Werk & Studie alle pijlers

Ass moving, baby!

16-04-2013 22:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden studeer ik definitief af. In een richting die ik te gek vind. Ik heb ook echt zin om aan het werk te zijn, heb nu lang genoeg gestudeerd. Da's allemaal het probleem niet.

Het probleem is dat ik mijn afstuderen al een tijdje zie aankomen maar NIKS doe. Als een konijntje dat in de koplampen van een auto zit te kijken, zo kijk ik al even naar de arbeidsmarkt.

Ik heb al geprobeerd:

* De Milde Aanpak ('rustig maar, het komt wel goed')

* De Boze Aanpak ('trut, ga (*#&#^##%@@ solliciteren, nu!)

* De Struisvogel Aanpak ('Huh, naderend probleem? Waar?')

en zit nu midden in

* De Uitstel Aanpak ('Ja, ik weet precies wat ik gá doen, maar stráks ga ik het pas doen').

Meestal wisselen deze fases zich nogal snel achter elkaar af. En ik vind eigenlijk dat dat niet nodig is. Fijn is het in ieder geval niet

Hoe krijgt een (bang? lui? onzeker?) mens zichzelf in beweging?

De beste aanpak is...

Totaal aantal stemmen: 1

Mild Geen stemmen
Boos (100%)
Struisvogel Geen stemmen
Uitstel Geen stemmen
gewoon beginnen.

ga achter je bureau zitten en aan de slag.
Dan zou ik gewoon eens wat gaan doen, je weet zelf ook wel wat.
Geen van de opties uit de poll, maar gewoon je goed laten motiveren in dit topic, en dan helemaal blij en enthousiast worden en ervoor gaan!

Tjakkaaaaa!!!!!!!!!!!

Kom op! Je kan het! Je hebt zin om aan het werk te gaan schrijf je! en de richting vind je ook te gek!!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ik zou gaan voor "de aanpak": niet zeuren gewoon doen.
Ja, dat is ook zo! Ik ben ergens een beetje gaan geloven dat ik een soort lambal ben, die toch nooit iets gedaan krijgt. Wat onwaar is. En ik word gék van al dat uitstelgedrag, helemaal in combinatie met de duizend plannetjes die ik heb. Gewoon beginnen. Klinkt zo simpel en is waarschijnlijk waar. Maar hóe dan?
Een voet voor de andere. Je eet toch ook?
hoe je dat doet: op dezelfde manier als dat je 'gewoon' begonnen met bijv. voorbereiden op tentames waar je geen zin in had tijdens je studie
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Zorg voor structuur, ga in de UB oid zitten en spreek daar af met studiegenoten als stok achter deur, beloon jezelf bij bepaalde "mijlpalen", etc, etc.
zenga wijzigde dit bericht op 16-04-2013 22:28
Reden: Op verkeerde gelezen
% gewijzigd
Uhh, om te beginnen: google'en "vacatures journaliste/ schoonheidskoningin/ hondentrainster/ watdanook"

Handige sites opschrijven van bedrijven waar je wil werken of waar veel relevante vacatures opkomen. Die sites vanaf nu een paar keer per week checken.

CV helemaal up-to-date maken.
quote:efa schreef op 16 april 2013 @ 22:19:

Ja, dat is ook zo! Ik ben ergens een beetje gaan geloven dat ik een soort lambal ben, die toch nooit iets gedaan krijgt. Wat onwaar is. En ik word gék van al dat uitstelgedrag, helemaal in combinatie met de duizend plannetjes die ik heb. Gewoon beginnen. Klinkt zo simpel en is waarschijnlijk waar. Maar hóe dan?Begin gewoon. Schrijf kleine stukjes, samen vormt het een scriptie (of gaat het niet om een scriptie?). Het hoeft ook niet meteen perfect, het bijschaven komt later pas. Schrijf eventueel eerst kernwoorden op, brainstorm, praat er over met iemand.
zenga wijzigde dit bericht op 16-04-2013 22:28
Reden: Op verkeerd gelezen
% gewijzigd
Oh ik dacht dat het om de arbeidsmarkt ging, maar ging het om je scriptie?
Deze week: je LinkedIn profiel updaten en lid worden van interessante LinkedIn groepen

Volgende week: een aantal netwerkborrels zoeken en inplannen

De week erna: je CV maken/updaten

De week daarna: een rondje vacaturesites en twee brieven schrijven

En dan weer van voren af aan beginnen :-)
Haha sonane ik dacht hetzelfde maar dan andersom. Weet nu ook niet wat TO nu precies wil.
Ik snap wel dat je voor het eerst werken spannend vindt hoor, vindt iedereen denk ik wel in het begin. Maar het is toch ook hartstikke leuk? Nieuwe uitdaging, lekker geld verdienden. Bovendien kun je via werk ook heel veel leren, dus kom op niet zo negatief en ga op zoek naar die leuke baan!
Dank allen!

@Zenga, M'n scriptie is al zo goed als af. Ik rond nog een stageverslag af en moet nog een tentamen herkansen en dan is het klaar. Vacature(s)-(sites) en potentiële toffe opdrachtgevers heb ik al ruimschoots in kaart gebracht, maar juist om dan actie te ondernemen... Nada. Echt heel slecht en dom.

Maar hey. Ook daar kan ik misschien kleine stapjes in verzinnen... *toch?*
Ok, je hebt je cv? Brieven schijven dan!

Stap1 = 1 brief de deur uit..
Ah sorry niet goed gelezen! En tuurlijk gaat solliciteren ook in kleine stapjes! Begin eens met een goede brief. Als je eenmaal een goede brief hebt, kun je deze vaak wat aanpassen per opdrachtgever. En laat iedereen in je netwerk weten dat je op zoek bent! Succes!
Dank, dank!

Weet je wat, ik ga gewoon nú weg hier en een brief tikken
Die OP!

Niet zo'n klein beetje herkenbaar! Wat mij uiteindelijk hielp was de "Hier, Echt Wat Voor Jou" techniek die mijn vrienden en familie toepasten. Zij zochten voor de lol vacatures voor mij en soms zaten daar zulke goeie bij dat ik wel móést.
De boze aanpak, nu aan de slag! Wat mij heel soms helpt is er niet over nadenken, maar gewoon beginnen. Dus niet 'hmm zal ik zo een brief gaan schrijven of nog een aflevering ... kijken'. Nee gewoon 'ik ga nu een half uur aan die brief werken' en dan ook meteen beginnen, voor de 'ja maar' gedachten opborrelen.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven