Zoon (13) met zweetvoeten

16-04-2013 13:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoon (13 jaar) heeft ontzettende stink- en zweetvoeten. Ik ben d’r inmiddels aan gewend, maar voor andere mensen is de lucht echt niet te harden. Bovendien weet ik dat bij hem er bijna niemand wat van durft te zeggen. Ik ben zelf al helemaal naar Amsterdam en Den Haag gegaan om katoenen sokken in zijn maat te kopen. Ik weet ook dat een ex van hem een of ander smeersel of zalfje had gekocht, een andere ex had ook spul om in een voetbad te doen voor hem gehaald en weer een andere ex had voetdeodorant voor hem gekocht. Maar hij is een “stoere bink” en hij is echt geen jongen die iedere dag een voetbadje gaat nemen of allerlei smeerseltjes gebruikt. Hij zegt zelf dat als mensen zich storen aan zijn zweetvoeten, dat dat hun eigen probleem is. Hebben jullie nog wat tips of trucs?

Groeten, Marieke
Hij is 13?

Je laat hem gedragen alsof hij 18 is.

dat is eerder een probleem dan zijn stinkvoeten.
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 14:14:

Ik zal inderdaad zelf ook eens op pad gaan om wat middeltjes tegen zweetvoeten aan te schaffen!

@ Orzoo: Ik heb hem er vaak op aangesproken, maar wil ook niet constant strijd erom hebben. Laatst hebben z'n vriendin, een ex van hem, zijn beste vriend en ikzelf alle vier op Rick ingepraat of hij aub iets aan zijn zweetvoeten wil doen, maar daar moest hij om lachen, hij veegde onze argumenten van tafel en kapte het gesprek af. Leuk he, van die eigenwijze pubers?Je moet het hem niet vragen en er zeker niet over gaan discussiëren, maar gewoon opdragen dat hij, zodra hij na school thuiskomt, zijn voeten wast en schone sokken aandoet. Gewoon een huisregel van maken. Punt-uit basta, geen discussie over mogelijke.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dan zorgen dat jij er geen last van hebt en verder gaan met wat echt belangrijk is. Als hij het niet als een probleem ziet, kun je er toch niets aan doen.

En ja.. je bent z'n moeder en 'dus' 'de baas in huis' maar met een 13 jarige, die grenzen opzoekt, is dit nu lekker een grens die hij zelf maar aangeeft. Hij is er vanzelf ook zelf zat van en volgens mij wordt het meestal ook minder, na verloop van hormonentijd.
Later is nu
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 14:01:

@ Orzoo: hij draagt altijd legerkisten of bergschoenen.

@ pejeka: toen hij jonger was deed hij als hij thuiskwam inderdaad nog wel eens schone sokken aan, maar de laatste tijd is dat niet meer zo. Daarbij is hij behoorlijk eigenwijs en heeft een hele sterke eigen wil (net als zijn vader, mijn ex-man), dus dan wordt het allemaal alweer een stukje lastiger!Hoezo lastig, en sterke eigen wil? Als het mijn zoon was zou ik hem voorstellen om met zien vieze stinkvoeten in de schuur te gaan slapen. Dat wordt nog wat, dertien en je kan je zin doordrijven bij je moeder met je sterke wil. Als het er op aan komt hebben ze bij mij niet zo heel veel te willen bij zaken waar een ander hinder van heeft. Slechte persoonlijke hygiëne is een probleem waar je anderen mee opzadelt en sociaal je leven er niet prettiger op maakt en zal ik dan ook niet tolereren van mijn kinderen.
Stinkvoeten en zweterige (natte) voeten zijn overigens twee verschillende problemen. Er zullen dan ook verschillende middelen nodig zijn. De Pedispray die ik noemde is voor het stank-probleem.
@ netniet: Je hebt misschien wel gelijk dat ik hier te soft in ben. Ik zal eens proberen om de teugels wat aan te halen. Het is zo dat leeftijdgenoten en vrienden van mijn zoon hem er niet op aanspreken, omdat hij een populaire jongen is met heel veel vrienden. Aanvoerder van zijn voetbalteam en wat ik al zei, eigenwijs en een hele sterke eigen wil.
@ netniet: Je hebt misschien wel gelijk dat ik hier te soft in ben. Ik zal eens proberen om de teugels wat aan te halen. Het is zo dat leeftijdgenoten en vrienden van mijn zoon hem er niet op aanspreken, omdat hij een populaire jongen is met heel veel vrienden. Aanvoerder van zijn voetbalteam en wat ik al zei, eigenwijs en een hele sterke eigen wil.
Ik ben ook een keer met een kind met zweetvoeten naar de dokter geweest. Hij zei direct, dat hij aan de geur al wist dat het om voetschimmel ging. Het is wel nodig dat dit behandeld wordt omdat hij echt veel last gaat krijgen nu het warmer wordt. Nieuwe schoenen kopen, sokken goed wassen, creme gebruiken en het is zo over. Helaas kan het wel een terugkerend probleem zijn.

Helaas gaat de geur nauwelijks meer uit de schoenen.
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 13:50:

Bedankt voor de reacties tot dusverre. Dit is mijn meisjesnaam, mijn zoon heeft een andere achternaam!

Ja dus?

Als mensen jou naam weten, dan zullen ze jou zoon ook wel kennen hé,

ben van mening dat je je echte voor-achternaam hier niet bekend moet maken. maar goed, jou keus
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 14:23:

@ netniet: Je hebt misschien wel gelijk dat ik hier te soft in ben. Ik zal eens proberen om de teugels wat aan te halen. Het is zo dat leeftijdgenoten en vrienden van Rick hem er niet op aanspreken, omdat hij een populaire jongen is met heel veel vrienden. Aanvoerder van zijn voetbalteam en wat ik al zei, eigenwijs en een hele sterke eigen wil.Nou, dan kan hij die sterke wil mooi gebruiken om te scoren op school en op het voetbalveld. En thuis staat zijn wil achter de deur (zoals mijn moeder altijd zei) en deel JIJ de lakens uit.
quote:wished- schreef op 16 april 2013 @ 14:31:

[...]

Ja dus?

Als mensen jou naam weten, dan zullen ze jou zoon ook wel kennen hé,

ben van mening dat je je echte voor-achternaam hier niet bekend moet maken. maar goed, jou keus Je hebt ook eigenlijk gelijk, maar dit is de eerste keer dat ik hier iets plaats en ik was enthousiast aan het typen en dacht er eigenlijk niet bij na. Zal er de volgende keer aan denken! Iedereen die mijn zoon en/of mij kent, weet echter wel van zijn stinkvoeten!
Van de zomer veel met blote voeten lopen en als je bij zee bent in het zeewater.

En voeten niet goed verzorgen/insmeren een week geen zakgeld werkt denk ik ook wel.
@ char_lotte: Zakgeld inhouden heb ik (ook voor andere zaken) al vaak mee gedreigd en soms ook toegepast. Helaas heeft hij dan weer een vader (mijn ex-man) die hem ongelimiteerd spekt, dus geldgebrek heeft meneer nooit!
Nou, hier komt ie.. pubers en sportschoenen..
Dan zou ik ex een tijdje zijn sokken laten wassen.
quote:char_lotte schreef op 16 april 2013 @ 15:07:

Dan zou ik ex een tijdje zijn sokken laten wassen. Ik kan het proberen, maar ik denk niet dat zijn ex-en daar intrappen!
quote:m_sehrjon schreef op 16 april 2013 @ 15:03:

@ char_lotte: Zakgeld inhouden heb ik (ook voor andere zaken) al vaak mee gedreigd en soms ook toegepast. Helaas heeft hij dan weer een vader (mijn ex-man) die hem ongelimiteerd spekt, dus geldgebrek heeft meneer nooit!Sorry, maar we hebben het hier over een jongen van 13. Wie maakt nou de dienst uit thuis, jij of je zoon? Of bepaalt je ex aan welke regels je zoon zich al dan niet te houden heeft in JOUW huis? Als die ex zijn stinkvoeten geen bezwaar vindt, dan gaat jouw zoon toch lekker met zijn stinkvoeten bij je ex wonen? En wil hij dat niet, dan heeft hij gewoon elke dag zijn voeten te wassen, schone sokken aan te trekken en, indien nodig, zijn voeten te behandelen met een middeltje. Echt, waar gaat dit over!
Jouw ex-man die hem geld geeft als hij van jou geen zakgeld krijgt omdat hij zijn voeten niet verzorgd. Niet de ex-en van je zoon.
Geef hem internetverbod of pak zijn laptop, tablet of telefoon af. Moet jij eens kijken hoe snel hij zijn voeten gaan verzorgen.

Wie is er bij jullie thuis de baas? Jij of hij?
't ging toch over zweetvoeten.. mijn hemel..
Ik bedoel het absoluut niet cynisch, maar ik vraag me nu toch wel serieus af hoe het kan dat je zoon een populaire jongen is met heel veel vrienden als hij er zich geen snars van aantrekt dat hij een enorme meur in de kleedkamer verspreidt bij het voetballen. Ik vind het ronduit asociaal gedrag en zou graag van hem uitleg willen hebben waarom hij denkt het met zijn persoonlijke hygiëne niet zo nauw te hoeven nemen omdat hij toch populair is. Dit onder het mom dat we niet alleen zijn op de wereld en rekening horen te houden met een ander.
Mijn ex-man werkt onregelmatig en is voor zijn werk vaak periodes in het buitenland ook. Vandaar dat mijn zoon bij mij woont. Anders was hij allang bij zijn vader gaan wonen, want mijn ex-man en hij zijn echt twee handen op één buik. Ik hou natuurlijk veel van hem en mijn dochter van 10, maar inderdaad kan ik met mijn dochter gewoon veel beter opschieten.

En z'n tablet, laptop of telefoon afpakken is niet echt een optie. Hij is geen 'jongetje van 13' dat je nog even achter het behang kunt plakken. Hij is een 'beer' van 1m90 en wat ik zei, eigenwijs en een sterke eigen wil, dus ga er maar aan staan als alleenstaande moeder met een volledige baan. Niet dat ik wil klagen ofzo, maar soms is het best moeilijk allemaal.
Precies M_Sehrjon.

En daarom: als jij het verder zo kunt schuiven dat het jouw probleem niet is (geen stankoverlast) dan zou ik het lekker zijn probleem laten.

Er wordt makkelijk gezegd "stuur 'm gelijk naar z'n kamer, als hij thuiskomt" maar dan moet je zelf maar net thuiszijn. En verder is het ook niet jouw probleem, toch? Hij krijgt er vanzelf zelf last van, op wat voor manier dan ook. Dan wordt het wel belangrijk.
Later is nu
Oftewel... Hij heeft niet alleen enorme zweetvoeten, hij loopt ook nog eens over je heen ook..

En zijn vader? Kan die niet een keer met hem praten over die voeten? Of lacht die het probleem ook weg?
Zijn ex-vriendin?

Hij is 13.

Het meisje waar hij vroeger zijn halve kauwgombal aan gaf, dus.

Ex,.......pffffffff. beetje overdreven, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven