Entertainment alle pijlers

De W van...

19-04-2013 11:38 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos,

Walgelijk,

Week-in-de-knieën,

Waanzinnig,

etc.



Het Koningsriedeltje

Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.

De W van

Totaal aantal stemmen: 125

Waardeloos (92%)
Wonderschoon (8%)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Typisch Nederlands trouwens; met zijn allen het liedje afzeiken, dan trekt JE zich terug en iedereen zegt dan 'ja, maar dit was ook weer niet de bedoeling'...



Is hier recent trouwens ook gebeurd op het Viva forum. Een forumster werd afgezeken om iets wat ze had geschreven, zij zegt dat ze wellicht ernstig ziek is, en iedereen zegt dat ze het ook niet zo bedoeld hadden....
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 april 2013 @ 09:23:

Op Nu.jij las ik reacties van het kaliber 'met een grote steen om zijn nek de Maas in'. Dat vind ik niet meevallen.Nee, dat zijn natuurlijk belachelijke reacties die door een paar achterlijke Nederlanders worden gedaan. Het gros van Nederland doet dit soort uitspraken niet! Om dan maar een liedje terug te trekken waar zoveel mensen aan hebben meegewerkt, om een paar achterlijke reacties?
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 21 april 2013 @ 09:25:

Typisch Nederlands trouwens; met zijn allen het liedje afzeiken, dan trekt JE zich terug en iedereen zegt dan 'ja, maar dit was ook weer niet de bedoeling'...



Nou, ik ben er blij mee hoor.



Hopelijk krijgen we nu een mooi lied en een lied dat je kunt meezingen. Want dat was toch de bedoeling? Alle onderdanen moesten het lied toch oefenen om uit volle borst en trots te kunnen meezingen? Dat viel bij dit lied niet te doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 april 2013 @ 09:23:

Op Nu.jij las ik reacties van het kaliber 'met een grote steen om zijn nek de Maas in'. Dat vind ik niet meevallen.



Nee, dat zijn natuurlijk belachelijke reacties die door een paar achterlijke Nederlanders worden gedaan. Het gros van Nederland doet dit soort uitspraken niet! Om dan maar een liedje terug te trekken waar zoveel mensen aan hebben meegewerkt, om een paar achterlijke reacties?



Kijk maar eens naar Voetbal International. Een enorm populair programma waarin alleen maar mensen in worden afgezeken. Als al die voetballers/trainers zich dat zouden aantrekken, dan kan het voetbal in Nederland wel ophouden (waar ik persoonlijk dan weer geen problemen mee zou hebben )
quote:tonkje schreef op 21 april 2013 @ 09:31:

[...]





Nou, ik ben er blij mee hoor.



Hopelijk krijgen we nu een mooi lied en een lied dat je kunt meezingen. Want dat was toch de bedoeling? Alle onderdanen moesten het lied toch oefenen om uit volle borst en trots te kunnen meezingen? Dat viel bij dit lied niet te doen.Ik vind het jammer, niet om het liedje zelf maar wel om de enorme rel die dit weer met zich meebrengt...Ik vind het ook 3x niks, maar als dit het Koningslied was geworden, had het mij verder ook niets uitgemaakt....En een ander liedje in 1,5 week in elkaar flansen, is ook niet te doen...
Ongeacht de ego van John Ewbank, het Marco Borsato deuntje (met zoals altijd een kromme Nederlandse taal) en de tenenkrommende rap in een lied voor onze nieuwe koning, vind ik het jammer dat onze mentaliteit steeds dieper wegzakt in het genadeloos neer maaien van mensen. En wanneer iemand uitgeput op de grond ligt en geen pap meer kan zeggen, er toch nog even overheen gaan om de laatste genadeklap te geven.
quote:paloma schreef op 21 april 2013 @ 09:46:

Ongeacht de ego van John Ewbank, het Marco Borsato deuntje (met zoals altijd een kromme Nederlandse taal) en de tenenkrommende rap in een lied voor onze nieuwe koning, vind ik het jammer dat onze mentaliteit steeds dieper wegzakt in het genadeloos neer maaien van mensen. En wanneer iemand uitgeput op de grond ligt en geen pap meer kan zeggen, er toch nog even overheen gaan om de laatste genadeklap te geven.Wat een drama maak jij ervan. Je tekst kan zo in een liedje van Marco Borsato
quote:LouisaVuitton schreef op 21 april 2013 @ 09:51:

[...]Wat een drama maak jij ervan. Je tekst kan zo in een liedje van Marco Borsato
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 21 april 2013 @ 09:37:

[...]





Ik vind het jammer, niet om het liedje zelf maar wel om de enorme rel die dit weer met zich meebrengt...Ik vind het ook 3x niks, maar als dit het Koningslied was geworden, had het mij verder ook niets uitgemaakt.Mij wel. Zo'n slecht lied bied je je kersverse koning toch niet aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat hij niet gewoon zegt dat het lied te snel geschreven is, vol fouten zit en de kritiek snapt ofzo.

Ipv meteen op zn pik getrapt te zijn.



Bedreigen is natuurlijk nooit goed.
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 april 2013 @ 09:23:

Op Nu.jij las ik reacties van het kaliber 'met een grote steen om zijn nek de Maas in'. Dat vind ik niet meevallen.Dit vind ik te ver gaan. Alleen dit ook:

John Ewbank reageerde eerder op zaterdagavond al op een kritisch berichtje. Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met een Chinese baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. (Dit zegt ze op een keurige manier.) "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."



Kom op hee, dit kan ook echt niet hoor! Vind ik.
Excuus als ik mosterd ben trouwens!
Bitterballen graag!quote:mika65 schreef op 21 april 2013 @ 02:19:

Maar hij mag zelf wel mensen beledigen: onderstaande stukje van zijn twitter account



John Ewbank reageerde eerder op zaterdagavond al op een kritisch berichtje. Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de petitie ondertekend met nee, tegen koningslied.

Het beginmelodie is mooi.

Alleen vind ik het rapgedeelte niet mooi en ik kan in het lied geen refrein ontdekken dat je kunt meezingen
Is dit echt een tweet van JE?



John Ewbank@johnewbanknI



Nou tevreden Nederland? Ondankbaar rotvolk. #koningslied

Geretweet door Motorcursussen.nl
quote:LouisaVuitton schreef op 21 april 2013 @ 12:20:

Is dit echt een tweet van JE?



John Ewbank@johnewbanknI



Nou tevreden Nederland? Ondankbaar rotvolk. #koningslied

Geretweet door Motorcursussen.nl

Het zou me niet verbazen. Gisteren dat ik dat het facebookverhaal ook nep was totdat me opviel dat hij heel veel bekende NLers als vrienden had en dan wel de echte.



Ik vind het rot voor hem maar geloof ook dat ik het geen sympathiek persoon vind.

Hij heeft er gewoon voor betaald gekregen neem ik aan, voor dat deuntje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 21 april 2013 @ 11:17:

Ik snap niet dat hij niet gewoon zegt dat het lied te snel geschreven is, vol fouten zit en de kritiek snapt ofzo.

Ipv meteen op zn pik getrapt te zijn.



Bedreigen is natuurlijk nooit goed.Hij had ook iets kunnen zeggen als: gezien er weinig draagvlak voor het lied is, heb ik besloten het terug te trekken. Ik vind het erg jammer maar ik zie ook wel in dat het lied gedragen moet worden door meer mensen dan alleen ik en de BNN-ers die eraan meegewerkt hebben... zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Gejat deuntje....
De W van Weg ermee!

Goede zaak.
Dat lijkt me inderdaad een tweet van JE. Wat een arrogantie!
Alle reacties Link kopieren
Als je zo'n gedrocht van een lied uitbrengt en je voorziet niet eerder dat dit veel kritiek krijgt ben je gewoon een "beetje dom".

De wet van Murphy past hier wel bij;



1.Je laat het lied horen; het is duidelijk plagiaat van een volksliedjes, het schreklied, een nummer van een zeeuws bandje en een religiepop zanger.

2.Je geeft toe dat het op elkaar lijkt maar je zet dat het toeval is en laat het daarbij.

3.Ondanks alle kritiek hou je star vol en schrijft een tekst bij de muziek.Je schrijft wars een belachelijk slechte tekst; had de dichter des vaderlands en een neerlandicus gevraagd dat te doen. Maar nee, je gaat gewoon door.

4.Je pleurt er een obligate belachelijke rap in met een W van Willem.

5.Het nummer komt op de radio; mensen vinden het slecht, heel slecht. Je gaat naar de wereld draait door en doet net of het niks uitmaakt.

6. Ali B en lange Frans zijn toch vooral artiesten die bij een hele beperkt deel van het volk scoren, de meerderheid van Nederland vind het bagger. Maar toch zijn ze er weer bij.



Tja, dan vraag je toch om dit soort grappig bedoelde, reacties. En als Ewbank dan ook steeds rancuneus reageert, zelfs op net commentaar, dan ben je gewoon een lul de behanger.
Alle reacties Link kopieren
Smaken verschillen ook hele erg. Als liedjesschrijver heb ik vooral in het begin vaak de fout gemaakt liedjes die half af te zijn aan mensen te laten horen en te zeggen dat het nog niet af is. Dan krijg je soms hele rare, goed bedoelde adviezen. "Kun je het niet wat meer zingen als Bruce Springsteen""Waarom moeten de andere instrumenten er in, ik zou het alleen met gitaar doen" en ga zo maar door. Terwijl het commentaar op het eindresultaat vaak is; tof nummer.



Als je mensen de indruk geeft dat ze mee kunnen denken/helpen, maar dan eigenlijk stoïcijns je ding doet is dat niet handig. Iets voor iedereen maken kan ook niet.
Ik had het niet mooier kunnen zeggen, Deurkruk.
Heel mooi gesproken, Deurkruk.



Ik vind het een kutnummer, maar de manier waarop eea nu verloopt is ook niet fijn.

Steniging enzo.
Henny Huisman heeft oplossing



door Wilma Nanninga

AMSTERDAM -

Henny Huisman heeft zondagmorgen aan de ontbijttafel een oplossing bedacht voor het afgekraakte koningslied.





De presentator en liedjesschrijver vertelt:"Vreselijk wat John Ewbank overkomt. Maar het was misschien ook wel wat ingewikkeld als zoveel mensen en componisten meeschrijven aan 1 nummer. Wat dat betreft begrijp ik het succes van het RTL lied op de melodie van Vijftien Miljoen mensen. Alleen is dat meer een afscheidslied voor Koningin Beatrix en niet een welkomslied voor Willem Alexander."

Henny stelt daarom voor een lied te maken op de melodie van het door hem en Hans van Eik gemaakte liedje Met z'n Allen. "Dat is door de miniplayback show een groot succes geworden en iedereen zingt het gemakkelijk mee. In 10 minuten heb ik ook al een tekst geschreven. Misschien is het een idee voor het Nationaal Comité Inhuldiging. Het zou zonde zijn als het nieuwe Koningspaar langs een scherm op het IJ vaart en dan geen eigen koningslied te zien krijgt."

Dit is Henny's nieuwe tekst voor het lied dat Met z'n allen blijft heten:

Hier staat U dan vandaag

Het is wel spannend maar toch ook fijn

Want op deze mooie voorjaarsdag

Kan er maar EEN de koning zijn

Iedereen moet even wennen

Maar we gaan er helemaal voor

en daarom zingen wij nu met elkaar

Als EEN oranje koor



Met z'n allen

Met z'n allen

Met z'n allen zingen wij van harte gefeliciteerd

Met z'n allen

Met z'n allen laat het oranjebitter nu maar knallen

Met z'n allen

Met z'n allen ze zeggen weleens oud gedaan is jong geleerd

Want jarenlang heeft u er naar toe geleefd

Nu bent u de man die een feestje geeft

En binnenkort zijn wij aan u gewend en dan zeggen wij tegen de elkaar onze Koning is een machtige vent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven