Voorspel
dinsdag 16 april 2013 om 11:12
Op deze pijler wordt vaak gesproken over – of gevraagd naar voorspel. Maar wat wordt daar toch eigenlijk mee bedoeld?
Is dat wat je doet voordat je seks hebt? Maar waar ligt dan de grens, wanneer is het voorspel voorbij?
Is voorspel wat je doet voordat er penetratie plaats vindt? Maar gaat dat er dan vanuit dat je altijd eindigt met neuken? Zijn er dan zoveel mensen die altijd eindigen met neuken?
En stel dat je in voornoemde geval eerst een paar rondes niet neukt maar elkaar laat orgasmeren door mond en handen? Is dat dan voorspel of niet?
Of is voorspel dat wat je doet tot je eerste orgasme? Maar stel dat je daar lekker de tijd voor neemt en elkaar goed en kundig net niet laat komen en twee uur lang de sterren van de hemel neukt/beft/pijpt/vingert/trekt, is dat dan wel of geen voorspel?
Of is voorspel een reliek uit oude tijden dat er vanuit gaat dat de vrijpartij altijd eindigt met één orgasme van de man d.m.v. neuken en dat de vrouw het dan ook een beetje leuk moet hebben d.m.v. dat voorspel?
Graag jullie reactie want ik kom er niet uit…
Is dat wat je doet voordat je seks hebt? Maar waar ligt dan de grens, wanneer is het voorspel voorbij?
Is voorspel wat je doet voordat er penetratie plaats vindt? Maar gaat dat er dan vanuit dat je altijd eindigt met neuken? Zijn er dan zoveel mensen die altijd eindigen met neuken?
En stel dat je in voornoemde geval eerst een paar rondes niet neukt maar elkaar laat orgasmeren door mond en handen? Is dat dan voorspel of niet?
Of is voorspel dat wat je doet tot je eerste orgasme? Maar stel dat je daar lekker de tijd voor neemt en elkaar goed en kundig net niet laat komen en twee uur lang de sterren van de hemel neukt/beft/pijpt/vingert/trekt, is dat dan wel of geen voorspel?
Of is voorspel een reliek uit oude tijden dat er vanuit gaat dat de vrijpartij altijd eindigt met één orgasme van de man d.m.v. neuken en dat de vrouw het dan ook een beetje leuk moet hebben d.m.v. dat voorspel?
Graag jullie reactie want ik kom er niet uit…
dinsdag 16 april 2013 om 11:19
Voorspel in de seksualiteit is het fysieke intieme begin van een seksuele betrekking die dient om lust op te wekken, soms als voorbereiding op geslachtsgemeenschap of een andere seksuele handelingen om een orgasme te bereiken.
Enkele handelingen die als vorm van voorspel kunnen worden uitgeoefend zijn zoenen (met name tongzoenen), strelen, het aanraken van de genitaliën, orale sex, wederzijdse masturbatie, seksueel fetisjisme, spanking, bondage en/of dirty talk.
(Bron: Wikipedia)
Enkele handelingen die als vorm van voorspel kunnen worden uitgeoefend zijn zoenen (met name tongzoenen), strelen, het aanraken van de genitaliën, orale sex, wederzijdse masturbatie, seksueel fetisjisme, spanking, bondage en/of dirty talk.
(Bron: Wikipedia)
dinsdag 16 april 2013 om 11:45
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 11:19:
Voorspel in de seksualiteit is het fysieke intieme begin van een seksuele betrekking die dient om lust op te wekken, soms als voorbereiding op geslachtsgemeenschap of een andere seksuele handelingen om een orgasme te bereiken.
(Bron: Wikipedia)Duidelijker dan dit kan toch niet?!
(Bron: Wikipedia)Duidelijker dan dit kan toch niet?!
dinsdag 16 april 2013 om 11:53
De gedachtengang een beetje volgend, zou er sprake moeten zijn van een materieel verschil tussen "voorspel" en "het spel" - en wie weet ook nog wel van "tussenspel" en een "naspel"....
In mijn opinie is er van een verschil eigenlijk nauwelijks sprake; het ene vloeit doorgaans vrij naadloos over in het andere. En nee, het voorspel hoeft niet per sé in te houden dat het spel dient te bestaan uit de klassieke neuq.
Zo veel mensen, zo veel zinnen hoor...
Maar wat maakt het uiteindelijk uit...??
In mijn opinie is er van een verschil eigenlijk nauwelijks sprake; het ene vloeit doorgaans vrij naadloos over in het andere. En nee, het voorspel hoeft niet per sé in te houden dat het spel dient te bestaan uit de klassieke neuq.
Zo veel mensen, zo veel zinnen hoor...
Maar wat maakt het uiteindelijk uit...??
dinsdag 16 april 2013 om 19:00
Voorspel is eigenlijk het mooiste deel van de vrijpartij. Helaas mag ik door omstandigheden zelden genieten van een fijne vrijpartij maar mijn fantasie gaat meer over voorspel dan over de daad zelf. Elkaar aankijken, uitgebreid, steeds heftiger zoenen, lekker met je tong elkaar likken, op steeds weer andere plekken. Strelen, borsten kneden. Elkaar met de mond bevredigen. Allemaal voorspel wat voor mij heel lang zou mogen duren. Want juist in het voorspel geef je elkaar dat bijzondere gevoel denk ik.
dinsdag 16 april 2013 om 19:16
dinsdag 16 april 2013 om 20:03
woensdag 17 april 2013 om 00:01
quote:Rooss4 schreef op 16 april 2013 @ 11:14:
Ik zag deze topictitel en moest meteen aan jou denken! Ik dacht dat ik het toch vrij duidelijk had uitgelegd!!
Helemaal niet duidelijk genoeg dus!
Die wiki definitie is ook helemaal niet duidelijk, deze beantwoordt de vragen in mijn OP maar zeer beperkt.
quote:schorpioen66 schreef op 16 april 2013 @ 19:00:
Voorspel is eigenlijk het mooiste deel van de vrijpartij.
Da’s heel leuk maar je vertelt niet wat dat voorspel voor jou is…
quote:EvyBlissy schreef op 16 april 2013 @ 19:55:
Ik voorspel een doodbloedend topic.
Dat zou zomaar kunnen, bijna niemand is in staat uit te leggen wat het is en het meest heldere betoog (jeepster) zegt dat er geen onderscheid is en voorspel dus eigenlijk niet bestaat. Voorspel is dus niks en tsja, dan is er ook weinig over te zeggen.
quote:cuba2012 schreef op 16 april 2013 @ 12:46:
Orgasmeren...wat een raar woord eigenlijk...
Het is sinds jaar en dag een veel gebruikt woord op de sekspijler.
quote:hyperion schreef op 16 april 2013 @ 19:59:
Ik voorspel dat ik dat jammer vind, al vind ik het een topic van niks.Topic genoeg voor jou om op te reageren!
Ik zag deze topictitel en moest meteen aan jou denken! Ik dacht dat ik het toch vrij duidelijk had uitgelegd!!
Die wiki definitie is ook helemaal niet duidelijk, deze beantwoordt de vragen in mijn OP maar zeer beperkt.
quote:schorpioen66 schreef op 16 april 2013 @ 19:00:
Voorspel is eigenlijk het mooiste deel van de vrijpartij.
quote:EvyBlissy schreef op 16 april 2013 @ 19:55:
Ik voorspel een doodbloedend topic.
Dat zou zomaar kunnen, bijna niemand is in staat uit te leggen wat het is en het meest heldere betoog (jeepster) zegt dat er geen onderscheid is en voorspel dus eigenlijk niet bestaat. Voorspel is dus niks en tsja, dan is er ook weinig over te zeggen.
quote:cuba2012 schreef op 16 april 2013 @ 12:46:
Orgasmeren...wat een raar woord eigenlijk...
Het is sinds jaar en dag een veel gebruikt woord op de sekspijler.
quote:hyperion schreef op 16 april 2013 @ 19:59:
Ik voorspel dat ik dat jammer vind, al vind ik het een topic van niks.Topic genoeg voor jou om op te reageren!
woensdag 17 april 2013 om 00:15
quote:Tedvrpl schreef op 17 april 2013 @ 00:01:
[...]
Tsssssssssssss!!
Wat ik je vertelde was: het is een term van "vroeger" waarin de vrouwen opgewarmd moesten worden om te seksen. Voorzichtig zoenen, beetje strelen.. dit alles om de man te kunnen laten penetreren.
Tegenwoordig lopen voorspel, tussenspel, hoofdspel en naspel behoorlijk door elkaar denk ik zo.
[...]
Tsssssssssssss!!
Wat ik je vertelde was: het is een term van "vroeger" waarin de vrouwen opgewarmd moesten worden om te seksen. Voorzichtig zoenen, beetje strelen.. dit alles om de man te kunnen laten penetreren.
Tegenwoordig lopen voorspel, tussenspel, hoofdspel en naspel behoorlijk door elkaar denk ik zo.
zondag 21 april 2013 om 01:23
quote:schorpioen66 schreef op 16 april 2013 @ 19:00:Voorspel is eigenlijk het mooiste deel van de vrijpartij...Want juist in het voorspel geef je elkaar dat bijzondere gevoel denk ik.Ja, eens. Elkaar zo bespelen dat 't voelt alsof er pure champagne in je aders stroomt! Vaak vind ik de komst van 't orgasme zo jammer en probeer ik 't voorspel juist zo lang mogelijk te rekken.
zondag 21 april 2013 om 16:26
quote:Tedvrpl schreef op 17 april 2013 @ 00:01:
[...]
quote:....Elkaar aankijken, uitgebreid, steeds heftiger zoenen, lekker met je tong elkaar likken, op steeds weer andere plekken. Strelen, borsten kneden. Elkaar met de mond bevredigen. Allemaal voorspel wat voor mij heel lang zou mogen duren. Want juist in het voorspel geef je elkaar dat bijzondere gevoel denk ik.Hierboven vertelt Schorpioen66 toch wel degelijk wat voorspel voor hem is/betekent.
[...]
quote:....Elkaar aankijken, uitgebreid, steeds heftiger zoenen, lekker met je tong elkaar likken, op steeds weer andere plekken. Strelen, borsten kneden. Elkaar met de mond bevredigen. Allemaal voorspel wat voor mij heel lang zou mogen duren. Want juist in het voorspel geef je elkaar dat bijzondere gevoel denk ik.Hierboven vertelt Schorpioen66 toch wel degelijk wat voorspel voor hem is/betekent.