Entertainment alle pijlers

De W van...

19-04-2013 11:38 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos,

Walgelijk,

Week-in-de-knieën,

Waanzinnig,

etc.

Het Koningsriedeltje

Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.

De W van

Totaal aantal stemmen: 125

Waardeloos (92%)
Wonderschoon (8%)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
quote:lionlily schreef op 20 april 2013 @ 18:53:

[...]

te laat:

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22232304

Gelukkig is de strekking van het bericht wel dat we het NIET mooi vinden.

Bij het songfestival zetten ze dat er niet altijd bij
quote:Pastiche schreef op 20 april 2013 @ 18:12:

Gisteren keken we DWDD en nu zit een stuk ervan in mijn kop. Dat vind ik dan wel weer knap, dat er iets zo snel (en tegen mijn zin!) blijft hangen.

Ik vond het een rotzooitje. Een heel rommelig nummer met tandenknarsende aannames, ruggengraatkriebelende standaardheden, een idioot gebalanceer met jij en ik en ik had nergens het idee dat het over ons koningshuis ging. Zijn we echt zo weeïg tegenwoordig?Wat blijft er dan bij jouw hangen? De W van Willem?
bij jou een w'tje te veel
quote:coolpack2 schreef op 20 april 2013 @ 19:23:

bij jou een w'tje te veel Zie je, daar heb je het al... w's die op verkeerde plaatsen blijven hangen.
quote:Moonlight82 schreef op 20 april 2013 @ 18:55:

Was sarcastisch MV . Maar ik vind sowieso dat een liedje niet mooier wordt als je het door zoveel verschillende stemmen laat doen. De stemmen passen gewoon niet bij elkaar.

Bijv eerst een jonge stem en dan (met alle respect) Willeke Alberti. Het was prachtig geweest als zij een couplet alleen had gezongen maar nu denk ik toch: Huh? - als zij tussendoor komt. Contrast tussen al die oude/jonge blanke/zwarte vrouwen/mannenstemmen door elkaar is te groot.Dat is mijn tenenkrommende ergernis bij het lied van RTL Boulevard, inderdaad een veel te lage Willeke Alberti na een licht jongemeisjesstemmetje, Sandra Reemer die er opeens schril doorheen komt, gevolgd door Pia Douwes die daar opeens als een soort van schorre raaf na komt. Stuk voor stuk mensen die prachtig kunnen zingen, maar die als ze na elkaar inzetten opeens niet meer klinken.
quote:Beeldig schreef op 20 april 2013 @ 17:44:

Jij hebt het stukje over Nico Dijkshoorn overgeslagen?

Ach, die mag ik ook al niet .

Dat lied van RTL is trouwens ook verschrikkelijk. Maar het zingt wel beter mee.
Ok ik haal nu geloof ik dat van RTL boulevard en het koningslied door elkaar.

Maar dat wat jij zegt, dus
quote:eefje1980 schreef op 20 april 2013 @ 18:34:

Is het alternatief van de twee utrechtse studenten al genoemd?

Je bent een koning

Blijft veel beter hangen en is nog leuk ook!Staat er al twee keer
"Ewbank ...schrijf een lied waardoor de Nederlanders zich eensgezind voelen!"

En dat is 'm gelukt
anoniem_99743 wijzigde dit bericht op 20-04-2013 20:19
Reden: zinsopbouw
% gewijzigd
quote:sri schreef op 20 april 2013 @ 18:38:

DeeDee, wat heb jij een toepasselijke ava bij dit nummer. Een grafengel met een facepalm De combinatie van dit graflied en de update van het Viva forum... Ik had geen andere keus!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Ewbank heeft het lied teruggetrokken.

https://www.facebook.com/ ... l/posts/10200349588396775
Gaat hij daarover?
Ik dacht eerst dat het een grap was met een nep-account maar het is echt...?
Moet er per se een k(r)oningslied komen?

Wat dachten we van drie minuten weldadige stilte........................
Schijnt van wel, maar het was op diverse kanalen nog niet opgepikt.
Ik las het ook, dat Ewbank zich teruggetrokken heeft. Eerlijk, het is ook een barslecht lied, maar dit gaat toch veel te ver?

'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen.

Dieptriest vind ik het. Slecht lied, maar dit kan echt niet, en waren er mensen die het hadden over je schamen Nederlander te zijn met zo'n slecht lied? We hebben nu echt iets om ons de ogen voor uit de kop te schamen (en op niemand persoonlijk gericht natuurlijk, want ik heb geen idee wie de verwensingen deed, maar dan ben je toch echt achterlijk in je hoofd, als je zulke dingen zegt om een fucking liedje?!).
Mja, beetje jammer weer die verwensingen. Helaas ook redelijk te voorspellen tegenwoordig.

Laat ons denken in kansen: nu kunnen wij allen een frase voor de nieuw te componeren melodie aanleveren. Heer-lijk.

"We hebben een W...."
Ik wil deze graag aandragen als officieel koningslied:

http://www.youtube.com/watch?v=S46pT8uEafg

(En hij is vast al gepost, maar ik doe het toch nog een keer, want ik vind 'm geweldig!)
Belachelijk inderdaad SG, dat krijg je met de asociale media, gaat echt veel ver wat sommigen op twitter en fb gooien. Ik had er ook voor bedankt. En ik hoop dat hij aangifte doet.
quote:coolpack2 schreef op 20 april 2013 @ 23:50:

Mja, beetje jammer weer die verwensingen. Helaas ook redelijk te voorspellen tegenwoordig.

Laat ons denken in kansen: nu kunnen wij allen een frase voor de nieuw te componeren melodie aanleveren. Heer-lijk.

"We hebben een W...."Gewoon bij de A beginnen en langzaam naar het hoogtepunt (de W) toewerken.
Vraag me toch af hoe dat dan moet, met alle kosten van bijv Metropole Orkest.

Of Ewbank dit kan bepalen.
quote:SuperGoomba schreef op 20 april 2013 @ 23:51:

Ik wil deze graag aandragen als officieel koningslied:

http://www.youtube.com/watch?v=S46pT8uEafg

(En hij is vast al gepost, maar ik doe het toch nog een keer, want ik vind 'm geweldig!) Geweldig!
.
wow, heftig. Nou ben er niet rouwig om dat het teruggetrokken wordt, maar de manier waarop...de verwensingen gaan wel ver.
Het is ook een vreselijk lied, maar die reacties op John Ewbank gaan veel en veel te ver. Zo zie je maar weer dat iedere idioot Nederlander toegang heeft tot het internet...
Ongelooflijk, dat soort reacties . Echt niet normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven