Neiging om vreemd te gaan
vrijdag 19 april 2013 om 00:12
Ik hoop dat ik goed advies krijg van vrouwen.
Ik ben een man van 33 en ben inmiddels 4 jaar getrouwd en mijn relatie duurt al 10 jaar.
Aan het begin van onze relatie heeft zij aangegeven dat zij sex niets bijzonder vindt. Niet om mij dus maar de sex zelf.
We doen het 1x per kwartaal en dan is het niet echt bijzonder.
Onze relatie is in die tien jaar een jaar uit geweest.
In dat jaar heb ik de 'schade' flink ingehaald.
Ik besefte toen wel dat ik nog hartstikke gek op mijn partner was en na enige moeite zijn we weer bij elkaar.
Ik weet dus dat sex op een laag pitje staat en dat heb ik lange tijd voor lief genomen.
En nu... nu wordt ik gek. Voel mij enorm gefrustreerd.
Ik krijg gedachtes om vreemd te gaan. Ik kijk veel naar andere vrouwen. In het begin had ik schuldgevoelens maar die worden minder.
Vind het heel erg maar ik begin genoeg te krijgen van solosex.
Mijn partner krijgt alle liefde van de wereld en ik leg de wereld aan haar voeten.
Zij is niet in staat om dat kleine beetje (leven draait niet alleen om sex) te geven wat ik soms nodig heb dus ben geneigd om dit ergens anders te zoeken.
Wie weer raad?
Ik ben een man van 33 en ben inmiddels 4 jaar getrouwd en mijn relatie duurt al 10 jaar.
Aan het begin van onze relatie heeft zij aangegeven dat zij sex niets bijzonder vindt. Niet om mij dus maar de sex zelf.
We doen het 1x per kwartaal en dan is het niet echt bijzonder.
Onze relatie is in die tien jaar een jaar uit geweest.
In dat jaar heb ik de 'schade' flink ingehaald.
Ik besefte toen wel dat ik nog hartstikke gek op mijn partner was en na enige moeite zijn we weer bij elkaar.
Ik weet dus dat sex op een laag pitje staat en dat heb ik lange tijd voor lief genomen.
En nu... nu wordt ik gek. Voel mij enorm gefrustreerd.
Ik krijg gedachtes om vreemd te gaan. Ik kijk veel naar andere vrouwen. In het begin had ik schuldgevoelens maar die worden minder.
Vind het heel erg maar ik begin genoeg te krijgen van solosex.
Mijn partner krijgt alle liefde van de wereld en ik leg de wereld aan haar voeten.
Zij is niet in staat om dat kleine beetje (leven draait niet alleen om sex) te geven wat ik soms nodig heb dus ben geneigd om dit ergens anders te zoeken.
Wie weer raad?
vrijdag 19 april 2013 om 00:20
Ik denk dat je je dan moet bedenken wat je echt wilt. Zou je je niet ontzettend schuldig voelen als je vreemdgaat? Dat zou ik wel hebben hoor.
Valt er met haar niet over te praten? Over of meer seks, of iets van een open relatie? Zo niet denk ik dat je 2 keuzes hebt
1. dit accepteren
2. haar verlaten en iemand zoeken die ook op het seksuele vlak bij je past.
Valt er met haar niet over te praten? Over of meer seks, of iets van een open relatie? Zo niet denk ik dat je 2 keuzes hebt
1. dit accepteren
2. haar verlaten en iemand zoeken die ook op het seksuele vlak bij je past.
vrijdag 19 april 2013 om 00:21
Ik snap dat het een natuurlijke behoefte is om seks te willen en te hebben. Zeker met je partner. Het is natuurlijk erg frustrerend voor je dat deze neigingen krijgt.
Hou je nog van je vrouw en wil je graag bij haar blijven?
Ik zou er in ieder geval met haar over praten. Wellicht beseft zij dan ook dat jullie elkaar halverwege tegemoet zullen moeten komen als het gaat om seks.
Sterkte ermee
Hou je nog van je vrouw en wil je graag bij haar blijven?
Ik zou er in ieder geval met haar over praten. Wellicht beseft zij dan ook dat jullie elkaar halverwege tegemoet zullen moeten komen als het gaat om seks.
Sterkte ermee
vrijdag 19 april 2013 om 00:26
Ik kan me goed voorstellen dat als jullie behoeftes niet op één lijn liggen deze gedachtes opspelen. Ik ben het eens met mijn voorgangers: praat erover met je vrouw. Als ik iemand zou zijn met een hele beperkte sekslust dan zou ik me wel voor kunnen stellen dat mijn vriend zulke gedachtes als jij zou hebben.
Je zult inderdaad beiden een beetje moeten inschikken hierin, desnoods met hulp van een seksuoloog als jullie niet weten hoe (want het (de keuze) moet natuurlijk wel acceptabel zijn voor beide partijen, je vrouw moet het niet tegen haar zin gaan doen bijvoorbeeld). En anders zit er niks anders op dan accepteren óf ervoor kiezen om de relatie te beëindigen. Blijf in ieder geval communiceren en ga geen dingen stiekem doen.
Je zult inderdaad beiden een beetje moeten inschikken hierin, desnoods met hulp van een seksuoloog als jullie niet weten hoe (want het (de keuze) moet natuurlijk wel acceptabel zijn voor beide partijen, je vrouw moet het niet tegen haar zin gaan doen bijvoorbeeld). En anders zit er niks anders op dan accepteren óf ervoor kiezen om de relatie te beëindigen. Blijf in ieder geval communiceren en ga geen dingen stiekem doen.
vrijdag 19 april 2013 om 00:27
vrijdag 19 april 2013 om 00:30
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 00:27:
Ik hou van haar en heb mij voorgenomen dit te accepteren.
Jaren volgehouden maar dat is echt moeilijk.
We hebben er veel over gepraat maar ze is zoals zij is.
Tja.. daar moet ik het mee doen.
Ik wil haar niet kwijt maar ik wil ook niet gefrustreerd door het leven.Aangeven dat je dan de vrijheid wilt hebben om ook in jouw behoefte te voorzien. Een goed huwelijk bestaat niet uit een eenzijdig besluit.
Ik hou van haar en heb mij voorgenomen dit te accepteren.
Jaren volgehouden maar dat is echt moeilijk.
Ik wil haar niet kwijt maar ik wil ook niet gefrustreerd door het leven.Aangeven dat je dan de vrijheid wilt hebben om ook in jouw behoefte te voorzien. Een goed huwelijk bestaat niet uit een eenzijdig besluit.
vrijdag 19 april 2013 om 01:32
Moeilijke situatie. Maar naar mijn mening heb je niet twee maar meerdere mogelijkheden.
- het accepteren (wat je blijkbaar niet meer lukt)
- Bij haar weggaan en iemand anders zoeken (waar je nog niet klaar voor bent)
- met haar praten om een middenweg te zoeken. Dus nog iets vaker seks met haar kunnen hebben, ook al heeft ze er zelf geen plezier aan. Of misschien is het ook al genoeg voor jou als ze je wat vaker aftrekt/pijpt, in plaats van dat je all the way hoeft te gaan? Misschien scheelt dat voor haar. Of dat jij jezelf laat klaarkomen, maar zij naar je kijkt/je over haar heen klaarkomt? Verder zou ik er proberen achter te komen waarom ze geen zin heeft, ook al zeg je dat ze dit altijd heeft gehad, het lijkt me toch niet echt iets natuurlijks.. misschien moet ze nog ontdekken hoe leuk/lekker seks is?
- verder kan je nog een minnares erbij zoeken. Ligt eraan of jij je schuldig zou voelen. Ik zou het in jouw situatie prima begrijpen. Zo kan je en je relatie behouden en aan je seksuele behoefte komen, zonder daar je vriendin mee "lastig te vallen".Soms werkt een relatie nou eenmaal beter als je je niet 100% aan de regeltjes ervan houdt..
- het accepteren (wat je blijkbaar niet meer lukt)
- Bij haar weggaan en iemand anders zoeken (waar je nog niet klaar voor bent)
- met haar praten om een middenweg te zoeken. Dus nog iets vaker seks met haar kunnen hebben, ook al heeft ze er zelf geen plezier aan. Of misschien is het ook al genoeg voor jou als ze je wat vaker aftrekt/pijpt, in plaats van dat je all the way hoeft te gaan? Misschien scheelt dat voor haar. Of dat jij jezelf laat klaarkomen, maar zij naar je kijkt/je over haar heen klaarkomt? Verder zou ik er proberen achter te komen waarom ze geen zin heeft, ook al zeg je dat ze dit altijd heeft gehad, het lijkt me toch niet echt iets natuurlijks.. misschien moet ze nog ontdekken hoe leuk/lekker seks is?
- verder kan je nog een minnares erbij zoeken. Ligt eraan of jij je schuldig zou voelen. Ik zou het in jouw situatie prima begrijpen. Zo kan je en je relatie behouden en aan je seksuele behoefte komen, zonder daar je vriendin mee "lastig te vallen".Soms werkt een relatie nou eenmaal beter als je je niet 100% aan de regeltjes ervan houdt..
vrijdag 19 april 2013 om 02:55
Seks is belangrijk in een relatie, vaker voor mannen dan voor vrouwen. Ik zou, als vrouw die het net zo belangrijk vindt als mannen zo niet belangrijker (nee geen nympho), zeggen, ondanks je liefde voor haar en je geduld, wat je siert, bezoek eens een site als secretflirt. Ga daar 'halen' wat je nodig hebt, je vrouw zal het je nooit geven. Je kunt praten als brugman maar eens in het kwartaal.........dat wordt nooit vaker dan eens per maand. Doe het discreet en geniet er van!
vrijdag 19 april 2013 om 07:25
Mijn ervaring? Een relatie waarin nauwelijks lichamelijke intimiteit is , is eigenlijk geen relatie. Dat is een innige vriendschap hoogstens. Voor mij is vrijen namelijk een bevestiging van de liefde. Het tegenovergestelde van liefde is onverschilligheid. Ook ik heb jarenlang mijn eigen behoeftes genegeerd, omdat alles wat met seks te maken heeft moeilijk is voor hem. Zijn constante weigering om de liefde met mij te bedrijven heeft mij door de jaren heen wel opgebroken. Ik ging twijfelen aan mijn eigen aantrekkelijkheid. Oh ja, ik ben op een gegeven moment ook vet vaak vreemdgegaan, wat hij wel makkelijk vond omdat hij dan niks met mij hoefde. Dat hij toen zo onverschillig reageerde op iets wat zo belangrijk voor mij is deed mezelf afvragen waarom ik eigenlijk bij hem was.
Mijn vraag is dus hoe jouw vrouw reageert als jij jouw tekort aan vrijen met haar bespreekt? Probeert ze zichzelf in jou te verplaatsen of verwacht ze van jou dat jij jezelf helemaal naar haar voegt?
Mijn vraag is dus hoe jouw vrouw reageert als jij jouw tekort aan vrijen met haar bespreekt? Probeert ze zichzelf in jou te verplaatsen of verwacht ze van jou dat jij jezelf helemaal naar haar voegt?
vrijdag 19 april 2013 om 09:58
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 00:27:
...
...
Kan je iets meer vertellen over die gesprekken? Wat kwam daar uit? Is al dan niet met instemming vreemdgaan wel eens onderwerp van die gesprekken geweest?
Denk je dat zij het erg zou vinden als je vreemd zou gaan? Ze vind seks duidelijk niet belangrijk dus waarom zou ze dan zwaar aan jouw eventuele vreemdgaan tillen? (Mits je vreemdgaan vooral seksgericht is)
...
...
Kan je iets meer vertellen over die gesprekken? Wat kwam daar uit? Is al dan niet met instemming vreemdgaan wel eens onderwerp van die gesprekken geweest?
Denk je dat zij het erg zou vinden als je vreemd zou gaan? Ze vind seks duidelijk niet belangrijk dus waarom zou ze dan zwaar aan jouw eventuele vreemdgaan tillen? (Mits je vreemdgaan vooral seksgericht is)
vrijdag 19 april 2013 om 12:13
quote:Tedvrpl schreef op 19 april 2013 @ 09:58:
[...]
De conclusie was dat ik het er maar mee moet doen.
Zij kan zichzelf niet veranderen op dit gebied omdat zij eenmaal zo is.
Van huis uit heeft zij een bepaalde opvoeding genoten waar het praten over sex al taboe is.
Dus vreemdgaan is voor haar helemaal al uit den boze.
[...]
De conclusie was dat ik het er maar mee moet doen.
Zij kan zichzelf niet veranderen op dit gebied omdat zij eenmaal zo is.
Van huis uit heeft zij een bepaalde opvoeding genoten waar het praten over sex al taboe is.
Dus vreemdgaan is voor haar helemaal al uit den boze.
vrijdag 19 april 2013 om 12:39
Een seksuoloog kan er bij iemand geen zin in pompen dus ik kan me niet voorstellen dat eea daar van opknapt.
To, zou ze openstaan voor een andere vorm van intimiteitsbeleving? Weet ik het, een cursusje tantra ofzo? Of mist ze ook de intimiteit niet? Jij mag niet vreemdgaan, zij mag van jou geen seksloos leven eisen. Het is een impasse waar je niet zo maar uitkomt. Als dit voortduurt zie ik jou vreemdgaan, absoluut.
Praten praten praten, ook al heeft zij er geen zin in en houdt haar opvoeding haar tegen. Zij kiest voor een relatie met jou, daar hoort praten bij.
To, zou ze openstaan voor een andere vorm van intimiteitsbeleving? Weet ik het, een cursusje tantra ofzo? Of mist ze ook de intimiteit niet? Jij mag niet vreemdgaan, zij mag van jou geen seksloos leven eisen. Het is een impasse waar je niet zo maar uitkomt. Als dit voortduurt zie ik jou vreemdgaan, absoluut.
Praten praten praten, ook al heeft zij er geen zin in en houdt haar opvoeding haar tegen. Zij kiest voor een relatie met jou, daar hoort praten bij.
vrijdag 19 april 2013 om 12:47
quote:Rooss4 schreef op 19 april 2013 @ 12:39:
Een seksuoloog kan er bij iemand geen zin in pompen dus ik kan me niet voorstellen dat eea daar van opknapt.
Er zin in pompen zal een seksuoloog ook niet doen. Maar gezien wat TO schrijft over waarom zijn vrouw geen seks wil zie ik zeker wel aanknopingspunten om naar een seksuoloog te gaan.
Er zin in pompen zal een seksuoloog ook niet doen. Maar gezien wat TO schrijft over waarom zijn vrouw geen seks wil zie ik zeker wel aanknopingspunten om naar een seksuoloog te gaan.
vrijdag 19 april 2013 om 13:15
Communicatie is naar mijn mening de basis van een goede relatie.
Overal met je partner over kunnen praten ook al is het voor de ene moeilijk is erg belangrijk anders ga je uitelkaar groeien en krijg je frustraties die opgekropt worden en de bom gaat dan een keer barsten en in meeste gevallen is het dan al te laat.
Wees eerlijk, praat en zoek samen een oplossing.
Overal met je partner over kunnen praten ook al is het voor de ene moeilijk is erg belangrijk anders ga je uitelkaar groeien en krijg je frustraties die opgekropt worden en de bom gaat dan een keer barsten en in meeste gevallen is het dan al te laat.
Wees eerlijk, praat en zoek samen een oplossing.
vrijdag 19 april 2013 om 13:56
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 12:13:De conclusie was dat ik het er maar mee moet doen. Zij kan zichzelf niet veranderen op dit gebied omdat zij eenmaal zo is. Van huis uit heeft zij een bepaalde opvoeding genoten waar het praten over sex al taboe is. Dus vreemdgaan is voor haar helemaal al uit den boze.Zij maakt zich er naar mijn idee wel heel makkelijk van af. Ze weet toch dat seks voor jou wel belangrijk is? Ze kan je toch tegemoet komen en er op z'n minst over práten?
Overigens kies jij ook de weg van de minste weerstand door dat gesprek uit de weg te gaan (want taboe volgens wat haar ouders haar lang geleden hebben doen geloven) en je plezier maar buiten de deur te zoeken.
Weet uit ervaring dat dat zwijgzame & achterbakse de relatie van binnenuit verrot.
Overigens kies jij ook de weg van de minste weerstand door dat gesprek uit de weg te gaan (want taboe volgens wat haar ouders haar lang geleden hebben doen geloven) en je plezier maar buiten de deur te zoeken.
Weet uit ervaring dat dat zwijgzame & achterbakse de relatie van binnenuit verrot.