Werk & Studie alle pijlers

Kleding bij assessment

16-04-2013 17:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet je je kleden voor een assessment, waarbij onder meer een interview wordt afgenomen en een rollensimulatie plaatsvindt? Het gaat om een overheidsfunctie op middelhoog niveau.

Ik snap dat je niet in je sweater en afgetrapte sneakers moet komen, maar hoe netjes is de standaard bij een assessment?
Zoals bij een sollicitatiegesprek.
Ik dacht zelf aan een witte jurk (loopt tot aan de knie) met daaronder een zwarte maillot en zwarte pumps (geen hoge). Boven mijn jurk trek ik een zwarte blazer aan. Kan dit?
Witte jurk zou ik doodeng vinden qua koffie over me heen gooien of zo Heb je niet broek, blouseje of shirtje met colbert, met hoge hakken?
Ik zelf had voor mijn laatste assesment nette broek top en blazer. niet helemaal strak in t pak, maar wel netjes. Ik zou kiezen voor representatief maar waar je jezelf ook lekker en zeker in voelt. Succes in ieder geval!
Geen jurk, geen rokje.

Doe echt een broek aan, geeft je meer bewegingsvrijheid, binnen de rollenspellen
Zoals jij het beschrijft lijk je net een pinguin.

Tenzij je gaat solliciteren bij een dierentuin, zou ik het niet doen.
Da's toch geen mooie combinatie?
Het ligt eraan hoe je over wilt komen. Ik draag zelf graag juist hoge hakken omdat ik er overtuigender in overkom (zo voelt het tenminste...). En ik zou niet voor zwart-wit gaan, juist omdat het zo hard is. Beter lijkt mij antraciet met een warme accentkleur, zoals donkerrood of abrikoosroze of een mooie kleur groen?
quote:mylenamyla schreef op 16 april 2013 @ 17:52:

Ik dacht zelf aan een witte jurk (loopt tot aan de knie) met daaronder een zwarte maillot en zwarte pumps (geen hoge). Boven mijn jurk trek ik een zwarte blazer aan. Kan dit?Nee. Ik vind een witte jurk en een zwarte maillot (echt, een maillot??) geen gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven