Ex wil niet terug

28-05-2008 10:30 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
au auw.. enorme deuk in mn ego...

maar het is nu al een tijdje uit met mijn ex. we hebben een zoontje. nu heeft hij een nieuwe vriendin, maar hij en ik hebben nog steeds seks met elkaar. alleen wil hij helemaal niet bij me terug. hij zegt dat hij het goed heeft met zijn vriendin, geen ruzie, ze accepteert alles (ze weet nu inmiddels dat hij vreemdgaat met mij, maar ze geeft blijkbaar geen kik) en dat hij het wel zo ziet zitten , met haar in zijn huis en met mij in mijn eigen huis. dat wil ik natuurlijk niet. ik dacht dat hij na een tijdje wel terug zou komen, maar hij heeft het zo behoorlijk naar zijn zin. nu heb ik het al verschillende keren geprobeerd uit te maken, maar hij komt telkens terug.. en ik als een domme oen accepteer hem telkens weer. ook chanteert hij me op een lichte manier, want waneneer ik met hem ben, past hij bijna elke dag op mijn zoontje , haalt hem op van de creche en zo.. maar als ik tegen hem zeg dat ik zo niet door wil gaan, laat hij mij plus mijn zoontje compleet links liggen. als ik vraag of hij kan oppassen zegt hij altijd nee. dat ik mijn nieuwe liefde maar op mijn zoontje moet laten oppassen. en daar ik toch alleen ben, en moeilijk oppas kan regelen, bel ik hem weer en geef ik weer toe.. zo verdraaid moeilijk. en ik voel me vooral zo alleen.. ik weet dat deze situatie echt naar niks leidt.. maar hij geeft me ten minste een beetje aandacht, we gaan uit eten en zo.. ik doe mijn best om een nieuwe man te vinden, maar er lopen alleen maar halve gekken rond...

vreselijk irritant dit. ik wil dat ik de moed kan krijgen om er echt definitief een einde aan te maken.
Bestaat dit nog anno 2008?

Ooit van een oppascentrale gehoord? Kost je wel een paar euro, maar dan mag je wel gewoon je broek aanhouden.... zucht....

Vraag me af of dit 't soort dame is die ervoor zorgt dat het algemene beeld van vrouwen wat overal geschetst wordt nooit met mijn realiteit overkomt..... Jemig zeg.

Hopen dat je de moed krijgt? Dan kun je hopen tot je een ons weegt. Moed breng je op.... dat komt niet aanwaaien, broek omhoog houden en wees een wijf... maar dan een echte

Waarom MOET er eigenlijk een nieuwe man komen? Lijkt het je niet wijs om eerst eens zelf je broek te leren ophouden.. letterlijk en figuurlijk.... En je zelf eens aandacht te geven ipv dat te moeten vragen van een ex?
Dat je hier intrapt!!
Dat dit nog bestaat....

Je zou er geld voor moeten vragen. Heb je dan totaal geen gevoel van eigenwaarde?

En hoe is dit voor je zoon? Niet echt een fraai voorbeeld...
Labelle:
quote:wuiles schreef op 28 mei 2008 @ 10:52:

Hij geeft haar toch áándacht!Ja Wuiles, maar alleen als zij met hem sekst en hij is toch overduidelijk een eikel! Hij laat zijn zoontje links liggen als ze niet met hem sekst!
Hey Chennoa,

Je hebt je wat ongelukkig uitgedrukt, maar ik begrijp best dat dit niet makkelijk is. Je hebt je grenzen wat opgerekt in de hoop dat het goed zou komen. Het lijkt me dat het toch inderdaad beter is om er mee te stoppen omdat je er kennelijk toch mee zit.

Hij geeft haar toch áándacht!

Klopt, stomme vraag van me!

*vraagt zich nu af of TO geen vrienden/familie/zelfrespect heeft*

Edit: zelfrespect is duidelijk afwezig, streep die maar alvast weg.
Reiger100, ik ben bang dat mijn cynisme je is ontgaan.

Hij geeft haar toch áándacht!

Het zou mijn zelfvertrouwen geen goed doen dat hij alleen bij je wilt zijn als hij maar sex met je krijgt. En dat je ook nog eens niet exclusief bent.

TO, ik kan me voorstellen dat je tegenop ziet de veranderingen. Maar dat ben je jezelf en je kind toch verschuldigd? Kies voor jezelf. Zorg voor oppas. En dan maar tijdelijk iets minder buiten de deur kunnen doen, alles beter dan zo behandeld worden, dat is het toch niet waard?

En word eerst gelukkig met je kind samen alleen. Wie weet wat voor leuks er op je pad komt.

Van de ene relatie in de andere vluchten gaat ook niet werken. Je hebt toch niet perse een man nodig? Of kan je moeilijk alleen wonen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dank jullie wel voor alle reacties.

het is natuurlijk niet makkelijk maar gister heb ik weer gezegd dat ik zo niet door wil gaan en ik ga me der nu ook aan houden.

@ labelle. bedankt voor je adviezen. ik weet dat ik bijna geen eigenwaarde heb, anders had ik het niet zo ver laten komen. ik dacht altijd, iets is beter dan niets.. maar dit iets is eigenlijk erger dan niets. beter dan geen man in mn leven.

mijn kind gaat al naar een kinderopvang. alleen sluiten ze om 6 uur, en soms moet ik nachtdiensten draaien, vandaar dat ik in de avonden geen oppas heb. soms wil een vriendin wel oppassen, maar dat gaat niet altijd. en ik verkocht mijn lichaam niet persee voor de kinderoppas. wel voor de aandacht. dat geef ik eerlijk toe.
quote:wuiles schreef op 28 mei 2008 @ 10:58:

Reiger100, ik ben bang dat mijn cynisme je is ontgaan.Daar ben ik ook bang voor
Goed dat je dat al inziet, dan weet je iig waar je aan moet werken. En wat je zou kunnen veranderen om jezelf hier tegen te beschermen. Hoe moeilijk ook, hou vol en zoek andere alternatieven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Chenoa26 schreef op 28 mei 2008 @ 11:03:

dank jullie wel voor alle reacties.

het is natuurlijk niet makkelijk maar gister heb ik weer gezegd dat ik zo niet door wil gaan en ik ga me der nu ook aan houden.

Heel goed!!!

@ labelle. bedankt voor je adviezen. ik weet dat ik bijna geen eigenwaarde heb, anders had ik het niet zo ver laten komen. ik dacht altijd, iets is beter dan niets.. maar dit iets is eigenlijk erger dan niets. beter dan geen man in mn leven.

Heel wijze woorden! Zo is het helemaal!

mijn kind gaat al naar een kinderopvang. alleen sluiten ze om 6 uur, en soms moet ik nachtdiensten draaien, vandaar dat ik in de avonden geen oppas heb. soms wil een vriendin wel oppassen, maar dat gaat niet altijd. en ik verkocht mijn lichaam niet persee voor de kinderoppas. wel voor de aandacht. dat geef ik eerlijk toe.

Er bestaat toch ook kinderopvang voor de avonden/nachten, neem ik aan.
ook vrat het aan me dat ik een relatie met hem heb gehad, en dat hij nu niet terug wil. dus hij hield toch niet zoveel van mij als ik van hem. en jullie hebben gelijk. ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn. alleen is het voor mij allemaal nieuw. ik ben nooit alleen geweest. ik was altijd met hem, woonde met hem samen en nu is dat allemaal weg. en dringt het tot me door dat het niet meer terugkomt. ik ben heel erg bang voor de veranderingen en probeer vast te houden aan wat ik ken. (hem dus). maar ik wordt met de dag ongelukkiger. het is absoluut niet leuk om de andere vrouw te zijn. hij heeft me net gebeld trouwens en gaat me de huissleutels teruggeven. zoveer is het nog nooit gekomen. ik ben er nu echt klaar mee. bedankt voor alle adviezen. sommigen waren erg bot. maar tis goed om even wakker geschud te worden
Maak goeie afspraken met je ex over JULLIE zoon, hij past niet op, hij is de vader dus hij ZORGT voor het kind. Spreek hier vaste dagen voor af, wanneer hij JULLIE kind ophaalt en neem voor de rest een oppas!
not available
ja dat ga ik ook afspreken.
quote:fleurtje schreef op 28 mei 2008 @ 10:40:

Hij spoort niet helemaal, maar zíj ook niet; hij doet het, zij laat het gebeuren. Weet niet wat ik erger cq dommer vind.Ik heb vooral veel medelijden met een kind. Wat voor voorbeelden geven deze (stief)ouders? Over xx jaar mogen we weer een verknipt lid van onze maatschappij begroeten.
Jeetje Chenoa, zo houdt je ex je wel in zijn greep he?

Is het een idee om eens met je werkgever te gaan praten, over de nachtdiensten? Dat je die (voorlopig) niet hoeft te draaien totdat je een oplossing hebt voor het oppasverhaal?

Een normale man zou aanbieden om zijn zoon bij hem te laten slapen als jij moet werken maar goed, in het geval van jouw ex zal dat niet snel gebeuren denk ik.

Het is wel heel belangrijk dat je hem je niet meer laat chanteren hoor meid. Dat je maar even snel eigenwaarde moet gaan ontwikkelen vind ik erg kort door de bocht, want dat je die eigenwaarde kwijt bent of nooit gehad hebt is ook niet waarom maar daarom, maar laat je in ieder geval niet piepelen door je ex en zoek een oplossing voor die nachten dat jij moet werken. Daar moet iets op te verzinnen zijn. Wie weet kunnen we met je meedenken?

Laat je niet gek maken in ieder geval. Ook hier niet. Anderen hebben snel hun oordeel klaar maar staan natuurlijk niet in jouw schoenen en als je aan een bepaalde situatie gewend raakt zie je niet zo helder meer dat iets niet klopt en waar het misgaat.

Aandacht van je ex, ach meisje toch, dat gaat wel erg ten koste van jou allemaal en je schiet er zo weinig mee op. Hij is al weg en het ziet er dus niet naar uit dat hij weer terugkomt. Aan dan idee zul je moeten wennen, dat duurt een tijdje maar probeer in ieder geval paal en perk te stellen en 'verkoop' jezelf niet voor zijn aandacht en zijn vaderschap. Als hij niks met jou en je zoon te maken wil hebben zegt dat veel over hem maar het zegt niet dat jij jezelf daarom maar moet verlagen.

Kap met seks met je ex, het maakt je alleen maar extra ongelukkig.

Vertel eens, heb je familie die je zoon op kunnen vangen? Praat eens met maatschappelijk werk (via de huisarts, die verwijst je door) en zoek naar een oplossing.

Kom op meid, schouders er onder, de toekomst kan prachtig zijn maar vraagt inzet van jou en dat betekent ook jezelf niet meer naar beneden halen!

(f)
Oh, en zorg ervoor dat hij in ieder geval bijdraagt in de kosten van het levensonderhoud van je zoontje! Het klinkt alsof je het niet heel breed hebt, en het is ook zijn kind, hij hoort zijn steentje bij te dragen. Op zijn minst financieel.
het gaat echt nu in. ik heb nog nooit om mn sleutels gevraagd. hij was zelf in schock hij kon het niet geloven. maar ik ga me niet om laten praten. als hij de sleutels komt brengen, maak ik meteen afspraken voor wanneer hij op mijn zoontje kan passen, voor de rest van de dagen zit er niks anders op dan een oppas te regelen. tis voor mij niet makkelijk, ik moet van heel weinig rond komen. maar hetkomt goed. ik ben nu echt vastbesloten. dat komt ook omdat ik hierzo mijn verhaal heb neergeschreven. bijna niemand wist dat ik nog met mijn ex ging. alleen mijn beste vriendin, en die keurde het natuurlijk niet goed. door dit zo op te schrijven , kan ik het afsluiten.
Chenoa, Je ex is de vader van jouw kind. Dan heb je het niet over 'oppassen' maar over 'verantwoordelijkheid nemen'. Kan hij zelf ook niet bij die kleine zijn als jij moet werken dan vind ik dat er samen naar een oplossing gezocht moet worden.

Hou je aan je voornemens! Dan gaat het vast de goede kant op.
ja.. ik begrijp dat het voor jullie allemaal bot overkomt, maar het is natuurlijk niet zo gegaan dat ik alleen maar voor aandacht en oppas een beetje met hem ben gaan rampetampen.natuurlijk waren er beloftes van het komt wel goed. geef me tijd, hij kan zijn nieuwe vriendin niet zomaar dumpen, die had haar huurwoning opgegeven voor hem etc etc. en ik was natuurlijk nog verliefd, dus ik slikte alles als zoete koek. alleen zijn we nu 2 maanden verder en ik merk dat hij me nu alleen aan het lijntje houdt. het is niet zo dat sinds we uit elkaar zijn gegaan ik al die tijd met hem ben geweest. we waren uit elkaar, en sinds een paar maanden zijn we weer met elkaar begonnen. maar ja, twee maanden seksen vind ik meer dan genoeg. en het ging niet alleen om de seks. ook om de hoop, ik hoopte echt dat we weer samen zouden komen, voor mij en voor mijn zoontje. hij is nog klein, pas een baby dus ja, ik dacht het komt wel goed. maar niet dus.
quote:Chenoa26 schreef op 28 mei 2008 @ 11:09:

bedankt voor alle adviezen. sommigen waren erg bot. maar tis goed om even wakker geschud te worden

Sorry daarvoor, maar voor een buitenstaander ligt het er zo dik bovenop dat je soms even uit het oog verliest dat je ooit sluiperderwijs in een situatie terechtkomt en dan niet meer duidelijk ziet wat er eigenlijk gebeurd.

Gelukkig vat je het goed op, en gezien je latere posts heb je de schouders er onder gezet en actie ondernomen.

Hou vol, veel sterkte!
Vooropgesteld dat ik je gevoelens voor je ex heus wel begrijp!!! En de hoop op dat het goedkomt ook. Maar laat je gewoon niet meer gebruiken,want al sinds een tijdje weet je dat hij dat gewoon doet. Jij laat het toe en daarmee kweek ook direct een stukje disrespect voor jou bij hem. Zorg dat hij je serieus neemt, en woordkunstenaars hier, dat bedoel ik natuurlijk niet in de sexuele zin des woords . En ga op je strepen staan!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven