Entertainment alle pijlers

De W van...

19-04-2013 11:38 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos,

Walgelijk,

Week-in-de-knieën,

Waanzinnig,

etc.

Het Koningsriedeltje

Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.

De W van

Totaal aantal stemmen: 125

Waardeloos (92%)
Wonderschoon (8%)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Het lied mist waardigheid en doet textueel vrij kinderlijk aan. Het je in plaatst van u woordgebruik stoort me niet direct, maar omdat het zo een flut tekst is nu dus wel.

Ik snap ook totaal niet de keuze voor het 'rap' gedeelte en keuze voor de zangers. Waarom geen zangers die hun voetsporen in de Nederlandse muziek hebben verdient? Nu is het zo een bij elkaar geraapte zooi van zangers en zangeressen waarvan de carriere over 5 jaar al dood gebloed is.
quote:wdr schreef op 23 april 2013 @ 20:58:

Een fb vriend van me vond het een 'heerlijk nummer' en vond het vervelend dat Nederlanders altijd alles moeten afzeiken.

Afzeiken, moi?

Dat klopt. Nederlanders kunnen behoorlijk wat afzeiken. Maar dit nummer is echt bout.

Voor een tekstschrijver als John Ewbank die zoveel grammaticale fouten maakt, Willem-Alexander benadert met 'je' en 'Willem' en nota bene Ali B in het lied betrekt en laat rappen over stamppot. Het lied klopt in veel opzichten niet. Het is niet geschikt voor een officiële ceremonie, het mist waardigheid, het lied is niet tijdloos etc.etc.

Ik begrijp echt niet hoe John Ewbank dit lied niet naar zijn eigen standaard heeft gehouden. Ik heb niets met Marco Borsato, maar daar heeft hij moeie teksten en liederen bij afgeleverd. Nou componeert hij voor de koning. Krijgen we deze meuk.
Deze is ook leuk Koningslied shred van Recensiekoning
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
quote:Starshine schreef op 23 april 2013 @ 18:51:

[...]

Dan stuur je toch al je kinderen naar ome John voor een logeerweekje op Ibiza?Als we ons nou allemaal verkleden als Chinese naakthonden moet dat lukken.
Hè, nou had ik zo'n leuk plaatje van een Chinese naakthond gevonden, kan ik mijn profiel niet wijzigen. (doe ik iets fout of lukt dat bij anderen ook niet?)
http://m.youtube.com/#/watch?v=Hjqf5F7P ... 26sns%3Dtw

Mooi!
Dat Koningslied is dus gewoon ruk. Jammer maar helaas.

Wat we wèl hebben is een prachtig abdicatielied voor Beatrix.

Ik vind het ontroerend mooi.

Bedankt Brigitte Kaandorp; zó kan het dus ook !!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Idd, ik wilde hem net posten. Gelukkig nog één iemand in NL die het wél kan!
En voor Brigitte geen enkele afzeiktweet... Lijkt me dus een duidelijke zaak. Als iets mooi is, wordt dat echt wel erkend.

Ik hoop dat de koningin 'm zelf ook te horen krijgt.
Wow, ontroerend mooi!
Wow met de W van natuurlijk.
Echt wel, veel beter ook dan dat boulevardlied.
En mooie melodie, wel van de plank en al gebruikt door een obscure zanger uit België, maar dat mag de pret niet drukken
Jacques Brel een obscure zanger??? Inderdaad een heel mooi lied van Brigitte.

Kunnen jullie op Twitter ook niet meer zoeken op Koningslied?

Ik kan alles zoeken, maar als ik Koningslied zoek krijg ik:

Error loading search results. Heel typisch.....
sarcasme Emma, sarcasme
Jawel hoor, kan nog gewoon zoeken op #koningslied.

En dan vind ik bijvoorbeeld een tweet over deze: http://www.youtube.com/watch?v=dDOlwyCQkvs

Ook leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven