Wonen zoals het hoort

29-05-2008 16:41 473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier op de wonenpijlert lezen we natuurlijk allemaal de woonbladen. Laten we eens kijken of we goed genoeg weten hoe je hip moet wonen.

Om te beginnen heb je geen keuken om alleen maar te koken, maar een zgn. leefkeuken. In deze keuken (strak met betonnen aanrechtblad) staat een kookeiland, "zodat je niet met je rug naar je gasten staat als je aan het koken bent". Je hebt namelijk regelmatig vrienden over de vloer die blijven eten (let op: alleen vrienden, nooit schoonouders of oma’s ofzo).

En terwijl je vrienden, gezeten op eames-stoelen aan de lange tafel die ooit een andere bestemming had in een oud pand, zich vergapen aan de zelfgemaakte placemats en tafeldecoraties, sta jij een eenvoudige maar heerlijke maaltijd te koken op je rvs zespitsfornuis met behulp van de restaurantspoelkraan, de quooker en de Amerikaanse ijskast.

Heb je plantenborders in je tuin en houd je van een beetje natuur bij je huis? Dat doe je dan helemaal fout! In een moderne tuin wordt niet getuinierd maar geloungd (spreek uit: gelaunzsjt). Wat daar precies onder wordt verstaan word je geacht gewoon te weten, maar je doet het in ieder geval op peperduur kolossaal meubilair "die in een zithoek niet zou misstaan" op je natuurstenen terras. Omdat het in Nederland driekwart van het jaar geen lekker weer is om buiten te zitten, hebben we de helft van de tuin overdekt met een stijlvol afdak of we bouwen een veranda. Zo kunnen we ook als het regent gezellig onder het afdak zitten koukleumen. Wat daar precies de fun van is doet er niet toe; het is hip dus we doen het. Dus sleep je vrienden naar buiten, voorzie ze van warme chocolademelk en een woonplaid, steek de buitenhaard aan en lounge je suf.

Een moderne tuin is ook niet compleet zonder buitenkeuken. Alleen maar bbq-en is helemaal passé. Onder je afdak hoort een complete keuken, dus sleep je je hele hebben-en-houwen naar buiten en verplaats je je gasten naar de Piet Hein Eektafel met steigerhouten bankjes. Vervolgens doe je daar precies hetzelfde wat je in je leefkeuken doet. Omdat je vrienden ook allemaal een afdak en een leefkeuken hebben, zijn je dagen aardig gevuld.

Er komt heel wat kijken bij hip wonen. Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik vind hier dingen van.
quote:sprokkelientje schreef op 30 mei 2008 @ 12:48:

[...]

Als het je wat lijkt wil ik het nummer van die coach wel voor je vragen hoor? Als je dan een keer geweest bent en het is wat dan wil ik ook wel...ik loop namelijk gigantisch tegen mezelf aan in de zin dat ik steeds maar weer die klamboe van vroeger boven mijn tempur boxspring wil hangen en ja zeg nou zelf....dat kán natuurlijk écht niet....het idee!!!!

Graag, dat nummer.

Mijn feng shui is jouw klamboe. Zo gaan we vroeg of laat allemaal onze interieurgrenzen over. Emotioneel bedoel ik.....
quote:Sabeltandcavia schreef op 30 mei 2008 @ 13:39:

Sprokkellien, bedankt voor het behoeden van de blunder die ik bijna begaan had. Lime..hoe kom ik erbij! Zei ik eerder dat wonen een werkwoord is, nu ervaar ik het steeds meer als topsport. Ik lig ook regelmatig op mijn daybed bij te komen van de stress die ermee gepaard gaat.Gebruik je wel Bach Bloesemtherapiedruppels en mediteer je? Het wél even laten bezinken hoor allemaal zo af en toe. Even wég uit de woonstress. Ik doe dat bij winkels als Leen Bakker en De Kwantum. Daar kom ik he-le-maal bij. Omdat het altijd erger kan en dan prijs ik me weer gelukkig met wat ik heb. Halfvol Leo, denk ik dan, halfvol is dat glas! Ja, het kost wat al die therapie maar ik heb er ook wel echt wat aan.
quote:emmenn schreef op 30 mei 2008 @ 15:50:

[...]

Zorg ervoor dat de kok het eten wel een beetje feng shui op je bord legt, anders wordt het sowieso niets.

Feng sui is uit! Uitttttttt!!!!!!

Waar zijn mijn druppels!!!

Heb je die hut GVD helemaal holististies op orde, presies de juiste tint kiezel en basalt op de muren, de kids van schoonlief de juiste mutsjes op de haren (ik ben voor biologische alpacawol gegaan, staat snoezig) krijg je dit in de straat:

Nodeloos te zeggen dat het huis te koop staat en we voor de rest van het ek- seizoen naar het buitenland vertrekken, bestemming nog zijn we nog niet helemaal uit, is Nicaragua nog een beetje en vogue of wordt Finland toch weer terug van weggeweest?
quote:eleonora schreef op 30 mei 2008 @ 16:35:

[...]

Halfvol Leo, denk ik dan, halfvol is dat glas! Ja, het kost wat al die therapie maar ik heb er ook wel echt wat aan.

Halfvol ja. Maar nu gaat het er nog om; met wat? Rose is ordinair dat weet je.

Champagne is echt te nieuw-rijk, zo Johnny Boer (Jonnie met een JJJJ)

Kraanwater is hot!
Je zult er toch wonen.

Kijk, dat ene huis daartussen dat niet ingepakt is.

Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:emmenn schreef op 30 mei 2008 @ 17:14:

[...]

Halfvol ja. Maar nu gaat het er nog om; met wat? Rose is ordinair dat weet je.

Champagne is echt te nieuw-rijk, zo Johnny Boer (Jonnie met een JJJJ)

Kraanwater is hot!

Gemeentepils is voor plebs. Bij ons staat de inloopkoelkast altijd vol met

Kost wel een paar centen (40 dollar per 750 ml.) maar dan kom je wel goed voor de dag bij je vrienden, ik bedoel, societykring.
Dames, help me even uit de brand. Wat hoor je ook al weer te verzamelen? Is dat wit servies, glaswerk of emaille reclameborden?

Ik heb nl. net van een van mijn figuran..kenn...vrienden een boerenbont schaaltje cadeau gekregen, en nu weet ik niet of ik diep beledigd moet zijn of dat ik een beginnende trend gemist heb.
Ik vind hier dingen van.
Wij verzamelen zelf oud-Marrokaans aardewerk, heeft m.i. toch net wat meer klasse, de etno-trend is nog steeds hipperdepip nl. Maar goed, wellicht zit er een oud-hollandse revival aan te komen en dan zit je uiteraard goed. Ik zou de verzameling dan wel in een aparte kamer onderbrengen, naast een antieke sjoelbak en een aap-noot-mies leesplank uit de oude doos en een paar vergeelde Ot en Sien-boekjes. Maar das persoonlijk natuurlijk.
Ligt eraan, zijn het je vrienden uit Nederland, of die selfmade vrienden uit New York?
BTW; ik mag er toch ook wel vanuit gaan dat het bestek al de deur uit is.

We doen alleen nog maar fingerfood hoor.
Jongens help mij ook eens uit de brand. Regelmatig krijgen wij bezoek van kennissen vrinden uit het buitenland. Een stel komt dan altijd standaard met de helicopter. Nu zei ik gisteren tegen mijn man dat het telkens zo'n stof geeft tegen de ramen als ze weer eens landen in onze tuin. Het leek me daarom praktischer om een van onze dakterrassen in te richten als landingsplaats. Of is dat heel erg Patricia en Adam-proletariaat?? In dat geval zie ik er uiteraard van af. Wat vinden jullie?
Waren we niet en masse aan het onthaasten?

Dat betekent ook dat dingen als helikopters niet meer kunnen. Zelf heb ik op internet een paard en wagen besteld, mijn man gaat dan zondag al op weg naar zijn werk om daar uiteindelijk maandagmiddag aan te komen. Onderweg werkt hij dan (wireless) op de laptop. Donderdagmorgen gaat hij dan weer op de bok zitten om vrijdagavond thuis te zijn voor het weekend.

Het is nog geen trend maar dat zou het zomaar eens kunnen worden en ik neem het zekere voor het onzekere.....
Zal lekker zitten ooit nog weer eens mode worden ? Je krijgt wel een onhippe hernia van de laatste trends .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heerlijk Eleonora, boerenromantiek gekoppeld aan een efficient arbeidsproces. Helaas heb ik voor de vrinden uit de States geen alternatief voor de helicopter. Met paard en wagen duurt het zo lang. En die business class in het vliegtuig is tegenwoordig ook niet meer wat het is geweest. Slechts een miezerig gordijntje scheid je nog van het voetvolk de overige passagiers. Misschien dat de Concorde ooit weer gaat vliegen, dan wordt het een andere zaak. Maar zeg eens, waar staat bij jullie het paard en wagen? In een gepimpte stal met geimporteerd biologisch hooi uit Zweden? Ben even benieuwd naar de praktische kant.
quote:Sabeltandcavia schreef op 30 mei 2008 @ 17:58:

Dames, help me even uit de brand. Wat hoor je ook al weer te verzamelen? Is dat wit servies, glaswerk of emaille reclameborden?

Ik heb nl. net van een van mijn figuran..kenn...vrienden een boerenbont schaaltje cadeau gekregen, en nu weet ik niet of ik diep beledigd moet zijn of dat ik een beginnende trend gemist heb.

Hangt er vanaf. Is het van Eric Kuster? Deze designgoeroe heeft zich op Delftsblauw gestort namelijk en als je schaal van hem is dan zou ik er niet al te hard mijn neus voor ophalen.

Zo niet dan zou ik de schaal in duizend stukken laten vallen en die idioten proleten je vrienden per aangetekende brief laten weten dat je in verder contact niet meer geïnteresseerd bent.
quote:leonor schreef op 30 mei 2008 @ 19:57:

Heerlijk Eleonora, boerenromantiek gekoppeld aan een efficient arbeidsproces. Helaas heb ik voor de vrinden uit de States geen alternatief voor de helicopter. Met paard en wagen duurt het zo lang. En die business class in het vliegtuig is tegenwoordig ook niet meer wat het is geweest. Slechts een miezerig gordijntje scheid je nog van het voetvolk de overige passagiers. Misschien dat de Concorde ooit weer gaat vliegen, dan wordt het een andere zaak. Maar zeg eens, waar staat bij jullie het paard en wagen? In een gepimpte stal met geimporteerd biologisch hooi uit Zweden? Ben even benieuwd naar de praktische kant.

Lé (leuk dat jouw naam op de mijne lijkt he?) even een tip; Mijn vrienden uit de States ontvang ik gewoon in Hotel New York in Rotterdam. Heel hip, een skyline die net zo lelijk is als de skylines daar en alle trendy drugsen voorhanden. Kijk maar wat je er mee doet, ik vind het zelf erg handig.

Dat paard staat in een verwarmde en ge-aircode bio manege bij ons in de buurt en zodra hij klaar is gaat hij in een trailer achter de SUV en huppekee terug naar zijn stal. Eerst een rub-off en een peeling, dan in de zweethut bij de sjamaan en dan op stal. Heel genoeglijk en ouderwets allemaal.
Geweldige tips hier!

Maar ik kan niet al te lang mee kletsen want het Vivaforum vloekt met mijn interieur.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 mei 2008 @ 19:49:

Zal lekker zitten ooit nog weer eens mode worden ? Je krijgt wel een onhippe hernia van de laatste trends .Maar daar heb je dan toch weer een überhippe therapeut voor lieve?
quote:eleonora schreef op 30 mei 2008 @ 20:03:

[...]

Lé (leuk dat jouw naam op de mijne lijkt he?) even een tip; Mijn vrienden uit de States ontvang ik gewoon in Hotel New York in Rotterdam. Heel hip, een skyline die net zo lelijk is als de skylines daar en alle trendy drugsen voorhanden. Kijk maar wat je er mee doet, ik vind het zelf erg handig.

Dat paard staat in een verwarmde en ge-aircode bio manege bij ons in de buurt en zodra hij klaar is gaat hij in een trailer achter de SUV en huppekee terug naar zijn stal. Eerst een rub-off en een peeling, dan in de zweethut bij de sjamaan en dan op stal. Heel genoeglijk en ouderwets allemaal.

Eleonora, ik neem toch aan dat je bedoelt dat jouw naam op die van MIJ lijkt, ipv. andersom? Die e en die a heb ik niet nodig hoor, allemaal onnodige toeters en bellen. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg zeggen wij altijd thuis. Hotel New York hou ik ook in mijn achterhoofd, maar hoe is de catering daar? Je kunt er toch wel Japans steengrillen hoop ik?

En fin, die geaircode bio-manege is idd een goed idee. Je wilt die meur geur van dat paard toch niet om je heen als je aan het culinair stylen bent in je buitenkeuken.

Nog even een kleinigheid. Waar laten jullie je spullen van Nordic Walking? Huren vinden wij vies, dus nu staan de latten en schoenen in ons tuinhuis. Het kleurt echter totaal niet bij de Portugese mozaiek, gek word ik ervan. Tips zijn welkom!
Nordic Walking is zooooo 1860! Skiken is het helemaal!
quote:Missisauga8888 schreef op 30 mei 2008 @ 20:39:

Nordic Walking is zooooo 1860! Skiken is het helemaal!

Ohh ik ben je zo dankbaar voor deze tip! De Nordic Walking attributen heb ik net subiet het tuinhuis uitgemieterd. Hopelijk hebben de kindertjes in Afrika er nog wat aan, ik heb graag wat over voor en goed doel. En mijn tuinhuis ligt er weer heerlijk minimalistisch bij, er staat nu niks in, wel zo trendy.

(De spullen voor het skiken heb ik inmiddels besteld. Je kan er niet vlug genoeg bij zijn.)
Hou er wel rekening mee dat skiken evenmin esthetisch verantwoord is!
Ja had je dat niet eerder kunnen vertellen!!!! Ben net 9000 euro armer aan die spullen!

Nou zeg..! Ik blijk na het lezen van dit topic hartstikke hip te zijn, ik woon in een oude school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven