Wie zijn toch die a-sociale mensen???

30-05-2008 15:30 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik gewinkeld en tijdens het winkelen heb ik in de paskamer van 1 van de winkels die ik bezocht heb (4 in totaal) een tasje van Douglas laten staan met daarin spullen t.w.v. ¤ 50,00. Ik heb vandaag alle winkels gebeld en het tasje is niet gevonden. Dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt.

En ik vraag me dus serieus af wie die godvergeten a-sociale mensen zijn die denken dat wanneer zij iets vinden wat overduidelijk vergeten/ van iemand anders is, menen te mogen toeëigenen? Zijn dat keurige dames die kinderen moeten opvoeden? Is het mijn buurvrouw? Gezien de winkels waarin ik geweest ben, moet het iemand zijn zoals ik ben, gewoon modale doorsnee. Ik kan hier gewoon geen beeld bij krijgen. Als je zoiets vindt, dan geef je dat toch aan de kassa af???

Kennen jullie mensen die dit (stelen dus) doen?
quote:Mirjam762 schreef op 30 mei 2008 @ 22:09:

[...]

Brummetje, ik ben serieus als ik zeg dat ik denk dat het niet goed gaat met jou.goh, zou je denken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hier ook een Limbo met manieren.

Een paar jaar geleden vond ik op een parkeerplaats een portemonnee met veel pasjes erin.

Ik nog rond kijken van hij kon zijn maar zeg niemand zoeken. Daar er meerdere winkels waren leek me daar afgeven geen goed idee. Ik dacht breng hem maar naar het politieburo. Nou ik heb het geweten!!

Was nog niet goed en wel thuis of de bel ging. Ik was op dat moment aan het dweilen en zei dat ik via achterom wel naar voren kwam. Eenmaal de achterdeur uit werd ik meteen in de boeien geslagen en voor gekomen zag ik dat 2 politieauto's 1 busje en 2 burgerwagens stonden.

Wat was nou gebeurd? De eigenaresse zag dat ik de portemonnee opraapte maar betreffende persoon durfde niet te roepen, wel had ze kenteken van auto opgeschreven en meteen politie gebeld met de mededeling dat ik haar beurs had gestolen.

Ik had niet eens zelf de kans gekregen om dat stomme ding naar het buro te brengen, was op een zaterdag en toen was alleen het hoofdburo open in andere stad.

Daar zat ik dan in een cel, wachten op de hulpofficier in afwachting wat ging gebeuren. Waarom zoveel politie? Omdat mijn ex als vuurwapen gevaarlijk te boek stond was dit voorzorgsmaatregel.

Wel moest ik voor dit geval naar de rechtbank, niet gegaan en niks meer van gehoord.

Daarna zelf wel nog contact met des betreffende vrouw gehad waarvan ze zei dat het haar speet hoe het allemaal gegaan was. Nou bedankt!!! Beurzen laat ik dus voortaan mooi liggen.

Wel zelf een keer mijn beurs laten liggen met daarin 500 euro, vakantiegeld voor mijn zoon . Helemaal in paniek terug naar supermarkt waar onbekende vinder hem had afgegeven.
Vervelende ervaring Jolantje. Maar een vuurwapengevaarlijke ex..tja, dan kan ik me die voorzorgsmaatregelen ook wel voorstellen..
quote:jolantje schreef op 30 mei 2008 @ 22:13:

Nou bedankt!!! Beurzen laat ik dus voortaan mooi liggen.

Ehm, is je huidige vriend dan ook vuurwapengevaarlijk?
quote:wuiles schreef op 30 mei 2008 @ 20:51:

Zo blijkt maar weer, het is helemaal niet moeilijk om een Brummetje te doen, zie de posting van gigaluilak.

pardon????

wil je mij niet vergelijken met brummetje?

het is gewoon echt waar, en ik zuig geen problemen uit mijn duim, al helemaal geen ziektes,geestelijk niet en lichaamelijk niet.

mocht het je misschien ontgaan zijn, er bestaan aso's, anders zouden er niet zo veel spullen verdwijnen....
quote:Mirjam762 schreef op 30 mei 2008 @ 22:16:

[...]

Ehm, is je huidige vriend dan ook vuurwapengevaarlijk?Gelukkig nieteens een strafblad!
Mijn vriend is zoo verstrooid,

hij heeft al meerdere keren zijn portemonnee laten liggen (lees; op een beurs, vliegveld, supermarkt) en ALTIJD teruggekregen, met alles erin,creditcard, bankpas, enz.. Moet ik niet proberen,haha!

Maar het toppunt was wel dat we, ik geloof in Frankfurt, op het vliegveld waren. Daar moet je per bus van de één naar de andere terminal (of zoiets).

Was iets van drie uur s´nachts en we waren niet helemaal helder.

Stappen op de bus naar terminal 1, stappen uit, komt ineens een bewakingsmannetje die zegt: meneer, volgens mij bent u uw computer op terminal 2 vergeten!

We hadden het niet eens gemist.....

Zat zijn Macbook Pro en Ipod in..(zijn hele leven, )

Toch maar weer even teruggegaan....

Wat een mazzelaar ook.
quote:jolantje schreef op 30 mei 2008 @ 22:32:

[...]

Gelukkig nieteens een strafblad!Dan hoef je toch geen invallen à la toen te vrezen als je een portemonnee opraapt?
Gewoon ik doe het niet meer. 1 keer in een politiecel te moeten zitten is meer dan genoeg!

Laat de eerlijke vinder na mij hem maar oprapen!

De rest wat ik vind zoals achtergelaten boodschappen enzo geef ik ofwel aan cassiere of klant zelf terug.

Geld dat ik op straat vind is van mij.
Ik heb als kind eens een portemonnee naar de rechtmatige eigenaar gebracht. Hoe oud was ik? Een jaar of 10 denk ik.

Niet eens een "dank je wel" of een snoepje....

Dankbaar hè?

Ik zou het zo weer doen. Ik zou geen geld of eigendommen kunnen houden die niet van mij zijn.

Zelf heb ik wel eens een portemonnee verloren met alle belangrijke papieren: ID, pasjes, rijbewijs, geld... Kreeg ik het terug? Ho maar. Asociaal gewoon.
Mijn allereerste reactie is altijd goudeerlijk. Zonder er bij na te denken geef ik het terug aan de eigenaar, of ik geef het af op een plek waar de eigenaar het terug zou kunnen vinden.

Als ik het niet direct kwijt kan en dus de gelegenheid heb om erover na te denken, dan ben ik toch niet altijd even eerlijk.

Het is niet dat ik de persoon die het kwijt is zijn spullen niet terug zou willen geven. Maar het ligt wel heel erg aan de omstandigheden.

Als ik contant geld vind en ik weet niet zeker van wie het is. Dan hou ik het zelf. (als het wel overduidelijk van Pietje is, dan krijgt Pietje het wel)

Vind ik een sierraad, mp3-speler, portomonnee of vergelijkbare spullen, dan zou ik in de winkel aangeven wat ik gevonden heb en vervolgens mijn telefoonnr achterlaten. Als de eigenaar zich meldt is het prima, anders hou ik het zelf.

Ik heb namelijk een paar keer meegemaakt dat iemand een tasje had laten liggen of een sierraad kwijt was... Op mijn werk (kledingwinkel) vond ik het, en ging de aanwezige klanten bij langs of ze het kwijt waren. En dan zeggen de verkeerde mensen gewoon doodleuk "ja" en gingen ze er met de buit vandoor. Even later kregen we telefoon of een bezoekje van de echte eigenaars... nou dan voel je je lullig....

Ik zou dus niet moedwillig gemeen zijn en spullen achterhouden voor een rechtmatige eigenaar, maar als er toch iemand van kan profiteren... dan ben ik het en niemand anders...
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:08:

Oke een vraagje dan: Stel je vind een portemonnee op straat. Waar ga je dat in hemelsnaam dan afgeven? Op het politiebureau? Eh waar dan, als je in een vreemde stad bent?

Ik ga me niet rot zoeken, als ik iets heb gevonden in de stad en in een goede bui ben (lees afgeven), om een politiebureau te vinden.

Zo was ik eens op vakantie in noordwijk en we zaten in een snackbar wat te eten na een stuk gefietst te hebben. Word ik in die snackbar door mijn broer gebeld die vroeg of ik niet wat kwijt was.

Bleek dat ik tijdens het fietsen mijn portemonne verloren was, die was naar de politie gebracht, de politie had het telefoonnummer van mijn broer weer achterhaald.

Dus voor ik wist dat ik wat kwijt was had ik het al terug!
ik breng ook altijd alles eerlijk terug. of waarschuw mensen als ze iets dreigen te laten liggen in de trein ofzo

ik ben zelfs zo iemand die, wanneer iemand een propje papier, of volgestempelde strippenkaart per ongeluk expres op de grond gooit, het opraapt en zegt: meneer/mevrouw, u verliest iets! gek genoeg zijn ze dan helemaal niet blij, maar da's weer een ander topic, over een ander soort aso's eigenlijk.
apart dat ik in het "ik kan geen baan houden want ik beeld me vanalles in" topic plaats dat brummetje nu ook al last heeft van kleptomanie en ze hier, 8 minuten na mijn post daar opeens zegt dat ze genoeg gestangt heeft en terugkrabbelt. Wie of wat brummetje ook is, het spoort in ieder geval totaal niet
Niet alle reacties al gelezen, dus misschien ben ik mosterd, maar

voor diegenen die geld in de pinautomaat heben laten zitten (zelf ook wel 's gedaan, stomstom):

Je kan dit gewoon bij de bank aangeven en dan wordt er een onderzoekje gedaan. Mocht niemand het geld snel uit de automaat hebben gepakt, dan is het geld weer ingeslikt en zit er een overschot in de automatenkas.

Ik kreeg m'n geld weer netjes terug op mijn rekening!
*grin* ik had het gelezen maar niet op je posttijd gelet feeks
quote:jolantje schreef op 30 mei 2008 @ 22:43:

Gewoon ik doe het niet meer. 1 keer in een politiecel te moeten zitten is meer dan genoeg!

Laat de eerlijke vinder na mij hem maar oprapen! De rest wat ik vind zoals achtergelaten boodschappen enzo geef ik ofwel aan cassiere of klant zelf terug.

Geld dat ik op straat vind is van mij.Ja maar je weet niet of de vinder na jou een eerlijke vinder is. En als jij nog een keer je portemonee met 500 euro verliest wil je hem toch ook graag weer terug krijgen? Nou dan. Denk daaraan als je weer een portemonee vindt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 19:21:

Oke, genoeg op de stang gejaagd.

Altijd leuk, mensen een beetje op de stang jagen. Wat mijn vriend doet moet ie zelf weten (hij is dus van de portemonnee leeghalen en dan afgeven), maar ik geef tassen en portemonnee's natuurlijk wel af. MET inhoud.

Alleen los geld niet. Hoe groot de som ook is.

Het is Op stang jagen (niet "op DE"), dat ten eerste.

Ten tweede: Ik geloof er geen flikker van.

Ten derde: hier geef je aan dat je vriend zelf moet weten wat ie doet, even later zeg je dat je een enorme herrie gaat maken, als ie dat doet (geld eruit halen).

Volgens mij weet je zelf niet eens wat je zegt, en probeer je het achteraf allemaal goed te lullen. Geen idee voor wie, want je bent hier nog altijd anoniem.

Verder: het is NIET leuk om mensen op stang te jagen met verzonnen verhalen. Hoe ver ga jij daar eigenlijk in? Vrij ver, heb ik begrepen........Dat is dieptriest, echt.

Met knuppels in hoenderhokken is niks mis, maar dat is iets totaal anders dan wat jij doet: dat is gewoon gestoord, aandachtzoekerig gedrag.

Denk dat men je hier nu echt niet serieus meer neemt. Op naar een volgend forum dan maar he?
typerend gedrag van een gestoorde, de boel afleiden door te gaan lachen.
quote:tjilla schreef op 30 mei 2008 @ 16:19:

Hmmm, ik vrees voor een herhaling van zetten hier..

*gaat er eens goed voor zitten :-)*ja, ik zat ook al te genieten. Heb niet meer zo gelachen/ben niet meer zo verbaasd geweest op het forum sinds het topic ''mijn vriend heeft vieze gewoonten'' van vorig jaar. Ik lees gezellig nog even door.
quote:Fausto schreef op 30 mei 2008 @ 16:21:

Oh, en mijn vriend was trouwens niet dronken hoor

nee, maar wel te dom om zijn geld uit de automaat te halen.

Zeker ook nog naar de bank gebeld om te zeuren dat het wel werd afgeschreven?
quote:japi schreef op 30 mei 2008 @ 16:22:

Zit Brummetje niet te stoken ? Kan niet geloven in zulk aso gedrag: 10 points !waarom niet douze?
quote:Vl43inder schreef op 30 mei 2008 @ 16:22:

Je bedenkt toch ook altijd even hoe je jezelf zou voelen wanneer je zoiets gebeurt...

aso's dus niet. Dat soort mensen kan het echt geen reet schelen als iemand anders zich klote voelt door hun actie. Helaas.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:36:

Hier in Limburg zijn ze niet zo netjes. Hoevaak ik het al niet heb meegemaakt dat iemand bij mij aan de kassa "vergeet" te vertellen dat ie ook nog 1, 2, 3 kratjes bier onderop de kar heeft staan.

Pasgeleden nog een man die zei: Oja en een krat HJ. Terwijl het er toch echt 2 waren! Dat is dus overduidelijk proberen te stelen. Want je weet dondersgoed hoeveel je er hebt gepakt.

En ik heb een aantal keer meegemaakt, 's ochtend vroeg dat iemand vergeet zijn/haar emballagebonnetje eruit te halen. Dan spring ik van mijn kassa af en hou m bij me totdat ze aan de kassa komen. Dan gaan ze zoeken naar het bonnetje en houd ik met een vriendelijke glimlach het bonnetje voor hun neus.

zo, je denkt dat je nu heel nobel overkomt zeker met die bonnetjes?

En een andere vraag wb die kratten bier: waarom is het 'per ongeluk' meenemen van een dweil en niet meer terug gaan naar de winkel, of geld uit een portemonnee halen en dan afgeven, volgens jou geen stelen en dit wel? Lijkt me toch geen verschil in zitten. (sterker nog, ik vind dat van jou eigenlijk veel erger)
quote:Fausto schreef op 30 mei 2008 @ 16:37:

M'n vriend (was ie weer :-) ) is laatst z'n blackberry kwijtgeraakt tijdens een concert. Helemaal balen, want staan veel werkgerelateerde zaken etc. in. Komt er de volgende dag een jongen bij ons aan de deur met zijn blackberry! Die jongen die 'm gevonden had heeft 'mama' gebeld die in de telefoon stond en zo dus ons adres achterhaald. Zo kan het dus ook! M'n vriend was enorm blij en heeft die jongen 20 euro gegeven voor alle moeite. Dan ben je toch blij dat er nog eerlijke mensen zijn hoor. En juist omdat je zelf weleens zoiets meemaakt wil je dat niet een ander aan doen, toch?!je vriend is niet iemand die echt goed op zijn spullen let he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven