De Dames van Juni 2013, part II

21-10-2012 12:05 1280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic, deze keer mét een tabel! Wel zo makkelijk voor het overzicht .

NaamLeeftijdUitgerekende datumEcho BijzonderhedenVief1979 33 30 mei Jongetje! Joos85 27 9 juni Jongetje! Lemonlover 24 8 juni MMM, cô gyn Verrassing! Lola88 24 1 juni Verrassing! Noukje_ 27 9 juni Jongetje! Pukkel27 28 6 juni Meisje! r_r1980 32 30 mei Meisje!
je zal het best wel aan kunnen passen hoor. zo heel veel werk is dat niet voor hun. de kaarten zijn immers nog niet gedrukt, dus is alleen de print in de computer veranderen. lijkt mij dat dat niet een probleem is... succes met het uitzoeken van een nieuw gedichtje!
ik hoop het hahaha ik neem morgen contact op met de drukkerij!

we hebben al een nieuw gedichtje in gedachten die totaa niet op die van hun lijkt hahaha!
@ lola veel van die gedichtjes zijn toch standaard. Je kan zeggen dat de kaartjes al bij de drukker lagen toen je hun kaartje kreeg. Het zou mij persoonlijk echt niet kunnen boeien (als buren dan he), maar goed er zijn idd mensen die over zoiets vallen. Maar beter een zelfde gedichtje dan zelfde naam
ja klopt het ligt inderdaad al bij de drukker... maar we gaan best wel goed met ze om en we hebben ook een aantal gezamelijke vrienden dus ja straks denken ze dat we hun hebben nageaapt... sorry daar zit ik niet op te wachten.

we hebben nu gelukkig een ander mooi gedichtje gevonden
hehe, eind van de middag en eindelijk de beloofde zon hier..... mocht even duren..... maar dan heb je ook wat. nu lekker de was buiten gehangen, met die wind erbij is dat zo droog laat de lente maar beginnen de lente waarin onze kleintjes geboren zullen worden.....de mooiste lente ooit
hahah het was hier ook eind van de middag pas dat de zon echt goed doorbrak!

ja dat wordt zeker de mooiste lente ooit

ik heb morgen een drukke dag... controle ziekehuis dan intake kraamzorg en de avond rondleiding in ziekenhuis...

wat kome ze nou precies doen bij zo een intake?
wat ze komen doen met zo'n intake? volgens mn vriendin die kraamverzorgster is:

- soort intake gesprek (wie zijn jullie, verwachtingen, uitleg wat kraamzorg voor je doet, wanneer te bellen etc.)

- tips voor veiligheid voor kindje

- tips hygiëne moeder

- bekijken werkomstandigheden voor kraamverzorgster (bed omhoog, ruimte om kraambed, spullen die nodig zijn zijn die in huis etc.)

- wensen van jou bespreken. (wat verwacht jij van de kraamverzorgster, heb je bezwaar tegen stagiaire/ rokende kraamverzorgster, moslim kraamverzorgster etc.)

hoe was je controle in het ziekenhuis?
oke thnx me vriend heeft morgen vrij genomen omdat ik morgen naar ziekenhuis moet kan hij mooi bij de intake zijn en dan kunnen we vnavond ff over nadenken hoe of wat...

hebben jullie trouwens al iets van een babyshower gehad?
nee geen babyshower gehad. als t geregeld word is het leuk, maar t hoeft echt niet van mij.... ik ben niet zo van dat soort dingen.... jij al een babyshower gehad?
ja toevallig een dag voordat ik werd opgenomen hahaha was echt een verrassing

me buurvrouw had er ook 1 gehad ws een beetje nieuwsgierig of het bij jullie ook al was gedaan ...

zo voor een aantal onder ons laatste werkweek aangebroken
@ lola ah tja als je ook gezamenlijke vrienden hebt met je buren is het een ander verhaal. Ik weet niet eens hoe de buren heten, iedereen is nogal autistisch hier in de straat...

Hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Heb je de intake van de kraamzorg ook al gehad?

Hier werd het ook pas in de middag lekker, heerlijk heel de middag met mijn Ereader op de loungebank gehangen. Zo zie ik mezelf mijn verlof wel doorkomen hoor. Mis alleen het wijntje!

Hier geen babyshowers. Ik heb het daar niet zo op. Verjaardag vieren doe ik ook niet, sta niet zo graag in het middelpunt op die manier. Heb liever de kraamvisite en dat guppie het entein van de aandacht is.
@ RR: morgen heb ik intake van de kraamzorg en ook morgen controle in het ziekenhuis!

Ieder zijn ding natuurlijk moet zeggen ik vond het wel leuk, ik houd ook niet echt van om in middepunt te staan maar het was erg leuk! leuke spelletjes gedaan en ook nog eens verwend hahaha

zijn jullie al aan het aftellen dat jullie mogen gaan bevallen?

ik ben al aan nhet aftellen hahaha erg hea... ben ondertussen ook nieuwsgierig naar wat het geslacht van ons kindje is en hoe het eruit ziet
ik ben nog niet aan het aftellen voor de bevalling....wel voor mn verlof!!! nog 1,5 week!!!! jahoo!!!

woensdag hier de intake met de kraamzorg.

morgenavond groeiecho van ons kleine dametje leuk!

ben wel heel benieuwd naar hoe ze er straks uit ziet idd. dus kan me zeker voorstellen dat jij je ook nog eens af vraagt wat het geslacht van je kindje is!

slaap lekker!
@ pukkel: dat schiet al aardig op hea ohh ik ben wel benieuwd hoe zwaar jij kleintje nu geschat wordt kunnen we misschien met elkaar allemaal vergelijken

kan me ook wel van jullie voorstellen dat julie nieuwsgierig zijn naar hoe jullie kindje eruit ziet ondanks dat je weet of het jongetje of meisje zou worden ;) wat voor kleur haar zal het hebben enzo en op wie lijkt het hahaha.

oh jij morgen de intake ;) leuk ik vandaag

heb net controle in ziekenhuis gehad... bloedgeprikt, urine ingeleveerd... alles goed nog ff aan ctg geweest ook goed... toch nog ff echo gehad... was ook goed ze konden zien dat baby is begonnen met indalen klein gedeelte zit al iets in bekken... placenta is wel al wat aan het verkalken dus dat schijnt een teken te zijn dat einde zeg maar nadert ( kan nog weken duren)

Zijn jullie babies al ingedaald? en wat is de status tot nu toe hoeveel jullie zijn aangekomen?
ik ben nu in totaal 8 kilo aangekomen.....valt nog mee, maar heb al begrepen dat het extra hard kan gaan in je verlof ivm de rust die je dan hebt...... dus ben heel benieuwd! wat de status verder is weet ik nog niet, misschien weet ik dat vanavond! (hoe groot ze is, of ze al aan het indalen is etc...) nog precies 1 week en dan heb ik verlof.... volgende dinsdagochtend is mijn laatste werkdag! jippie!!! nog 4 werkochtendjes te gaan! aftellen!!!!

misschien een rare vraag, maar hebben jullie wel eens hele harde/ pijnlijke steken in je vagina? beetje richting baarmoedermond zeg maar?
Hey meiden,

Alles ook goed hier! Vanmorgen zijn de meubels bezorgd van Babypark! Het kamertje staat nu vol met alle dozen dus dat wordt klussen!!! ;) heerlijk! Het hoeft allemaal niet tegelijk en snel af te zijn,dus we doen t rustig aan. Manlief wil graag vanav al een kast in elkaar gaan zetten en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen ;) Leukk!!

Nou, pukkel, netjes hoor 8 kilo. Bij mij vliegt t er ineens aan. Ik ben nu al ruim 10 kilo aangekomen! Het bleef heel lang onder de 8 en ineens schiet t eraan. Gelukkig is t nog niet te zien, ja mijn buik wordt wel groter, maar verder ben ik nergens dikker ofzo..

Hopen dat dat zo gaat blijven! Ik herken trouwens niet die pijnlijke steken in mn vagina.. wel enorme druk op mijn blaas, echt bij bijna iedere stap! Als ik me niet inhoud moet ik echt om de 5 minuten wel een paar druppels plassen... Maar ik hou t dan wel eventjes op vaak, maar tis niet fijn iig!

@Lola; fijn dat alles er goed uit zag bij je! En vandaag dus de intake voor kraamzorg. Ik ben benieuwd!

Moet je vriend/man er ook bij zijn?Mijn man is bij alle afspraken bij de vk geweest, gaat altijd mee, maar ik heb gezegd dat hij voor de kraamzorg niet vrij hoeft te nemen... bij ons zegt de kraamzorg, we komen tussen 11.00 en 13.00 , dus dat is dan zo lastig, dan moet hij echt een paar uur ervoor opnemen en dat leek me eigenlijk niet nodig.Ik heb dan net verlof als ze komen dus voor mij maakt t niet uit

Voor mij nog geen babyshower, maar ik zit er ook niet echt op te wachten. Ik verwacht niet dat t nog gaat komen, maar wie weet.
@ pukkel: nee die pijnlijke steken heb ik niet maar het kan goed zijn dat dat de indaling is van de kleine...

ik ben tot nu toe 10 kg aangekomen... ja dat hoor ik ook altijd dat de vrouwen tijdens verlof aan gaan komen.. nou heb al verlof vanaf 18 weken om het zeg maar zo te zien dus tis maar net wat je er zelf aan doet! 8 kg is netjes oehh bijna hea dat verlof! al een planning gemaakt wat je gaat doen?

leuk joos dat de meubels binnen zijn ik wens jullie heel veel plezier mt in elkaar zetten

mijn vriend heeft vandaag vrij genomen omdat ik ook naar ziekenhuis moest en ik geen auto mag rijden dus afhankeijk ben... dus kwam wel goed uit dat het op zelfde dag was en vanavond rondleiding in het ziekenhuis voor ziekenhuis bevalling!
hoi!! wat leuk dat je meubeltjes binnen zijn joos! lekker van genieten!! het is zo leuk als alles staat!!

ik heb geen planning gemaakt voor mn verlof, want ik kan niet zoveel...dus ik zie wel wat er in die weken op mijn pad komt.... wat gaan jullie allemaal doen in je verlof??

lola: hoe was de intake? veel plezier met de rondleiding in het ziekenhuis vanavond!
@ pukkel ja ik herken die steken ook, ik moet vrijdag naar de VK, eens horen hoe het staat met indalen, of dat er wat mee te maken heeft.

Ik ben nu ook tien kilo aangekomen, net als Lola. Bleef idd lang onder de tien, maar laatste twee weken gaat het hard...

@ lola fijn dat de onderzoeken in het ziekenhuis er goed uit lijken te zien, gaat stug door zo! Terwijl je eerst dacht de 32 weken niet te zullen halen.

@ joos leuk de meubeltjes! Als het dan staat voel het helemaal "echt" (dat had ik dan)

Ik ben hier ook aan het aftellen voor verlof, daarna aftellen voor bevalling. Ik ben ook zo benieuwd naar hoe ze eruit zal zien, qua karakter zal zijn etc. Mijn man en ik zijn qua uiterlijk in alles uitersten, dus wie weet wat daaruit komt! Volgende week donderdag is mijn laatste werkdag. Ik merk wel dat het me met de dag meer energie gaat kosten. Vandaag een 9 urige dag gemaakt ivm een laat overdrachtsgesprek, zit nu ik de trein en ben goed kapot. Morgen gelukkig thuiswerken.

Vandaag belden ze weer van de kraamzorg, o ik echt nog steeds aan het werk was. Want hun ervaring was dat mensen die tot 4 weken vantevoren door wilden gaan het toch eerder opgaven. Nee dus. Intake zal nu pas begin mei plaatsvinden, zij konden niet op vrijdag en dat is mijn enige vrije dag. Op tijdstip waarop zij kon, zit ik bij de verloskundige. Ik ben benieuwd naar de intake Lola en alles wat er besproken is. Laat even weten hoe het was en hoe de info avond in het ziekenhuis was!
Hee dames!

Die steken herken ik ook hoor dames, heb het idee dat de kleine dan een venijnige trap tegen m'n baarmoedermond geeft maar of dat het ook daadwerkelijk is dat weet ik niet..

Zo te horen gaat alles overal lekker steady, geen gekke dingen afgelopen week gelukkig! :-). Alle baby'tjes zitten nog rustig.

Joos, wat leuk dat je kamertje er is! Ik vond het echt moeilijk te bevatten toen het eenmaal stond. Loop nu elke dag ook wel even een keer naar binnen (kom er steeds langs want we wonen in een appartement) .

Wij hebben met 35/36 weken nog een laatste 'liggingsecho', ben benieuwd. De man ligt nu afwisselend in stuit- of hoofdligging.. Uiteindelijk moet hij wel netjes voor de uitgang gaan liggen natuurlijk. Volgende keer bij de verloskundige hebben we een extra lange afspraak om de bevalling te bespreken, het wordt nu wel echt hè?

Joos, hoe bevalt je yoga-klasje? Wij doen een samen bevallen cursus, ontzettend suf, maar op zich best wel handig en leerzaam.

Ik was afgelopen vrijdag weer precies terug op gewicht dus ik hoop dat de kilo's er de laatste weken niet opeens aanvliegen als ik verlof heb . Heb best wel een behoorlijke buik inmiddels trouwens, er zijn allemaal mensen die opeens hulp aan gaan bieden. Bij het ziekenhuis (waar ik werk) is zo'n karretje voor invaliden dat je niet van de parkeergarage naar het ziekenhuis hoeft te lopen, vraagt hij opeens of ik met hem mee wil rijden.. Euhm, nou, ik moet nog acht uur werken vandaag dus ik denk dat ik die 300 meter ook wel overleef .

Goed bezig R_R, jij werkt dus echt tot 36 weken door? Ik tot 34 (heb ook genoeg overuren) en ben lekker aan het aftellen nu, nog anderhalve week! :-). Je bent ook anderhalve week voor mij uitgerekend dus je zit al bijna op 34 weken!

Volgens mij zijn we bijna gewoon officieel 'hoogzwanger', haha.. Wanneer gaat die term tellen?
Oja, voor ik het vergeet..

Afgelopen zondag ging ik met mijn tante (is nog erg jong) high-tea'en in de stad en toen ik daar aankwam zaten al mijn vriendinnetjes en (schoon)moeder en (schoon)zusje daar.. Was dus een soort van verrassings-babyshower-high tea! Geen spelletjes ofzo hoor, gewoon lekker thee leuten en heel veel cadeautjes gekregen. Leuk! Had het echt totaal niet verwacht maar vond het wel ontzettend geslaagd zo.
net groei echo gehad en de kleine dame groeit goed. ze zit precies op het gemiddelde en is nu (met 32 weken en 3 dagen) 2 kilo wordt al een hele dame dus. als ze zo door blijft groeien wordt ze tussen de 6 en 7 pond zeiden ze.... keurig!

fijn te horen dat het goed gaat noukje. en leuk dat je op die manier een babyshower hebt gehad!

knap hoor om tot 4 weken van tevoren door te werken....ik ben echt zoooo blij dat ik nog maar 4 ochtendjes hoef....

ik ga even gezellig naar mn ouders... fijne avond allemaal!
@ noukje: wow wat leuk zeg zo een ' babyshower' ben je lekker verwend? wel leuk van je tante dat ze dat zo georganiseerd heeft

ik weet ook niet wanneer de term ' hoogzwanger' ingaat hahaha ik vind me zelf nu al hoogzwanger hahaha heb nu een best behoorlijke toeter gekregen...

wel netjes van je gewicht zeg goed gedaan hoop voor je dat het ook niet meteen aankomt met je verlof hahaha.,

@ RR: wow dan zullen julie vast een mooi kindje krijgen die van alles wat heeft en echt een mengeling van jullie is

@ pukkel: nou dat is netjes met de groei echo ik was met 31 + 6 zat de mijne op 1900 gr. ( voor het eerst op de groei curve hahaha) en dan heb ik morgen weer een groei echo. jullie kregen een meid toch? ben benieuwd hoe de jongens momentee op de groei echo score met hun gewicht zeg maar... kan ik beetje bekijken wat ik krijg hahah.

Intake: moeten dingen opnieuw aanschaffen zoals kruiken ( we hadden een belly warmer en dat keuren hun niet goed gelukkig kan ik er straks 2 bij de buuf halen ) en ons bed kan niet omhoog ook niet met 15 kratten dus hadden we een extra matras eropgelegd aan mijn kant... wordt dus ook niet goed gekeurd dus vriendlief moet ook een extra matras krijgen... dus moet dat nog ff ergens vandaan zien te toveren!

Rondleiding: ik wist het in grote lijnen al maar nu wel totaa plaatje zeg maar en ook qua pijnbestrijding ( wil het eerst zonder proberen) voor me vriend was het wel heel leerzaam want die wist helemaal niets ergens vanaf...
Morning!

@Noukje ; wat leuk die verassing van je tante! Ik zou er zelf niet op zitten te wachten, maar als het dan toch zo gaat dan is t natuurlijk achteraf wel heel erg leuk! Ik had ook zo'n soort vrijgezellendag voor mijn bruiloft. Eerst normale vrijgezellendag , echt fantastisch, met alle vrienden en vriendinnen, maar dan ook nog n soort dag met familie dus (schoon)moeder en (schoon)zussen, waar ik dus echt niet op zat te wachten.. haha. Maar uiteindelijk was het toch heel gezellig!

Hoeveel ben je nu eigenlijk dan aangekomen, want je zegt terug op gewicht, maar wat is dat dan?

Ik was vanmorgen ineens weer 'afgevallen' ??? Heel raar... eerst vlogen er 3 kilo bij, en nu ineens weer eraf. Ik geloof dat ik een nieuwe weegschaal moet kopen hahaha.

Met 30 weken en 2 dagen was onze kleine man 1650 gr. Ze vonden hem best behoorlijk toen, en hij had een groot hoofd, wat niet zo gunstig is voor de bevalling ;) Haha.. maar goed, ik ben benieuwd! Ben ook wel benieuwd of we nog een liggings echo krijgen, zoals jij Noukje. Waarom doen ze dat?

Ik had begrepen dat er in principe na de 30weken echo geen nieuwe echo meer komt.. Dat zou wel jammer zijn want ik ben wel weer heel nieuwsgierig ook naar hoe hij nu ligt... Met 30 weken lag hij bij mij al met zijn hoofdje in/naar het bekken.

Mijn pilates klasje is pas 1 x geweest, vorige week, en vanavond heb ik de 2e les. Ik ben benieuwd.. Ik vond het niet heel denderend hoor, maar tis wel lekker om een uurtje even echt met jezelf en je lichaam bezig te zijn. Die andere zwangere vrouwen is ook wel weer leuk/grappig om te zien, maar of ik er echt contact mee zal houden/krijgen weet ik niet.. Het is gelukkig bij mij echt om de hoek dus het kost me ook geen hele avond. Dat is wel lekker.

We hebben gister 1 kast in elkaar gezet, dwz manlief! Jee, wat een werk was dat zeg. Dat zijn dus echt geen ikea kasten, haha pfff.... Maar....er staat er 1, de kleding kast! Dus die ga ik vanavond een sopje geven en dan bekijken wat ik allemaal voor kleertjes al gekocht heb de afgelopen maanden hihi...

Vanavond gaat hij de kommode in elkaar zetten. Zo wordt het steeds n beetje meer en echter, heel leuk en spannend!!!

@Lola; wat irritant dat ze van de kraamzorg dan struikelen over een kruik zeg... pff.. en t bed op klossen... ik vroeg me af, waarom moet dat eigenlijk?! Dat is toch vooral handig als je thuis wil bevallen?? Voor het in en uit bed gaan is t wat mij betreft niet nodig...

Ik ga eens kijken of er hier ook zo'n rondleiding is door t ziekenhuis, ben wel benieuwd.
Met terug op gewicht bedoel ik mijn oude gewicht van voor de zwangerschap, haha. Ik was in het begin vrij veel afgevallen en dat is er nu dus zachtjesaan weer aan :-). Het gaat de laatste tijd wel wat sneller met de kilo's maar de kleine man groeit natuurlijk ook goed.

Ik heb nog geen groei/liggingsecho gehad, mijn laatste echo was met 20 weken dus ik denk dat het vergelijkbaar is met jouw 30 weken echo Joos .

Balen hoor dat je vanalles moet aanpassen Lola, wij hebben ons netjes aan de regels gehouden. Bij ons waren ze trouwens al in de vijfde maand langsgeweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven