*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
MissWorld, ik moet inderdaad naar de diëtiste voor advies over voeding en voedingspatroon.Ik probeer al sinds maandag een afspraak te maken, maar het schijnt nogal druk te zijn. Ik kon op 10 juli pas terecht... ja, echt niet dus. Verwacht vandaag telefoontje.

Lino82, voor mijn zwangerschap woog ik zo'n 68-69 kg bij een lengte van 1.71, dus normaal postuur. Ik ben ook geprikt op suiker in het begin van de zwangerschap, omdat ik geen 'risicogeval' was. VK gaf idd aan dat ze één van de weinige praktijken zijn waar nog gewogen wordt, vind ik wel vreemd, want zwangerschapssuiker ontstaat meestal pas in de 2e helft van de zwangerschap.

Alejandra, dat van die verstopt neus 's morgen heb ik ook van het begin tot 2 weken terug gehad. En iedere morgen ontzettend droge mond, omdat je de hele nacht door je mond lag te ademen. Sinds 2 weken is het wat minder trouwens.

Vanmiddag lekker vrij genomen, want ze komen vanmiddag meten voor de gordijnen van de babykamer. Wanneer laten jullie de meubeltjes etc. leveren?

Groetjes!
Ohw jeetje jacqie, daar schrik ik wel van!! Had je altijd al last van een zwakke rug of is t echt door de zwangerschap zeg maar en eigenwijsheid zoals ik heb ??

Balen is dat he paulien die enorme wachtlijsten , hoop dat je vandaag beter bericht krijgt.

Ik hoef de meubeltjes niet te laten bezorgen want ik haal ze zelf bij de ikea hihi...lekker makkelijk. Moet alleen het kedingkastje nog halen dan heb ik alles. En dan de aankleding nog, maar ik vind dat best moeilijk eigenlijk. Omdat ik zoveel leuk en schattig vind. En omdat we t geslacht niet weten, houden we t neutraal. Maar das best lastig. Ik heb een wite klamboe bijv. die ik dan eventueel bij n meid in een badje met verf doop (paars/lila).

Slaan jullie ook bijv. de aanbiedingen al in qua luiers, luierdoekjes?? k ben van mezelf een hamsteraar haha maar ik wil nu weer niet overdrijven namelijk...
Dank jullie voor de verftips. Ik heb besloten dat ik gewoon toch zelf ga verven, inderdaad buiten met veel ventilatie. Misschien dat mijn man nog zin heeft om het over te nemen als ik in ieder geval al flink wat voorwerk heb gedaan schuren en zo?

Hij is de laatste tijd echt opeens veel bezorgder, laat mij lekker op de bank liggen als ik thuis kom, terwijl hij iets van eten klaarmaakt. Nu moet ik zeggen dat ik even lange dagen maak, ben pas om 21:00 thuis, dus ik profiteer er maar lekker van dat hij me wil verwennen.

Missworld, ik heb dat ook dat ik nog zoveel mogelijk dingen zelf wil doen, op mijn werk, thuis. Maar ik merk ook soms als ik weer heen en weer aan het sjezen ben met vanalles, dat mijn gespannen buik soms zegt: en nu even rustig! Dus dan neem ik maar weer even gas terug.

Jacqie, wat rot dat je je zo vertild hebt en er nog steeds zoveel last van hebt. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Het lastige hier is dat veel handige dingen die je in Nederland heb, hier niet zo makkelijk te krijgen zijn. Ik was gisteren in een matrassenwinkel en toen zag ik tot mijn grote blijde verbazing dat zij wel een omkleedkussen verkochten, voor op de comode. Nog nooit eerder gezien hier.

Joepie, die ga ik dus kopen. Het enige nadeel is, dat hij bekleed was met een onwijs fel blauw mickey-mouse-stofje, maar dat kan ik zelf wel veranderen. Ik wil onze baby-kamer een beetje in neutrale kleuren houden.

En aangezien de muren al donkergeel zijn, zijn wat witte meubeltjes met wat gekleurde assecoires genoeg.
Hai!

Jeetje paulien, das balen! Super irritant die wachtlijsten inderdaad. Hopen dat je er snel door bent!

Kamertje krijgen wij over een week of 4/5 binnen, gaat echt snel inderdaad. Kamertje is helemaal geverfd, vanavond willen we weer verder eraan werken. Ik was vrij snel met leeg halen enzo, vond ik een fijn idee.

Box moet ik ook nog kopen, wil wel een goedkope aanschaffen.

Let nu al op de aanbiedingen hoor, zag vorige week een goede aanbieding bij de Etos met Zwitsal babydoekjes voor errug goedkoop, gelijk meegenomen!

Zag op de vorige pagina iemand (sorry, weet niet meer wie!) met veel energie, owww wat lijkt me dat lekker zeg! Ik blijf zo ontzettend moe, volgende week naar de Arbo, gelukkig!
Hoi

Weekendje Londen was heel erg gaaf. En wat zijn ze daar beleefd. Hoe vaak ik niet een plekje aangeboden kreeg in de metro. Dat is me in Rotterdam nog nooit gebeurd!!!! Wel te veel gelopen, maar ja dat heb je al snel in zo'n stad. Nu naar een paar dagen werken (en dus veel zitten) gaat het allemaal wel weer goed. Heb voor de baby nog een leuk babygap-shirtje gescoord.

En wat is er weer veel geschreven.

Even wat korte reacties

BV: ik wist het vorige keer ook echt niet. Wel dat ik het wilde proberen, maar aan de andere kant zag ik het helemaal niet zitten. Tijdens de cursus Samen bevallen leerde ik dat de eerset melk (het collustrum ofzo) de meeste antistoffen bevat en toen heb ik de beslissing genomen in ieder geval de eerste twee weken te proberen en te kijken hoe het ging. Die periode kon ik wel overzien. Die twee weken werden er 10 en toen zat ik er helemaal doorheen. Kolven lukte niet en mijn moeder kreeg in die tijd een lichte hersenbloeding. En mijn zoontje was vaak te moe om te eten en daardoor was ik de hele dag kort aan het voeden. Ik was echt oververmoeid. Ik heb toen in overleg met het CB besloten om niet te gaan kolven op het werk en over te gaan op de ochtend en avondvoeding en de rest fles. En dan zou ik wel zien hoe lang dat lukte. mmmmmm, uiteindelijk heb ik 14 maanden en een week BV gegeven en verheug me er dit keer zelfs op. Wel ga ik niet koste wat het kost volledige BV geven. Wel ga ik weer proberen te kolven. Ik weet er nu wat meer vanaf en ga het met een neusspray proberen. Maar die discussies over BV heb ik nooit helemaal begrepen, net als discussies over thuisblijven en werken. Waarom alles zo zwart/wit moet zijn???? Wel vond ik het altijd een heerlijk intiem moment met mijn zoontje, vooral de ochtendvoeding en zo heerlijk samen wakkerworden. Maar ik vond het ook heerlijk een voeding aan iemand anders over te laten.

Belle in Gouda heb je ook een grote babyzaak en daar heb je een nieuw gedeelte, maar ook een dumpgedeelte en daar heb je restanten staan die goed betaalbaar zijn. Daar hebben wij onze box vandaan met lade (is erg makkelijk). Babypark heet die zaak geloof ik.

Jacqie: niet tillen...... ik zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen, met zoontje van bijna 2. Ik vraag mijn man wel veel over te nemen, maar til op zo'n dag toch behoorlijk wat. Ik probeer ik maar zo verantwoord mogelijk te doen.

Wie had er ook alweer deze week 1e keer samen bevallen? Hoe was dat? Ik ben vandaag voor het eerst naar de yoga geweest. Ik was de enige met een tweede zwangerschap, maar daar had ik ook al een beetje op gerekend. Was wel erg leuk. Leuke groep ook.

Paulien, vervelend van de suiker. Als je vragen hebt kun je die inderdaad op het groepje van 12-9 en mij stellen. De twee meiden die het daar gehad hebben willen je zeker wel helpen hiermee. Grappig 12-9 ik moest ook hier ook gelijk aan denken.

Zo ik moet eigenlijk andere dingen doen (notulen uitwerken van de oudercommissie van de creche) maar wilde eerst even bijlezen.

Groetjes

Carry
Hallo allemaal,

Hier alles oke. Gisteren de hele dag naar de efteling geweest met onze dochter en mijn schoonouders. Mijn schoonouders hebben een pasje en gaan regelmatig met onze dochter. En die wilde papa en mama zo graag een keer de efteling laten zien dat we gisteren maar mee zijn gegaan.

Was een erg vermoeiende dag maar wel erg gezellig.

Het niet meer werken bevalt erg goed, heb nu een stuk minder stress en dat voelt lichamelijk ook beter.

Ik ben ook geprikt op suiker, en deze was oke. Ik moet met 32 weken weer een dagcurve laten maken.

Wat betreft het kamertje, deze staat eigenlijk al klaar. Onze dochter is pas op haar 3de verjaardag over gegaan naar het grote bed en het baby kamertje hebben we nooit opgeruimd.

we willen alleen een andere kleur aan brengen. Nu komt mijn neef maandag 1 muur schilderen en dan is het alleen nog een kwestie van het bedje opdekken en de klamboe hangen.

Ik sla nog geen spullen in van luiers of doekjes, dat zie ik tegen die tijd wel.

Jacqui: sterkte met je rug.

ben echt aan het aftellen voor onze vakantie 17 juni, naar turkije.

nou heb even niets meer te vertellen.

Groetjes,

Twisje
Hallo allemaal!

Lekker laatste twee daagjes gewerkt en nu twee weekjes vakantie jippie! Dinsdag op woensdagnacht gaan we weg..erg veel zin in!

Nou de pretecho (3/4d) was superleuk. Ik had mijn twee schoonzusjes meegenomen, en die hadden sowieso nog nooit een echo gezien, dus die waren erg verrast. jammergenoeg lag de kleine niet zo heel gunstig voor 3/4D, zodat we niet zo heel veel in 3d konden zien. Dan zat er een armpje voor het gezichtje, dan de navelstreng, dan het gezichtje de andere kant op hahaha. een eigenwijsje. Maar hebben wel paar mooie beelden gezien hoor, zo bijvonder hoe 'volmaakt' zo'n kleintje al is!

De kleine lag aardig op schema volgens de metingen (het gemiddelde van de omtrekken zeg maar lag op 25 weken en 3 dagen) dus volgens echo uitrekendatum 6-9 scheelt 4 daagjes met 'mijn' datum. hartstikke netjes en het woog zo'n 815 gram.

oja en het is dus toch overduidelijk een meisje haha!!! ze kon het heel mooi zien.

Bassiste, kan me voorstellen dat je ervan 'baalt' dat je zo weinig energie hebt...frustrerend, je wilt veel, maar kan niet...hoop echt voor je dat je nog wat fitter wordt!

Paulien, Is wel fijn als je een dieet krijgt, zodat je er in iedergeval op kan letten, maar in juli..nou dat heeft ook niet zoveel zin meer. en inderdaad zit je met je gewicht ook niet in de risico groep zeg maar. hoeveel ben je nu al aangekomen? is de baby ook aan grote kant zeg maar?

Carry, fijn dat je zo'n leuk weekend gehad hebt, maar kan me voorstellen dat het bekijken van zo'n stad behoorlijk vermoeiend is in jouw situatie! Was nl het weekend even een middagje naar de stad geweest, veel gelopen en ik was werkelijk uitgeput haha

Tot gauw
Hoi hoi,

Voor degene die willen gaan verven, je hebt tegenwoordig ook veel verf te koop op waterbasis en dat is niet schadelijk, gewoon te koop bij de Gamma etc.

Hier ga ik ook BV proberen, vorige keer niet gelukt, maar misschien nu wel. En al lukt het niet, dan zou het al goed zijn als ons kleintje in ieder geval de eerste drie dagen binnenkrijgt omdat daar zoveel gezonde voedingsstoffen en bescherming inzitten.

Maar met flesvoeding was ik overigens ook tevreden, dus ik ga er zeker niet over stressen en vind dat iedereen inderdaad vooral zelf moet weten wat hij doet!

Lino, wat gaaf dat je pretecho zo leuk was. Wij willen er ook eentje gaan nemen, maar het is nu even heel druk allemaal, dus dat komt nog wel.

Tja over dat tillen, hier wordt ook elke dag volop getild. Ik zou niet weten hoe ik dat anders zou moeten doen met dochterlief. Gelukkig heb ik vooralsnog geen rugklachten.
Hai!

Bassiste, ik ben nog niet echt op de hoogte van prijzen van luiers etc, dus weet niet wanneer iets echt een aanbieding is. Wel goed idee trouwens om er al op te letten en af en toe wat in te slaan.

Carry Im, ik was degene over Samen Bevallen. Wij zijn maandag voor het eerst geweest, hebben het gehad over houdingen etc, niet echt iets nieuws, maar ik vond het wel leuk om samen met partner en andere zwangeren te kunnen praten.

Carry Im, heb inmiddels uitgebreid telefonisch consult gehad met diëtiste en morgen afspraak met een andere diëtiste, dus ben veel info rijker inmiddels. Het belangrijkste is om het nu onder controle te krijgen en ik denk dat ik vk ga vragen of het mogelijk is dat ik zelf ga prikken op suiker om het gewoon in de gaten te kunnen houden.

Lino, ik ben een kleine 10 kg aangekomen sinds ik voor het eerst naar de vk ging en ben nu ruim 26 weken. De laatste 2 maanden was er bijna 3 kg per maand bij en dat schijnt te veel te zijn. Als het goed is, is onze kleine nog niet boven de norm, voor zover ze dat nu kunnen nagaan vanaf de buitenkant tenminste. Ik wil inderdaad nog met de vk bellen om te vragen of het niet verstandig is nog een echo te maken ofzo.

Wordt bij jullie ook de baarmoeder gemeten? Ik zat op 23 cm bij 25 weken. Kunnen we dat vergelijken? Hoeveel zijn jullie nu aangekomen?

Groetjes.
Zegt me niet dat baarmoeder meten. Wellicht meten ze het wel (hoe doen ze dat dan?) maar vertellen ze de waarden niet ofzo. Ze voelen altijd wel aan mijn buik en soms moet ik helaas ook op de weegschaal.

Verder vandaag alweer een noodstop gemaakt met fiets en alweer het stoeltje in mijn buik gehad. Dit keer stak er een kind opeens over. En dat terwijl ik dus al heel langzaam fietste. pffft nog even en ik durf niet eens meer te fietsen en dat wil ik echt niet. Dan wordt mijn wereldje zo klein.... Vorige zwangerschap heb ik tot het eind toe gefietst.

Groetjes

Carry
Hoi Paulien, aan de ene kant klinkt dat wel als veel, maar aan de andere kant.. tijdens mijn eerste zwangerschap was ik minstens zoveel aangekomen haha (schaam schaam). En nu zit ook op zo'n 2.5 kilo per maand (afgelopen 2 maanden dan). Maar goed, iedere zwangerschap is anders natuurlijk en het kan nooit kwaad om het goed in de gaten te houden!

Pff, Carry, wat is dat met jou en fietsen.. arme jij! Bij mij meten ze de baarmoeder daadwerkelijk met een meetlint, van onder tot aan de navel.

Alvast een fijn weekend gewenst iedereen, morgen lekker vrij, heerlijk.
Carry, londen klinkt super en weer met de fiets, pfff.

Alejandra, met verf op waterbasis (als ze dat daar hebben?) kan het zeker geen kwaad. En is ook kindvriendelijk, als kindje met tanden in bedrand bijt of zo.

Missworld, ben hier ook van het hamsteren hoor. Vooral met luiers kan dat vaak en scheelt heel veel. Heb voor Ties al aardige voorraad boven. Voor baby nog niets, maar ga het nu wel in de gaten houden want newborn is niet zo heel vaak te halen.

Lino, leuk 3d-echo. jammer dat ukkie zo eigenwijs was.

Ben vanmiddag naar vk geweest, alles ok. Buik niet opgemeten, doen ze normaal wel vanaf 20 weken volgens mij. Misschien vergeten (had stagiaire)

Verder alles ingepakt, we gaan morgen weekendje kamperen. Zondag weer naar huis en dan vrijdag terug voor 3 weken.

hoop wel op mooi weer.
Carry, maar niet meer fietsen dan he

Ben hier niet meer zo heel vaak te vinden. Combinatie van te druk zijn en ook erg weinig te melden. Zwangerschap gaat gewoon erg goed. Knijp me wel in mijn handjes als ik de verhalen van bijv. Jacqui en Paulien lees.

Je kan wel zien wie hier de 1e kindjes krijgt en voor wie het al een 2e of 3e is. Bij mijn eerste wilde ik alles heel vroeg klaar hebben en nu hebben we echt nog helemaal niente gedaan. Nog niet nagedacht over namen, nog niets aan het kamertje gedaan en luiers kopen daar heb ik al helemaal niet over nagedacht. Ja, luiers van categorie 5 voor mijn dochter van 2....alhoewel, het meisje is sinds een week overdag zindelijk, ben heel trots op haar. Volgende week ben ik de hele week op cursus, extern, arme papa, zit ie 4 dagen alleen met de twee kleine spoken Lekker wel, weer eens even iets aan mijn eigen professionele ontwikkeling doen.

Ben tegenwoordig Law & Order verslaafd dus ga weer even kijken. Is dat ook een erkende zwangerschapskwaal?

Groet, mamayahoo
Goedemorgen allemaal!

Jeetje, ik ben wel erg vroeg, en dat op mijn vrije ochtend..(vrijdag is de enige dag door de weeks dat ik kan blijven liggen..) maar ja, werd wakker, kreeg meteen een loopneus en moest tig keer niezen en mn keel jeukt...daar komt bij dat we dinsdag met vakantie gaan en ik nog aardig wat was heb weg te werken...dus met die was in mijn hoofd ging slapen natuurlijk niet meer :-)

Ik heb gister mijn kraampakket van de Zorg en Zekerheid ontvangen...ik dacht NU AL??? het gaat zo snel! even in blik geworpen in de doos en daar komen natuurlijk de 'pijnlijke' herinneringen weer terug :-). Die mega verbanden...maar ohh wat ben je blij dat er zulke grote verbanden bestaan als je net bevallen bent haha. Gelukkig zat er ook nog een leuk knuffeltje bij (al ingepikt door dochter) en een handige luiertas.

Ik heb trouwens as maandag mijn eerste keer zwangerschapsgym. ben benieuwd of er idd ook as mama's zijn van hun tweede kindje. (toen ik voor de eerste ging, was ongeveer de helft toch ook voor de tweede keer zwanger).

Paulien apart hoor, ik vind de kilo's echt meevalllen, want volgens mij zit ik ook al ruim op die 10 kilo, ik schrok er toen van bij VK, maar zij vond het vrij 'normaal' . dus sta er wel van te kijken dat je meteen op 'dieeet moet enzo. De vorige keer dus ca 35 kg aangekomen en niet eens hoeven prikken op zw.diabetes..

Carry, schrikken zeg weer! dan voel je je denk niet meer zo zeker op de fiets. Is het een idee als je misschien het voorstoeltje verruilt voor een achteropstoeltje? ik heb geen idee hoe 'klein' je jongste is? maar ik heb ook nog steeds een voorop stoeltje en moet ook echt over op een achterop, hoef je ook niet zo hoog te tillen..

Betreft de luiers, die zijn eigenlijk zo vaak bij verschillende ketens in de aanbieding, dat ik er nog even mee wacht :-) (hihi heb ook niet zoveel ruimte). echte aanbiedingsprijzen (voor de niet kenners ) zijn bijv. 3 megapakken pampers voor 22,50 of 25,00.

Dag allemaal en werkze!
Hallo allemaal,

Jeetje wat ben ik lang niet geweest. Week op vakantie geweest en daarna meteen druk met werken en studie. Heb we wel rot gelachen om alle verhalen hier over mega-onderbroeken enzo. Hier nog steeds de lage stringetjes van Hunkemoller, gaat prima. Zwangerschap gaat ook erg goed, wat kleine kwaaltjes zoals last van darmen en maagzuur, maar als ik hier de verhalen lees, mag ik alleen maar blij zijn dat dat het enige is! Verder hebben we nog helemaal niets in huis voor de baby en/of babykamer..... We hebben paar weken geleden gehoord dat we 1 augustus sleutel krijgen vna ons huis, daarna kleine verbouwing en alles verven en dan eind augustus verhuizen. Dat wordt dus een beetje krap met mijn uitgerekende datum van 19 sept., maar goed niet zoveel aan te doen. Baby slaapt toch eerste maanden bij ons op de kamer, dus we moeten zorgen dat we de basisspullen hebben. Ik vind het wel jammer, want ik zou ook wel lekker spulletjes willen kopen en kamertje leuk inrichten, maar ik denk niet dat de huidige bewoners dat goed vinden...

Lino, ook al lekker vroeg op! Kan dat ook zo hebben dat als je nog veel moet doen, je meteen niet meer kan slapen. Leuk dat je je schoonzusjes mee hebt genomen en wat een eigenwijsje heb je nu al, bereid je maar voor

Mamayahoo, hier dus een eerste kindje met geen enkele voorbereiding tot nu toe, uitzondering op de regel moet er zijn.... Goed dat je op cursus gaat en laat je man maar zweten volgende week! En wat zal je inderdaad trots zijn op je dochtertje!

12sept, geniet van het weekend, het weer gaat weer opknappen!

Winterlelie, ik heb ook bij een vriendin gezien dat elke zwangerschap echt anders is, 12 kilo of 32 kilo aankomen echt grote verschillen.

Carry, wat een drama met jou en fietsen, ze moeten je wel hebben! Ik moest laatst ook een noodstop maken omdat een vrouw haar hond de weg over liet steken, waardoor de hondenlijn over de weg was gespannen..... alleen ik heb geen stoeltje voorop dus dat viel wel mee, vooral de schrik en daarna de boosheid over die vrouw die niet eens sorry zei, maar mij meer verwijtend aan keek dat ik bijna haar hondje aanreed.... grrrrrr En de tram/metro in Den Haag en Amsterdam.... iedereen kijkt structureel de andere kant op....

Twisje, ben je nu helemaal gestopt met werken, wel heftig hoor. Maar ook wel tijd om leuke dingen te doen met de familie!

Bassiste, wel slim al op de aanbiedingen letten, maar alles wat ik koop moet ook mee verhuizen....

Paulien en Jacqie, sterkte!

Zal de komende tijd er wat minder zijn, heel erg druk op mijn werk en ik wil ook eind juni mijn studie afronden, dus ik moet nog even hard aan de slag!

liefs

Freddy
Lino82, daar zat ik ook al aan te denken om het achterstoeltje te gaan gebruiken. Zoontje wordt over 2,5 week twee, maar is al 95 cm ofzo dus kwa lengte kan het voorstoeltje al bijna niet meer. Ware het niet dat meneer graag zijn riempjes afdoet tijdens het fietsen en dat zie je achterop niet...Misschien toch maar gaan proberen van het weekend.
Hallo allemaal,

heb niet meer echt bijgelezen de laatste tijd (druk met afronding schooljaar en werk en dreumes enz)

maar hier gaat het goed! Lichamelijk voel ik me prima (alleen af en toe moe, moe, moe) dus ik kan nu echt genieten!

Verder vroeg ik mij af wanneer jullie met verlof gaan (misschien een idee om in het schema te zetten?). Ik ga 5 weken van te voren met verlof, 1 aug. om precies te zijn. Ik kan heerlijk nog 5/6 weken vakantie aan m'n verlof plakken en misschien nog ouderschapsverlof (maar over dat laatste ben ik nog niet uit, dat hang oa van de opvang 2e af). Zijn er nog meer die zo lang verlof hebben? Of zijn er misschien ook meiden die minder gaan werken of helemaal stoppen met werken?

Wat betreft borstvoeding, ik wil dat absoluut weer proberen! Bij de 1e heeft het nogal wat voeten in de aarde gehad voor het echt goed ging, maar uiteindelijk heb ik toch nog 13 maanden bv kunnen geven!

Over onderbroeken, ik draag gewoon wat eenvoudige hemaslipjes die onder m'n buik vallen. Draagt prima!

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en dat het nog vol te houden is voor iedereen. voor de meiden die dat nodig hebben.

Fijn weekend allemaal!
Carry, wat fijn dat de mensen in Londen zo beleefd zijn tegen zwangere vrouwen. Ik moet zeggen dat ze hier in Bolivia ook zo zijn, ze staan voor me op in de bus en ook word ik voorgelaten als ik in de rij sta bij de bank, tja, daar profiteer ik dan maar van (normaal sta je soms hier een uur in de rij om iets simpels te regelen).

Hé, en gewoon proberen te blijven fietsen hoor! Misschien inderdaad voorstoeltje eraf halen. Maar het is lekker en gezond en je komt nog eens ergens. Ik heb hier een mountainbike, ik weet niet of ik die kan blijven befietsen tot het einde, aangezien ik vrij naar voren zit, maar ik wil het blijven doen zolang het enigzins gaat (en dat vinden mensen hier heeeel raar, je fietst toch niet als je zwanger bent??? maar daar heb ik dan maar schijt aan).

Twisje, leuk dat je naar de Efteling bent geweest!

Lino, leuk die pretecho! Ik ga zelf woensdag voor een 'normale' echo in het ziekenhuis, ik heb er al zin in. Ik ben benieuwd naar ons kindje!

Mamayahoo, wat heerlijk dat je dochter zindelijk is (overdag dan). Dat scheelt weer.

Ik was net in het ziekenhuis. Ik weeg nu 64 kilo, ben tot nu toe dus 4 kilo aangekomen, waarvan 3 kilo in de laatste maand. De baarmoeder was 19 cm, een beetje aan de kleine kant, maar in de lijn van mijn groeicurve, dus ze vond het ok. Ik ben zelf ook niet zo groot: 1,61 m.

En ik ga op zoek naar de verf op waterbasis, goede tip, daar had ik stom genoeg niet aan gedacht.
Hey meiden,

Gezellig dat er weer zoveel geschreven is!!

Meiden wel oppassen hoor voor jullie kindje in je buikje, alhoewel de rest moet oppassem, je kan daar echt pissig van worden he als die mensen dan zo tegen je opbotsen ofzo...Echt irritant is dat, gelukkig heb ik t nog niet echt meegemaakt. Wel vaak dat ik zelf zo onhandig ben dat ik vergeet dat er een buik tussen zit haha..

Ik zelf probeer 4 wkn van tevoren te stoppen en dan nog een week vakantie ervoor te plakken. Dus dan stop ik met 5 weken. Dat is de 3e week van augustus.

Na mn verlof (05-05-2009) dan ga ik 2 dagen werken di en donderdag)

Hoop dat ik het volhoud. Ik werk namelijk in de kinderopvang en ben vreselijk eigenwijs qua tillen.

Ik heb namelijk iedere dag op mn werk en na t werk vreselijke rugpijn in mn onderrug. Ik word gek van dat zeurende irriterende

gevoel. Dus hoop dat ik t volhoud.

WIe heeft ook zon rugpijn en eventueel tips of oefeningen??

Ik heb de aanbiedingen nog neit echt in de gaten gehouden, alleen die van de luierdoekjes. Van die pakketten zeg maar. Heb nu van kruidvat en natusan gekocht. Luiers ga ik denk ik aanschaffen zodra de kleding kastje er is, dan kan ik tdaarin kwijt.

Lino spannend je eerste gymles, ben benieuwd hoe je het zal hebben. Ik doe helemaal niks, want er was helemaal geen plek meer. Baal wel ervan. Ga denk ik maar zwemmen, misschien ook wel goed voor mn rug.

Fijne avond nog meiden xxx
MW lees ik dat nou goed? Blijf je thuis tot mei??? Of bedoel je 5 januari?

Ik heb over 4 weekjes zomervakantie en moet dan 17 aug. weer beginnen, hoop dat nog 2 weekjes mijn vervanger te kunnen inwerken, en dan met verlof tot 20 december, wat betekent dat ik begin januari na de kerstvakantie weer terugkom. Heerlijk, werken in het onderwijs! Ik hoop dat ik tot 4 weken van tevoren kan doorwerken, ga maar braaf rustig aan doen tijdens de zomervakantie.

Lino: hier ook de verkoudheid, vooral veel verstopte neus en last van mn keel, heb nu homeopathische pilletjes zodat je er wat minder last van hebt, Nisyleen van VSM.

Maar voel me al met al stukken beter. Ademhaling is redelijk onder controle, dus heb letterlijk meer lucht.

Wij zijn nu vakanties aan het uitzoeken, willen begin juli nog weg, met het vliegtuig, dan ben ik 28 weken, dat kan vast wel. Krijg je zo een verklaring van je VK? of moet je even langs de dokter?

En is er iemand al in de sauna geweest tijdens de zwangerschap? vk zei dat t wel kon, als je maar goed naar je lichaam luistert... willen eigenlijk zo een weekendje kuuroord boeken, met massage, thermische baden en sauna...

Alejandra: veel plezier met je echo! geniet ervan!

12-9 en Twisje: fijne vakantie!

mamayhaoo: geniet van je cursus! en gefeliciteerd met je grote kleine meid!

en het is weer mooi weer geworden !!! fijn weekend allemaal!
ohw woeps typefoutje...ik bedoel dat ik 05-01-2009 weer aan de slag ga....sorry...
Movamoba, is best verschillend qua maatschappij met hoeveel weken je nog mee 'mag'. De vk kan een zwangerschapsverklaring meegeven. Maar volgens haar worden er sowieso geen doktersverklaringen uitgegeven, omdat ze niets kunnen 'garanderen'. Volgens de vk praktijk is het voldoende om een zw verklaring te hebben en al je papieren mbt zwangerschap. (die je ook mee neemt naar controle vk bezoek).

Ik ga dus volgende week dinsdag op woensdagnacht vliegen en ben dan 27 weken + 1 dag en op de terugweg ben ik 28 weken + 1 dag en bij deze maatschappij heb je al een 'verklaring' nodig vanaf 28 weken...

MW ben toch bang dat je wat rustiger aan moet gaan doen, als je al 'rugklachten' hebt. De plek die je noemt herken ik ook, dit had ik dus van het weekend ook toen ik paar uur gewinkeld had, zeurderig net boven je stuitje zeg maar.

Maandag heb ik gym en als ik een paar tips krijg mbt onderrug en oefeningen zal ik ze zeker naar je doorspelen!

mijn meisje is nu inmiddels ruim 2,5 jaar, is super bijdehand en kletst de hele dag (erg gezellig), maar ze wil echt nog niet d'r luiertje uit...iemand tips? ze vind de wc ook echt nog niet heel interessant (alleen als mijn man of ik op de wc zijn). Als ze gaat poepen, dan zoekt ze een rustig plekje op, doet ze dr behoefte en dan zegt ze als ze klaar is, Mama, Zoe heeft poepje gedaan...dus achteraf zegt ze het pas, dus dan kan je er ook niet echt meer wat mee. voor de mensen met ervaring, hoe kun je het een beetje stimuleren???

Allemaal fijn weekend en tot gauw
Ohw dat zou fijn zijn Lino mocht je tips hebben qua oefeningen wil ik ze graag horen/lezen!!

Hhm ik werk in dekinderopvang en wij zijn vaak van mening dat als een kind er totaal geen interesse heeft in bijv. de wc/potje of uberhaupt naar de wc gaan dat je dan niet moet gaan pushen want dan kan ze angst gaan krijgen van het wcgebeuren.

Maar wij vinden wel dat je altijd moet blijven aanbieden, dus voor t slapen, na t slapen (dat soort momenten) altijd even stilstaan bij t naar de wc gaan. Ook al doen ze bij ons nog niks, we zetten ze gewoon op de wc en schenken er verder niet teveel aandacht aan. Maar wel de wc up to date houden zeg maar. Zo doen wij t. En we werken dan ook met die pull up luiers, die gaan dan als "onderbroek" dienen zeg maar. Dus de plakuiers uit en dan een pull up aan.

Is altijd lastig die zindelijkheidstraining maar geef niet op, het kan ook zijn dat ze wat later is en dan in 1x zindelijk is, maken wij ook veel mee.

Succes ermee
Movamoba, wat betreft de sauna, hiervan gaat je bloeddruk omlaag. Als je al een lage bloeddruk hebt, niet doen dus. Maar heb je verder een normale bloeddruk, dan kan het geen kwaad, gewoon goed naar je lijf luisteren (vertelde gisteren mijn gym-juf).

Ik heb nog geen zwangerschapsverlof gepland, maar ik wil zo lang mogelijk blijven doorwerken als het lichamelijk kan. Desnoods tot 1 dag voor de bevalling. Maar waarschijnlijk zal ik wel 1 of 2 weken van te voren verlof opnemen. Ik heb hier maar 3 maanden verlof en die kan ik verdelen tussen ervoor en erna, dus mij lijkt het beste om zoveel mogelijk na de bevalling te hebben.

Op zich zijn ze hier in Bolivia niet zo heel flexibel, onze accountant was binnen 10 dagen (!!!!) weer aan het werk na een keizersnede. Maar ja, volgens de wet heb ik recht op 3 maanden, dus die ga ik zeker opeisen. (En eigenlijk wil ik dan in december naar Nederland om de kleine te showen en pas in januari terugkomen op het werk, maar daar heb ik nog niet echt over kunnen praten met mijn directeur ) )
Jeetje alejandra, 3 maanden is nuet echt veel en die moet je dan idd goed verdelen zeg. Maar is dat we goed om zo lang door te blijven werken?? Wat doe je voor werk??

Want hier mag je niet eens langer doorwerken dan 4 weken voor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven