De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zaterdag 20 april 2013 om 11:51
Smaak is tot daaraan toe. Maar een officieel lied dat zoveel taalfouten bevat vind ik wel een slecht verhaal. Er werken zoveel mensen aan mee, hoeveel moeite was het geweest om er even een Neerlandicus naar te laten kijken?
Hebben we de kranten vol over het slechte niveau van juffen, meesters en kinderen en dan komen we met dit lied, dat door basisscholen gezongen zou moeten worden.
Hebben we de kranten vol over het slechte niveau van juffen, meesters en kinderen en dan komen we met dit lied, dat door basisscholen gezongen zou moeten worden.
zaterdag 20 april 2013 om 11:58
Voor een meezinglied was twee coupletten en een refrein prima geweest.
En dan idd in correct Nederlands taalgebruik (als men echt verwacht dat scholen er iets mee gaan doen...) en gewoon ingezongen door één of twee personen.
Al die foute zinnen achter elkaar zijn toch voor niemand te onthouden? Ik snap wel waarom ze voor iedere paar woorden een andere zanger hebben. Niemand kon het hele lied onthouden.
En dan idd in correct Nederlands taalgebruik (als men echt verwacht dat scholen er iets mee gaan doen...) en gewoon ingezongen door één of twee personen.
Al die foute zinnen achter elkaar zijn toch voor niemand te onthouden? Ik snap wel waarom ze voor iedere paar woorden een andere zanger hebben. Niemand kon het hele lied onthouden.
zaterdag 20 april 2013 om 15:39
quote:Eleonora schreef op 20 april 2013 @ 04:26:
Niet mee te zingen, geen refrein, niet een melodietje dat blijft hangen en een ongelukkig begin (Daar sta je dan....), allemaal eens.
Het moest de nationale meezinger worden... dus waarom jij nou zo'n probleem hebt met alle kritiek snap ik dan weer niet. Het moest de nationale meezinger worden en het is alles behalve dat geworden. Dan is de opdracht dus niet goed uitgevoerd. Iets mooiers kan ik er echt niet van maken.
Beetje kinderachtig ook om dat dan "sneu" te noemen. Daarmee doe je precies hetzelfde tegen de mensen die kritiek hebben als waar jij zo op afgeeft: afzeiken.
Niet mee te zingen, geen refrein, niet een melodietje dat blijft hangen en een ongelukkig begin (Daar sta je dan....), allemaal eens.
Het moest de nationale meezinger worden... dus waarom jij nou zo'n probleem hebt met alle kritiek snap ik dan weer niet. Het moest de nationale meezinger worden en het is alles behalve dat geworden. Dan is de opdracht dus niet goed uitgevoerd. Iets mooiers kan ik er echt niet van maken.
Beetje kinderachtig ook om dat dan "sneu" te noemen. Daarmee doe je precies hetzelfde tegen de mensen die kritiek hebben als waar jij zo op afgeeft: afzeiken.
zaterdag 20 april 2013 om 17:40
quote:Beeldig schreef op 20 april 2013 @ 15:39:
[...]
Het moest de nationale meezinger worden... dus waarom jij nou zo'n probleem hebt met alle kritiek snap ik dan weer niet. Het moest de nationale meezinger worden en het is alles behalve dat geworden. Dan is de opdracht dus niet goed uitgevoerd. Iets mooiers kan ik er echt niet van maken.
Beetje kinderachtig ook om dat dan "sneu" te noemen. Daarmee doe je precies hetzelfde tegen de mensen die kritiek hebben als waar jij zo op afgeeft: afzeiken.Ondanks dat ik nog steeds van mening ben dat dit lied een belediging is voor de Nederlandse taal, de Nederlandse muziek, het Nederlandse volk en niet in de laatste plaats voor het aanstaande koningspaar ben ik het niet met je eens als je zegt dat Leo mensen afzeikt. Ze geeft gewoon haar mening en wordt nergens persoonlijk, zoals het een waardig Leo betaamt.
[...]
Het moest de nationale meezinger worden... dus waarom jij nou zo'n probleem hebt met alle kritiek snap ik dan weer niet. Het moest de nationale meezinger worden en het is alles behalve dat geworden. Dan is de opdracht dus niet goed uitgevoerd. Iets mooiers kan ik er echt niet van maken.
Beetje kinderachtig ook om dat dan "sneu" te noemen. Daarmee doe je precies hetzelfde tegen de mensen die kritiek hebben als waar jij zo op afgeeft: afzeiken.Ondanks dat ik nog steeds van mening ben dat dit lied een belediging is voor de Nederlandse taal, de Nederlandse muziek, het Nederlandse volk en niet in de laatste plaats voor het aanstaande koningspaar ben ik het niet met je eens als je zegt dat Leo mensen afzeikt. Ze geeft gewoon haar mening en wordt nergens persoonlijk, zoals het een waardig Leo betaamt.
zaterdag 20 april 2013 om 18:12
Gisteren keken we DWDD en nu zit een stuk ervan in mijn kop. Dat vind ik dan wel weer knap, dat er iets zo snel (en tegen mijn zin!) blijft hangen.
Ik vond het een rotzooitje. Een heel rommelig nummer met tandenknarsende aannames, ruggengraatkriebelende standaardheden, een idioot gebalanceer met jij en ik en ik had nergens het idee dat het over ons koningshuis ging. Zijn we echt zo weeïg tegenwoordig?
Ik vond het een rotzooitje. Een heel rommelig nummer met tandenknarsende aannames, ruggengraatkriebelende standaardheden, een idioot gebalanceer met jij en ik en ik had nergens het idee dat het over ons koningshuis ging. Zijn we echt zo weeïg tegenwoordig?
zaterdag 20 april 2013 om 18:29
Wat mij opvalt in dit nummer is dat het allemaal heel 'gemiddeld' is qua zang. Normaal met dit soort liedjes hoor je bijvoorbeeld altijd Trijntje hoog en hard erdoorheen omdat die dat heel goed kan. Dat stukje wat Chantal zingt is ook heel gemiddeld, niks bijzonders, niet de hoogte in, nada. Ik vraag me af waarom dat is.
zaterdag 20 april 2013 om 18:34
Ik begreep in de 1e instantie niet waar het omging. Maar nadat ik het filmpje van P&W had gezien waarin Wim Daniel als wees op 8 fouten in 1 zin, heb ik het beluisterd. Man,man wat een ramp en had het niet beter gekund? Acht ton aan dit gedrocht? En aan een slechte clip die van You Tube wordt afgedonderd?
Of je nu wel of geen fan bent Sjon dat is niet belangrijk, maar als een neerlandicus het lied neersabelt om de taalfouten dan is er iets grandioos mis gegaan. Dan lijkt het me eerder dat je een excuus mompelt, rap teruggaat naar de studio en dit in de prullenbak gooit en wat beters maakt.
Of je nu wel of geen fan bent Sjon dat is niet belangrijk, maar als een neerlandicus het lied neersabelt om de taalfouten dan is er iets grandioos mis gegaan. Dan lijkt het me eerder dat je een excuus mompelt, rap teruggaat naar de studio en dit in de prullenbak gooit en wat beters maakt.
zaterdag 20 april 2013 om 18:47
quote:Moonlight82 schreef op 20 april 2013 @ 18:32:
Klopt. Bij dit lied kreeg iedereen het stukje waar hij minder goed in was, bij wijze van uitdaging.
Symbolisch omdat het koningschap ook een uitdaging is.
Vind ik ook al zoiets raars, je wilt toch iets moois neerzetten waar ze later nog van kunnen genieten zo mooi als het is.
Ik hoop dat ze P en W hebben gekeken en nog snel wat verbeteringen gaan doorvoeren. En als het iets moet zijn waar je mee kan zingen of wat blijft hangen, doe er dan nog een fijn refrein ertussen die blijft hangen.
En ik ben normaal ook niet dat ik op elk wissewasje zout gooi maar de fouten die erin zitten zijn zo mega dat er bijna geen beginnen aan is.
http://www.omroepbrabant. ... +met+de+grond+gelijk.aspx
Om dit stukje heb ik ook zo moeten lachen; Hou je veilig. En dan dat we dat als afscheidsgroet zouden gaan gebruiken
In het praatprogramma Pauw en Witteman ging Daniëls vrijdagavond alle taal- en stijlfouten in het liedje een voor een na. Met name de uitdrukking 'hou je veilig', die in het lied meerdere malen gezongen wordt, is volgens hem belachelijk. "Die uitdrukking bestaat niet en is vertaald uit het Engels. Ik zou graag willen propageren dat 'hou je veilig' een nieuwe afscheidsgroet wordt", grapt Daniëls.
Klopt. Bij dit lied kreeg iedereen het stukje waar hij minder goed in was, bij wijze van uitdaging.
Symbolisch omdat het koningschap ook een uitdaging is.
Vind ik ook al zoiets raars, je wilt toch iets moois neerzetten waar ze later nog van kunnen genieten zo mooi als het is.
Ik hoop dat ze P en W hebben gekeken en nog snel wat verbeteringen gaan doorvoeren. En als het iets moet zijn waar je mee kan zingen of wat blijft hangen, doe er dan nog een fijn refrein ertussen die blijft hangen.
En ik ben normaal ook niet dat ik op elk wissewasje zout gooi maar de fouten die erin zitten zijn zo mega dat er bijna geen beginnen aan is.
http://www.omroepbrabant. ... +met+de+grond+gelijk.aspx
Om dit stukje heb ik ook zo moeten lachen; Hou je veilig. En dan dat we dat als afscheidsgroet zouden gaan gebruiken
In het praatprogramma Pauw en Witteman ging Daniëls vrijdagavond alle taal- en stijlfouten in het liedje een voor een na. Met name de uitdrukking 'hou je veilig', die in het lied meerdere malen gezongen wordt, is volgens hem belachelijk. "Die uitdrukking bestaat niet en is vertaald uit het Engels. Ik zou graag willen propageren dat 'hou je veilig' een nieuwe afscheidsgroet wordt", grapt Daniëls.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 20 april 2013 om 18:53
quote:Satchel schreef op 19 april 2013 @ 11:51:
Godzijdank gaat Anouk dit niet zingen op het songfestival. Laten we hopen dat het buitenland hier nooit achter komt.
te laat:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22232304
Godzijdank gaat Anouk dit niet zingen op het songfestival. Laten we hopen dat het buitenland hier nooit achter komt.
te laat:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22232304
zaterdag 20 april 2013 om 18:55
Was sarcastisch MV . Maar ik vind sowieso dat een liedje niet mooier wordt als je het door zoveel verschillende stemmen laat doen. De stemmen passen gewoon niet bij elkaar.
Bijv eerst een jonge stem en dan (met alle respect) Willeke Alberti. Het was prachtig geweest als zij een couplet alleen had gezongen maar nu denk ik toch: Huh? - als zij tussendoor komt. Contrast tussen al die oude/jonge blanke/zwarte vrouwen/mannenstemmen door elkaar is te groot.
Bijv eerst een jonge stem en dan (met alle respect) Willeke Alberti. Het was prachtig geweest als zij een couplet alleen had gezongen maar nu denk ik toch: Huh? - als zij tussendoor komt. Contrast tussen al die oude/jonge blanke/zwarte vrouwen/mannenstemmen door elkaar is te groot.