Entertainment alle pijlers

De W van...

19-04-2013 11:38 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos,

Walgelijk,

Week-in-de-knieën,

Waanzinnig,

etc.



Het Koningsriedeltje

Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.

De W van

Totaal aantal stemmen: 125

Waardeloos (92%)
Wonderschoon (8%)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren
Wat is er inmiddels nog niet over gezegd? Alle reacties op internet, zijn in ieder geval een stuk amusanter dan het lied zelf: een soort afgekeurd Disney-nummer (iemand noemde hier al Pochahontas: daar deed het me dus aan denken) met slappe clichéteksten. Aan de andere kant is die Ewbank daar natuurlijk in gespecialiseerd, dus dit is wel een beetje wat we ervan konden verwachten.



John Ewbank lijkt niet echt goed tegen kritiek te kunnen: dat bleek ook weer bij DWDD vanavond en vanmiddag hoorde ik hem op de radio over ‘boze huisvrouwtjes die op Twitter altijd weer wat te zeggen hebben’. Ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om dan overal zo door de mangel gehaald te worden, maar dan laat je je wel behoorlijk kennen. Borsato heeft het volgens mij niet eens door als hij kritiek krijgt.



Ik weet overigens niet wat ik nu tenenkrommender vindt: dit lied of het nummer van Albert Verlinde c.s. (de bewerking van ‘15 miljoen mensen’ van Fluitsma en Van Tijn).
Alle reacties Link kopieren
Het doet me denken aan Artiesten voor Azië. Is er ook een lijst van wie welk stuk zingt? Dat zou ik dan wel weer willen weten.



Sinds wanneer schrijft Daphne Deckers eigenlijk muziek?
Boze huisvrouwtjes? God wat een zwaktebod zeg. Volgens mij zijn huisvrouwtjes normaal gesproken zijn publiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 19 april 2013 @ 22:02:

Het doet me denken aan Artiesten voor Azië. Is er ook een lijst van wie welk stuk zingt? Dat zou ik dan wel weer willen weten.



Sinds wanneer schrijft Daphne Deckers eigenlijk muziek?Haar man is toch sportambassadeur voor het Oranjefonds? Dat zou de enige link zijn die ik me kan bedenken. Ze schrijft verder voor zover ik weet alleen columns en boeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:boringbookwurm1905 schreef op 19 april 2013 @ 21:57:



John Ewbank lijkt niet echt goed tegen kritiek te kunnen: dat bleek ook weer bij DWDD vanavond en vanmiddag hoorde ik hem op de radio over ‘boze huisvrouwtjes die op Twitter altijd weer wat te zeggen hebben’. Ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om dan overal zo door de mangel gehaald te worden, maar dan laat je je wel behoorlijk kennen. Borsato heeft het volgens mij niet eens door als hij kritiek krijgt.



Die Ewbank laat zich zeker kennen... niet alleen door zo'n bizarre uitspraak als deze, maar bij DWDD lieten ze m een tweet lezen van Nico Dijkshoorn (""Ik ben voor een milde steniging van iedereen die aan deze wanstaltige troep heeft meegewerkt en nog gaat meewerken.") En toen reageerde hij heel flauw met een " oh ik heb Nico hier wel eens iets horen zingen in het Twents en daarom weet ik dat ik mij niets van zijn commentaar hoef aan te trekken".

Heel zielig. Naar mannetje. Bahbah



Hebben jullie de feestboek pagina "Sorry voor het Koningslied" ook al geliked?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren
Met het officiële clipje erbij is het minder erg, trouwens. Er zitten best wel wat goede artiesten bij trouwens, bijna allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 19 april 2013 @ 22:16:

Met het officiële clipje erbij is het minder erg, trouwens. Er zitten best wel wat goede artiesten bij trouwens, bijna allemaal.Nog genanter bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
En die John Ewbank laat zich kennen inderdaad zeg. Boze huisvrouwtjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 19 april 2013 @ 22:19:

[...]





Nog genanter bedoel je?



Nou, ik kan het met beeld iets beter hebben dan zonder. Ik snapte ook eindelijk dat "3 vingers in de lucht".



Het lijkt qua deuntje echt op Pocahontas.
quote:Fiorah schreef op 19 april 2013 @ 22:02:

Het doet me denken aan Artiesten voor Azië. Is er ook een lijst van wie welk stuk zingt? Dat zou ik dan wel weer willen weten.



Sinds wanneer schrijft Daphne Deckers eigenlijk muziek?Joh, die BN'ers kunnen alles tegenwoordig, een soort uomo universalis. Leonardo da Vinci was er een kleine jongen bij.
quote:Fiorah schreef op 19 april 2013 @ 22:16:

Met het officiële clipje erbij is het minder erg, trouwens. Er zitten best wel wat goede artiesten bij trouwens, bijna allemaal.Dat maakt het toch juist nog erger? Ik heb Rowen Heze echt heel hoog zitten, en dan is dit toch wel een domper. Terwijl ik juist ineens wel meer begrip krijg voor Acda en De Munnik.
quote:Fiorah schreef op 19 april 2013 @ 22:24:

[...]





Nou, ik kan het met beeld iets beter hebben dan zonder. Ik snapte ook eindelijk dat "3 vingers in de lucht".



Het lijkt qua deuntje echt op Pocahontas.ja dat is waar. Ik snapte toen meer het 'wij-gevoel' dat eruit moest spreken. Maar ik ga nog steeds niet meezingen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 april 2013 @ 22:27:

[...]





Joh, die BN'ers kunnen alles tegenwoordig, een soort uomo universalis. Leonardo da Vinci was er een kleine jongen bij.Ja want Leo deed alleen maar aan schilderen, poezie en uitvinden. Die sprong niet van schansen en duikplanken. Dusss.
Ik zag dat hier al wat youtube links waren geplaatst van andere liedjes dus die ga ik nu even beluisteren. Ik hoop dat er iets tussen zit wat ik aan mijn klas kan leren, want het officiële koningslied durf ik niet aan die kinderen mee te geven, wat een aanfluiting...
De Belgische media over het Koningslied



http://www.hln.be/hln/nl/ ... erlands-koningslied.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 april 2013 @ 22:29:

[...]



Dat maakt het toch juist nog erger? Ik heb Rowen Heze echt heel hoog zitten, en dan is dit toch wel een domper. Terwijl ik juist ineens wel meer begrip krijg voor Acda en De Munnik.



Ja dat heb ik ook wel een beetje hoor. Ik begreep ook niet helemaal wat Frederique Spigt en Henk Poort daar nou ineens tussen doen. Maar ik begreep ineens Henk-Jan en Jerney wel met hun keuze voor Jim, want ik vind hem toch best goed.



Ik vind het alternatief "Je bent een koning" wel weer erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 19 april 2013 @ 18:53:

nog een koningsliedDeze vind ik echt leuk. Wordt een hit!
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 19 april 2013 @ 22:45:

De Belgische media over het Koningslied



http://www.hln.be/hln/nl/ ... erlands-koningslied.dhtmlOh sjit... te laat... het nieuws verspreidt zich over de wereld. Wat staan we vandaag weer eens gigantisch voor lul.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren
@daneli

Ik weet niet voor welke leeftijd, maar deze is toch wel leuk dacht ik zo

http://m.youtube.com/watch?v=KoHUxpPyCto
gemiste kans! dit had echt een mooi lied kunnen zijn, met een andere melodie, andere woorden en andere zangers...
Toch kan dat koningslied nog wel zijn nut hebben. Ik stel voor dat ze het in gaan zetten tegen overlast van hangjongeren. Geen hangjongere, hoe stronken ook, die het langer dan twee minuten uithoudt als je ergens achter een boom een ghettoblaster neerzet met het koningslied op windkracht tien én op repeat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 april 2013 @ 22:52:

Toch kan dat koningslied nog wel zijn nut hebben. Ik stel voor dat ze het in gaan zetten tegen overlast van hangjongeren. Geen hangjongere die het langer dan twee minuten uithoudt als je ergens achter een boom een ghettoblaster neerzet met het koningslied op windkracht tien én op repeat.CIA heeft ook al belangstelling begreep ik. Om terroristen uit te horen kun je ermee dreigen. En ze vervolgens tot waanzin drijven door dit in hun cel af te spelen. Multifunctioneel liedje dus!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
quote:DeeDee86 schreef op 19 april 2013 @ 22:50:

[...]



Oh sjit... te laat... het nieuws verspreidt zich over de wereld. Wat staan we vandaag weer eens gigantisch voor lul.
quote:DeeDee86 schreef op 19 april 2013 @ 22:54:

[...]



CIA heeft ook al belangstelling begreep ik. Waarin een klein land groot kan zijn. Mijn vaderlandslievend hart klopt als een dolle bij dit soort berichten.
quote:Fiorah schreef op 19 april 2013 @ 22:16:

Met het officiële clipje erbij is het minder erg, trouwens. Er zitten best wel wat goede artiesten bij trouwens, bijna allemaal.Wie? Waar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven