Zoon (13) met zweetvoeten

16-04-2013 13:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoon (13 jaar) heeft ontzettende stink- en zweetvoeten. Ik ben d’r inmiddels aan gewend, maar voor andere mensen is de lucht echt niet te harden. Bovendien weet ik dat bij hem er bijna niemand wat van durft te zeggen. Ik ben zelf al helemaal naar Amsterdam en Den Haag gegaan om katoenen sokken in zijn maat te kopen. Ik weet ook dat een ex van hem een of ander smeersel of zalfje had gekocht, een andere ex had ook spul om in een voetbad te doen voor hem gehaald en weer een andere ex had voetdeodorant voor hem gekocht. Maar hij is een “stoere bink” en hij is echt geen jongen die iedere dag een voetbadje gaat nemen of allerlei smeerseltjes gebruikt. Hij zegt zelf dat als mensen zich storen aan zijn zweetvoeten, dat dat hun eigen probleem is. Hebben jullie nog wat tips of trucs?

Groeten, Marieke
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 15:30:

Mijn ex-man werkt onregelmatig en is voor zijn werk vaak periodes in het buitenland ook. Vandaar dat**** bij mij woont. Anders was hij allang bij zijn vader gaan wonen, want mijn ex-man en hij zijn echt twee handen op één buik. Ik hou natuurlijk veel van Rick en mijn dochter van 10, maar inderdaad kan ik met mijn dochter gewoon veel beter opschieten.

En Rick z'n tablet, laptop of telefoon afpakken is niet echt een optie. Hij is geen 'jongetje van 13' dat je nog even achter het behang kunt plakken. Hij is een 'beer' van 1m90 en wat ik zei, eigenwijs en een sterke eigen wil, dus ga er maar aan staan als alleenstaande moeder met een volledige baan. Niet dat ik wil klagen ofzo, maar soms is het best moeilijk allemaal.Ik heb even het vermoeden dat jij al nooit zo sterk bent geweest in het opleggen en handhaven van regels, dus tja, nu die "beer" 13 is, hoef je daar inderdaad niet meer mee te beginnen. Maar je kunt wel gewoon van hem verlangen (eisen) dat hij zijn voeten verzorgt en schone sokken aantrekt. En "vergeet" hij het een keer, dan help je hem daar vriendelijk aan herinneren en dan heeft hij het alsnog te doen. Ik heb echt het idee dat die jongen bij jou thuis gewoon zijn eigen dienst uitmaakt, want tja... hij is ál 13 en heeft zo'n sterke wil en is heel eigenwijs en bovendien heel groot, dus daar kan ik toch niet tegenop. Maar hé, JOUW huis, JOUW regels! En er is niks onredelijks aan om van je kinderen een stuk persoonlijke hygiëne te eisen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2013 07:53
Reden: naam verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
*** heeft al drie ex vriendinnen die allemaal spul tegen zweetvoeten kochten voor ** ?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 16 april 2013 @ 15:38:

*** heeft al drie ex vriendinnen die allemaal spul tegen zweetvoeten kochten voor**** ?Die kinderen krijgen te veel zakgeld tegenwoordig; dat blijkt maar weer eens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:consuelabananahammok schreef op 16 april 2013 @ 13:52:

Als ggggg een paar jaar verder is en vriendinnetjes achterover vallen van de lucht of maken dat ze weg komen zodra Rick zijn schoenen uittrekt zal Rick het vast niet meer andermans probleem vinden.

Ik denk dat hij dan wel buigt en gaat smeren. Ik mag er niet om lachen, maar je hebt wel gelijk
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2013 07:51
Reden: naam verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
@ pejeka: Je hebt helemaal gelijk! Vroeger was ik eigenlijk al te 'soft', dus mijn zoon maakt nu zo'n beetje de dienst uit. Hij is verder echt geen nare jongen ofzo, maar ik moet zeker op sommige gebieden de teugels weer gaan aanhalen! En het is inderdaad niet raar om van je kinderen persoonlijke hygiëne te verlangen. Mijn dochter is juist weer supernetjes, altijd tutten met parfum en nagellak enzo.

@ Fame: Klopt, hij heeft nog wel meer ex-en zelfs, maar drie kochten er allerlei middeltjes voor hem. Zijn huidige vriendin heeft nog geen smeersels gekocht, maar was er wel laatst bij toen we met een aantal mensen op hem inpraatten om wat te doen aan zijn stinkvoeten. Maar dat heeft helaas nog geen resultaat gehad.
Zijn huidige vriendin???

Hallo-ho!!! Kind is 13 !
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 15:47:

@ pejeka: Je hebt helemaal gelijk! Vroeger was ik eigenlijk al te 'soft', dus Rick maakt nu zo'n beetje de dienst uit. Hij is verder echt geen nare jongen ofzo, maar ik moet zeker op sommige gebieden de teugels weer gaan aanhalen! En het is inderdaad niet raar om van je kinderen persoonlijke hygiëne te verlangen. Mijn dochter is juist weer supernetjes, altijd tutten met parfum en nagellak enzo.

Ik wens je sterkte, maar ik vrees dat je (veel) te laat bent. Denk je nu echt dat jouw zoon weer teruggaat van zelf de dienst uitmaken naar netjes volgens moeders regels leven? Daar had je 10 jaar geleden al mee moeten beginnen.
Huh een kind van 13 heeft toch geen exen. Zo noem ik dat nooit. Ik had verkering voor mijn 13e maar dat noem ik geen exen.

Verder niks zinnigs te melden, alles is al gezegd
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 15:30:

Hij is een 'beer' van 1m90 en wat ik zei, eigenwijs en een sterke eigen wil, dus ga er maar aan staan als alleenstaande moeder met een volledige baan. Niet dat ik wil klagen ofzo, maar soms is het best moeilijk allemaal.Helemaal met zijn sterke eigen wil zul je op je strepen moeten blijven staan, consequent blijven. Alleenstaande moeder of niet, jij bent de baas. Zijn lengte doet helemaal niet ter zake. Tenzij hij zijn fysieke kracht tegen zijn moeder zou willen gebruiken, maar dan zou er iets ernstigers dan zweetvoeten aan de hand zijn. Ik voorzie een gezagsprobleem als jij niet gauw je opvoeding bijstelt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2013 @ 15:41:

[...]

Die kinderen krijgen te veel zakgeld tegenwoordig; dat blijkt maar weer eens.Ja, mijn idee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2013 @ 15:49:

Zijn huidige vriendin???

Hallo-ho!!! Kind is 13 !

Pfff ja, ik kan er verder ook weinig aan doen!

Ik kan hem moeilijk gaan vertellen dat hij geen vriendin mag hebben...
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 15:51:

[...]

Ik kan hem moeilijk gaan vertellen dat hij geen vriendin mag hebben...Klopt, maar een 13-jarige met een hele stoet ex-en vind ik eerlijk gezegd ook wel apart...

[...]

Ik kan hem moeilijk gaan vertellen dat hij geen vriendin mag hebben...Het feit dat jij die huppeltjes ( wat is nou 13, zeg? ) ziet als vriendin, of als ex zegt al genoeg.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2013 @ 15:54:

[...]

Het feit dat jij die huppeltjes ( wat is nou 13, zeg? ) ziet als vriendin, of als ex zegt al genoeg.
Beetje vreemd dat je doet alsof je 13 jarige puber een volwassen vent is.

Mis je een man in huis, ofzo?
Het is een puberrrrrrrr met hormonen en zweetpotennnnnnnnnnnnn

[...]

Ik kan hem moeilijk gaan vertellen dat hij geen vriendin mag hebben...Op dit leeftijd heb je sowieso nog geen vriendin maar een vriendinnetje.. Maar ik heb zomaar het idee dat deze jongen zichzelf al heel volwassen vindt. Heb je "the talk" al met hem gehad?
Je stelt die meiden zeker meteen voor als schoondochter en jou noemen ze " ma "?
quote:redband schreef op 16 april 2013 @ 15:55:

Het is een puberrrrrrrr met hormonen en zweetpotennnnnnnnnnnnn

Precies. Een brugklasser.

Waarschijnlijk met pukkels, een beugel , twee baardharen en een stom kapsel
Ik krijg het idee dat je hem niet als 13 jarige behandeld maar idd als een volwassen man
Al wordt mijn zoon 3 meter lang en krimp ik tot de helft dan nog ben ik de baas in huis.

Ik vind het heel raar dat jij hier onder je echte naam schrijft. En ik vind je ook heel raar praten over je zoon. Hem steeds bij zijn naam noemen hier op het forum. Geen enkel normaal mens met een ook maar een heel klein beetje ervaring met internet doet zoiets. En het hebben over de ex-en van je kind van 13? Welke moeder heeft het nou in godsnaam over de ex-en van haar 13 jarige kind?

Ik geloof dit topic niet zo meer.
Sja, nou, die jongen heeft meisjes gehad, die z'n vriendinnetje waren, die zelfs smeersels voor z'n voeten kochten en toen ging het uit. Dan zijn het toch exen? Wat doen jullie moeilijk zeg.

Zoon merkt vanzelf dat bij z'n vriendinnetjes z'n voeten zwaarder gaan wegen dan z'n leuke kop en uitstraling. Z;'n voeten stralen vanzelf voor 'm uit, zeg maar. En dan wordt het voor hem belangrijk en komt ie bij z'n moeder voor hulp.

Voor mij is het (met mijn zoon van 13) zo: als ik er geen last van heb en hij uiteindelijk wel, dan is het zijn probleem. En nee.. hij is niet de baas in huis.
Later is nu
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2013 @ 15:57:

[...]

Precies. Een brugklasser.

Waarschijnlijk met pukkels, een beugel en een stom kapsel Zo, we zijn weer terug bij het onderwerp.. en wat dragen pubersjongens.. yep sportschoenen!! En die meuren enorm.. Mijn zoon moest ze altijd meteen al in de gang uittrekken, en subiet schone sokken aantrekken. Wat een meur kwam er uit die sportschoenen zegg
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2013 @ 15:55:

Beetje vreemd dat je doet alsof je 13 jarige puber een volwassen vent is.

Mis je een man in huis, ofzo?Gerede kans op parentificatie inderdaad. De random situatie voldoet in ieder geval aan de verhoogde risico criteria.
@ laylalala: Hij vindt zich inderdaad al heel volwassen! En 'the talk' heeft mijn ex-man gelukkig al een tijd geleden met hem gehad.

@ blijfgewoonbianca: Ik mis geen man in huis hoor! En de vriendinnen van mijn zoon noemen mij echt geen 'ma' en ik noem ze ook geen 'schoondochters'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven