Neiging om vreemd te gaan

19-04-2013 00:12 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik goed advies krijg van vrouwen.

Ik ben een man van 33 en ben inmiddels 4 jaar getrouwd en mijn relatie duurt al 10 jaar.

Aan het begin van onze relatie heeft zij aangegeven dat zij sex niets bijzonder vindt. Niet om mij dus maar de sex zelf.

We doen het 1x per kwartaal en dan is het niet echt bijzonder.

Onze relatie is in die tien jaar een jaar uit geweest.

In dat jaar heb ik de 'schade' flink ingehaald.

Ik besefte toen wel dat ik nog hartstikke gek op mijn partner was en na enige moeite zijn we weer bij elkaar.

Ik weet dus dat sex op een laag pitje staat en dat heb ik lange tijd voor lief genomen.

En nu... nu wordt ik gek. Voel mij enorm gefrustreerd.

Ik krijg gedachtes om vreemd te gaan. Ik kijk veel naar andere vrouwen. In het begin had ik schuldgevoelens maar die worden minder.

Vind het heel erg maar ik begin genoeg te krijgen van solosex.

Mijn partner krijgt alle liefde van de wereld en ik leg de wereld aan haar voeten.

Zij is niet in staat om dat kleine beetje (leven draait niet alleen om sex) te geven wat ik soms nodig heb dus ben geneigd om dit ergens anders te zoeken.

Wie weer raad?
.
quote:cookiecookie schreef op 19 april 2013 @ 18:33:

[...]

Geen topic ook in de zin dat het een taboe-onderwerp is geworden?Niet belangrijk genoeg.
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 18:07:

[...]

Daar maakt zij zich niet zo druk om. Zij weet wel dat ik vaker wil.

Sex vindt zij nu eenmaal niet zo belangrijk.

Dus besluit ze eenzijdig om dat dan ook voor jou te vinden?

En dat is vaak zo: de nee van de een weegt vaak zwaarder dan de ja van de ander.

Indien je over de 'nee' heengaat sta je al gauw bekend als 'diegene die grenzen overschrijdt' of tegen de zin toch doorgaat/duwt, terwijl diegene die 'ja' wil/graag ziet zich maar koest moet houden. Om het even of het om man of vrouw gaat dan.

Edit voor de duidelijkheid, voordat het daarnaar toe gaat: ik heb het over een langer(e) (durende) relatie. Geen verkrachting o.i.d. want doet hier niet terzake nl.
.
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 18:32:Zij heeft nooit gezegd of besloten dat ik sex niet belangrijk mag vinden. Als mij dingen dwars zitten, verdrietig, blij of boos ben dan kunnen we goed praten. Sex daarintegen vind ze nu eenmaal geen topic. Je kan dus over alles praten. Behalve over datgene wat jou zo diep frustreert dat je, om het toch te bereiken, bereid bent haar te verraden. Herkenbaar. Kennelijk zijn jouw gevoelens dan wel behoeftes niet belangrijk genoeg voor haar.

Liefde: de diepe genegenheid dat te doen wat het beste in de behoeftes van die ander voorziet, omdat het welzijn van die ander net zo belangrijk is als dat van jezelf. De definitie van mijn therapeut.
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 18:07:

[...]

Daar maakt zij zich niet zo druk om. Zij weet wel dat ik vaker wil.

Sex vindt zij nu eenmaal niet zo belangrijk.Is ze nooit bang dat je daarom weg zou gaan, of vreemd zou kunnen gaan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kipkluifje schreef op 19 april 2013 @ 18:41:

[...]

Je kan dus over alles praten. Behalve over datgene wat jou zo diep frustreert dat je, om het toch te bereiken, bereid bent haar te verraden. Herkenbaar.

Tja. Je voelt je in het nauw gedreven.

Met jou is het toch wel goed gekomen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2013 @ 18:41:

[...]

Is ze nooit bang dat je daarom weg zou gaan, of vreemd zou kunnen gaan?Geloof me. Staat ze niet bij stil.
.
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 18:47:

[...]

Geloof me. Staat ze niet bij stil.

En jij zegt dat dus ook niet; dat de nood zo hoog is.

Dom van je.
quote:Tedvrpl schreef op 19 april 2013 @ 17:32:

[...]

Vraag staat vrij Summerdance

Dat vond ik vroeger ook maar mijn denkbeelden zijn veranderd.

Ik vind dat er veel meer dingen zijn die een relatie onderscheiden van vriendschap. En naarmate ik ouder wordt vind ik het exclusief houden van fysieke intimiteit daar minder belangrijk in worden.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dat niet veel meer binnen mijn relatie zou willen. Na 22 jaar zou ik het nog steeds heel graag meer dan 1 keer per dag met Tedvrouw willen doen.

Dingen die ik wel belangrijk vind in een relatie:

- Samen kinderen opvoeden;

- Samen er voor elkaar zijn in voor en tegenspoed, bij ziekte, bij aftakeling van ouders e.d.

- Gewoon al meer dan 20 jaar samen zijn

- Het op heel veel vlakken goed met elkaar kunnen vinden ook al valt seks daar dan niet meer onder (we hebben het nog wel, af en toe... :-) )

Dank je wel voor je eerlijke antwoord.

Ik vind dat jullie daar een mooie modus in hebben gevonden.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 18:46:Tja. Je voelt je in het nauw gedreven.

Met jou is het toch wel goed gekomen?Snap ik en dan kan je rare sprongen maken. Ik kom mettertijd wel weer op m'n pootjes terecht inderdaad.
Kipkluifje, jij denkt dat Stephan en ik (Stefan) dezelfde persoon zijn. Dat is dus niet zo. Wel is wat Stephan schrijft heel herkenbaar.
Een vriendin van mij heeft dat ook, en die vind het prima als hij naar de hoeren gaat, zij kan hem immers niet bieden wat hij wil, en wil hem toch graag bij haar...
quote:witch_dv schreef op 19 april 2013 @ 19:30:

Een vriendin van mij heeft dat ook, en die vind het prima als hij naar de hoeren gaat, zij kan hem immers niet bieden wat hij wil, en wil hem toch graag bij haar...Dat zou ik echt niet kunnen. Naar de hoeren gaan.
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 23:49:

[...]

Dat zou ik echt niet kunnen. Naar de hoeren gaan.Waarom niet?
quote:stephan.klein schreef op 19 april 2013 @ 23:49:

[...]

Dat zou ik echt niet kunnen. Naar de hoeren gaan.Als je dat niet kan waarom denk je dan wel dat het kan met iemand die je niet betaald?
quote:Tedvrpl schreef op 19 april 2013 @ 23:55:

[...]

Als je dat niet kan waarom denk je dan wel dat het kan met iemand die je niet betaald?

Omdat de wereld groter is dan datingsites en het spijkerkwartier maar dat is het punt niet.

Het vinden van iemand is niet zo lastig maar daadwerkelijk de stap zetten wel.

Daarom ben ik dit topic begonnen. Door naar meningen/adviesen van anderen te luisteren hoop ik voor mezelf een beslissing te nemen.

Er zijn altijd mensen met een soortgelijke ervaring en mensen met goede ideeën.

Ik ben weliswaar geneigd om vreemd te gaan maar het ook doen is een tweede.
quote:stephan.klein schreef op 20 april 2013 @ 00:16:

[...]

Omdat de wereld groter is dan datingsites en het spijkerkwartier maar dat is het punt niet.

Het vinden van iemand is niet zo lastig maar daadwerkelijk de stap zetten wel.

Daarom ben ik dit topic begonnen. Door naar meningen/adviesen van anderen te luisteren hoop ik voor mezelf een beslissing te nemen.

Er zijn altijd mensen met een soortgelijke ervaring en mensen met goede ideeën.

Ik ben weliswaar geneigd om vreemd te gaan maar het ook doen is een tweede.

Dat is toch helemaal geen antwoord op de vraag? Je dwaalt heel erg af.

Ted vraagt waarom je wel met een vreemde seks denkt te kunnen hebben, maar niet met een hoer. En dat vroeg ik dus ook, waarom geen hoer?
quote:geroldine schreef op 20 april 2013 @ 00:26:

[...]

Dat is toch helemaal geen antwoord op de vraag? Je dwaalt heel erg af.

Ted vraagt waarom je wel met een vreemde seks denkt te kunnen hebben, maar niet met een hoer. En dat vroeg ik dus ook, waarom geen hoer?

Ik vind betaalde sex niets. Zo onpersoonlijk. Alsof sex een artikel is.

Met een vreemde is anders. Ik wil natuurlijk wel eerst een klik of een band hebben met iemand voordat ik het bed in duik.
Zo natuurlijk is dat niet. Bij het hebben van een klik of een band bestaat er ook het risico dat je gevoelens krijgt. Als het just lust is zou een hoer kunnen volstaan.. of een compleet vreemde. En wanneer is iemand vreemd? Als je 1,5 uur gekletst hebt met een wijntje en het lijkt leuk, kan je het dan wel?

M.a.w. wat wil je eigenlijk? Heb je dat voor jezelf al op een rijtje?

En wat ik eerder vroeg, mist je vriendin geen intimiteit? Zijn andere vormen van intimiteitsbeleving een optie?
Maar, Stephan, je kan natuurlijk wel de neiging hebben om vreemd te gaan, maar uit de andere topic op deze pijler blijkt dat dat nog helemaal niet meevalt. Of heb je gegadigden?
.
quote:Rooss4 schreef op 20 april 2013 @ 00:45:

Zo natuurlijk is dat niet. Bij het hebben van een klik of een band bestaat er ook het risico dat je gevoelens krijgt. Als het just lust is zou een hoer kunnen volstaan.. of een compleet vreemde. En wanneer is iemand vreemd? Als je 1,5 uur gekletst hebt met een wijntje en het lijkt leuk, kan je het dan wel?

M.a.w. wat wil je eigenlijk? Heb je dat voor jezelf al op een rijtje?

En wat ik eerder vroeg, mist je vriendin geen intimiteit? Zijn andere vormen van intimiteitsbeleving een optie?

Daar zijn wel afspraken over te maken. Voor deze relatie heb ik een paar maanden een 'friend with benefit' gehad. Stoppen wanneer er gevoelens gaan ontwikkelen.

Het blijft natuurlijk een risico. Dat weet ik wel.

We knuffelen wel hoor maar dat is niet genoeg.

Welke andere vormen weet jij dan?
quote:stephan.klein schreef op 20 april 2013 @ 00:54:

[...]

Daar zijn wel afspraken over te maken. Voor deze relatie heb ik een paar maanden een 'friend with benefit' gehad. Stoppen wanneer er gevoelens gaan ontwikkelen.

Right, niks lastiger dan iets stoppen dat zoveel met je doet, wel eens op het minnaar topic gelezen??

We knuffelen wel hoor maar dat is niet genoeg.

Welke andere vormen weet jij dan?

Ik kaartte eerder een cursusje tantra aan en er is vast nog wel meer te googlen. Maar het begint met praten hè? Heb je haar wel eens verteld dat je op het punt staat om het buiten de deur te zoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven