Ass moving, baby!
dinsdag 16 april 2013 om 22:11
Over een paar maanden studeer ik definitief af. In een richting die ik te gek vind. Ik heb ook echt zin om aan het werk te zijn, heb nu lang genoeg gestudeerd. Da's allemaal het probleem niet.
Het probleem is dat ik mijn afstuderen al een tijdje zie aankomen maar NIKS doe. Als een konijntje dat in de koplampen van een auto zit te kijken, zo kijk ik al even naar de arbeidsmarkt.
Ik heb al geprobeerd:
* De Milde Aanpak ('rustig maar, het komt wel goed')
* De Boze Aanpak ('trut, ga (*#&#^##%@@ solliciteren, nu!)
* De Struisvogel Aanpak ('Huh, naderend probleem? Waar?')
en zit nu midden in
* De Uitstel Aanpak ('Ja, ik weet precies wat ik gá doen, maar stráks ga ik het pas doen').
Meestal wisselen deze fases zich nogal snel achter elkaar af. En ik vind eigenlijk dat dat niet nodig is. Fijn is het in ieder geval niet
Hoe krijgt een (bang? lui? onzeker?) mens zichzelf in beweging?
Het probleem is dat ik mijn afstuderen al een tijdje zie aankomen maar NIKS doe. Als een konijntje dat in de koplampen van een auto zit te kijken, zo kijk ik al even naar de arbeidsmarkt.
Ik heb al geprobeerd:
* De Milde Aanpak ('rustig maar, het komt wel goed')
* De Boze Aanpak ('trut, ga (*#&#^##%@@ solliciteren, nu!)
* De Struisvogel Aanpak ('Huh, naderend probleem? Waar?')
en zit nu midden in
* De Uitstel Aanpak ('Ja, ik weet precies wat ik gá doen, maar stráks ga ik het pas doen').
Meestal wisselen deze fases zich nogal snel achter elkaar af. En ik vind eigenlijk dat dat niet nodig is. Fijn is het in ieder geval niet
Hoe krijgt een (bang? lui? onzeker?) mens zichzelf in beweging?
dinsdag 16 april 2013 om 22:17
Geen van de opties uit de poll, maar gewoon je goed laten motiveren in dit topic, en dan helemaal blij en enthousiast worden en ervoor gaan!
Tjakkaaaaa!!!!!!!!!!!
Kom op! Je kan het! Je hebt zin om aan het werk te gaan schrijf je! en de richting vind je ook te gek!!
Tjakkaaaaa!!!!!!!!!!!
Kom op! Je kan het! Je hebt zin om aan het werk te gaan schrijf je! en de richting vind je ook te gek!!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
dinsdag 16 april 2013 om 22:19
Ja, dat is ook zo! Ik ben ergens een beetje gaan geloven dat ik een soort lambal ben, die toch nooit iets gedaan krijgt. Wat onwaar is. En ik word gék van al dat uitstelgedrag, helemaal in combinatie met de duizend plannetjes die ik heb. Gewoon beginnen. Klinkt zo simpel en is waarschijnlijk waar. Maar hóe dan?
dinsdag 16 april 2013 om 22:21
hoe je dat doet: op dezelfde manier als dat je 'gewoon' begonnen met bijv. voorbereiden op tentames waar je geen zin in had tijdens je studie
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
dinsdag 16 april 2013 om 22:23
dinsdag 16 april 2013 om 22:23
quote:efa schreef op 16 april 2013 @ 22:19:
Ja, dat is ook zo! Ik ben ergens een beetje gaan geloven dat ik een soort lambal ben, die toch nooit iets gedaan krijgt. Wat onwaar is. En ik word gék van al dat uitstelgedrag, helemaal in combinatie met de duizend plannetjes die ik heb. Gewoon beginnen. Klinkt zo simpel en is waarschijnlijk waar. Maar hóe dan?Begin gewoon. Schrijf kleine stukjes, samen vormt het een scriptie (of gaat het niet om een scriptie?). Het hoeft ook niet meteen perfect, het bijschaven komt later pas. Schrijf eventueel eerst kernwoorden op, brainstorm, praat er over met iemand.
Ja, dat is ook zo! Ik ben ergens een beetje gaan geloven dat ik een soort lambal ben, die toch nooit iets gedaan krijgt. Wat onwaar is. En ik word gék van al dat uitstelgedrag, helemaal in combinatie met de duizend plannetjes die ik heb. Gewoon beginnen. Klinkt zo simpel en is waarschijnlijk waar. Maar hóe dan?Begin gewoon. Schrijf kleine stukjes, samen vormt het een scriptie (of gaat het niet om een scriptie?). Het hoeft ook niet meteen perfect, het bijschaven komt later pas. Schrijf eventueel eerst kernwoorden op, brainstorm, praat er over met iemand.
zenga wijzigde dit bericht op 16-04-2013 22:28
Reden: Op verkeerd gelezen
Reden: Op verkeerd gelezen
% gewijzigd
dinsdag 16 april 2013 om 22:25
dinsdag 16 april 2013 om 22:26
dinsdag 16 april 2013 om 22:28
Dank allen!
@Zenga, M'n scriptie is al zo goed als af. Ik rond nog een stageverslag af en moet nog een tentamen herkansen en dan is het klaar. Vacature(s)-(sites) en potentiële toffe opdrachtgevers heb ik al ruimschoots in kaart gebracht, maar juist om dan actie te ondernemen... Nada. Echt heel slecht en dom.
Maar hey. Ook daar kan ik misschien kleine stapjes in verzinnen... *toch?*
@Zenga, M'n scriptie is al zo goed als af. Ik rond nog een stageverslag af en moet nog een tentamen herkansen en dan is het klaar. Vacature(s)-(sites) en potentiële toffe opdrachtgevers heb ik al ruimschoots in kaart gebracht, maar juist om dan actie te ondernemen... Nada. Echt heel slecht en dom.
Maar hey. Ook daar kan ik misschien kleine stapjes in verzinnen... *toch?*
dinsdag 16 april 2013 om 22:31
dinsdag 16 april 2013 om 22:51
dinsdag 16 april 2013 om 23:15
De boze aanpak, nu aan de slag! Wat mij heel soms helpt is er niet over nadenken, maar gewoon beginnen. Dus niet 'hmm zal ik zo een brief gaan schrijven of nog een aflevering ... kijken'. Nee gewoon 'ik ga nu een half uur aan die brief werken' en dan ook meteen beginnen, voor de 'ja maar' gedachten opborrelen.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie