Entertainment alle pijlers

Engelse series

13-04-2013 09:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een fan van allerlei soorten Engelse series, zowel detectives, comedy als drama. Van Dowton Abbey tot Silent Witness enz. Heb net weer een leuke serie ontdekt: Prisoners' Wives en ben nu op zoek naar meer. Wie heeft tips? Ik heb overigens wel al veel gezien, vooral de series die in NL op tv geweest zijn.
Bottom.....
Hustle, call the midwife, jonathan creek, spooks. Al gekeken op bbc site?
The Royle family.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Broadchurch is echt een keigoede serie. Het is een achtdelige miniserie en wordt momenteel uitgezonden op ITV. Maandag is de zevende aflevering. Het gaat over een jongetje dat vermoord wordt in het kleine kustplaatsje Broadchurch. Je volgt voornamelijk de twee detectives die proberen de moord op te lossen. Het is echt heel spannend!
This Life, al een aantal jaar geleden op de BBC geweest. Serie over een groep beginnende advocaten die een huis delen. Ik heb ´m laatst besteld bij Amazon. Blijft leuk!

Misstresses, ook erg leuke, hippe serie over een vriendschap tussen vier vrouwen, dertigers, en alle wel en wee die erbij komt kijken.
The Royl family,

Jonathan Creek

Inspector Morse

Frost

Steptoe and son

Gimme gimme gimme..
Spooks

Monarch of the Glenn
Cold feet

Oud maar blijft goed.... maar die zal je al wel gezien hebben.
quote:emmetjebee schreef op 13 april 2013 @ 10:14:

Misstresses, ook erg leuke, hippe serie over een vriendschap tussen vier vrouwen, dertigers, en alle wel en wee die erbij komt kijken.Ik vind 'm minder leuk dan de series waar ie mee wordt vergeleken (Sex and the City, Desperate Housewives en Gooische Vrouwen)
quote:elninjoo schreef op 13 april 2013 @ 10:18:

[...]

Ik vind 'm minder leuk dan de series waar ie mee wordt vergeleken (Sex and the City, Desperate Housewives en Gooische Vrouwen)Ik vind het ook niet echt te vergelijken als die series. Misstresses was niet bedoeld als comedy. Dus als je lekker wil lachen, moet je niet gaan kijken, want dan kan ´ie wel tegenvallen.
quote:TequilaVixen schreef op 13 april 2013 @ 10:17:

Cold feet

Oud maar blijft goed.... maar die zal je al wel gezien hebben.die was ook leuk!
Shetland. (2 afleveringen)
Miranda!!!!
quote:emmetjebee schreef op 13 april 2013 @ 10:14:

This Life, al een aantal jaar geleden op de BBC geweest. Serie over een groep beginnende advocaten die een huis delen. Ik heb ´m laatst besteld bij Amazon. Blijft leuk!

Misstresses, ook erg leuke, hippe serie over een vriendschap tussen vier vrouwen, dertigers, en alle wel en wee die erbij komt kijken.This life is idd heel leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wow, dat gaat snel... De meeste series ken ik idd, maar bv Broadchurch en Gimme Gimme nog niet. Cold Feet is geweldig, maar heb ik al 2x gezien. Een kijktip van mij: The Street. Prachtige verhalen over 'gewone' mensen in een 'gewone' straat. Ik zat aan het eind van bijna iedere aflevering met een brok in m'n keel: http://www.imdb.com/title/tt0472984/

Bedankt voor jullie reacties!
State of Play. De BBC serie, niet de Amerikaanse film-versie.

En Life on Mars.
Spooks en Top Gear vind ik erg leuk. Maar ik weet niet of je van auto's houd. Ik trouwens ook maar een beetje maar top gear is gewoon leuk.
shameless (engelse), hustle, an idiot abroad, benidorm
quote:absor schreef op 13 april 2013 @ 10:31:

Miranda!!!!Een van mijn favorieten
Scott & Bailey.
Flashpoint.
quote:kettle schreef op 13 april 2013 @ 12:05:

Scott & Bailey.

Ik dacht weken kijkplezier te hebben, was het na een paar afleveringen al weer afgelopen.

Ik houd de BBC en de zenders van België ook altijd in de gaten.

Gisteravond Dalziel en Pascoe en verscheen daar de acteur van Inspector Banks ineens in een rol.
Monarch of the Glenn inderdaad. En The Lakes. En The Royle Family.

Al die detectives zijn ook leuk, en je ziet inderdaad steeds vaker acteurs uit andere series opduiken.

Er was ook nog een serie over 2 broers die samen een bouwbedrijf hadden. Weet niet meer hoe die heet.

Oh, en helemaal super: lipstick on your colar!
quote:PietjeBello schreef op 13 april 2013 @ 12:10:

Flashpoint.

Dat is wel een goede serie, maar Canadees.

Scott and Baily is weer begonnen, nu 2 afleveringen geweest.

Wij kijken ook graag naar Britse kookprogramma's: Masterchef uk, the great british bake off.

En Ripper street, een detective serie die speelt eind 19e eeuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven