Geld & Recht alle pijlers

aangifte doen?

24-04-2013 11:48 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandag is wat mij betreft de emmer over gelopen.

Sinds mijn dochter op de middelbare school zit is ze al het mikpunt van pesterijen.

Maandag belde ze op dat ze later zou komen omdat ze iets kwijt was (wat is niet zo belangrijk ivm herkenning maar het was zeker geen klein dingetje wat je even over het hoofd ziet en het vertegenwoordigd een waarde van 200euro)

Ze is samen met iemand van school zeker een uur aan het zoeken geweest. Klasgenoten wisten allemaal dat ze het kwijt was.

Gisteren is ze wederom gaan zoeken, dit keer met de congierge.

Deze man kwam op het idee om de kluisjes te gaan openen in de directe omgeving van die van mijn dochter.

En ja hoor, het werd gevonden in de afgesloten kluis naast die van mijn dochter.

Het nummer is bekend en de eigenaar van de kluis is dus makkelijk te achterhalen.

Ze nemen het op school heel hoog op en er zullen ook zeker maatregelen genomen gaan worden naar die persoon toe maar ergens heb ik zoiets van "het is gewoon diefstal, ook al was de intentie misschien om het voorwerp over een paar dagen ineens weer te voorschijn te laten komen" .

Zouden jullie in dit geval aangifte van diefstal doen bij de politie?
Als dit op de sportclub gebeurd was, wat had je dan gedaan?
Wat een vervelende situatie! Het is idd wel verstandig om met je dochter het wel of niet doen van een aangifte te bespreken. Het is diefstal, en normaal gezien doe je daar aangifte van maar het zou jammer zijn als je dochter hierdoor nog meer een mikpunt word van pesterijen.
Waarom ga je niet rechtstreeks maar de directeur eigenlijk?
Dat zit ik me dus ook al af te vragen zusenzo.

Omdat ik denk dat die nog niet weet wat er aan de hand is (waren gisteren rapport vergaderingen) en ik het eerst met dochter wil bespreken.
Dan had ik niet getwijfeld Meryan maar op een sport club is het contact beperkt tot een paar keer per week en op school is het dagelijks (zelfs in het weekend ivm die opleiding)
Ja wel aangifte doen. De aardige manier houdt een keer op. Op deze manier kunnen de politie en de school het samen oplossen. Ik zou het vertrouwen in de school kwijt zijn na zoveel pesterijen en aangifte doen om zowel de dader als de school te bewegen om actie te ondernemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zeker aangiften doen!

Vroeger werden er uit mijn kluisje dingen gehaald. (Toen nog mijn disc-man). Ah dat klinkt oud.

Cd's en zelfs mijn blikjes drinken. De gene die ik toen verdacht heb ik aangesproken naja aangesproken. Als ik boos ben spreek ik iemand niet vriendelijk aan. En ben naar de schoolleiding gegaan. Zij wilde ook eerst niets doen. Aangezien ik geen bewijs had. (Dit is in jullie geval anders). Ik heb aangiften gedaan en toen de politie kwam hebben ze camera beelden terug gekeken die gericht op de kluisjes stonden.

En ja hoor het was hem! Hij had mijn spullen toen niet meer want hij had ze verkocht zei hij.

Eerst ontkende hij natuurlijk. Hij heeft toen alles terug moeten betalen. Ik had mijn lijstje iets duurder gemaakt haha.

Het waren deels gebrande cd's maar ach ik naaide hem ook gewoon nog even.

Hij is geschorst geweest en ik kreeg een nieuwe kluis.

We hadden kluisjes met een code en hij had de code een keer afgekeken.

Is het ook echt pesten? Of is het gewoon dat die gene dat dure ding wilde hebben?
Maar op rapportvergaderingen is juist iedereen aanwezig. Dit zou bij ons op school als een lopend vuurtje rond gaan, zeker op zo'n dag. Maar ik werk dan ook op een heel kleine school. Toch kan ik me haast niet indenken dat dit niet al bij een aantal mensen bekend is.

Wel inderdaad even met je dochter overleggen. Ze moet op zijn minst op de hoogte zijn van wat je gaat doen. Als ze het op school hoort is dat voor haar ook niet leuk.
quote:Derpina schreef op 24 april 2013 @ 13:57:

Zeker aangiften doen!

Vroeger werden er uit mijn kluisje dingen gehaald. (Toen nog mijn disc-man). Ah dat klinkt oud.

Cd's en zelfs mijn blikjes drinken. De gene die ik toen verdacht heb ik aangesproken naja aangesproken. Als ik boos ben spreek ik iemand niet vriendelijk aan. En ben naar de schoolleiding gegaan. Zij wilde ook eerst niets doen. Aangezien ik geen bewijs had. (Dit is in jullie geval anders). Ik heb aangiften gedaan en toen de politie kwam hebben ze camera beelden terug gekeken die gericht op de kluisjes stonden.

En ja hoor het was hem! Hij had mijn spullen toen niet meer want hij had ze verkocht zei hij.

Eerst ontkende hij natuurlijk. Hij heeft toen alles terug moeten betalen. Ik had mijn lijstje iets duurder gemaakt haha.

Het waren deels gebrande cd's maar ach ik naaide hem ook gewoon nog even.

Hij is geschorst geweest en ik kreeg een nieuwe kluis.

We hadden kluisjes met een code en hij had de code een keer afgekeken.

Is het ook echt pesten? Of is het gewoon dat die gene dat dure ding wilde hebben?

Leuk zeg...

Dit is toch net zo goed diefstal?
Aangifte doen. En school zal flinke maatregelen moeten treffen. Voor je dochter wellicht kijken of ze volgend jaar naar een andere school kan? Nieuwe, frisse start?
Zeker, ik zou ook aangifte doen! Laat ze maar leren dat je van andermans spullen af moet blijven. Ik vind het ook nogal onbeschoft van de dader dat hij je dochter, conciërge en wellicht nog andere mensen dagenlang laat zoeken naar het verloren item...
@ Kaetje

Ik was toen 14 en opstandig en ik zeg nergens dat ik dat leuk vind. . Zeg alleen hoe ik toen heb gehandeld. Als hij mijn spullen niet had verkocht had ik ze gewoon terug gekregen. En ik moest dus wel nieuwe spullen kopen. Dus dat zou me dan uiteindelijk geld kosten.

Moet je maar van andermans spullen afblijven.

Er zijn zo veel mensen die ergens een schadevergoeding eisen. Of meer geld bij de verzekering opgeven.
Rodina: Naar een andere school is geen optie ivm de bijzonderheden van deze opleiding.
Aangifte doen tegen die *&(*&*(^(*blagen. Dam dat gedrag maar gelijk in. Misschien gaan ze dan een keertje nadenken.
In de klas van mijn dochter heeft een vergelijkbaar incident gespeeld. School nam het heel hoog op en heeft " de pesters" met hun ouders op school op gesprek laten komen. Daarnaast zijn alle andere ouders van klas per brief op de hoogte gesteld en zou bij een nieuw incident bureau halt ingeschakeld worden.

Ik zou dus eerst met school in overleg gaan hoe dit aangepakt gaat worden. Hopelijk neemt jullie school haar verantwoording en pakt dit dus direct en duidelijk aan. Als je je niet gesteund voelt door school kun je altijd nog aangifte doen.
Waar ik woon (niet NL) zou de school al lang aangifte hebben gedaan. Dat is hier het protocol.

Dat weet ik omdat onze oudste ooit eens de handtas van een leerkracht heeft 'doorzocht'. Stond op video en gelukkig zat er geen geld in de tas want school meldde dat in dat geval meteen de politie was gewaarschuwd.

Ben ik het overigens ook mee eens.

Ik zou wel de aangifte wel in samenspraak met de school doen.
Heeft de school geen schoolagent? Ik werk ook op het VO en bij me zou in dit soort gevallen die ingeschakeld worden, al is het maar voor een hartig woordje met de dader...
Heb het er met dochter over gehad en ze wil eerst weten wie het geweest is en aan de hand van die kennis bepalen of ze aangifte wil doen.

Niet alle kinderen die op die gang een kluis hebben behoren tot de pestkoppen en ze wil altijd eerst het goede in de mensen zien.

Dus als meisje X het gedaan blijkt te hebben (om wat voor reden dan ook) en meisje x hoort niet bij de pestkoppen dat wil ze geen aangifte doen.

Natuurlijk willen we dan wel dat de school stappen onderneemt maar dochter wil eerst weten wie het gedaan heeft voor we verder gaan met aangifte.
Diegene die het gedaan heeft hoort toch automatisch door zijn of haar daad inmiddels bij de pestkoppen? Ook al was dat eerst niet het geval......
quote:pepersteak schreef op 24 april 2013 @ 16:02:

Heb het er met dochter over gehad en ze wil eerst weten wie het geweest is en aan de hand van die kennis bepalen of ze aangifte wil doen.

Niet alle kinderen die op die gang een kluis hebben behoren tot de pestkoppen en ze wil altijd eerst het goede in de mensen zien.

Dus als meisje X het gedaan blijkt te hebben (om wat voor reden dan ook) en meisje x hoort niet bij de pestkoppen dat wil ze geen aangifte doen.

Natuurlijk willen we dan wel dat de school stappen onderneemt maar dochter wil eerst weten wie het gedaan heeft voor we verder gaan met aangifte.

Ik zou daar toch je veto over uitspreken. Het is diefstal, en wie, wat en waarom is niet belangrijk.

Straks denkt zo een meisje dat ze overal mee weg kan komen én je geeft een verkeerd signaal af naar de pestkoppen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:pepersteak schreef op 24 april 2013 @ 16:02:

Kom op zeg. Het is hoe dan ook fout wat er gebeurt is. Vrienden die stelen zijn geen vrienden. Nu is het al iets duurs, wat is het de volgende keer?

Je bent 2 dagen bezig geweest om uit te vinden waar datgene is en wat er mee gebeurd is. Dan heb je het eindelijk terug (hoop ik?) en dan vraag je je af of je nog wilt doen alsof er niets aan de hand is?

Dat die pestkop gepakt wordt door de politie is dan maar jammer, dan laat je ten minste gelijk zien dat je dit niet accepteert en niet over je heen laat lopen. Stelen is niet normaal en dat moet je ook zeker niet zomaar laten gebeuren.

De pestkop dagelijks tegen komen is dan jammer, maar jouw dochter is niet degene die zich hoeft te schamen. Die heeft immers niks verkeerd gedaan.

Als je een fles drank in de winkel steelt, vragen de medewerkers toch ook niet "wil je het alsje-alsjeblieft terug geven? we zouden het zielig vinden als je straf krijgt." Je weet wie de dader is dus doe er dan ook wat mee.
Ik zal ook zeker mijn veto uitspreken maar ik zit niet met de gevolgen als die er zullen zijn op school.

Ik begrijp heel goed dat er een signaal afgegeven moet worden maar ik begrijp ook de terughoudendheid van mijn dochter. En die is juist NIET naar de pestkoppen toe want dan wil ze gelijk aangifte doen.

Tot er bekend is wie het gedaan heeft kunnen we toch niets doen.
Reken er maar niet teveel op, want de vraag is of er wel een strafbaar feit kan worden bewezen. Sowieso kan je met dit verhaal al niet bewijzen dat degene die het in z'n kluisje had, degene was die het heeft weggenomen. Dan kom je misschien aan heling, maar ook dat gaat de politie op basis van dit verhaal waarschijnlijk niet rond krijgen. Dochter was het kwijt, zei je, dan zou het misschien verduistering kunnen zijn, maar ook daaraan zie ik nog wel wat haken en ogen.
Wil je dochter er niet iets te graag bij horen dat zelfs dit voor haar geen reden is om actie te ondernemen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:pepersteak schreef op 24 april 2013 @ 16:22:

Ik zal ook zeker mijn veto uitspreken maar ik zit niet met de gevolgen als die er zullen zijn op school.

Ik begrijp heel goed dat er een signaal afgegeven moet worden maar ik begrijp ook de terughoudendheid van mijn dochter. En die is juist NIET naar de pestkoppen toe want dan wil ze gelijk aangifte doen.

Tot er bekend is wie het gedaan heeft kunnen we toch niets doen.Waarom hoort voor haar diegene die van haar gestolen heeft (kom op, dat is gewoon schandalig) niet automatisch tot de pestkoppen?? Er is geen enkele reden om stelen goed te praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven