Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave

15-04-2013 20:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje; als je je belastingaangifte ná 1 april indient, wanneer kun je dan je voorlopigheid teruggave ongeveer verwachten?

Ervaringen?

(Student met bijbaan dus geen verplichte aangifte voor jullie dingen gaan roepen over boetes enzo )
27 mensen vinden dit leuk.
Heel erg wisselend, is eigenlijk niets over te zeggen. Dat is mijn ervaring iig.
Okè.. Eerdere jaren heb ik het wel voor 1 april gedaan en toen kreeg ik het dik op tijd.. Maar dat kan dus heel erg variëren als je het te laat doet?

Ik snap dat de ene ervaring anders is dan de andere, maar was toch benieuwd
Ook dan probeert de belastingdienst de aangifte binnen 3 maanden te behandelen. Lukt meestal ook wel, maar het is geen garantie zoals wanneer je de aangifte voor 1 april indient..
Don't complain, don't explain.
quote:zafon schreef op 15 april 2013 @ 20:41:

Ook dan probeert de belastingdienst de aangifte binnen 3 maanden te behandelen. Lukt meestal ook wel, maar het is geen garantie zoals wanneer je de aangifte voor 1 april indient..Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar bij mij duurde het op zijn langst 3/4 jaar. Vond ik best flink.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 april 2013 @ 20:56:

[...]

Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar bij mij duurde het op zijn langst 3/4 jaar. Vond ik best flink.Ook als je het een week te laat hebt ingediend??
Voor 1 april is voor 1 juli uitbetaald dacht ik, dus je zoudan denken na1 april na 1 juli. Maar goed, het is de belastingdienst
Voor 1 april is voor 1 juli uitbetaald dacht ik, dus je zoudan denken na1 april na 1 juli. Maar goed, het is de belastingdienst

Hebt u vóór 1 april 2013 aangifte gedaan? Dan krijgt u vóór 1 juli bericht. Meestal is dit een definitieve aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2012, en eventueel een definitieve aanslag Zorgverzekeringswet 2012. Soms krijgt u eerst een voorlopige aanslag 2012.

Doet u na 1 april aangifte? Dan streven wij ernaar om u een bericht te sturen binnen 3 maanden nadat u aangifte hebt gedaan.
quote:Star schreef op 15 april 2013 @ 21:17:

Hebt u vóór 1 april 2013 aangifte gedaan? Dan krijgt u vóór 1 juli bericht. Meestal is dit een definitieve aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2012, en eventueel een definitieve aanslag Zorgverzekeringswet 2012. Soms krijgt u eerst een voorlopige aanslag 2012.

Doet u na 1 april aangifte? Dan streven wij ernaar om u een bericht te sturen binnen 3 maanden nadat u aangifte hebt gedaan.Ik dacht dat ik niks zou krijgen maar het valt me (heeeeeeel erg) mee! Ik kan het ook erg goed gebruiken haha dus ik hoop het
Wij deden vorig jaar de aangifte in juni en kregen het terug in september volgens mij. Denk dat je gewoon uit moet gaan van max drie maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven