Vogels van het balkon houden

23-04-2013 12:10 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Heeft iemand een oplossing voor het volgende: op mijn balkon loopt een buis van de geiser. Logisch, maar het probleem is dat er continue vogels op gaan zitten en dat maakt een vreselijk irritant geluid.

Nou kwam mijn schoonmoeder met de tip om plastic zakken of ballonnen op te hangen om de vogels weg te jagen, maar dat vind ik niet echt een geweldige oplossing. Heb namelijk geen zin om de hele zomer het gevoel te hebben dat ik op een kinderfeestje ben als ik op mijn balkon zit.

Heeft iemand een tip om de vogels van mijn balkon te houden. Mijn balkon heeft wel het formaat van een postzegel dus ik kan geen grote dingen kwijt. Ik wil er zelf immers ook nog zitten.
Kun je een lijntje spannen met zilverfolie eraan?
quote:Mariska76 schreef op 23 april 2013 @ 12:12:

Kun je een lijntje spannen met zilverfolie eraan?Zou mogelijk zijn, maar klappert dat niet heel erg?
Die buis ontoegankelijk maken voor vogels of in elk geval zorgen dat er geen vogels meer op kunnen gaan zitten. Kun je niet rondom die buis gaas o.i.d. aanbrengen, zodat de vogels niet meer op die buis kunnen komen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Veel glitter windmolentjes en zo..

Een vogelverschrikker?

Ga eens naar de Welkoop of een tuincentrum. Zij hebben wel producten om vogels te weren.
Zo een metalen strip met pinnen op de buis plakken, wordt gebruikt om duiven van bijvoorbeeld dakranden en vensterbanken te houden.

Bedankt voor alle reacties:

Pejeka: dat had ik ook al bedacht, maar geen idee hoe ik het kan bevestigen. Volgens vriend wordt die buis erg heet en kan ik er niets aan vastmaken..

Redband: windmolentjes was mijn laatste optie, beter dan ballonnen in ieder geval, maar nog steeds een kinderfeestjes gevoel.

Dahlia: met een vogelverschrikker is mijn balkon vol. Dan pas ik er zelf amper meer bij op. Daarbij komt dat ik me dan waarschijnlijk elke avond een hoedje schrik omdat ik denk dat er een man op mijn balkon staat.

Nephthys: het probleem is niet zozeer de rand van het balkon, maar die buis. Dat tikt echt door het hele huis..
quote:tijdelijkenick1 schreef op 23 april 2013 @ 12:35:

Pejeka: dat had ik ook al bedacht, maar geen idee hoe ik het kan bevestigen. Volgens vriend wordt die buis erg heet en kan ik er niets aan vastmaken..

Redband: windmolentjes was mijn laatste optie, beter dan ballonnen in ieder geval, maar nog steeds een kinderfeestjes gevoel.

Dahlia: met een vogelverschrikker is mijn balkon vol. Dan pas ik er zelf amper meer bij op. Daarbij komt dat ik me dan waarschijnlijk elke avond een hoedje schrik omdat ik denk dat er een man op mijn balkon staat.

Nephthys: het probleem is niet zozeer de rand van het balkon, maar die buis. Dat tikt echt door het hele huis..

Je haalt fijn kippengaas en vouwt daar een "kooi" van die om de buis past. Die kun je vervolgens aan de muur of het plafond waar de buis langsloopt, bevestigen. Dus dan hoef je niks aan de buis zelf vast te maken.

(Trouwens, kost je dat niet ontzettend veel geld, als je hete water door die buis op je balkon loopt? Dan koelt het toch weer af?)
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:tijdelijkenick1 schreef op 23 april 2013 @ 12:35:

Nephthys: het probleem is niet zozeer de rand van het balkon, maar die buis. Dat tikt echt door het hele huis..Ik bedoel dus, plak die strips op de buis.
Vogels weghouden is lastig, maar je kunt wel het lawaai weghalen. Bijvoorbeeld door bamboe of anders geluidsdempend materiaal om de buit te doen. Eventueel eerst met isolatiemateriaal
In de bouwmarkt verkopen ze schuimkokers, aan 1 kant ingesneden, om verwarmingsbuizen te isoleren.

Passen die misschien om de buis?
Nephthys: sorry niet helemaal wakker.. Ik weet niet of het kan, volgens vriend niet. Kan wel voelen of hij heet wordt natuurlijk..

Pejeka: er loopt geen water uit, het is de uitlaat zeg maar. (echt geen idee hoe ik dit anders moet beschrijven, als ik de kraan aan zet komt er damp uit). Het idee van het kippengaas zie ik wel zitten. Ik ga eens op zoek naar een constructie om het vast te maken.
quote:tijdelijkenick1 schreef op 23 april 2013 @ 12:46:

Nephthys: sorry niet helemaal wakker.. Ik weet niet of het kan, volgens vriend niet. Kan wel voelen of hij heet wordt natuurlijk..

Pejeka: er loopt geen water uit, het is de uitlaat zeg maar. (echt geen idee hoe ik dit anders moet beschrijven, als ik de kraan aan zet komt er damp uit). Het idee van het kippengaas zie ik wel zitten. Ik ga eens op zoek naar een constructie om het vast te maken.Als je zo een metalen strip erop vastmaakt, eventueel met metalen draad of aanspanstrips, maakt het niet uit of de buis warm wordt. Het metaal kan er wel tegen.
Bedoel je de afvoer van je eigen geiser of CV?

Een kap erom heen bouwen van kippengaas is een goede optie. Als jezelf geen materialen hebt kunnen de kosten best oplopen.

Begin eerst eens met aluminiumfolie. Bevalt dit niet dan kun je altijd voor een andere oplossing kiezen.

Vogelverschrikker was als grapje bedoelt, ik snap ook wel dat dat geen optie is.
quote:yasuko schreef op 23 april 2013 @ 12:44:

In de bouwmarkt verkopen ze schuimkokers, aan 1 kant ingesneden, om verwarmingsbuizen te isoleren.

Passen die misschien om de buis?Dit dus.
Volgens mij gaan die duiven net zo makkelijk op dat kippengaas zitten..... en misschien, misschien als dat gaat schuiven, krijg je van dat hele schurende geluid (gepiep)....snap je een beetje wat ik wil zeggen>

De oplossing met de schuimkokers van Yasuko lijkt mij het beste. Ook qua geluidsisolatie (geen pootjes meer op de buis zelf).

“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:bellanita schreef op 23 april 2013 @ 13:38:

Volgens mij gaan die duiven net zo makkelijk op dat kippengaas zitten..... en misschien, misschien als dat gaat schuiven, krijg je van dat hele schurende geluid (gepiep)....snap je een beetje wat ik wil zeggen>

De oplossing met de schuimkokers van Yasuko lijkt mij het beste. Ook qua geluidsisolatie (geen pootjes meer op de buis zelf).Geen schuim als de buis heet wordt, maar steenwol.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Maar zelfs met steenwol rond de buis blijven de duiven daarop zitten. Je hoort ze dan misschien niet, maar de stront blijf je houden.

Het beste is om ervoor te zorgen dat ze nergens op kunnen gaan zitten, en daarvoor zijn van die pinnen het beste.
quote:nephthys schreef op 23 april 2013 @ 16:08:

Maar zelfs met steenwol rond de buis blijven de duiven daarop zitten. Je hoort ze dan misschien niet, maar de stront blijf je houden.

Het beste is om ervoor te zorgen dat ze nergens op kunnen gaan zitten, en daarvoor zijn van die pinnen het beste.Dit is inderdaad wel een beetje waar ik naar toe wil. Ten eerste is het geluid gewoon heel irritant, maar ten tweede schijten ze ook mijn hele tuinset onder dus ik wil het liefst een oplossing waarmee beide problemen zijn opgelost. Ik ga deze week eens informeren bij de bouwmarkt naar die pinnen.
Die buizen, maar dan met zilverfolie erover?

Of dubbelzijdig tape of spijkers, klitteband, iets irritants zodat ze er niet op gaan zitten. Op die glaswollen buizen dan.
Hier kan je die pinnen bijvoorbeeld online kopen: http://www.duivenpinnenwinkel.nl/
Ik denk inderdaad dat het die pinnen worden. Dan kan ik ze ook op het balkon bevestigen. Maar ga voor de zekerheid nog even naar de welkoop (oid) deze week.
Ik zou zelf geen pinnen op mijn balkon willen, mezelf kennende zou ik vooral mezelf verwonden.

En het oogt zo 'oost blok'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven