Ex wil niet terug

28-05-2008 10:30 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
au auw.. enorme deuk in mn ego...

maar het is nu al een tijdje uit met mijn ex. we hebben een zoontje. nu heeft hij een nieuwe vriendin, maar hij en ik hebben nog steeds seks met elkaar. alleen wil hij helemaal niet bij me terug. hij zegt dat hij het goed heeft met zijn vriendin, geen ruzie, ze accepteert alles (ze weet nu inmiddels dat hij vreemdgaat met mij, maar ze geeft blijkbaar geen kik) en dat hij het wel zo ziet zitten , met haar in zijn huis en met mij in mijn eigen huis. dat wil ik natuurlijk niet. ik dacht dat hij na een tijdje wel terug zou komen, maar hij heeft het zo behoorlijk naar zijn zin. nu heb ik het al verschillende keren geprobeerd uit te maken, maar hij komt telkens terug.. en ik als een domme oen accepteer hem telkens weer. ook chanteert hij me op een lichte manier, want waneneer ik met hem ben, past hij bijna elke dag op mijn zoontje , haalt hem op van de creche en zo.. maar als ik tegen hem zeg dat ik zo niet door wil gaan, laat hij mij plus mijn zoontje compleet links liggen. als ik vraag of hij kan oppassen zegt hij altijd nee. dat ik mijn nieuwe liefde maar op mijn zoontje moet laten oppassen. en daar ik toch alleen ben, en moeilijk oppas kan regelen, bel ik hem weer en geef ik weer toe.. zo verdraaid moeilijk. en ik voel me vooral zo alleen.. ik weet dat deze situatie echt naar niks leidt.. maar hij geeft me ten minste een beetje aandacht, we gaan uit eten en zo.. ik doe mijn best om een nieuwe man te vinden, maar er lopen alleen maar halve gekken rond...

vreselijk irritant dit. ik wil dat ik de moed kan krijgen om er echt definitief een einde aan te maken.
quote:Chenoa26 schreef op 28 mei 2008 @ 11:09:

ook vrat het aan me dat ik een relatie met hem heb gehad, en dat hij nu niet terug wil. dus hij hield toch niet zoveel van mij als ik van hem. en jullie hebben gelijk. ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn. alleen is het voor mij allemaal nieuw. ik ben nooit alleen geweest. ik was altijd met hem, woonde met hem samen en nu is dat allemaal weg. en dringt het tot me door dat het niet meer terugkomt. ik ben heel erg bang voor de veranderingen en probeer vast te houden aan wat ik ken. (hem dus). maar ik wordt met de dag ongelukkiger.

Je hoeft echt niet bang te zijn voor veranderingen, het leven is veel leuker zonder man dan met een man die niet echt van je houdt!

Ik was vanaf mijn 16e ook nooit meer alleen geweest, ik ben van mijn 16e tot mijn 44e altijd bij dezelfde man geweest, werd steeds ongelukkiger en was ook bang voor verandering, maar toen ik het eindelijk aandurfde, heb ik 1) eerste een tijdje erg genoten van mijn vrijheid, van het feit dat ik zelf mijn eigen beslissingen kon nemen en kon gaan en staan waar ik wilde (dat is veel fijner dan veel geld hebben) en 2) ben ik kort daarna zielsgelukkig geworden met mijn huidige man.

Het komt allemaal goed!
quote:Miss Moneypenny schreef op 28 mei 2008 @ 11:30:

[...]

Sorry daarvoor, maar voor een buitenstaander ligt het er zo dik bovenop dat je soms even uit het oog verliest dat je ooit sluiperderwijs in een situatie terechtkomt en dan niet meer duidelijk ziet wat er eigenlijk gebeurd.

Gelukkig vat je het goed op, en gezien je latere posts heb je de schouders er onder gezet en actie ondernomen.

Hou vol, veel sterkte!Vind ik lief van je dat je dit zegt Miss M. (f)
quote:Labelle schreef op 28 mei 2008 @ 10:47:

Komt ie:

* Werk aan je eigenwaarde, en kweek in godsnaam wat trots en zelfvertrouwen

*Zorg dat je happy bent met jezelf, zodat je geen man in je leven nodig hebt om gelukkig te worden.

*Kweek wat kloten, uit je trots, en verkoop voortaan gewoon een : N.E.E

*Doe je kin omhoog, schouders eronder, en dan pas je zelf maar wat meer op je kind, of je zoekt iemand anders.

*Stop met domme uitspraken zoals: "Ik wil dat ik de moed krijg" Het is heel simpel, als je echt wilt dan lukt het je ook!.

"Ik wilde dat ik nee kon zeggen" is een leugen! Er staat: ik ben te laf om nee te zeggen. Je hebt een mond, je beheerst het alfabet, dus je krijgt het echt wel over je lippen. En dat je dat moeilijk vind is geen excuus om je erachter te verschuilen.

Naast dat je een moeder bent, en dus een voorbeeldpositie hebt voor je zoontje, ben je ten 1e ook nog eens gewoon vrouw...En ook dán laat je dit niet toe.

Wij kunnen je niet besturen alsof je een radiografisch mens bent, je zult het zelf moeten doen.

Volg bovenstaande op, je kan het topic sluiten, en klaar...opgelost
Chenoa je bent sterker als je denkt !...je ziet hetzelf en zet er nu een punt achter, heel goed.

Het zal ff moeilijk zijn de komende tijd maar daarna zal je trots zijn op jezelf omdat jij je niet meer hebt laten gebruiken.

Ik vind wel raar dat je steeds over oppassen praat, het is toch ook zijn kind dan praat je toch niet over oppassen?? Je zegt ook MIJN kind??
quote:Chenoa26 schreef op 28 mei 2008 @ 11:23:

ja.. ik begrijp dat het voor jullie allemaal bot overkomt, maar het is natuurlijk niet zo gegaan dat ik alleen maar voor aandacht en oppas een beetje met hem ben gaan rampetampen.natuurlijk waren er beloftes van het komt wel goed. geef me tijd, hij kan zijn nieuwe vriendin niet zomaar dumpen, die had haar huurwoning opgegeven voor hem etc etc. en ik was natuurlijk nog verliefd, dus ik slikte alles als zoete koek. alleen zijn we nu 2 maanden verder en ik merk dat hij me nu alleen aan het lijntje houdt. het is niet zo dat sinds we uit elkaar zijn gegaan ik al die tijd met hem ben geweest. we waren uit elkaar, en sinds een paar maanden zijn we weer met elkaar begonnen. maar ja, twee maanden seksen vind ik meer dan genoeg. en het ging niet alleen om de seks. ook om de hoop, ik hoopte echt dat we weer samen zouden komen, voor mij en voor mijn/zijn zoontje. hij is nog klein, pas een baby dus ja, ik dacht het komt wel goed. maar niet dus.Wijs hem op zijn verantwoordelijkheden, het is ook zijn kind!
Ik had precies hetzelfde met mijn ex, ook hij kon mij niet loslaten en bleef voor de sex terugkomen, en ondanks dat ik het niet wilde haalde hij me toch over.

Toen ik zelf een nieuwe vriend kreeg, en ik echt sterk genoeg was om hem af te wijzen begon alle ellende pas goed, want dat was niet wat meneer wou.

Maar ondanks alle toestanden en tegenwerking op alle gebied, voel ik mij 100 x beter, je moet voor jezelf kiezen meid, en niet meer zwichten voor zijn sex en aandacht, want naderhand gaat hij toch weer terug naar haar en voel jij je gebruikt.
Begint zijn naam toevallig met een P?
Het heeft weinig nut om nu steeds terug te blikken in hoe alles in elkaar zat, wat er mis is gegaan, en verwijten naar hem of naar jezelf..

Kijk eens naar de toekomst !! Hoe zie jij die voor je? Wat is de rol van je ex daarin?
@isabon, nee zijn naam begint niet met een P.

@ the rest

het is precies zo gegaan als ik al vreesde. hij gaf me mn sleutels, mijn ring die ik hem cadeau had gegeven, en gaf aan dat ik hem niet moest bellen. hij heeft persoonlijk zijn nummer uit het telefoonboek van mijn mobieltje gewist. als laatste trap onder mijn kont zei hij dat hij niks meer van ons zoontje wilde weten. ik moest het allemaal zelf maar uitvogelen. hij pakte nog wat spulletjes die hij hier had liggen en vertrok.

en toen was het uit
ik raakte een beetje in paniek en smeekte hem nog te denken aan ons kind. hij is nog maar een baby, het is toch niet zijn schuld dat ik niet verder wil met een gebonden man..? zijn antwoord was dat als hij mij niet kon krijgen hij me ook niet meer wilde zien. dikke pech voor mijn zoon. hij kon het niet verkroppen dat ik onze relatie heb stopgezet. hij voelde zich gebruikt.. (!!!!!????) zo zei hij lettterlijk. ik had hem gebruikt en zijn relatie op het spel gezet. tis toch te gek voor woorden??

ik kan het bijna niet geloven. hij houdt niet eens van zijn eigen zoon???!!
Meid toch, het is echt beter zo! Hoop dat je dat zelf binnen korte tijd inziet! Zijn reactie zegt trouwens al genoeg: jij was gewoon goed voor zijn lustgevoelens, je hebt nu gezegd dat je daar niet meer voor openstaat en dat is slecht voor meneer zijn egootje. Nu draait hij dus even de rollen om en wil jou nog een slecht gevoel geven, zodat je uiteindelijk toch weer bijdraait. Hoop dat je daar niet intrapt!

Heel jammer, maar hij zit dus inderdaad niet in met zijn kind. Is nooit zijn prioriteit geweest, dat was al duidelijk en nu nog maar eens duidelijk gebleken. Een kind gebruiken om je goesting te krijgen, dat is het laagste wat er is. Weet je, het is zijn verlies. Jij redt het wel zonder hem, geloof daar maar in!

Veel sterkte!
TO, waarom heb je het in je OP steeds over 'mijn zoontje' en niet over 'ons zoontje'? Het klinkt nu net of hij de oppas is in plaats van de vader.

Je hoeft de vader niet te belonen voor oppassen, niet met geld, niet met sex.
nou kwikzilver, omdat mijn zoontje ook echt als mijn zoontje voelt. dat is nu wel gebleken nu mijn ex hem zo makkelijk heeft gedumpt. blijkbaar voelt hij niks voor mijn zoontje. en ik WEET dat ik hem niet moet belonen, net zoals ik WEET dat hij alimentatie moet betalen, en ik WEET dat hij meer moet omkijken naar mijn zoon.

ik ga niet zielig doen, ik ben ook niet zielig, maar ik heb geen makkelijk leventje. ik moet hard werken voor niet al te veel geld, ik ben alleen, heb geen familie bij mij in de buurt die kan bijspringen, en mijn vrienden hebben allemaal een eigen leven.

voor iederen is het super makkelijk om te roepen , ja betaal maar een oppas. maar dan kan ik beter thuis blijven zitten. want het geld dat ik verdien gaat meteen naar de oppas. ik kan geen hulp inroepen van mijn moeder, tante of iemand anders. mijn vriendinnen kunnen soms wel oppassen, maar iedereen heeft zijn eigen leven. ik ben nog student, en ik zet alles op alles om mijn studie af te ronden. na mijn school moet ik in de avond nog bijwerken, om bij te verdienen, want van de schamele studiefinanciering kom ik niet rond met mijn kind. daarna moet ik nog thuis komen om het huishouden te doen en nog studeren, en nog een beetje met mijn baby spelen om smorgens weer op te staan voor precies het zelfde.

ik weet, ik heb er zelf voor gekozen. ik bedoel iedereen die neukt moet zijn verantwoordelijkheden nemen. ik heb mijn kind gebaard en ik doe mijn uiterste best om hem een zo normaal mogelijk thuis te geven. en als toevallig de vader mij wilde helpen, mooi meegenomen toch? hij weet dat ik hard moet werken voor mijn bestaan, en dat ik het niet breed heb. als hij de baby kan opvangen, zodat ik kan werken, prima toch... om hem derbij te nemen en even met hem te rollebollen, ach het kan toch geen kwaad. hij is de vader van mijn kind, tja hij heeft wel een ander maar ja, ik kan met een gerust hart gaan werken, want ik weet dat ik eind van de maand een salaris binnenkrijg waarvan ik mijn inkopen kan doen. en misschien vindt hij me wel leuk genoeg om het weer te proberen. dacht ik. als hij de baby vaak genoeg zou zien, en als ik maar lief genoeg zou zijn, zou hij wel terugkomen. nou dat is dus niet gebeurd, ik ben er wijzer van geworden en het leven gaat door.
Wat ontiegelijk kut!!! En wat een eikel!!!

Sorry, voor de rest geen goeie tips, moest het even kwijt...

Heel veel succes en sterkte....
dank je wel
Je hebt vast wel een beeld van hoe de partner van je nu nog jonge kind later met hem zou moeten omgaan. Neem nooit met minder genoegen als het om je eigen relatie gaat. Dan kom je niet meer in een situatie als deze terecht. Sterkte.
not available
heeft je vriend het kindje erkent? zo ja, heeft hij dan niet op zijn minst bepaalde financiele verplichtingen na te leven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven