Schade auto
donderdag 3 januari 2013 om 22:38
Hoi allemaal,
Een maand geleden heb ik een aanrijding gehad met mijn auto. Nu heeft de garage een proformafactuur gemaakt en schade ligt rond de 1500 euro. Een week na het ongeval heeft er echter nog iemand tegen mijn auto gezeten en is doorgereden en zit er nog een behoorlijke schade aan mijn auto. Nu vertelde de garage dat als er een expert langskomt en die bekijkt de waarde van de auto op alle schades dat ik waarschijnlijk niets uitgekeerd ga krijgen. Dagwaarde van mijn auto ligt rond de 3000 euro en heb deze auto 3 jaar geleden aangeschaft rond de 8500 euro. Ik was van plan om deze schade te repareren maar heb op dit moment niet de financiele middelen om dit te bekostigen en wilde wachten tot de uitbetaling van de tegenpartij zou komen. Heeft iemand hier ervaring mee dat ze niets meer uitgekeerd kregen na een aanrijding? Het lijkt me namelijk niet helemaal eerlijk doordat die tweede schade later is gebeurd en ik deze ook uit eigen zak moet betalen.
Een maand geleden heb ik een aanrijding gehad met mijn auto. Nu heeft de garage een proformafactuur gemaakt en schade ligt rond de 1500 euro. Een week na het ongeval heeft er echter nog iemand tegen mijn auto gezeten en is doorgereden en zit er nog een behoorlijke schade aan mijn auto. Nu vertelde de garage dat als er een expert langskomt en die bekijkt de waarde van de auto op alle schades dat ik waarschijnlijk niets uitgekeerd ga krijgen. Dagwaarde van mijn auto ligt rond de 3000 euro en heb deze auto 3 jaar geleden aangeschaft rond de 8500 euro. Ik was van plan om deze schade te repareren maar heb op dit moment niet de financiele middelen om dit te bekostigen en wilde wachten tot de uitbetaling van de tegenpartij zou komen. Heeft iemand hier ervaring mee dat ze niets meer uitgekeerd kregen na een aanrijding? Het lijkt me namelijk niet helemaal eerlijk doordat die tweede schade later is gebeurd en ik deze ook uit eigen zak moet betalen.
donderdag 3 januari 2013 om 22:46
quote:xgucci schreef op 03 januari 2013 @ 22:43:
nee, dat was bij de tweede aanrijding is diegene doorgereden. Eerste aanrijding zijn schadeformulieren ingestuurd.
Oh, ok.
Wie was de schuldige bij de eerste aanrijding? Komt daar geen expert voor kijken?
Is het geen optie om eerst de eerste schade te laten maken en daarna pas de tweede? Of heb je die al aangegeven bij je verzekering?
nee, dat was bij de tweede aanrijding is diegene doorgereden. Eerste aanrijding zijn schadeformulieren ingestuurd.
Oh, ok.
Wie was de schuldige bij de eerste aanrijding? Komt daar geen expert voor kijken?
Is het geen optie om eerst de eerste schade te laten maken en daarna pas de tweede? Of heb je die al aangegeven bij je verzekering?
donderdag 3 januari 2013 om 22:58
De eerste schade is gemeld en daar komt expert voor kijken maar volgens verzekeraar kijkt deze naar de gehele schades van de auto en berekend daarvanuit de dagwaarde. Dat komt volgens de garage doordat deze nu op vele plekken schade heeft van de eerste aanrijding;koplamp, knipperlicht, bumper, motorkap, zijscherm en autodeur en tweede aanrijding andere zijde geraakt is en heb ik ook schade aan deur, dorpel en achterzijscherm. En dan zou de expert mij zeggen(volgens garage) dat de dagwaarde van de auto 0 euro zal zijn en daardoor niets meer zal worden uitgekeerd aan mij. Ik wist niet eens dat het zo werkte, maar goed door diegene die als tweede tegen mijn auto heeft gezeten heb ik dus nergens meer recht op.
vrijdag 4 januari 2013 om 02:13
quote:Frizzy schreef op 03 januari 2013 @ 23:56:
Vraag blijft dan wel waarom je verkeerd geïnformeerd bent hierover.
Goedkoop een lekker in de markt liggen modelletje scoren door een fabeltje te vertellen, daarna dat gebakkie vlot opknappen om vervolgens weer lekker te verkopen?
Geld is er om te verdienen hè?
Vraag blijft dan wel waarom je verkeerd geïnformeerd bent hierover.
Goedkoop een lekker in de markt liggen modelletje scoren door een fabeltje te vertellen, daarna dat gebakkie vlot opknappen om vervolgens weer lekker te verkopen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 4 januari 2013 om 05:43
quote:Enn schreef op 04 januari 2013 @ 02:13:
[...]
Lekker verkopen in deze tijd
Buiten dat TO blijft altijd eigenaar van de auto en bij een totall los
verklaring is de verzekeraar de eigenaar behalve als dat anders
wordt afgesproken.
Het zal wel het verhaal van de klok en de klepel zijn, veel
garagehouders hebben weinig kaas gegeten van schades.
Wij hebben speciaal iemand lopen voor schades omdat het zo complex is.
Ga bij schade altijd naar een schadegarant bedrijf.
http://www.schadegarant.nl/
Die helpen je ook bij het invullen van de verzekeringsformulieren.
[...]
Lekker verkopen in deze tijd
Buiten dat TO blijft altijd eigenaar van de auto en bij een totall los
verklaring is de verzekeraar de eigenaar behalve als dat anders
wordt afgesproken.
Het zal wel het verhaal van de klok en de klepel zijn, veel
garagehouders hebben weinig kaas gegeten van schades.
Wij hebben speciaal iemand lopen voor schades omdat het zo complex is.
Ga bij schade altijd naar een schadegarant bedrijf.
http://www.schadegarant.nl/
Die helpen je ook bij het invullen van de verzekeringsformulieren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 16 april 2013 om 09:59
Inmiddels is de expert van ced langs geweest en heeft hij de dagwaarde geschat op 500 euro vanwege de schades. Ik begrijp het gewoon niet want die auto heeft danwel schade de dagwaarde is minder geworden juist door de schades en op het moment van de aanrijding dat is een jaar geleden had ik nog geen schade aan de auto. Ook nooit iets opgegeven bij de verzekering. Nu komt de tegenpartij er makkelijk mee weg ik kreeg al 50% en mijn eigen risico is 250 dus ik houdt alleen nog een factuur over van de garage die ik kan betalen. Ik voel me zwaar opgelicht dat kan ik wel zeggen! Dagwaarde op internet staat ligt bij een normaal model vele malen hoger en ik heb nog een luxe versie met climate control g3 installatie. En nu is de auto Total loss verklaard. Ik wil gewoon dat de autoschade hersteld wordt en dan ben ik tevreden maar dat gebeurd dus niet in de praktijk. Weet iemand of het mogelijk is hier iets tegen te doen?
dinsdag 16 april 2013 om 14:50
Climate control en G3 voegen weinig toe aan de waarde van een auto, hierdoor worden ze alleen iets sneller verkocht als occasion.
Heb je geen all risk verzekering afgesloten? Het aankoopbedrag van de auto was best hoog 3 jaar geleden, ik zou voor dat geld toch een paar jaar iets meer betalen voor het geval dat je auto total loss verklaard wordt.
Heb je geen all risk verzekering afgesloten? Het aankoopbedrag van de auto was best hoog 3 jaar geleden, ik zou voor dat geld toch een paar jaar iets meer betalen voor het geval dat je auto total loss verklaard wordt.
dinsdag 16 april 2013 om 17:45
quote:lizabeth schreef op 16 april 2013 @ 14:50:
Climate control en G3 voegen weinig toe aan de waarde van een auto, hierdoor worden ze alleen iets sneller verkocht als occasion.
Helaas niet, als ik dit van te voren had geweten dan had ik het zeker gedaan. Maar ja dat is altijd achteraf.Heb enkel een wa+ verzekering afgesloten.. Inmiddels heb ik de schade expert gesproken en deze is bereid om mijn auto op 700 te taxeren. Dat betekend dan dat ik er 100 euro er aan over houd om de schade te repareren. Het lijkt mij niet redelijk, want een zelfde auto is niet te koop voor 700 euro en ik weet niet wat ik anders moet doen.
Als ik het op een rechtszaak laat komen dan ben ik allereerst veel geld kwijt en ik weet ook niet of het zinvol is? De schade expert is onafhankelijk maar wel ingeschakeld door tegenpartij. Dus ik weet ook niet in hoeverre deze onafhankelijk is. Bij de schulddeling hebben ze deze ook 50/50 ingesteld en ik had een getuige dat de tegenpartij gezien had dat deze over mijn weggedeelte reed. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Valt er wat aan te doen en levert het iets op?
Helaas niet, als ik dit van te voren had geweten dan had ik het zeker gedaan. Maar ja dat is altijd achteraf.Heb enkel een wa+ verzekering afgesloten.. Inmiddels heb ik de schade expert gesproken en deze is bereid om mijn auto op 700 te taxeren. Dat betekend dan dat ik er 100 euro er aan over houd om de schade te repareren. Het lijkt mij niet redelijk, want een zelfde auto is niet te koop voor 700 euro en ik weet niet wat ik anders moet doen.
Als ik het op een rechtszaak laat komen dan ben ik allereerst veel geld kwijt en ik weet ook niet of het zinvol is? De schade expert is onafhankelijk maar wel ingeschakeld door tegenpartij. Dus ik weet ook niet in hoeverre deze onafhankelijk is. Bij de schulddeling hebben ze deze ook 50/50 ingesteld en ik had een getuige dat de tegenpartij gezien had dat deze over mijn weggedeelte reed. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Valt er wat aan te doen en levert het iets op?
dinsdag 16 april 2013 om 18:31
Had zelf geen schuld aan de aanrijding maar heb onder dwang getekend. Er is daarom ook politie aan te pas gekomen waarbij iemand is opgepakt. Het schadeformulier was ondertekend dus ik sta niet in mijn recht. Heb helaas ook geen rechtsbijstandsverzekering, was wel van plan om even langs de rechtswinkel te gaan om te vragen hoe het nu zit en of ik nu akkoord moet gaan met het aangeboden bedrag.