~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:charly75 schreef op 26 mei 2008 @ 16:13:

Hier een gelukkige Charly

Het gaat allemaal erg goed, borstvoeding is goed op gang gekomen, aanleggen is wel pijnlijk en gaat niet altijd even soepel maar als ze eenmaal drinkt gaat het heel goed.

Net vanmiddag het hielprikje gehad, goh wat zielig!!!

Ik heb foto's van onze prachtige meid op hyves geplaatst.

Ik ben weer aardig op de been, was erg beurs van onderen, maar gaat nu aardig goed.

Mijn buik is alweer bijna weg

Ga morgen maar eens mijn gewone broeken uit de kast halen.

Goed te lezen dat het zo goed gaat! En ook dat je buik al bijna weg is (was je meer gegroeid dan bij je eerste?) En bv helpt natuurlijk ook enorm!

Hee Isa, zullen we afspreken dat we op dezelfde dag bevalllen? Ik vind 4 juni wel een mooie datum
Hihi 4 juni is prima Findi! Moet zeggen dat ik ergens toch ook wel zo nu en dan een beetje dacht aan eind mei, maar dat slaat totaal nergens op en zo kan het alleen maar tegenvallen. Mijn to-do lijstje begint inmiddels op te raken en ik word zo vreselijk nieuwsgierig... Maar ja, het kan ook nog zo'n tijd duren!!

Zo'n plankje achter de kinderwagen had ik inderdaad ook over gehoord dat het zo rot liep, dat je helemaal scheef moet lopen. Nou is dat met rugklachten denk ik helemaal niet zo'n aanrader. Heb nu dan wel nergens last van, maar voor de zwangerschap liep ik nog bij de neuroloog. Maar ja... moet toch wat en wil echt niet alles met de auto gaan doen.

@Charly; buik alweer weg?! Wow, dat is snel! Fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding.

Gebruik inmiddels borstvoedingsolie van Weleda en heb thee om de borstvoeding te stimuleren. Ben weer helemaal ingelezen dus ik hoop op een goede afloop deze keer. Sowieso speelt er bij daar nog wat anders over mee, hoop dat de kraamhulp me kan helpen.

@Ernie; dat 's nachts er uit zie ik ook wel weer tegenop. Ben al zoooo lang gewend aan doorslapen. Daarnaast is onze man ook tegenwoordig best wel vroeg wakker dus dat lijkt me behoorlijk zwaar met nog een kleintje erbij. Went dat wel meiden??

@Madootje; tof hoor die nieuwe baan! Was zelf ook weer even aan het neuzen op de banensites. Ontzettend balen dat de economie nu minder gaat het het in mijn branche erg lastig is iets te vinden. Ik wil ook zo graag!!
Hier in huize tomaatje gaat het nog steeds zijn gangetje.

Nikki is op het moment erg moeilijk en voelt echt dat er weer wat gaat gebeuren. Ze vraagt elke dag of de baby al komt en zegt: mama doe maar pffff pffffffff pffffffff. Heb van de week de bevalling zitten kijken op sbs hihihi.

Morgen moeten we naar de oogarts met Nikki. Ben al 2 dagen haar ogen aan het druppelen zodat haar pupil open gaat en ze morgen de sterkte kunnen bepalen. Veel oogafwijkingen in de familie. Ze viel vandaag dus ook de hele dag, want haar zicht is nog slechter. Wel 3 pleisters geplakt op haar knieen die tot bloedens toe kapot waren.

Met Sofie gaat het ook wel weer. Nog altijd een bollebof. Ze heeft elke week nog zo'n 2 keer koorts, maar waar dat vandaan komt mag joost weten.

Met mij gaat het ook goed. Nog ruim 2 weekjes. Ben er echt nog helemaal niet aan toe moet ik zeggen, dus hoop dat het nog even blijft zitten waar het zit.

Afgelopen maandag weer een echo gehad en het ligt nog steeds goed. Ik moet dinsdag weer naar het zh voor een echo!!

Mijn schoonmaak woede is ver te zoeken. Probeer de was een beetje bij te houden en heb wel de vriezer schoongemaakt, maar daar blijft het dan ook bij.

Het was even een ego bericht, maar lees wel al jullie verhalen mee hoor!
Niks ego hoor, volgens mij is het alleen maar logisch dat je wereldje aan het einde van je zwangerschap steeds kleiner wordt. Jeetje, nog maar 2 weken... Misschien komen jullie beebs wel allemaal op 4 juni??

Isa, helaas: gebroken nachten wennen niet, nooit... Toch vind ik het meestal niet meer zo (heel) erg wanneer ik eenmaal naast het ledikantje sta en Stijn lief (en hongerig!) naar me zie kijken. Die ellende van het uit je warme bedje komen is dan al snel weer vergeten.

De overgang van 1 naar 2 kids, vond ik op zich best heftig, omdat je overal weer opnieuw handigheid in moet krijgen, maar ook dat komt uiteindelijk wel weer goed. De blijdschap met mijn 2 mannen overheerst!
Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat Charly. En leuke foto's op je hyvespagina!

En wat gaan de andere dames hard zeg. Nog even en er volgt hier weer een ware babygolf. Leuk! En Tomaatje, is nieksnietego hoor. Soms heb je gewoon even genoeg aan jezelf.

Het slapen in het grote bed gaat met wisselend succes. De laatste 2 avonden is hij probleemloos in slaap gevallen, maar de avonden daarvoor waren een ramp. Hij kon dus niet anders dan zo in slaap vallen, want hij was uitgeput. En ook dan niet willen slapen 's middags.

Hier bereiden we ons alweer voor op de eerste verjaardag van Bink. Zo maf hoe snel het eerste jaar voorbij is gevlogen. En dan heb ik dus straks echt geen baby meer. Waarschijnlijk nooit meer.
HIEPER DE HIEP HOERA 3 JAAR

SUZANNE IS VANDAAG JARIG.

Vandaag gaat ze trakteren op het kdv, en zondag vieren we haar verjaardag.

Hoop dan wel dat het droog is, kunnen we lekker buiten zitten.
Hé kruispost

Gefeliciteerd met Suzanne Truusje. Wat worden kleine meisjes dan alweer groot zeg.
Gefeliciteerd Truusje ! Wow alweer 3! Gezellige dag voor jullie.

KUS
Van harte Truusje!! Drie jaar, poehee...
3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Hoera! Suzanne is jarig vandaag!

Gefeliciteerd Truusje.

Fijne dag gewenst vandaag en zondag.

(hoe is het met jullie?)

3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Hieperdepiep voor Suzanne, 3 jaar alweer!!

Ik was even vergeten dat jij een kliene voorsprong op de julibeebs had...

En bink ook alweer bijna 1 jaar!

Gek idee he Madootje dat je alles voor de laatste keer meemaakt.

Manlief zit nu ook al heel hard te roepen dat het voor ons echt de laatste is (nu dacht ik dat net na de bevalling ook heeeeeeel zeker te weten, maar wat vergeet je snel he? )

Hier gaat alles nog steeds lekker (na soms wel wat erg korte nachten...)

Voeden gaat op verzoek, is nog geen ritme in te ontdekkebn.

Ik maak in ieder geval voldoende melk aan (zoogkompressen zijn regelmatig doorweekt ).

Ik voel me goed, nog een beetje beurs, maar kan wel alles weer doen.

Ook al lekker mijn eigen (normale) kleren weer aan .

Gisteren was de kraamhulp voor het laatst, moest wel even slikken: nu moet ik het echt allemaal zelf gaan doen. Gelukkig was T. vandaag naar de creche dus ik kon even rustig wennen aan het alleen zijn met een kleine baby.

Morgen wordt eindelijk onze tuin bestraat!!!!!!
Charly: Wij weten het zeker, het blijft bij 2 kids. Ons gezin is compleet.

Goed zeg dat jij je kleren alweer aan kan. Hoe doe je dat??

Ben erg benieuwd naar de foto's van Charly, echter weet ik je (nog) niet te vinden bij hyves.

Ernie: Ook ik vind de overgang van 1 naar 2 groot. Bij alles wat ik doe staat Suzanne om me heen te draaien dat ze wil helpen. Heel lief natuurlijk maar af en toe is het best wel lastig. Aan de andere kant is ze super lief en beschermend voor haar zusje. Ze kunnen het samen heel goed vinden. Merk nu al dat Mellanie vaak de aandacht van Suzanne vraagt en die dan ook krijgt.

TomaatjeL Hoe was het bij de oogarts?

Mellanie heeft een bultje onder haar rechter ooglid. Wat het is weten de artsen niet maar het bultje is wel groeiende. Nu wordt dit bultje dinsdag operatief weggehaald. Er wordt iets meer huid weggesneden en het wordt tevens op kweek gezet.

Kan me er nu al zorgen om maken, dat het weggehaald wordt is prima, alleen de narcose vind ik wat minder. Zo jong nog. Maar ja, weet wel wat er gaat gebeuren. Suzanne heeft buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn geknipt toen ze 1,5 jaar was. Maar ja, het blijft toch spannend.
Spannend Truusje. Hoe reletief klein zo'n ingreep ook is, het is niet niks als je kind geopereerd moet worden. Zeker als ze nog zo klein en kwetsbaar zijn.

Charly, wow wat snel zeg. Dat lukt niet veel vrouwen om na een week alweer je normale kleren aan te hebben. Fijn om te horen dat het goed gaat. Ik vond het eigenlijk wel meevallen, de overgang naar 2 kinderen. Maar ja, ik vond de overgang naar 1 kind ook niet echt heel enorm. Ik heb de eerste paar weken na de geboorte van Bink wel even moeten zoeken naar hoe je het e.e.a. het beste aan kon pakken, maar daar was ik na een maandje geloof ik wel aardig doorheen.
Wauw Suzanne alweer 3 jaar, volgend jaar naar school!! t gaat echt hard. Wel spannend dat kleine Mellanie onder narcose moet, mag ze na het ontwaken meteen naar huis?

Ik denk dat dit nog niet mijn laatste zwangerschap zal zijn, maar ik wil wel eerst financiele zekerheid voor we ooit aan een derde gaan beginnen. Ik ga niet krom liggen voor mijn kids en niet iets voor mezelf kunnen kopen. Ik kan nu bijvoorbeeld al wakker liggen over het feit dat Minime volgend jaar naar school gaat en hoe we dat met werk en kdv e.d. moeten combineren. Dus kun je nagaan hoe dat is met 3 kids. Petje af alvast Tomaatje.

Ik heb de laatste dagen echt mega veel harde buiken en de beeb leunt onwijs op mijn schaambeen en op een of ander zenuwtje die daar langs loopt. Niet erg prettig. Heb ook onwijze stemmingswisselingen en lektieten. Zou de beeb er aan komen???

Met Minime een beetje begonnen met zindelijkheidstraining. Nu zag ik vanochtend aan hem dat hij moest poepen, hij gaf het zelf ook aan, dus hup op t potje, maar er kwam niets. 1 minuut nadat de luier aan was, gaat hij naar zijn "scheithoek" en ja hoor: poeppie daan. Best lastig, potjetraining.

En Charly volgens mij doe je het hardstikke goed, 2 kids: je hebt iig nog tijd om te posten en dat om 18 uur :-).
Spannend Findi, wie weet...

Maar het hoeft niets te betekenen (spreek ik uit ervaring), maar erwordt iig al wat voorwerk verricht (scheelt straks alweer )

Wel jammer als de keus voor een derde kindje afhangt van de financiele situatie he? Maar wel heel verstandig! (of verstand en gevoel altijd goed samen gaan???)

Sterkte Truusje met de ok van Mellanie, zo'n klein hummeltje onder het mes zijn geen grapjes! Hopelijk valt het allemaal mee!

Tot nu toe vind ik de overgang van 1 nar 2 kids goed te doen.

Nu heb ik natuurlijk ook nog wel de tijd aan mezelf, dus als ik een keer om 11.00 nog niet gedouched ben is dat geen ramp.

Ben wel heel benieuwd hoe het straks zal gaan wanneer ik 2 kids naar de creche moet brengen, wetende dat als T. een beetje voelt dat ik haast heb hij helemaal niet meer mee wil werken.

maar voorlopig nog 2 maand verlof, dus dat zien we dan wel weer!

Met F. gaat het ook goed, ik heb wel het idee dat ze vaak wat misselijk is, moet soms ook spugen.

Regelmaat zit er nog niet in (hoewel 'snachts om 1.30 en 4.30 uur voeden begint ook al op een regelmaat te lijken )

Ik ga maar eens aan de strijk (oh, wat mis ik de kraamhulp!!!)
Zondag hebben we de verjaardag van Suzanne gevierd. Ze was er helemaal vol van. Ook veel gekregen, een fiets, trampoline, k3 en dora spulletjes, stofzuiger. ;s avonds kon ze moeilijk slapen ze raakte niet uitgesproken over de gekregen kado's. Vandaag de hele dag gefietst, gezogen en gesprongen.

Volgend jaar inderdaad naar school. De eerste afwijzing voor de basisschool al binnen. Sta bij deze school nu op de wachtlijst. Baal er wel van hoor, de school is zowat om de hoek.

Morgen gaat Mellanie onder narcose. Het is een dagopname, en als alles goed gaat mag ze dezelfde dag mee naar huis. Ze wordt om 12:00 geholpen (een rottijd valt precies tussen 2 voedingen in en ze mag 7 uur van te voren geen flesvoeding meer krijgen). Dat wordt vanacht een vroegertje, om 5:00 uur de "laatste" fles.

Findi: Hier weten wij het zeker, ons gezin is compleet. Een derde zit er niet in.

Suzanne was zinderlijk met 2 jaar en 10 maanden. Echt veel moeite heeft het me niet gekost. Ze zei zelf dat ze op de wc wilde plassen, en ook poepen.
Veel succes morgen, Truusje! Laat je even weten hoe het allemaal gegaan is.

Knuffel voor Mellanie!
Spannend morgen Truusje, dikke voor jullie allemaal.

Klinkt goed de verjaardag van Suzanne. Schrijf zo af en toe alvast maar dingentjes op welke we voor Marit kunnen vragen voor haar verjaardag. K3 staat ook op haar lijstje.. ze zingt nu mee bij de buurmeisje, klinkt erg lief!

Het is mij alles meegevallen van 1 naar 2 kinderen. Vindt ook dat Marit erg lief is voor haar zusje. Ze leest Lotje regelmatig voor, geeft haar kusjes, gaat voor haar staan dansen en springen zodat Lotje het uitgiert (geweldig om te zien - moet ik nog eens zien te filmen!).

Tis wel even zoeken naar een ritme, wanneer ga je boodschappen doen, wie "moet" wanneer eten en naar bed.

Momentjes voor mezelf kon ik echt missen in het begin dat Lotje er was. Nu komt dat steeds meer. Als Marit in bed ligt kan ik wel iets voor mezelf doen gelukkig.

Ben een beetje aan het zoeken hoe het nu met het bijvoeden van Lotje moet. Ze krijgt nu fruit erbij 's ochtends en dat is smullen geblazen. Ga morgen met groente beginnen. Dan eens kijken hoeveel melk nog. Als ik haar een dag "live" geef, drinkt ze meer keer dan als zij op het KDV en oma is. De flessen zijn dan voller denk ik. Tis niet erg (zo gegroeid omdat ze "live" ook naar minder keer drinken ging maar nu is dat weer anders) maar het ritme is weg...

Lotje verveeld zich soms ook. Vindt het lastig om haar iets nieuws aan te bieden, tis een combi van box/wipstoel/kleed op vloer en eten in de kinderstoel en mee in de wagen.

Vaak gaat het wel goed maar soms vindt ze het ineens niet meer goed.

Nu lekker naar mn bedje. Had vriendlief al wel thuis verwacht, die is golfen maar het weer is er niet naar...
Hier ook veel harde buiken en oefenweeën gehad, maar het zet niet door. Vanmorgen weer goedgekeurd bij de verloskundige. Volgende afpraak volgende week donderdag, de uitgerekende datum. Benieuwd of ik daar dan weer zit! Heb het idee dat deze baby nog wel lekker zit. Wel begin ik het lichamelijk (en geestelijk) een beetje benauwd te krijgen. Elke beweging van de baby doet onderhand pijn. Weet niet meer hoe ik moet zitten, liggen en ademen. Wat dat betreft ben ik erg blij met die regenbuien vanaf gisteravond.

@Truusje; nog gefeliciteerd met Suzanne! Spannende dag vandaag, hoe is het gegaan?? Sterkte!

@Charly; klinkt goed hoe het bij jullie gaat! Ik hoop dat het deze keer ook wat soepeler verloopt dan de vorige keer. Mijn eigen broeken zal ik in de loop van volgend jaar misschien hopelijk weer aan kunnen

Tja een derde. Ik heb hetzelfde als jij Findi. Vind het een raar idee dat dit de laatste keer is dat ik een dikke buik heb en alles mag meemaken. Man wil het puur en alleen niet vanwege financiele redenen en dat is bij mij toch ook wel een heikel punt. Ik wil ook niet krom liggen en wij houden best wel van leuke dingen doen, op vakantie gaan etc. We zouden toch wel wat moeten laten als we voor een 3e gaan. Daarnaast... ik ben ook zo een die er nu al over in zit hoe dat volgend jaar met school, naschoolse opvang, overblijven en kdv voor de kleine moeten gaan doen.

En alles is natuurlijk ook afhankelijk van hoe het straks gaat met 2 kids. Ben ook wel erg benieuwd. Vond het de eerste keer behoorlijk heftig en het heeft wel even geduurd voordat ik me geestelijk weer sterk genoeg voelde. Daar heb ik nu wel wat voorzorgsmaatregelen voor genomen.

Morgen is het 4 juni he Findi???!!!
Dat dacht ik ook Isa vanmorgen...!

Vandaag is jullie dag ben benieuwd.

Vindt het ook erg raar om me te bedenken dat dit de laatste zou zijn..

Ben er nog niet uit. Leeftijd speelt mee en hoe regel je dat praktisch allemaal. Maar goed ook dat moet te doen zijn. Ben ook erg benieuwd hoe dat volgend jaar zal gaan.

Denk er over om ouderschapsverlof op te nemen 2 dagen. Zodat Marit niet gelijk 3 dagen en hoeft over te blijven en 3 dagen na schoolse opvang. Wel overblijven maar dan 1 dag NSO om te wennen (en ik dan bij de vergaderingen kan zijn).

Welke school... moeten ons nog steeds laten inschrijven... MOet nog steeds een afspraak maken om te kijken.

Moest vanmorgen 3 bakjes melk weggooien, had ze op het aanrecht laten staan ipv in de koelkast. Nu de laatste 3 uit de vriezer gehaald. Kon daar echt om

Mmm dan spelen hormonen nog echt een rol. Alsof ze nu al geen BV meer krijgt... ik wil nog niet stoppen....

dat is natuurlijk ook nog niet zo maar het voelt wel zo...ehh snappen jullie nog...?!

Nou ga naar mn werk.

Fijne dag allemaal, ook Findi en Isa, geniet er van he als het zover is!
Ja hoor, Lot, herkenbaar...soms kan ik ook ineens me druk maken (tot tranen aan toe) om helemaal niks. En wat die afgekolfde melk betreft: die is hier echt heilig hoor. Vind het echt doodzonde wanneer ik afgekolfde melk, om wat voor reden dan ook, moet weggooien. Ik heb geen liters op voorraad staan, dus wat mij betreft is het gewoon vloeibaar goud...

Tja, 4 juni.... verwacht toch minimaal 1 bevalling vandaag... Wie gaat het worden: Isa (gisteren laatste berichtje)? Findi (afgelopen maandag)? Of toch Tomaatje (laatste berichtje al 1 week geleden)? Je ziet het, we houden jullie goed in de gaten...

Beebies...laat jullie neuzen zien!!! (zou het ook werken wanneer ik er 3 tegelijkertijd roep?)
Ik ben er nog met inhoud hoor!

Heb weinig puf om achter de comp te kruipen.

Gisteren weer goedgekeurd voor een week, dus.........

afwachten maar.

Met Nikki's ogen tot nu toe alles goed. Moeten in september weer terugkomen omdat ze toch naar de min neigt, maar nog geen bril nodig gelukkig!!

Iedereen een fijne dag!

pffffffffffffff tomaatje
Ernie: De operatie is prima verlopen. Het bultje is weggesneden en op kweek gezet. De uitslag (bultje is op kweek gezet) verwachten we over 2 weken. Het wondje is niet gehecht (te dicht bij het oog) moet vanzelf dicht gaan. Wel is ze hangerig en wil weinig eten/drinken. Als ze de knuffel ziet is het goed en gaat ze lekker slapen.

Lot: Suzanne is ook heel lief voor haar zusje. Ze doet hetzelfde als jij omschrijft. Als ze elkaar een dag niet gezien hebben moeten ze even "bijkletsen" .
Hoe is het met de 'bijna-nieuwe' babies, kan ik jullie nog even extra pushen om hier te komen kijken ? Het is hier echt best leuke hoor !! Leuke broertjes en zusjes !!! Yoehoe

Een vriendin van mij heeft vrijdag geplande ks. Zo spannend en ook zo vreemd dat je van te voren weet wanneer je kindje komt.

Dus meiden als het vandaag niet lukt, is 060608 ook een mooie datum.

Ik hoop dat deze dag snel voorbij is. Zit al de hele middag te gapen, heb pijn in mijn nek van het verkeerd typen. Ik wil gewoon naar huis.

Gisteren avond veels te laat naar bed gegaan, omdat ik verplichtingen buiten de deur had. Was ik ook nog met mijn stomme kop vergeten af te kolven. Dus om 00.30 klapten mijn borsten uit elkaar. Kon na het kolven zelfs niet slapen, dus om 02.30 er maar weer uit gegaan om nog een keer te kolven. En daarna werd om 5.00 uur ons prinsje wakker. Zucht.....en om 7.15 de wekker.....och..och...wat wilde ik graag blijven liggen. Vanavond dus op tijd bed.

Ik heb trouwens voor Amelie een dieet gehad gisteren. En ze mag zoveel niet meer eten en drinken. 8 A4tjes.... Vanavond maar eens kijken hoe en wat precies. We moeten het 6 weken volhouden, hopelijk wordt ze er een beetje rustig van.

Goed, ik ga opzoek naar wat lekkers en dan hoop ik dat het snel half 6 is.
Hallo, ik meld me maar weer even MET baby IN MIJN ARMEN!!!!!

Jajaja jullie lezen het goed, ik ben afgelopen dinsdag ochtend 3 juni 09.10 uur bevallen van een prachtige gezonde zoon (nadere info op de groep.)

Het is weer helemaal zalig! De bevalling uiteraard niet, maar dat is geen enkele. Het begon maandag avond rond tien uur met harde buiken, maar ik dacht dat het niet door zou zetten dus gewoon naar bed gegaan en naar buiten liggen kijken naar het mooie onweer en bliksem. Ben in slaap gevallen en werd rond 12 uur weer wakken en heb tot 5 uur ieder uur een wee of drie gehad en daartussen gewoon geslapen. Om 5 uur vriendlief maar wakker gemaakt want het begon zeer te doen. 7 uur de vlos ingelicht en vriendlief verkeerd doorgegeven dat ik om de 8 min. een wee had, maar het was ondertussen al flink hevig. Hij meldde dat ze rond 12 uur kwam, maar hij moest a la minute terug bellen, want dat redde ik echt niet. Om 8 uur stond ze voor de deur en had ik 6 cm. En ze bleef meteen (daar was ik zo blij mee!!!) Om 9 uur vliezen doorgeprikt en ik mocht persen en binnen 7 minuten lag er weer een wonderschoon kindje op mijn buik. GEWELDIG!!!

Met mij is alles goed, 2 mini hechtingen en ben alweer helemaal mobiel mbv kraamzuster. Minime reageert best heftig en is heel erg aanhankelijk. Dat vind ik best lastig, zeker met voeden (loopt er aan alle kanten uit) en badderen.

Hij is dus 10 dagen tevroeg ( niet naar mijn idee, want eerste uitgerekende datum was 4 juni). Loopt nu mijn verlof ook eerder af, nee toch, je hebt toch recht op totaal 16 wkn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven