Gezondheid alle pijlers

geslonken tandvlees

11-04-2013 19:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,ik draag al vele jaren een kunstgebit.Mijn tandvlees is nu enorm geslonken zodat het gebit heel erg ruim zit.

Ik vrees dat er niet genoeg tandvlees meer is voor een nieuw gebit.

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
Als je nog tevreden bent met deze kan je het laten rebasen. Dus een nieuwe binnenlaag erin.

Of je kan een op implantaten gedragen klikgebit overwegen. Dit wordt flink vergoed door je verzekering als je al een poos tandenloos bent.

Echter moet er dan nog voldoende kaakbot zijn.

Je kan een afspraak maken met een tandarts-implantoloog, of je huisarts vragen om een verwijzing naar de kaakchirurg.
dank voor je reactie,mijn huidige gebit is al redelijk versleten,en voor inplantaten is het vrees ik al te laat,er zit nog maar heel weinig bot.Ik ben bang dat daar geen inplantaten meer in passen.
Misschien is het mogelijk om bot vanuit het been (knie?) te transplanteren, zodat je toch voldoende bot hebt. Ik ken iemand die op die manier is behandeld.
Bot transplantatie is inderdaad een optie. Vaak kan dat uit je eigen mond, bijvoorbeeld bij je kin of achterin bij het opstijgende gedeelte van de kaak.

Ook de heup wordt regelmatig gekozen.
Ik het ook even op google gezocht en inderdaad ook daar heeft men het over een bot transplantatie.

Helaas als dat zo is is het geen fijn vooruitzicht
Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele mogelijkheid meer is voor een nieuw gebit. In Nederland hoeft niemand met een mond zonder tanden rond te lopen (zo lang je maar betaalt, haha).

Ik denk dat het goed is om de tandarts te bellen en het probleem voor te leggen. Die heeft er meer verstand van en kan zien wat er aan de hand is.
Maak je geen zorgen.

Bot hebben de implantologen ook gewoon in een potje.

Je kaak moet juist behoorlijk zijn geslonken willen de zorgverzekeraars het machtigen.

Ik werk samen met de implantoog van Nederland, hij is mijn tandarts directeur. En ik heb bij ons nog nooit een patiënt weg gegaan met de mededeling...sorry,het kan niet.

Gisteren hebben we bij onze oudste patiënt nog 2 implantaten geplaatst.

Mevrouw was 92 en ze wilde nog wel een jaar of 10 mee vond ze zelf,en dan wilde ze wel nog lekker kunnen eten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dank summerdance,ik zal de hoge drempel echt zelf moeten nemen.Jullie reacties hier geven mij de hoop dat er zeker wat aan te doen is.dank allen hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven