Zoon (13) met zweetvoeten

16-04-2013 13:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoon (13 jaar) heeft ontzettende stink- en zweetvoeten. Ik ben d’r inmiddels aan gewend, maar voor andere mensen is de lucht echt niet te harden. Bovendien weet ik dat bij hem er bijna niemand wat van durft te zeggen. Ik ben zelf al helemaal naar Amsterdam en Den Haag gegaan om katoenen sokken in zijn maat te kopen. Ik weet ook dat een ex van hem een of ander smeersel of zalfje had gekocht, een andere ex had ook spul om in een voetbad te doen voor hem gehaald en weer een andere ex had voetdeodorant voor hem gekocht. Maar hij is een “stoere bink” en hij is echt geen jongen die iedere dag een voetbadje gaat nemen of allerlei smeerseltjes gebruikt. Hij zegt zelf dat als mensen zich storen aan zijn zweetvoeten, dat dat hun eigen probleem is. Hebben jullie nog wat tips of trucs?

Groeten, Marieke
quote:netniet schreef op 16 april 2013 @ 15:59:

[...]

Gerede kans op parentificatie inderdaad. De random situatie voldoet in ieder geval aan de verhoogde risico criteria.Zo nu graag in Jip en Janneke taal
quote:Dreamer schreef op 16 april 2013 @ 15:58:

Sja, nou, die jongen heeft meisjes gehad, die z'n vriendinnetje waren, die zelfs smeersels voor z'n voeten kochten en toen ging het uit. Dan zijn het toch exen? Wat doen jullie moeilijk zeg.

Precies, ik begrijp ook niet waarom ik nu zo word aangevallen vanwege mijn taalgebruik!
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 15:59:

@ laylalala: Hij vindt zich inderdaad al heel volwassen! En 'the talk' heeft mijn ex-man gelukkig al een tijd geleden met Rick gehad.

Hoezo gelukkig? Niet zo moeilijk om hem te vertellen dat het niet stoer of cool is om op je dertiende al te gaan neuken en je het vooral alleen moet doen als je het allebei leuk en lekker vindt. Je meisjes met respect hoort te behandelen en vooral een condoom te moeten gebruiken omdat het ook niet stoer of cool is om een kind te krijgen als je zelf nog kind bent en een SOA erger is dan zweetvoeten. Zulke dingen komen hier regelmatig langs als onderwerp.
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 16:11:

[...]

Precies, ik begrijp ook niet waarom ik nu zo word aangevallen vanwege mijn taalgebruik!Bij het woord "ex" denk je aan een voormalige partner waarmee een langdurige en intensieve relatie heeft bestaan, niet aan een meisje waarmee een 12-jarige een weekje of wat heeft opgetrokken. Dus vandaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@ netniet: Zeker, maar daar is hij ook van op de hoogte hoor! Mijn ex-man heeft het uitgebreid besproken met hem. Met dat soort vragen gaat hij altijd naar zijn vader toe trouwens.
Maar als een zoon van 13 in 1,5 jaar 3 vriendinnen heeft gehad, die per keer 2-3 maanden aanhielden, zijn het toch echt exen hoor. Die qua belangrijkheid waarschijnlijk vervagen, wanneer het 'echte' relatiegebeuren komt.
Later is nu
quote:pejeka schreef op 16 april 2013 @ 16:14:

[...]

Bij het woord "ex" denk je aan een voormalige partner waarmee een langdurige en intensieve relatie heeft bestaan, niet aan een meisje waarmee een 12-jarige een weekje of wat heeft opgetrokken. Dus vandaar.Dus dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Dreamer schreef op 16 april 2013 @ 16:15:

Maar als een zoon van 13 in 1,5 jaar 3 vriendinnen heeft gehad, die per keer 2-3 maanden aanhielden, zijn het toch echt exen hoor. Die qua belangrijkheid waarschijnlijk vervagen, wanneer het 'echte' relatiegebeuren komt.Ik vind het woord ex de lading niet dekken voor een 13 jarig huppeltutje, die op woensdagmiddag patat komt eten.
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 16:14:

@ netniet: Zeker, maar daar is hij ook van op de hoogte hoor! Mijn ex-man heeft het uitgebreid besproken met hem. Met dat soort vragen gaat hij altijd naar zijn vader toe trouwens.

Huhhhhhhhh ik denk dat jij die taak maar op je moet nemen..Ook allerlei puberzaken, en niet aan je ex moet overlaten. Voor je het weet wordt je oma. ( en dat komt dan niet door de zweet voeten, maar andere experimenten)

En dat is niet om je aan te vallen, maar omdat je blijkbaar sommige taken aan je ex overlaat waar moeders/vrouwen veel beter en duidelijker in zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2013 @ 16:18:

[...]

Ik vind het woord ex de lading niet dekken voor een 13 jarig huppeltutje, die op woensdagmiddag patat komt eten.Tja.. voor jou niet, maar voor de 13 jarige zoon van TO wel.
Later is nu
Potverdrie, en is ie ook al 1.90, joh?
quote:redband schreef op 16 april 2013 @ 16:18:

[...]

Huhhhhhhhh ik denk dat jij die taak maar op je moet nemen..Ook allerlei puberzaken, en niet aan je ex moet overlaten. Voor je het weet wordt je oma. ( en dat komt dan niet door de zweet voeten, maar andere experimenten)

En dat is niet om je aan te vallen, maar omdat je blijkbaar sommige taken aan je ex overlaat waar moeders/vrouwen veel beter en duidelijker in zijn.En waarom kan een man dat niet doen?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 16 april 2013 @ 16:19:

[...]

Tja.. voor jou niet, maar voor de 13 jarige zoon van TO wel.

Of alleen voor TO.

Die schrijft dat hier namelijk.

Ik wilde nog wat tips voor je Googlen, Marieke, maar ik zag dat je je vraag al op andere forums had gesteld? kreeg je daar geen nuttige tips?
- zoon draagt extreem en alleen maar gesloten schoenen.

- helaas, maar wil je zoon nou gemeden worden door zijn stinkvoeten. Zoals hier al eerder benadrukt zal hij hier over een paar jaar anders over denken.

Een bad met azijn, zout, thee en odorex zal zeker al voor een groot deel moeten helpen. Schoenen idd ontsmetten, veel wisselen van schoenen, voeten met talkpoeder inwrijven voor het in de schoen stappen, elke dag voeten wassen en schone sokken aan en vaker schoenen dragen waardoor de voeten wat meer 'lucht' krijgen.
http://zweetvoetenzijnvet.hyves.nl/
quote:Dreamer schreef op 16 april 2013 @ 16:19:

[...]

Tja.. voor jou niet, maar voor de 13 jarige zoon van TO wel.Een 13-jarige die over zijn ex-en spreekt lijkt me al helemaal raar. Mijn neefje is nu 12, heeft even een "vriendinnetje" gehad, maar als die bloedserieus tegen mij zou gaan praten over "zijn ex", zou ik mijn broer toch even vragen wat er mis is met zijn zoon. Laat staan dat ik het serieus zou kunnen nemen.
@ blijfgewoonbianca: Ja, ook over smeersels e.d., al die zaken moet ik nog gaan uitproberen. Ik had ook de tip gehad om met meerdere mensen op hem in te praten om het probleem duidelijk te maken. Dat hebben we inmiddels gedaan, zoals ik al schreef, maar dat heeft helaas nog niet veel uitgehaald. Maar ja, ik geef de moed nog niet op!
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 16:27:

@ blijfgewoonbianca: Ja, ook over smeersels e.d., al die zaken moet ik nog gaan uitproberen. Ik had ook de tip gehad om met meerdere mensen op hem in te praten om het probleem duidelijk te maken. Dat hebben we inmiddels gedaan, zoals ik al schreef, maar dat heeft helaas nog niet veel uitgehaald. Maar ja, ik geef de moed nog niet op!Met meerdere mensen op hem inpraten?! Je geeft hem die zalf en je vertelt erbij dat je verwacht dat hij die met de voorgeschreven frequentie gebruikt. Punt-uit. Stel nou dat hij ziek was en medicijnen nodig zou hebben, en je zoon zou om welke reden dan ook geen zin hebben die medicijnen te gebruiken, zou je hem dan ook gewoon zijn eigen gang laten gaan?
Nog geen nuttige tips en ook niet op andere fora? Serieus? Dan heb ik nog een laatste nuttige tip, naar de huisarts, voor de zweetvoeten en dan ook maar gelijk voor een doorverwijzing voor opvoedondersteuning. Serieus, ik hoop dat ik ongelijk krijg Marieke, maar ik vrees dat jij het over een paar jaartjes heel moeilijk gaat krijgen met een zoon met een sterke eigen wil waarbij jij als moeder niet helder de grenzen aangeeft. Straks is het hek van de dam, hij krijgt toch geen negatieve consequenties van zijn moeder als hij het te bont maakt.
Oh hemel, met meerdere mensen op hem inpraten? JIJ BENT DE BAAS, jij bepaalt dus hij DOET wat JIJ zegt, klaar, uit. Ik ging serieus een matras met slaapzak in de schuur leggen, gaf hem zijn eten bij de achterdeur, hij kwam er niet in. Zou je eens zien hoe snel hij in de gaten heeft dat er met zijn moeder niet langer te sollen valt.
13 jaar? Dit gaat over een brugpieper? Ik vind ook dat je erg vreemd over een kind van die leeftijd schrijft.

De oplossing voor het zweetvoetprobleem is allang gegeven. Zolang jouw pre-puber met zijn doorweekte sokken zit vastgekleefd in zijn stinkschuiten zal er geen smeerseltje helpen. Weg met die smerige sokken en die doorgemeurde kisten dus.

En wil hij niet luisteren naar zijn moeder dan zullen zijn 'peers' het hem wel wat minder subtiel duidelijk maken.
@ netniet: Het klinkt makkelijk zoals je het schrijft! Maar ja, je hebt gelijk dat ik zeker de regels veel beter moet handhaven. Soms wil ik wel dat hij bij z'n vader kan gaan wonen, maar als ik dat denk dan voel ik me zo'n slechte moeder! Ik verwacht wel dat mijn ex-man na de zomervakantie meer in Nederland is, zodat onze zoon daar wat vaker heen kan. Mijn man heeft geen problemen met zijn gedrag, zoals ik al zei, zij zijn twee handen op één buik.
Hij gebruikt jouw als voetveeg met zijn beide stinkvoeten...

Je moet er maar zin in hebben...
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 16:43:

@ netniet: Het klinkt makkelijk zoals je het schrijft! Maar ja, je hebt gelijk dat ik zeker de regels veel beter moet handhaven..Het zou zo makkelijk moeten zijn zoals ik het schrijf. Ik denk dat 1 en ander niet zo makkelijk terug te draaien is. Het is een patroon die er makkelijk in slijt. Toch zou ik als ik jou was een aantal dingen willen herzien aan hoe het er thuis aan toe gaat. Je geeft al aan dat je graag zou willen dat hij bij zijn vader ging wonen, dus je bent het af en toe zat dus. Des te meer reden om orde op zaken te stellen en laatst op tv hoorde ik een orthopedagoog het nog zeggen. jeugd en gezin bestaat sinds een tijdje, laagdrempelige opvoedhulp en maar weinig mensen maken er gebruik van. Er zijn ook opvoedcursussen voor ouders van pubers, etc. Je bent dus blijkbaar niet de enige moeder met een puberkind met een sterke wil, anders waren die cursussen er niet. Als je kinderen niet duidelijk begrenst, dat is ook een vorm van verwaarlozing, wist je dat? Kinderen hebben die grenzen nodig om zich goed te ontwikkelen.
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 16:43:

@ netniet: Het klinkt makkelijk zoals je het schrijft! Maar ja, je hebt gelijk dat ik zeker de regels veel beter moet handhaven. Soms wil ik wel dat Rick bij z'n vader kan gaan wonen, maar als ik dat denk dan voel ik me zo'n slechte moeder! Ik verwacht wel dat mijn ex-man na de zomervakantie meer in Nederland is, zodat ***** daar wat vaker heen kan. Mijn man heeft geen problemen met zijn gedrag, zoals ik al zei, zij zijn twee handen op één buik.

Ik wil echt niet de onheilsprofeet uithangen, maar nu opeens de teugels gaan aantrekken en de regels fijnslijpen zal niet gaan werken. Daarvoor heb je de boel té lang laten vieren. Jouw zoon is nu gewend zijn eigen zin te kunnen doen en zal (nog) tot op zekere hoogte rekening houden met jou en je dochter (als het hem zelf uitkomt), maar laat zich echt niet nu opeens de wet voorschrijven voor jou. Daarvoor heb jij véél te lang toegestaan dat hij zijn eigen wetten bepaalt. En dat brei je niet even in een paar maandjes recht, of door "met meerdere mensen op hem in te praten".

Het enige dat zou kunnen helpen is dat je je ex-man hierover benadert en met hem de situatie bespreekt. Misschien kan hij dan het gesprek aangaan met jullie zoon en hem van zijn kant duidelijk maken dat hij als vader verwacht dat hij zich bij jou thuis aan jouw regels houdt. Ik begreep dat zijn vader wél invloed op hem heeft, dus misschien werkt dat.

Anders zie ik je de controle, die je nu al grotendeels kwijt bent, binnen de kortste keren helemaal verliezen en heb je binnenkort een puber in huis die het hele huishouden regeert, gewoon doet waar hij zin in heeft zonder rekening te houden met de andere familieleden, met alle mogelijke consequenties van dien.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2013 07:53
Reden: naam verwijderd ivm privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven