Mijn man is depressief met suicidale gedachtes

13-04-2013 00:32 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,

Ik ben nu bijna een jaar getrouwd met een hele lieve man, we hadden een prima relatie,Ik wist dat hij een zeer traumatische jeugd heeft gehad ( mishandeling als kind en ouders verslaafd aan de drank) , hij heeft sinds een paar maanden een depressie ( hij heeft al jaren last van depressieve gevoelens) , is daarvoor sinds een x aantal maanden voor in behandeling en slikt medicatie.De laatste tijd speelt zijn depressie weer erg op en ook heeft hij daar suïcidale gedachtes bij , als hij deze gedachtes heeft spreekt hij deze ook uit.Ook heeft hij erg veel moeite mate te houden met alcohol.Ik hou ontzettend veel van hem en vind het vreselijk hem zo te zien lijden ,ik steun hem en probeer begrip te tonen.ik ben niet alleen verdrietig en moe maar ook ontzettend boos en voel mij erg alleen.Ik heb hier topics over gevonden op de viva.nl maar deze zijn allemaal van 2 jaar geleden,ik wil via deze weg in contact met mensen komen die hier over kunnen mee praten./ervaring hiermee hebben misschien hebben jullie tips?
Weet zijn arts dat hij te veel drinkt? Gaat alcohol samen met zijn medicijnen?

Jullie hadden een prima relatie, maar hij dronk te veel en had depressieve gevoelens? Weet je zeker dat je geen oogkleppen op hebt gezet?
Ga in therapie!
Lieve Blanda,

Zolang hij zijn gedachtes met jou deelt is dit naar mijn idee een goed teken. Ik snap dat je je alleen voelt en boos bent. Met deze boosheid bereik je niks. Probeer er voor hem te zijn, laat hem zien hoeveel je van hem houd.

Hou inderdaad rekening met de medicijnen...als dit niet samen gaat moet je ingrijpen.

Mocht dit wel samen gaan laat hem even zijn gang gaan...door nu hem dingen t verbieden of op te leggen word het niet beter.

1 ding: hou hem goed in de gaten...maar...mensen die praten over zelfmoord ofzo vragen vaak alleen maar om aandacht en zullen het niet daadwerkelijk doen....

Liefs
lekker kort door de bocht ! , de depressie is nadat wij getrouwd zijn naar boven gekomen, en ik typ niet we hadden een prima relatie maar HIJ dronk teveel.En ja zijn psychiater weet dat hij teveel drinkt,maar ik betwijfel of hij wel weet hoe erg het probleem aan het worden is,daar ga ik zelf over bellen met hem maandag.En elke idioot weet dat medicatie en drank niet samen gaan maar iemand die geestelijk niet in orde is ( dwz een depressie) zoekt uitvluchten en staat er niet bij stil dat dat niet samen gaat, ik gelukkig wel. .En sorry....WIE moet in therapie?
WTF???
uhhhhh TO .... lange tenen???
Zo hee, fijne reactie blanda. Gaat het met jou wel goed?
lieve aiksje

Ik probeer ook steeds te denken ...dat mensen die het zeggen het niet doen...maar de paniek die dan bij mij opkomt kan ik niet stil zetten,ik denk dan..ja maar er zijn ook uitzonderingen...en stel nou.

Ik hou hem absoluut goed in de gaten...alleen is dit erg vermoeiend ik durf hem moeilijk alleen te laten nu.Eind april begin mei begint hij aan een nieuwe baan ( hij was eerst broeder) ik hoop dat de structuur en afleiding hem goed zal doen , thx voor je reactie !
.
quote:jippie55 schreef op 13 april 2013 @ 00:52:

Zo hee, fijne reactie blanda. Gaat het met jou wel goed?Inderdaad
ohhh, als je met 'liefs' en hugs en kisses post kan TO wel normaal reageren.....

Strange...
Lieve allen

ik heb geen lange tenen en met mij gaat het prima behalve dan dat dit een zeer gevoelig onderwerp voor mij is...en of ik oogkleppen op heb en als laatste zin..ga in therapie met een uitroepteken vind ik alles behalve een normale reactie : )
Een vriendin van mij in een vergelijkbare situatie is ooit volledig uit haar plaat gegaan, en heeft haar vriend simpelweg verboden nog alcohol in huis te halen.

Dat hielp al een heel stuk in de depresieve gevoelens.

Praten is goed, en dat moet ook veel gebeuren, maar soms moet je als sterkere partner ook gewoon even zeggen waar het op staat.

Alcohol de deur uit, en dan werken aan de depressiviteit.

Veel sterkte.
TO is ook toe aan een psychiater. Wat een reactie was dit? Slaat nergens op!! Mensen proberen jou te helpen!!!
quote:blanda1973 schreef op 13 april 2013 @ 00:53:

lieve aiksje

Ik probeer ook steeds te denken ...dat mensen die het zeggen het niet doen...maar de paniek die dan bij mij opkomt kan ik niet stil zetten,ik denk dan..ja maar er zijn ook uitzonderingen...en stel nou.

Ik hou hem absoluut goed in de gaten...alleen is dit erg vermoeiend ik durf hem moeilijk alleen te laten nu.Eind april begin mei begint hij aan een nieuwe baan ( hij was eerst broeder) ik hoop dat de structuur en afleiding hem goed zal doen , thx voor je reactie !

Lieverd, Probeer jij nou je hoofd koel te houden!

Waar ontstaat die paniek door...geloof me mensen die er over praten gaan het niet zomaar doen. Zij vragen om aandacht lieverd! En nee laat hem niet alleen en hou hem in de gaten maar zorg dat jij hem geeft wat hij nu nodig heeft: LIEFDE, GENEGENHEID!!!

Is er iets voorgevallen waardoor het erger word?

Drank is vaak de oplossing voor mensen die het even niet meer zien zitten, dit is tijdelijk maar we weten dat dit niet het probleem oplost!!!

Nee medicijnen en drank gaan niet samen...maar zie in wat de balans hiertussen is!

Hij was broeder...wat word hij nu?

Geef hem de tijd om rust in zijn leven te bouwen en wellicht met deze baan gaat hij de rust vinden die hij nodig heeft?!
Blanda...waar lees je dat jij in therapie moet? Dat schreef niemand. Maar door je reactie denk ik het nu wel.
quote:blanda1973 schreef op 13 april 2013 @ 00:55:

Lieve allen

ik heb geen lange tenen en met mij gaat het prima behalve dan dat dit een zeer gevoelig onderwerp voor mij is...en of ik oogkleppen op heb en als laatste zin..ga in therapie met een uitroepteken vind ik alles behalve een normale reactie : )Die laatste zin is een motto, en niet aan jou gericht. Zoals de skydiving quote onder mijn post.
Yvonne als er onder in je tekst in kleine letters staat dat er wel meer mensen zijn hier die een psych nodig hebben...wat verwacht je dan dat ik daar op reageer?...erg kinderachtig...maar goed...ik zal de serieuze reacties ook die zonder lieve en liefs beantwoorden.

En vraagje....als er onder in een reactie in kleinere letters iets staat getypt...is dat voor iedereen zichtbaar...zo ja..vaag dan dat er zo word gereageerd op mijn reactie
juist...... Er staat idd oogkleppen (wat zou kunnen...heel goed zels) maar niets over therapie..

Zo verkeerd zouden wat gesprekken met zijn therapeut overigens voor jou niet zijn. Al is het maar om hem beter te kunnen ondersteunen
.
TO las de motto van Dubio lig letterlijk op de grond
Aha thx Mcclean...ik snap het...bij de 1e reactie van Dubiootje staat onder haar getypte tekst in het klein ..ga in therapie !...vandaar mijn reactie
.
Yvonne s motto
lekkere moto's dan hey...ga in therapie...of ...Er zijn er op dit forum wel meer die een psych nodig hebben....lekker volwassen en vooral erg aardig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven