Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
VanPuffelen.. dit rijtje word ik ook niet vrolijk van..

L-74850 Shiho Japan 18 Apr, 2008 9,089 Kms 35 days Traveling

NL-73477 indigoangel Australia 7 Apr, 2008 16,343 Kms 47 days Traveling

NL-72653 triinka United Kingdom 30 Mar, 2008 492 Kms 54 days Traveling

Vandaag 2 kaarten ontvangen waarvan 1tje uit mn oude woonplaats Málaga!! Mn oude huisje staat zelfs bijna op de kaart!! Zucht...
Ik heb ook een vriendinnetje aan het postcrossen gekregen! Heb vandaag m'n allereerste kaartje ontvangen; uit San Diego. Er zijn er 3 van mij aangekomen, dus heb er nu 8 verstuurd.

Ik voel een verslaving opkomen...
Ik vind het ook balen dat kaartjes soms zo lang onderweg zijn (of zo laat worden geregistreerd). Want je kunt dan zelf ook niets meer versturen....Ik registreer ontvangen kaartjes meteen dezelfde dag zodat de ander ook weer kan versturen. Ik heb gelukkig nog niets wat geexpireerd is (60 dagen wachten....HORROR....). Eentje naar Canda heeft er wel meer dan een maand over gedaan en er is ook een kaartje al ruim 2 weken onderweg naar Litouwen....is me ook al veel te lang... En ik word stapeldol van die Finnen.....ga lekker het bos in ofzo...Echt om het adres is er wel weer eentje die ik naar Finland moet sturen...een ander land is ook wel eens leuk, maar ja, that's postcrossing....
Tja, als je leest hoe lang, koud en saai die winters in Finland kunnen zijn, kan ik me voorstellen dat ze het leuk vinden om wat van de buitenwereld te horen, en aan het postcrossen slaan!

Maar het wordt zomer, en dan hebben ze vast wel andere dingen te doen!
Haha, Van Puffelen, is dat even pech hebben als je in Finland woont; koude winters en als het zomer is, is het daar nog koud....en met dat noorderlicht gaan ze never nooit meer naar bed en blijven ze maar achter die PC hangen....zucht....:-P
Gister een kaartje gekregen uit Servië Het adres staat er ook op, dus ik denk dat ik morgen even een kaartje terug stuur.
Wat ik zo raar vind; kaartjes vanuit het buitenland hier naartoe doen er standaard veel korter over dan vanuit Nederland naar diezelfde bestemming. Vanuit Europa is het meestal 3 dagen voordat het bij mij op de mat ligt maar andersom is het makkelijk 3 dagen meer. Er vanuit gaande dat iedereen netjes op tijd registreert zouden kaartjes vanuit Nederland dus minder snel de grens overgaan en werkt de post in het buitenland dus stukken sneller....hebben wij weer....

O, en de kaartjes van vandaag; Queensland, Parijs en....jawel....Finland...
FF volhouden B_1_TCH, Finland heb je in het begin idd veel, maar na een paar maanden komen er toch echt andere bestemmingen aan de beurt! Ik geef toe, het kan wel eens 'saai' worden, maar aan de andere kant vind ik wel dat die Finnen over het algemeen hele mooie kaarten sturen en goed naar je profiel kijken.
Today's update...

De 1e 2 groepen van mn Culture RR zijn vol en ik heb de adressen verstuurd!

Verder weer een nieuw officieel adres aangevraagd.. Finland of course.. is de 7e al van de 15 ofzo.. Heb ook 4 kaarten ontvangen..

1 van de B&W RR uit de VS

1 officiele uit Estland

1 tag uit Turkije

1 tag uit Barcelona

Dus Babzy is zeer tevreden voor vandaag.. zo ff nieuwe postzegels kopen, plakken en dan kunnen de volgende 10 kaarten op de post..
Even een update van mij:

Ik heb nu in totaal 3 kaarten ontvangen: Eentje uit Belgie, Finland en Duitsland. 2 hiervan zijn kaarten via de tags.

Allemaal erg leuke kaarten met veel tekst, hartstikke leuk.

De kaart die ik verstuurd heb naar Duitsland is nog steeds niet binnen, al 18 dagen onderweg! Erg lang hoor.

Hopelijk snel meer kaarten!
Hmz, ik heb nu al een week geen kaarten gehad en de kaarten die ik tot nu toe heb gehad hadden maar 2 regels :( Mijn 5 kaarten zijn nog steeds onderweg, zelfs die naar duitsland al 10 dagen, laat die mensen eens registreren zeg, ik wil kaartjes sturen ;) Ik kom nog steeds het forum niet op, vaaaaag. Misschien maar beter ook, ivm verslaving ;)
Jaaaa! Zaterdag heb ik mijn eerste kaartje gekregen uit..... Estland! Erg leuk!
Trixie, heb ook niets tegen Finnen hoor maar ja, afwisseling is ook leuk! En bij mij kunnen de Duitsers en Amerikanen ook aardig meedoen. Alledrie landen met de meeste deelnemers...

De afwisseling in bestemmingen zoek ik maar in de tags en Round Robins...;-)

Vandaag een kaartje uit Duitsland en Turkije...
Duitsland komt veel voor idd, heb er al 3 kaarten naartoe gestuurd en er 2 uit Duitsland ontvangen. Maar goed, duurt dan weer niet zo lang met de post.
Vandaag 2 kaarten ontvangen: één uit Finland en één uit Thailand.

Alleen staat er op die kaart uit Thailand een 4-cijferig card-id en dus een foutieve. Heb al wat verschillende cijfercombinaties geprobeerd maar juiste nog niet te pakken gehad, beetje balen. Vooral voor de zender. Maar buiten dat, erg mooie kaarten. Die uit Finland heeft alleen greetings from finland geschreven maar die uit Thailand echt een interessant verhaal over het land zelf. Ben er erg blij mee.
Mn eerste kaart is expired! Maar nu kan ik geen nieuw adres aanvragen... dat behoort toch wel te kunnen?
Een kaart die jij gestuurd hebt is niet aangekomen of niet geregistreerd? Geen idee, lijkt me dat het wel moet kunnen aangezien jij gewoon een kaart hebt gestuurd.

Ik kreeg gisteren weer een kaartje, uit Engeland dit keer.

Moet zelf nu weer 2 kaarten versturen, 1 naar USA en 1 naar.....jawel...Finland
Ik heb eindelijk ook weer een kaartje ontvangen, uit Finland... had er 16 dagen over gedaan :O :O Ja, zo snap ik wel dat ik geen kaartjes ontvang :( Mag er nu zelf ook weer eentje sturen! Ik heb zelf inmiddels veel meer kaarten verstuurd dan ontvangne, dus ik verwacht binnenkort een hele volle brievenbus ;)
JFTW: lijkt me ook dat dat moet kunnen. Anders even een mailtje sturen naar Postcrossing?

Heb zelf net mijn 2e kaartje ontvangen uit the USA, Wisconsin! Stond alleen vrij weinig tekst op, alleen 'this is close to where I live' en haar eigen adres :P Nou was eigenlijk niet van plan wat terug te sturen... doen jullie dat wel standaard als iemand zijn eigen adres vermeld of alleen als diegene ook zelf veel moeite heeft gedaan voor het kaartje?
Ik stuur alleen iets terug als ze er om vragen en het kaartje moet wel leuk zijn.

Het net een kaartje gestuurd naar een 10-jarig meisje in Brazilië. Ze vroeg om disneykaarten en laat ik die nou net nog hebben. Zijn al 8 jaar oud denk ik, maar zo kom je nog eens van je kaartjes af
Mn expired card probleem is opgelost! Ik was denk ik gewoon te ongeduldig..

2 Nieuwe adressen aangevraagd (er was nog een kaart aangekomen).. VS en Duitsland.. Ik heb pas 3 keer een adres dat niet uit Finland, VS of Duitsland kwam gekregen...

Maar.. het blijft leuk! Ik ga straks een lege muur in mn huis "behangen"met de kaarten.. en dan een btje als een wereldkaart als ik het voor elkaar krijg...
Kaartjes kunnen je echt zo vrolijk maken he

Ik ging vandaag later op de middag de deur uit en had geen post, jammer maar het is niet anders, had om half 4 voor laatst gekeken, kom ik net thuis, lagen er toch nog 2 (!!) kaartjes Late postbode ;) Beiden uit Finland, maar beiden leuke kaartjes met leuke tekst, wel wat anders dan de 2 zinnen die ik eerst kreeg

Ik ben inmiddels bezig met mijn kamerdeur te behangen met mijn kaartjes, ziet er leuk uit!
Ik heb een zwart/wit foto van Pippi Langkous uit Finland gekregen. Eindelijk eentje die echt op mijn profiel heeft gelet (had om zwart/wit foto's gevraagd) Erg leuk.
Vandaag 2 kaartjes! :-D Of eigenlijk 4... Kreeg 3 kaarten uit Brazilië van dezelfde persoon in een envelop. Er stond niet veel op maar wel gul zeg! En nog een leuke kaart uit Turkije!
De post komt hier afschuwelijk laat...

Of er is geen post, maar daar ga ik gewoon niet van uit ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven