Obese - 2013
dinsdag 29 januari 2013 om 10:40
Obese begint zondag weer! Wie gaat het ook weer trouw kijken?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
maandag 15 april 2013 om 12:34
Sorry verlate reactie, ik kijk altijd later pas.
Wat een idiote actie zeg, om die airco uit te draaien.
Moet iemand sporten thuis, in een heet klimaat....en dan ga je het nog moeilijker maken dan het al is.
Sorry, kan het niet anders zien als....die dikke zullen we effe afstraffen....
Echt wat een lul die trainer!
With friends like this, who needs ennemies?
Wat een idiote actie zeg, om die airco uit te draaien.
Moet iemand sporten thuis, in een heet klimaat....en dan ga je het nog moeilijker maken dan het al is.
Sorry, kan het niet anders zien als....die dikke zullen we effe afstraffen....
Echt wat een lul die trainer!
With friends like this, who needs ennemies?
maandag 15 april 2013 om 23:05
Deze vrouw haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Er was een kandidaat die 3 kinderen had en een fulltime baan en toch deed ze het allemaal. Als bij deze vrouw een scheet dwars zit, dan piept ze al. En noedels eten want dat is goedkoop? Ze had ook een kilo broccoli kunnen eten.
Zonde van haar plek in dit programma. Genoeg andere kandidaten die er wel volledig voor zouden zijn gegaan.
Zonde van haar plek in dit programma. Genoeg andere kandidaten die er wel volledig voor zouden zijn gegaan.
zondag 21 april 2013 om 20:25
Even los van alle problemen die mensen kunnen hebben: te dik zijn is in 95% van de gevallen geen medisch probleem (in die zin dat je overgewicht wordt veroorzaakt door een medische conditie). OK, dan is er misschien nog 30% dat psychisch in de knoei zit, maar blijft er nog altijd 65% over die gewoon te veel eten, slecht eten, niet bewegen, en langzaam dichtgroeien. Maar goed, dat daargelaten.
Laten we even aannemen dat zo'n programma echte probleemgevallen aanpakt. Dan ga je daar toch niet naar zitten kijken? Je gaat toch, even serieus, niet als vermaak naar andere mensen kijken die een probleem hebben en daardoor moddervet zijn? Je gaat toch ook niet als vermaak kijken naar mensen die zich kapot hebben gerookt en daardoor de longen uit hun lijf hoesten? Je gaat toch ook niet als vermaak kijken naar mensen die zich een delirium hebben gezopen en nu als Korsakov-kasplantjes leven? Dat DOE je toch gewoon niet? Of wel?
Laten we even aannemen dat zo'n programma echte probleemgevallen aanpakt. Dan ga je daar toch niet naar zitten kijken? Je gaat toch, even serieus, niet als vermaak naar andere mensen kijken die een probleem hebben en daardoor moddervet zijn? Je gaat toch ook niet als vermaak kijken naar mensen die zich kapot hebben gerookt en daardoor de longen uit hun lijf hoesten? Je gaat toch ook niet als vermaak kijken naar mensen die zich een delirium hebben gezopen en nu als Korsakov-kasplantjes leven? Dat DOE je toch gewoon niet? Of wel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 21 april 2013 om 20:28
Tuurlijk kijk je daarnaar. Niet uit leedvermaak, zeker niet. Je schrikt als je ziet hoe ver mensen het kunnen laten komen, natuurlijk. En daarna uit bewondering voor hun wil en doorzettingsvermogen als het eenmaal lukt om af te vallen. Want in tegenstelling tot de voorbeelden die jij noemt, gaat dit over mensen die wel kunnen en willen veranderen.
Maar he, als jij vindt dat je hier niet naar kan kijken, dan kijk je toch niet?
Maar he, als jij vindt dat je hier niet naar kan kijken, dan kijk je toch niet?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zondag 21 april 2013 om 20:32
Ik was aan de telefoon, kijk vanaf nu weer mee.
Pejeka, dit programma heeft mij zo'n 6 weken geleden de knop doen omzetten en ik doe nu erg mijn best om een gezondere life-style te hebben in alle opzichten. Ik vind het erg motiverend om te zien dat anderen het ook gelukt is.
Ik heb geen idee waarom je de vergelijking trekt met mensen die zich een delerium drinken eerlijk gezegd. Alhoewel dat vast voor mensen met een alcoholprobleem zou kunnen werken om de ogen te openen.
Pejeka, dit programma heeft mij zo'n 6 weken geleden de knop doen omzetten en ik doe nu erg mijn best om een gezondere life-style te hebben in alle opzichten. Ik vind het erg motiverend om te zien dat anderen het ook gelukt is.
Ik heb geen idee waarom je de vergelijking trekt met mensen die zich een delerium drinken eerlijk gezegd. Alhoewel dat vast voor mensen met een alcoholprobleem zou kunnen werken om de ogen te openen.
zondag 21 april 2013 om 20:38
Waar het mij om gaat. is dat ik merk dat veel mensen wél uit een soort sensatie-zucht kijken. Merk je bijv. op kantoor. "Oh, my god, heb je het gezien? Die was wel 235 kilo! Niet te geloven toch!" Dus ik ben bang dat het voor de meeste mensen toch een soort sensatie is, zó dik, zó vet, en kom, we schenken er nog een kop koffie bij in en we pakken er nog een stroopwafel bij, want het is SBS-vermaak. En dat stoort me, dat mensen met een probleem worden gebruikt als vermaaks-instrument, en weliswaar doet de zender zélf dan net alsof het anders is, maar ondertussen zit 90% van de kijkers er gewoon uit sensatiezucht naar te kijken. Walgelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!