***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hier ook niet zo'n prater hoor....

Ik gebruik mijn anwb buggy wel eens. Hij is wel heel klein en makkelijk als we geen ruimte hebben in de auto. Het uitklappen went, maar hij blijft idd laag. Nu ben ik een soort van liliputter (tov van jullie) dus voor mij zit dat wel snor

OOh Fleur alarm......
Goed nieuws...we hebben waarschijnlijk per 1 juli een huis! Vandaag belde er iemand van een particulier woningverhuurbedrijf die per 1 juli een huis vrij hebben in Bergen op Zoom, een eengezinswoning met tuin en garage vlakbij het bedrijf waar ik nu werk.

Morgen bellen ze om een afspraak te maken om te gaan kijken...jee, ik hoop echt dat het wat is, ik ben het zo zat om uit dozen te leven.

Muis, wat groeien die ventjes van jou toch hard..en ach, ik zou me niet te druk maken om zijn gewicht hoor.
Ik moet even opscheppen..... Ik heb zo'n lieve man!!! Ben ongesteld en heb zin in heel veel chocolade. Gaat hij speciaal naar de winkel om het voor me te halen!!!!
Zo even tijd om een reactie te plaatsen.

Spitsmuisje: Wat zielig altijd de prikjes he..Hebben ze er veel last van?

Kim moet volgende week maandag en ik zie er best weer tegenop. Meestal is ze dan echt huilerig en wordt veel wakker 's nachts..echt zielig.

Hopelijk hebben de jongetjes er geen last van.

En wat goed dat Steijn al zoveel woordjes kan!! Wat zul jij trots zijn op je mannetjes.

Fachat:Voor de tabel. De laatste keer bij het CB (11 maanden) woog Kim 9495 en was 73 cm. Ik verwacht dat ze nu de 10 kilo ruim gepasseerd is en ook wel cm's gegroeid is. Maandag zal ik de nieuwe info doorgeven.

Lievelust: Wat fijn dat jullie waarschijnlijk een gezinshuis kunnen krijgen. Lijkt me inderdaad niks nee uit dozen leven :-)

Helemaal mooi dat het zo dicht bij je werk ligt. Woonde je nu nog bij je vader in het huis?? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Dropneusje: Wat lief van je man om voor jou chocolade te halen. Als je ongesteld bent dan mag je ook extra verwend worden toch?

Ik ben ook zo chocolade verslaafd..kan zo een hele reep opeten . Maar mijn vriend heeft mijn laatste reepje kinderchocolade opgegeten..hmmm en daar had ik net zo'n zin in.

Zo nu nog even lekker ontspannen en dan kan ik weer aan de slag..Hoop vanavond wel op tijd in bed te liggen, want gisteren was het een beetje laat geworden en Kim die wordt de laatste tijd contstant rond 12- 1 uur wakker.. 's Ochtends gaat bij mij het wekkertje om half 6, dus ben blij met de uurtjes slaap die ik kan krijgen.

Kim had vandaag de sudocreme uit de luiertas gehaald (terwijl de rits op slot zat) en uitgesmeerd over de vloer. Zag het net op tijd..Wat een werk om dat weer van haar handjes (en de mijne) af te krijgen. Moest er stiekem wel om lachen :-)

Wens jullie allemaal nog een fijne avond.

Sorry voor het lange verhaal
Wauw, knappe Steijn!!! En hopem dat dit huis wat is. Een beetje klussen is leuk, kun je het jouw droomhuis maken, maar nog beter als het zomaar ineens je droomhuis is. Voor de luie mensen(oa ik :-))

En fijn dat kleine Sjors gezond is

Lievelust, gefeliciteerd met je huisje.

Wat lief van je man, dropneusje. Hier is man zelf een chocoholic, dus meestal als ik er zin in heb, is het alweer op. Maar ik ben ook meer een dropeter.

Haha yumak, lekker omdeugend, ik kan bij dat soort dingen ook altijd stiekem lachen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lievelust, ik hoop voor je dat het huis wat is! Lijkt me heerlijk om een fijne doorzon te hebben! Met tuin! En garage!

Drop, wat een lieverd is jouw man! Het moet eigenlijk verplicht zijn: help een menstruerende vrouw aan chocola!
Dropneus, wat ontzettend lief van je man!

Lievelust, wat zal dat heerlijk zijn om een huisje voor jullie zelf te krijgen! Is het tenminste echt eigen! Hoe is het eigenlijk met jullie Australie-plannen?

Yumak, haha de Kim, en sudocreme is echt een vervelend goedje om weer van je handen af te krijgen!

Over praten, Ole komt hier ook niet verder dan papa, mama, Ka (kaj), aap en da (daarheen mama!!!).

Wat zegt Steijntje dan wel niet allemaal?
Spitsmuis, wat goed van Steijn! Zomaar ineens achter de rollator, grappig zeg. (ga ook maar eens oefenen met Zahra hihihi)

Ik hoop dat je snel een leuk huis vindt voor jullie. Fijn dat kleine Sjors gezond is.

Lievelust, BoZ is vlakbij mij, dan moeten we echt een keer meeten hoor als je daar gaat wonen.

Yumak, die pot sudocreme heeft volgens mij op alle kindjes een magnetische uitwerking. De kleinkinderen van de oppas van Zahra hadden een paar weken geleden ook de pot opengemaakt en zichzelf ingesmeerd met de inhoud. Zahra probeert hem ook altijd te pakken en helaas blijft die deksel niet goed meer zitten dus dan is hij niet veilig voor haar.

Sorry weet niet meer wat jullie allemaal geschreven hebben, ben beetje moe. Ik heb vanavond na het werk gekookt, met Zahra samen gegeten, haar in bad gedaan, fles gegeven en naar bed gebracht, daarna de vloer in de woonkamer gedweild, een berg strijk weggewerkt en ook nog mijn kledingkast een beetje opgeruimd (er ligt nu een berg kleding van een meter hoog die weg kan). Ik ga zo maar naar bed, want ben moe. Manlief heeft middagdienst dus die is pas om 12 uur thuis.
Lievelust wat een goed nieuws!

Getver de getver..., sudocreme is echt smerig op de vloer!

Puk zegt mama, aai, bal, bah, boem, poe(s) (welk woordje mist? Precies... papa. Dat is toch gek??)
Ons Robbelepopje laat alleen nog maar onsamenhangende klanken horen zoals Da-die, Neejj, Mwah en Dadadadadadada. Ook kan hij als een echt wijf gillen. Wanneer hij buiten in de verte andere kinderen hoort gillen tijdens het spelen (dat kan rustig een kilometer verderop zijn), gilt hij hartstochtelijk terug. Soms hebben wij die andere kinderen dan niet gehoord en schrikken ons dan halfdood.

Daar staat tegenover dat hij wel heel goed onze hond kan nadoen. Hij kruipt in ieder geval regelmatig met speeltjes in zijn mond rond en houdt van het zogenaamde 'retrieven', wat inhoudt dat je een balletje weg kan rollen en dat hij het dan soms -- als hij niet wordt afgeleid -- weer bij je terug brengt.
Compli!

Lara, Puk zegt toch ook al veel? Steijn zegt vooral veel woorden die met de "b" beginnen (bal, boem, broem, bah, boe. Boe heeft meerdere betekenissen) en sinds een paar dagen is hij woordjes die met de "k" beginnen aan het oefenen. Steijn is gewoon een pratertje (heeft ie van zijn moeder! Voor de rest was ik een sloompie) en Huug juist weer de fysieke.

Ik voel me zo groot! Straks ga ik een heus sollicitatiegesprek voeren met een potentiele werkster! Laar, heb jij enig idee wat ik allemaal aan haar kan gaan vragen?
Even een vraagje:

Wie van jullie heeft zijn kindje nog in de MC Cabrio Fix zitten? Ik heb al maanden twee Tobi's in huis, maar ik moet ze nog steeds in de auto zetten. (ik rij zelden. Hou er gewoon niet van. ) Nu heb ik alleen geen idee wanneer ze naar een grotere autostoel mogen!

- Is dat als ze zwaarder zijn dan negen kilo?

- Als ze met hun koppetje boven de bovenste rand komen? (Hoe lang moeten ze dan in hemelsnaam zijn? Een maand geleden hadden ze nog erg veel ruimte!)

Ik snap het niet!
Muisje : ik denk dat ze nu wel naar de grotere autostoel mogen hoor !
Ik heb Zahra al 4 maanden in de Tobi zitten, misschien had ik wel even kunnen wachten, maar nu kunnen ze er toch prima in?

Zahra vindt het veel leuker, ze kan veel meer zien dan in de MC.
Puk zit nog in de MC hoor. Het is nu eenmaal het veiligste stoeltje en hij komt er niet met zijn oortjes bovenuit. Ik dacht eigenlijk dat het of 9+kilo was of het hoofdje komt erboven. Of niet?

Hij zegt trouwens ook Nne nne (streepje naar achter op de -e) als hij iets wil. Geen idee waar dat vandaan kwam. Mijn broer heeft heel lang "am" gezegd en mijn ouders hebben hem dat echt moeten afleren.

Wat spannend, een gesprek! Wat is de functie? Ik denk dat het belangrijkste is dat het klikt, dus probeer dat te achterhalen.

Waar gaat ze werken?

- Is ze bereid wel eens langer te werken?

- Heeft ze kinderen en wat gebeurt er als die ziek zijn?

- Ervaring?

- Motivatie?

- Ik hou niet zo erg van slechte en goede punten noemen, maar ze kan bijvoorbeeld wel uitleggen waarom ze geschikt is?

- waarom werkt ze nu niet?

Volgens mij zijn er bij sollicitaties niet echt juridische vragen te stellen hoor. Punkie heeft er trouwens verstand van, misschien heeft zij tips?

Wat wil je voor contract aangaan?
Lara, thanks! Ik weet nog niet wat voor contract ik aan wil gaan. Heb jij een idee? Het is dus gewoon voor de functie als werkster in ons huishouden van Jan Steen (zware baan dus) en ik weet niet wat voor contract goed is.

Wat betekende "am" trouwens? Mijn zusje had trouwens ook een babytaal die mijn ouders haar echt af hebben moeten leren!
Trouwens, mijn kindjes hebben hun dag niet. Ze stonden pas om 07:30 op en waren een uur later al zo jengelig als de neten! Ik heb ze net maar weer in bed gelegd, want echt gezellig was het niet. Het is stil boven...

Van de prikjes kan het niet komen, want volgens de arts krijgen ze van deze last na een dag of 5-10. Wat is het dan wel? Sjacherijnig? Het weer is inderdaad knudde. Moe? Waarvan? Geen zin? Dan maak je maar zin. Ik weet het niet.
*Ik moet echt leren mijn verhaal in een keer te posten, in plaats van drie keer*

Ik had nog een vraag! (Nu ik toch bezig ben...)

Gister zei het cb dat ik de jongens uit een tuitbeker zonder antilek moet laten drinken. Die tuitbeker lukt prima (doen ze al een maand zonder te morren), maar die antilek is echt heel hard nodig hier! Ik heb het net geprobeerd met als gevolg dat de vloer onder de melk zit, ik hoef niet meer te douchen, de jongens ook niet en Sjors heeft de grootste lol. (Vind het gek: dit is de poezenhemel) De antilek is dus heel hard nodig en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het niet meer mag. Iemand van jullie een idee?
Een schoonmaakster? Zou ik geen contract voor aangaan hoor en dat hoef je ook niet aan te geven bij de Belastingdienst.

- doet ze veel andere huizen?

- kan ze incidenteel op een andere dag (bv als jouw dag een feestdag is of de jongens ziek zijn)

- wat heeft ze liever: dat jij de middelen koopt, of dat zij het voorschiet? (doet de mijne namelijk)

- welke producten wil ze gebruiken? (mijne is nogal serieus qua dweil etc )

- hoeveel tijd denkt ze nodig te hebben?

- kan ze incidenteel wat langer komen als er wat extra's moet worden gedaan zoals de ramen/ koelkast noem maar op.

- kan ze ook naar een eventueel nieuw huis komen als dat ook in D. is?
Omdat ze zo leren dat je een beker niet moet omkieperen omdat je anders alles op je snuitje krijgt? Je zou bijvoorbeeld in bad kunnen oefenen met een beker water?

Toen ik +/- 2 maanden geleden wilde kijken of Puk uit een "grote-mensen-beker" kon drinken heb ik hem die beker gegeven vlak voordat hij in bad ging, zodat het niet uitmaakte dat hij nat werd (en dat ging goed, dus als hij niet al te baldadig, of onrustig is krijgt hij die).
Ik wou dat Xander al uit een antilekbeker dronk, dit lukt helemaal nog niet ...
Test van de consumentenbond: Autostoeltje dat achteruit staat is veiliger.
Spitsmuis, ik laat Zahra ook wel eens uit een normale tuitbeter drinken, op het KDV doen ze dat nl. ook. Het is inderdaad wel een geklieder, maar het schijnt idd wel beter zijn, ik denk dat de overgang naar een normale beker/glas dan wat makkelijker is.
Goedemorgen

Ben op het werk dus even stiekem posten hier

Wat betreft de tuitbeker: Kim gooit vaak met haar beker dus een antilekbeker is ook beter voor mijn vloer, meubels enz.

Ze kan wel drinken uit een gewone beker, maar dan moet ik er wel echt bijblijven.

Kijken wat het cb maandag heeft te zeggen bij ons.

Kim eet de laatste tijd echt heel slecht, dus daar wil ik wel wat over vragen. De laatste keer had het cb niet echt tips voor ons.

Ik ben er weer vandoor. Fijne dag allemaal
Hallo!

Een tijdje niet geweest; heb een drukke week achter de rug!

Yumak en draakje welkom! Wat leuk dat jullie nu toch meeschrijven na een poos alleen meegelezen te hebben! ik las ook al veel langer mee voordat ik mee begon te schrijven!

Xaloy wat fijn dat de testen goed waren!

Framboos; wat schrikken zeg! Hoe is het nu met Livia? en kun je alsnog een beetje genieten van je kraamtijd? Ik hoop het!

Spitsmuis; wij gebruiken nu sinds 2 weken een grotere autostoel (een romer duo king) Wij zijn overgegaan omdat Luna het helemaal niet leuk meer vond in de mc en ze kreeg zelf de gordels van de mc af! Ze paste er nog wel in. De mc kan tot en met 13 kilo en de grotere stoel vanaf 9 kilo. Daar tussen in ga je dus over afhankelijk van hoe het kindje in de mc zit. Indien het hoofdje er boven uit komt moet je over. Een grotere stoel is dus veilig vanaf 9 kilo.

Over die antilek beker; geen idee waarom ze uit een gewone tuit moeten leren drinken. Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken! Volgens mij kan ik dan de hele dag achter Luna aan dweilen!

Vind de tip van Lara wel een goede om het in bad aan te leren, gaan we zeker doen!

Layla; hoe is het met je voet?

Morgen gaat Luna voor het eerst logeren bij mijn ouders; vind het maar wat spannend! Ik ga samen met mijn vriend naar een feestje en daarna misschien nog door naar de kroeg!

Dinsdag begint Luna op het kdv, ook spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven