De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
maandag 22 april 2013 om 19:53
quote:steph schreef op 22 april 2013 @ 19:47:
[...]
Dan komt er een musical van (net als van Bram M.)
Ja.
John E(de musical) De ondergang en de herrijzenis van het Koningslied.
Met in de hoofdrol niemand minder dan Marrekkkko B.
[...]
Dan komt er een musical van (net als van Bram M.)
Ja.
John E(de musical) De ondergang en de herrijzenis van het Koningslied.
Met in de hoofdrol niemand minder dan Marrekkkko B.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 22 april 2013 om 19:59
quote:miloo schreef op 22 april 2013 @ 19:35:
http://www.nu.nl/muziek/3 ... udt-vast-koningslied.html
Golf van reacties, veelal positief?
Waar halen ze het vandaan?
http://www.nu.nl/muziek/3 ... udt-vast-koningslied.html
Golf van reacties, veelal positief?
Waar halen ze het vandaan?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 22 april 2013 om 22:04
maandag 22 april 2013 om 22:04
De Hitlergroet is na de Tweede Wereldoorlog in Duitsland verboden, evenals het Horst-Wessel-Lied. Volgens § 86a strafwetboek valt de groet onder het vertonen van anticonstitutionele symbolen, wat met maximaal drie jaar cel kan worden bestraft. Oordeelt de rechter op Volksverhetzung (ophitsen tegen een volk, § 130), dan kan de straf maximaal vijf jaar cel zijn.
Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden. Zowel binnen als buiten Duitsland wordt het gebruik van de Hitler- of fascistengroet door veel mensen als buitengewoon kwetsend ervaren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
En die beelden dan de wereld over laten gaan
Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden. Zowel binnen als buiten Duitsland wordt het gebruik van de Hitler- of fascistengroet door veel mensen als buitengewoon kwetsend ervaren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
En die beelden dan de wereld over laten gaan
maandag 22 april 2013 om 22:14
quote:joe_egg schreef op 22 april 2013 @ 22:04:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
Pfff wat erg dat het Nationaal Comité dit goed heeft gekeurd
En dan hoor je Joop bij DWDD zeggen dat er op gestaan werd dat de W van Willem er hoe dan ook in moest
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
Pfff wat erg dat het Nationaal Comité dit goed heeft gekeurd
En dan hoor je Joop bij DWDD zeggen dat er op gestaan werd dat de W van Willem er hoe dan ook in moest
maandag 22 april 2013 om 22:17
maandag 22 april 2013 om 22:35
Mijn god... die Joop vd Ende bij DWDD... Lieve man hoor, daar niet van. Die heeft geen plaat voor zn kop maar een hele betonnen muur!
"Overwegend positieve reacties"?
Waar??!!
Overigens vond ik dat hij er veel omheen draaide over wat hij nou zelf echt vond van het liedje.
Maar de beslissing van dat comite, ik kan er niet bij.... wat een flater!
"Overwegend positieve reacties"?
Waar??!!
Overigens vond ik dat hij er veel omheen draaide over wat hij nou zelf echt vond van het liedje.
Maar de beslissing van dat comite, ik kan er niet bij.... wat een flater!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
maandag 22 april 2013 om 22:37
quote:joe_egg schreef op 22 april 2013 @ 22:04:
De Hitlergroet is na de Tweede Wereldoorlog in Duitsland verboden, evenals het Horst-Wessel-Lied. Volgens § 86a strafwetboek valt de groet onder het vertonen van anticonstitutionele symbolen, wat met maximaal drie jaar cel kan worden bestraft. Oordeelt de rechter op Volksverhetzung (ophitsen tegen een volk, § 130), dan kan de straf maximaal vijf jaar cel zijn.
Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden. Zowel binnen als buiten Duitsland wordt het gebruik van de Hitler- of fascistengroet door veel mensen als buitengewoon kwetsend ervaren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
En die beelden dan de wereld over laten gaan dit meen je niet... net als je dacht dat het niet erger kon... omfg
De Hitlergroet is na de Tweede Wereldoorlog in Duitsland verboden, evenals het Horst-Wessel-Lied. Volgens § 86a strafwetboek valt de groet onder het vertonen van anticonstitutionele symbolen, wat met maximaal drie jaar cel kan worden bestraft. Oordeelt de rechter op Volksverhetzung (ophitsen tegen een volk, § 130), dan kan de straf maximaal vijf jaar cel zijn.
Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden. Zowel binnen als buiten Duitsland wordt het gebruik van de Hitler- of fascistengroet door veel mensen als buitengewoon kwetsend ervaren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
En die beelden dan de wereld over laten gaan dit meen je niet... net als je dacht dat het niet erger kon... omfg
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
maandag 22 april 2013 om 22:51
quote:smilee schreef op 22 april 2013 @ 22:04:
[...]
Nooit geweten dat Elizabeth zo modern was....
En u schrijft net zo goed Nederlands als John E.
Heremejeetje, dit was een vrije quote naar meneer van den Elende, wij hebben hier verder niks mee te maken!
@Beeldig: Dank u, dank u, wij zijn very pleased en zeer modern ja
[...]
Nooit geweten dat Elizabeth zo modern was....
En u schrijft net zo goed Nederlands als John E.
Heremejeetje, dit was een vrije quote naar meneer van den Elende, wij hebben hier verder niks mee te maken!
@Beeldig: Dank u, dank u, wij zijn very pleased en zeer modern ja
maandag 22 april 2013 om 23:06
quote:tonkje schreef op 22 april 2013 @ 19:59:
[...]
Golf van reacties, veelal positief?
Waar halen ze het vandaan?
De mensen die hun mening ventileren op het web tellen natuurlijk niet mee. Ce ne sont que des gueux
@ joe_egg: Nu maak je het wel héél dramatisch
[...]
Golf van reacties, veelal positief?
Waar halen ze het vandaan?
De mensen die hun mening ventileren op het web tellen natuurlijk niet mee. Ce ne sont que des gueux
@ joe_egg: Nu maak je het wel héél dramatisch
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
maandag 22 april 2013 om 23:45
quote:wdr schreef op 22 april 2013 @ 23:22:
[...]
Ik ga naast je staan Ik ga door je staan. Of stond dat er niet in? Oh nee, door de regen en de wind sta ik naast je. (Best knap van mij toch, terwijl jij in beweging bent?) En ik sta ook wel achter je terwijl ik voor je loop. Moet je wel eerst over me heen lopen, anders lukt het niet.
[...]
Ik ga naast je staan Ik ga door je staan. Of stond dat er niet in? Oh nee, door de regen en de wind sta ik naast je. (Best knap van mij toch, terwijl jij in beweging bent?) En ik sta ook wel achter je terwijl ik voor je loop. Moet je wel eerst over me heen lopen, anders lukt het niet.
maandag 22 april 2013 om 23:52
quote:Beeldig schreef op 22 april 2013 @ 23:45:
[...]
Ik ga door je staan. Of stond dat er niet in? Oh nee, door de regen en de wind sta ik naast je. (Best knap van mij toch, terwijl jij in beweging bent?) En ik sta ook wel achter je terwijl ik voor je loop. Moet je wel eerst over me heen lopen, anders lukt het niet.http://www.youtube.com/watch?v=6XhwdOGf74g
[...]
Ik ga door je staan. Of stond dat er niet in? Oh nee, door de regen en de wind sta ik naast je. (Best knap van mij toch, terwijl jij in beweging bent?) En ik sta ook wel achter je terwijl ik voor je loop. Moet je wel eerst over me heen lopen, anders lukt het niet.http://www.youtube.com/watch?v=6XhwdOGf74g
dinsdag 23 april 2013 om 00:01
Zoiets ja. En om op hetzelfde niveau duidelijk te krijgen hoeveel mensen het koningslied nou daadwerkelijk mooi vinden, is het misschien ook handig als iemand Joop en consorten uitlegt wat het verschil is tussen niemand, sommigen en iedereen. Want het lijkt erop dat dat ook nog niet duidelijk is.
http://www.youtube.com/watch?v=Lo8PBQw8jZ4
http://www.youtube.com/watch?v=Lo8PBQw8jZ4