap, ik moest wel een keer naar de wc, maar goed, ik sliep weer snel. Om drie uur toch gehuil, tien minuutjes met hem op schoot gezeten, vijf minuutjes huilen en hij sliep weer. Dat valt mee dacht ik nog. Vervolgens kon ik niet meer slapen, verrekte nog een buikspier bij het draaien (autsj!) en was net weer ingedommeld toen om kwart voor zes alsnog weer "mama mama" uit zijn kamertje klonk. Nog even gewacht omdat het niet paniekerig klonk, maar toch maar er uit gegaan na een tijdje. Papa hem gepakt, en hij werd bozer en bozer dat papa hem had gepakt en niet mama. Sja, ik moest echt weer even naar de wc. Toen hij dan bij mij kwam werd hij pas echt woest, kromtrekken, gillen. Alsof hij me niet herkende, door het dolle, niet te houden. En niets helpt, niet zingen, iet troosten, niet met hem rondlopen... Tot hij op een gegeven mment het muziekdoosje hoorde, rustiger werd en uiteindelijk rechtop ging zitten en "zingen!" zei. Klaarwakker. Dus ook niet meer in slaap te krijgen en vrolijk en lief. En nu moe naar de creche. En papa met paracetamol naar zijn werk. En mama totaal gaar aan het wachten op de afwasmachine repairman die tussen 8 en 12 komt (zucht). Wat is dat toch met rare zoon? Vannacht vonden we het ook best angsaanjagend hoe hij dan is, alsof er een duiveltje in hem zit. En hij lijkt het steeds vaker te hebben, alsof er een schroefje los zit, maar dan dus alleen als hij wakker wordt, overdag heeft hij het eigenlijk nooit. Help?
Hier nog steeds 2 slaapjes met Nelledr, Nellemini slaapt gelijk met Nelledr, superfijn. Ben benieuwd hoe lang dat nog zo blijft.

Welke streek in Frankrijk is niet zo enorm ver rijden (700-900 km) maar wel mooi weer halverwege juni? We willen kamperen in zo'n kant en klare tent, maar ben nog nooit in Frankrijk geweest, dus alle tips zijn welkom. Wilde naar de Jura maar dat kan best koud zijn toch?

Haha die Emygirl, moppie.

Oh hier gaan ook alle deuren open, meneer stond zelfs een keer buiten! Schrok me dood, buitendeuren gaan hier dus op slot tegenwoordig.

Raregriet komt van het weekend denk ik. Mooi gewicht toch. En wat een super gaaf jurkje op H.!

Heerlijk weertje inderdaad van het weekend Choc! Ga zondagmiddag 9 restaurantjes af in mijn stad, waar je een hapje krijgt en een wijn proeft. Voor het eerst sinds heugenis dat ik wat ga drinken dus zal wel ladderzat zijn eind van de middag, het is van 12 tot 17 uur heb er super veel zin in.

Frans? Hoe is het?
Raar, teepzoon wordt ook wel eens zo wakker. Volgens mij verkeren ze dan toch nog in soort slaapstand, volgens mij wordt het ook wel nachtangst genoemd. Bij teepzoon kan het ook zomaar twintig minuten duren waarbij niets van troosten helpt. Het enige wat ik doe is hem in mijn armen wiegen en rustig proberen te krijgen. En dan is het ineens over een begint hij over een boterham eten ofzo.

De kraamzorg maffia komt, later meer!
@Raar; bij mij op mijn werk hebben kinderen weleens last van 'pavors'kliklink maar volgens mij (staat ook op die website) komt dit voor vanaf 3 jaar. Maar goed, elke regel kent een uitzondering. (in het nl ook wel nachtangst genoemd. Is iets anders dan een nachtmerrie)

De kinderen die ik gezien heb komen in paniek naar beneden gerend en zijn echt 'op de vlucht' of 'bang'. Ze zijn niet wakker, maar zien er wel wakker uit. Ook komen ze bijna niet tot rust.

Nou ja, lees op je gemak........wie weet kan je er iets mee.

#het miezert hier nog steeds. En gewoon de deur uit gaan joh. Je kan toch niet nog 3 weken binnen blijven zitten..........Je kan beter veilig binnen bij een kapper zitten, dan dat je op weg naar de supermarkt op straat moet gaan liggen. Maar maak je zelf nou niet gek joh! De meeste bevallingen beginnen toch pas 's avonds. Mijn vliezen braken om 19:30

zit je op matjes?

@Nelleke; qua vakantie kan ik je niet helpen. Ik ben niet zo'n vakantieganger, dus ik hou de tips in de gaten......wie weet zit er ook wat voor mij tussen.

Leuk een proeverij! lekker dronken worden
Ooo... Ik wil ook naar een proeverij! Maar dat durf ik natuurlijk niet

Ik had al nachtangst bedacht (oudste zoon van vriendin heeft het ook) en net alles over zitten lezen. Het komt meestal ook in de eerste twee slaapuren las ik. En bij rare zoon is het (nu) juist eind van de nacht. En ook na zijn middagslaap.

Vaatwasmmachine defenitely erg kapot... 500 euro reparatiekosten, tsk. Voel me een beetje zielig zo met slaaptekort, zere buik, humeurige man en dito kind (gelukkig beide niet thuis haha), ben een beetje misselijk en moet om de 30 min naar de wc.
Even snel voor Nel (rijmt)

Wij willen ook niet ver rijden ivm mijn zwangerschap en wel een beetje weer hebben..

Wij zitten 35 km onder Clermont-Ferrand (in de Auvergne) op een camping.. Schijnt aan de goede kant van het gebergte (centraal massief) te liggen waardoor het in april al lekker is daar.

Zie dat ze ook tenten hebben, ook boomhutten haha leuk met twee kinderen

Camping/website is lagrangefort.com.
Ben nooit in de Jura geweest en heb alleen s zomers in een tent geslapen (juli-aug), dan kan het overal. Juni moet toch ook al wel lukken denk ik zo? Champagne is een leuke streek schijnt, Bourgogne iets verder, beide landinwaarts dus iets warmer. En anders Normandie en misschien het noordelijke deel van Bretagne, maar dan zit je dichter bij de zee, dus koeler en regenachtiger. Wij gaan dit jaar maar max 4u rijden, iemand daarvoor nog tips?
Emy, bij ons vandaan is dat 919,76 km en 7:46 uur rijden
@emytje: ik ben je voorbij hahahaha, klote level.

#ben ik nou echt de enige die 7 uur rijden (te) ver vind? Gevalletje.....niet zo zeuren?
Nee hoor joda, ik heb daar ook geen zin in zolang ze klein zijn. Toen rare zoon vier maanden was hebben we 3x2u gereden en dat ging net aan. Toen hij 13 maanden was hebben we 9u gereden met diles en gedoe en de dag er na ook nog 5u. Rare zoon hield zich geoot, maar ik vond het gewoon niet leuk. Nu met 2 jarige en vier maanden baby ga ik het lot niet tarten en wordt het gewoon vier uurtjes max: 2 uur rijden, pauze, 2 uur rijden, klaar.
wij gaan niet veel verder dan onze eigen tuin hoor dit jaar! Met drie kinderzitjes op de achterbank en de achterbak vol met alleen al een tweelingkinderwagen en buggy gaan we maar niet eens proberen op vakantie te gaan. We proberen nog wel mijn ouders enthousiast te maken voor een weekje naseizoen samen met ons, want met extra hulp en oppas erbij kun je nog eens wat ondernemen. Anders kunnen we volgens mij niet eens naar het subtropisch zwemparadijs
Haha, nee hoe doe je dat als je met zijn tweeen bent met drie kinderen? Ze blijven dnoet drijen, dom he?
zolang de tweeling nog niet kan zitten of liever lopen en we teepzoon nog niet los kunnen laten in een zwembad gaat het volgens mij niet. Los van het feit dat ik de aan en uitkleed procedure ook niet helemaal overzie....
Dat vinden wij met alleen rare zoon al een hoop geglibber! Toen hij baby was en niet kon zitten had ik een keer een groot algemeen pashok zonder aankleedkussen. Heb die arme jongen gewoon op de vloer moten legfen op een handdoek, wat een arremoe. Kan me niet voorstellen hoe je dat met drie doet idd.
hahahahahha ja! hoe krijg je dat in hemelsnaam ongekleed allemaal Ik zie ineens voor me hoe je daar staat. Bepakt en bezakt bij subtropisch zwemparadijs. 2-ling buggy en Teepzoon. Vrolijk duw je de buggy naar binnen.........

probleem 1; de buggy mag je niet helemaal mee naar binnen nemen, die moet je bij de kassa achterlaten. Dus Teepzoon rent vooruit (die ben je alvast kwijt) en jij met 1 kind onder elke arm door de kassa

probleem 2; je moet eerst je kaartje door het ding doen, anders gaat het poortje niet open. Maar Teepzoon staat al aan de andere kant te wachten (hoe komt hij daar?) en jij hebt 1 dochter onder elke arm en het kaartje in je mond.......

probleem 3; gelukkig heeft een behulpzame dame het kaartje door de machine gedaan en ben je erdoor. Teepzoon loopt lief naast je en de Twins jengelt gezellig. Omkleden.........je legt K1 op het aankleedkussen en K2 ook.......laat maar.......je kan geen 2 kinderen tegelijk omkleden en de buggy staat bij de ingang.

hahahahah moet ik nog even doorgaan..........
Ja hola joda, ze heeft teepman wel bij zich!

Schets het scenario dan eens opnieuw?
Ja, maar met teepman is het niet zo leuk
Nou het zal vast wel goedkomen uiteindelijk! Voorlopig beperk ik de dubbele aan en uitkleedsessies gewoon tot de uitstapjes naar het cb (daar waarschuwden ze me al dat het handig was om iemand mee te nemen ) Straks doe ik het gewoon allemaal blind dubbel!

Zo, de kraamhulp maffia heeft alles gelukkig goedgekeurd. Nou, het viel mee hoor, ze vroeg wel wat ik op de bedjes had qua beddengoed enzo. En ze zei dat ik een extra thermometer moest kopen, 1 per kind ivm infectiegevaar. Schoonmaken met alcohol is niet voldoende, pfffff, is dat niet wat overdreven? Oja, en we moeten nog schoonmaakhandschoenen in huis halen voor de kraamhulp

Ik moet wel een beetje lachen om mezelf. Afgelopen week hadden jullie het hier over terror-peuters enzo dus ik had heel veel zin om hier een heel verhaal te typen over mijn nieuwe zen-mama-status. Maar ik had er de tijd nog niet voor, zo zen was ik! Maar, het tij keerde, ik heb gisteren middag toch zo'n rotmiddag gehad met teepzoon! Ik was doodmoe van een slechte nacht en het ziekenhuisbezoek maar hij was ook heel moe omdat hij de hele ochtend bij mijn zus was geweest en daar heel druk had gespeeld. Ik vond dus dat hij maar naar bed moest, de laatste tijd lijkt hij het slaapje toch wel nodig te hebben en op de creche slaapt hij ook nog altijd. Maargoed, om een lang verhaal kort te maken, op een gegeven moment was het zowel brullen in zijn bed, als brullen toen ik hem er uiteindelijk maar uithaalde. Ik ben een aantal keren echt mijn geduld verloren. En dan voel ik me zo slap! (ik sla hem niet hoor ofzo, ik verhef dan alleen mijn stem volgens mij teveel). Maargoed, dat was gisteren, vandaag ga ik weer terug naar zen-mama! Maar de bottomline van mijn oorspronkelijke verhaal was eigenlijk dat ik het de laatste allemaal wel wat luchtiger weet te zien met teepzoon. Ik had het er een paar weken geleden met teepman over en we constateerden toch dat mijn probleem vanaf het begin af aan toch is geweest dat ik te weinig geduld heb als dingen niet lopen zoals ik wil of gepland heb. Ik bedacht me dat als ik dat nu eens zou leren loslaten dat ik volgens mij een leukere mama word. Sindsdien ben ik me er bewust van en gaat het echt beter. Ik heb meer geduld maar ben wel duidelijk als een grens wordt overtreden, probeer ook alles uit te leggen en dat werkt natuurlijk ook steeds beter door zijn leeftijd. En we hebben natuurlijk het geluk dat de nachten nu wel weer erg goed gaan over het algemeen, want dat is toch wel het begin van een uitgeruste mama. Maarja, mijn hele verhaal kun je dus eigenlijk weer vergeten als je me gisteren had kunnen zien.....

Tjee, Raar, het is wel echt spannend nu he? Ik snap wel dat je het een beetje gek vindt om nog veel de deur uit te gaan maar bedenk wel dat maar 1 op de 10 bevallingen begint met het breken van de vliezen, en dan ook nog meestal op een moment dat je ontspannen thuis bent of dus 's nachts of 's avonds. Oja, of soms in de Mediamarkt, toch Maedl?

Wat zijn jullie allemaal ver met candy crush, ik sukkel wat in level 39 ofzo. Ik stop ook altijd als mijn levens op zijn zodat ik niet te verslaafd raak

Ik heb niet echt goede Frankrijk tips. We hebben wel leuke vakanties gehad in Normandie en Bretagne en de Vogezen, maar daar heb je geen superweer (ben bang dat dat op die afstand wel een probleem gaat zijn).

Die emygirl is me er eentje, lekker uitgekookt! Tja, en die buik, die zit in de weg he? Ik heb ook overal trapjes staan voor teepzoon nu, zodat hij alles zelf kan klimmen. Oja, Raar, als je zwanger bent is die buik natuurlijk wel wat 'harder' dan gewoon bij dik zeg maar. Ik was ooit heel dik en had daar in die zin nooit last van hoor. Natuurlijk wel ook conditioneel.

Heerlijk Nelleke, wijn met hapjes, mmmmmmmmmmmmm! Veel plezier alvast!

Ik heb frans een berichtje gestuurd via FB, ben benieuwd!
O of teepman jaagt teepzoon door de hele kleedruimte achterna. Terwijl teepje verzucht hoe ze dit moet doen, hoort ze de schaterlach van teepzoon en het gevloek van teepman.....zie verder probleem 3
hihi Joda, maak het maar belachelijk! Maar dat is mijn leven straks! Wat zal ik handig worden zeg!
ja Joda, één kind is zo gek nog niet
haha Joda, maak Teep niet zo gek joh!

stem verheffen gebeurt hier ook regelmatig hoor Teep.

Achteraf vraag ik me ook wel eens of dat nou nodig was, maar we zijn ook maar mensen he, en op een gegeven moment de grens bereikt.

en thermometer voor elk kind? wat een onzin zeg. Wij waren vroeger ook met zn 5e-en, maar toch ect maar 1 thermometer hoor.

Frankrijktips kan ik helaas ook niet geven. Ben alleen Oostenrijk experte :-)

Wij gaan dit jaar naar Kroatie. is een uur of 6-7 rijden. Is voor mij ook wel het maximum hoor.

balen van de afwasmaschine Raar.

dat huilen snachts is vervelend zeg. mischien inderdaad wel de nachtangst of een soort van... hoor ik wel vaker.

Maedlzoon is bang voor het donker op het moment. Moet een kier van de deur open zijn, met een nachtlampje in de gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven