December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Ainne, lekker zeg dat het zo veel beter gaat nu met aimee! beetje jammer dan dat Leah nu dwars aan het doen is dan!

leuke foto's zeg van je meiden en inderdaad een erg leuk pakje!

Nurse, het is zeker een lief mannetje en het is ook zeker de moeilijkste niet, we hebben al regelmatig te logeren gehad en dat ging altijd prima! Alleen eten is een probleem bij hem, hij is 2 en eet nog haast niks, alleen maar pap en een paar gepureerde dingen, maar op de een of andere manier eet hij geen stukjes...heel moeilijk zeker voor zijn ouders, het gaat de laatste tijd gelukkig iets beter en echt super mager is hij niet, maar hij is ongeveer net zo groot en zwaar als Amber en ze schelen toch wel een paar maandjes (hij is van januari 2006 en zij van november).

Maar het is een lekker ventje!

Shopse vanavond!

Hier moeten zo ook wachten hoor dat ik klaar ben met viva voor ze weer aandacht krijgen hihi!

Yora, goed hoor dat je bent wezen sporten!

En lekker dat Yora nu lekker in haar eigen bedje ligt!!!!

Floddertje, fijn dat floortje weer door de apk heen is!

Nu maar hopen dat het mee valt met de buisjes en bloeduitslagen!

Zielig he dat prikken, Justin is altijd zo'n bikkel die mee gaat zitten kijken gelukkig!

Amber is over naar een andere locatie (zit nu naast de school/bso van justin) anders was het zo'n heen en weer rijden om te brengen en halen. Ze zit nog wel in de babygroep, maar wel met veel kindjes van haar leeftijd (in die vorige was het 1-4 jaar en weinig van haar leeftijd). Over een half jaar gaat ze dan over naar de groep van 2-4 jaar.

Leuk foto's zeg!!

Zo ga weer even gezellig doen hier thuis! tot de volgende keer maar weer!
He Marloes;

Ik ga ook weer even gezellig doen hier, haha!

Veel plezier met je neefje! Zal wel een gezellige boel bij je worden!

Flodder; ik hoop echt dat ze wat vinden waardoor ze wat beter gaat slapen. Ahh zielig van het prikken, ik vind het ook altijd zo sneu.
Oh Marloes, blijkbaar weer een geval van niet goed gelezen
Mette; fijn dat het beter gaat. Leuke foto's !!!!
Hoi Hoi!

Wat een leuke foto's van Floor en Nova! Leuk he, dat je dit soort dingetjes nu met ze kan gaan doen. Ik vind het zo leuk dat we nu de echte peutertjestijd in gaan, al is het soms ook wel zwaar met die driftbuien enzo... dit soort dingen maken het weer helemaal goed.

JP is even naar de kapper en ik heb Manu maar weer op bed gelegd. Hij was zo aan het jengelen en brulde al als ik nee zei... hup weer naar bed jij. Thuis red hij 1 slaapje meestal wel, maar op het kdv en bij oma slaapt hij nog altijd 2x per dag.

Gisteravond met JP naar Javier Guzman geweest. Was helemaal goed! Hij is een oud klasgenoot van mij en hij had in zijn stukje nog iets over zijn havo-tijd. Erg grappig omdat ik hem in die tijd ook een beetje kende...

Kidon: Hoe gaat het met Dylan en de hormonen? En hoe gaat het met je winkel?

Ainne: Wat goed dat Aimee nu zo is opgeknapt door de osteo!! Ben je nog steeds sceptisch, haha?! Ik ben echt blij voor je want een paar weken geleden zat je er behoorlijk doorheen hè?!

Die rainbowoutfit is echt heul leuk! En ook nog zo goed gekozen door ons, dat oranje ivm het naderende e.k... Laat iedereen maar zien dat Leah NL bloed heeft!! (uche uche... doet ff een partij nationalistisch... boeien!! haha!)

Yora: Zo ik ben helemaal trots op je dat je hebt volgehouden! Twee en een half uur zeg, pffff... ik weet niet of ik zo lang had kunnen volhouden maar het is necht het beste wat je kunt doen, anders gaat het nooit beter. Nu iedere avond volhouden en grote kans dat ze binnen een week lief gaat slapen!

Goed dat je zo enthousiast bent over het sporten... ik moet wel, maar ik haat het. Bah, kan me er niet toe zetten.

Floddertje: Zo even lekker veel gepost gisteren! Waarom denk je dat Floortje misschien allergisch is? Door die oorontsteking iedere keer?

Mette: Wat gaaaaaf dat jullie voor een tweede gaan. Helemaal leuk!!! Haha, ik moet er ook steeds vaker aan denken dat ik het wel weer zie zitten hoor. Eerst verhuizen, dan moet JP met zijn medicijnen stoppen en dan mag ik na 3 mnd met de pil stoppen. Dusse... tegen die tijd dat wij er echt voor gaan dan zijn we alweer een jaar verder, haha!

Ik ga effe op de bank hangen. Het is mijn 3-maandelijke stopweek van de pil en ik heb meteen weer barstende koppijn...
Yora heeft de hele nacht in haar bed geslapen!! Ze heeft er meteen maar een nachtje doorslapen van gemaakt en is niet eens gaan huilen toen ze al wakker was. Om 6.30 werd ik wakker, hoorde Yora geluidjes uit een rare hoek, had er helemaal niks van gemerkt dat ze uit bed was gegaan (dacht ik nog even) maar ze lag natuurlijk in haar eigen bed!!

Jaaaaa ik ben weer braaf gaan sporten vandaag!! Ik heb mijn nieuwe hobby gevonden hoor. Ik ben die buik zo zat.. ik ben nog lang (nou ja?) geen 30 en ik heb nu al een buik waar een oma trots op zou kunnen zijn... moest echt wat aan gedaan worden.

Mette: Moie foto's van Nova!!

Tinus: Ik had het denk ik eerder ook niet volgehouden, maar ze slaapt bij de oppas ook in haar bed, ik was het echt helemaal zat (kon me stiekem ook wel voorstellen uit wat voor onmacht mensen er toe komen om hun kind door elkaar te rammelen) én ik zag tijdens de meeting wat een rotkind Yora eigenlijk aan het worden was. Tijd voor actie hier dus.
quote:Yora schreef op 31 mei 2008 @ 12:01:

Yora heeft de hele nacht in haar bed geslapen!! Ze heeft er meteen maar een nachtje doorslapen van gemaakt en is niet eens gaan huilen toen ze al wakker was. Om 6.30 werd ik wakker, hoorde Yora geluidjes uit een rare hoek, had er helemaal niks van gemerkt dat ze uit bed was gegaan (dacht ik nog even) maar ze lag natuurlijk in haar eigen bed!! Wauw, knap hoor!

Jaaaaa ik ben weer braaf gaan sporten vandaag!! Ik heb mijn nieuwe hobby gevonden hoor. Ik ben die buik zo zat.. ik ben nog lang (nou ja?) geen 30 en ik heb nu al een buik waar een oma trots op zou kunnen zijn... moest echt wat aan gedaan worden.

Mette: Moie foto's van Nova!!

Tinus: Ik had het denk ik eerder ook niet volgehouden, maar ze slaapt bij de oppas ook in haar bed, ik was het echt helemaal zat (kon me stiekem ook wel voorstellen uit wat voor onmacht mensen er toe komen om hun kind door elkaar te rammelen) én ik zag tijdens de meeting wat een rotkind Yora eigenlijk aan het worden was. Tijd voor actie hier dus.Ik vond d'r een skatje hoor!
Mette: Ja voordat dat helemaal verkeerd overkomt... Yora is natuurlijk hardstikke lief!!! Maar ik denk wel dat als we veel langer zo zouden zijn doorgegaan dat Yora dan wel een rotkind in wording was door mijn schuld.
Mooie leuke foto's zeg! wat een scheetjes! !!

Yora:

Goed hoor dat sporten, moet ik eigenlijk ook gaan doen, de zomer komt dr weer aan he?

En goed zeg, in dr eigen bed! Ik ben helemaal blij voor je!

De aanhouder wint meis Je kunt ze vanalles aan/af leren op deze leeftijd, dat geloof ik echt.

Verder niet veel tijd om sociaal te doen maar ik heb even een GROEP vraag:

Vanmiddag tijdens de boterham eten zat Roxanne de hele tijd op mijn boterham te azen.

Nu had ik tegen dr gezegd dat ze als ze dat stukje wat op dr vork zat geprikt op zou eten (eigen boterham was bijna op) ze een boterham kreeg met het zelfde beleg als die van mij.

(nu schrijf ik het moeilijke op dan dat ik tegen dr zei hoor)

Dikke tranen... ja helaas, eerst je eigen boterham.

Zo een hele tijd gezeten, voet bij stuk gehouden, eind van het liedje eigen boterham hoefde ze niet meer en ze kreeg van mij geen andere.

Het kan toch niet zo zijn dat ik bijv. geen hagelslagpak meer oop tafel kan zetten zonder dat zij dr boterham niet meer hoeft?

Maar nu mijn vraag, hoe doen jullie dat en zouden onze kindjes de boodschap:

''Eerst dat op eten en dan krijg je iets anders''

Al snappen??

Begon op een gegeven moment wel een beetje te twijfelen. (hoewel ik niet heb toegegeven)

xx
Yora: Wat fijn voor je/jullie !!! En gelijk een goede nacht !! Ben jaloers !!!! Ben je de tijd doorgekomen ?!

Tinus; om idd te kijken of we kunnen vinden waar die ontsteking steeds vandaan komt en of het met de nachten te maken heeft. Is meer voor mij uitsluiten dat het iets lichamelijks is zeg maar. En dat mijn katten/hond kunnen blijven. Opvallend is bv dat als we dagen buiten leven met het mooie weer dat de snottebellen ineens weg zijn. We zitten een dag binnen en het begint weer. Zodra ze op bed ligt zit haar neus dicht. Ademt 's nachts vrijwel nooit door haar neus. Speentje ligt ook halverwege haar mond zeg maar omdat ze toch door haar mond ademt. Maar amandelen enz zien er rustig uit en ze heeft ook geen eczeem oid. Maar ja, we zien wel. Wie weet is dit voor niks voor haar maar dan voor mijn gemoedstoestand.

Pffffffffff, ben mp3 tjes op een usb stick aan het zetten voor de vakantie. T is ff een werkje zeg. Heb nummers van de i-pod van mijn zus op de computer gezet. Maar dat was mp4. Eerst omgezet naar mp3 en nu overzetten naar usb. Jaja, snappie m nog haha. Lekker belangrijk.
Ik heb net een echte hormonen-aktie begaan ... Heb in 1 klap heel mn vakantiegeld er doorheen gejaagd! Ik was onze gordijnen in de woonkamer helemaal zat, zag dat ze bij de Hema in de aanbieding waren en heb meteen nieuwe besteld. Kostte me echt 2 ribben uit mn lijf (meer plaats voor Frits haha!) maar nu komt het erge: lief is in Italie en weet van nix... Ik heb wel al langer lopen zeveren over de gordijnen die we nu hebben, maar om nou ineens bijna 1000 euro uit te geven zonder overleg... da's dus echt helemaaaaal niks voor mij! Ik snap er ook echt niks van! Nou ja, dan maar hopen dat het een verbeteringx1000 is als ik ze over een paar weken kan ophalen..... die horrormonen ook!!!

En Nurse: ik doe het ook zoals jij doet met de boterham, al zorg ik eigenlijk wel voor dat we vaak hetzelfde op brood hebben. Als dat niet is hou ik voet bij stuk, al is het niet leuk zo'n protesterend en jankend kind omdat zij toevallig geen appelstroop maar kaas er op wil.

Mette: Toch ook voor nummer 2! Goed joh! En wat leuk om elke week samen wat te gaan kokkerellen... heb dat met mutsje nog niet aangedurfd, maar als ik aan het koken ben mag ze wel vanalles proeven wat ik aan het snijden ben...

Yora: Echt te gek dat Yora in haar eigen mandje geslapen heeft! Ben gewoon echt blij voor je! En dan ook nog sportief lopen doen, tssss valt er ergens een prijs voor goeie-moeders te scoren ofzo?

Floddertje: wat een ondeugend koppie heeft Floortje zeg! Heel herkenbare foto's, ze beginnen echt door te krijgen dat ze grapjes kunnen maken he!

En nu ff posten want mevrouw is wakker (zucht... ze slaapt nog maar 1 keer per dag en dat wordt steeds korter, soms maar 1,5 uur!)

Ahhhhhhhhh a1mee, wat een (goede) actie zeg !! Heerlijk !! Hahaha, ben benieuwd naar de reactie van je man haha.
quote:Yora schreef op 31 mei 2008 @ 13:57:

Mette: Ja voordat dat helemaal verkeerd overkomt... Yora is natuurlijk hardstikke lief!!!

Dat weten we toch En ik vind het alleen maar knap dat je zo kritisch naar het opvoeden kunt kijken. Petje af, meid!

Nurse; whahaha, precies hetzelfde gehad deze week, opeens heeft ze door dat ik ook brood eet, met iets erop.

Ik vond het ook wel lastig, maar ik wil dat ze weet dat dát haar broodje is, en ze die ook op moet eten. Nu eet ik overal hottiesambal op (en rrrrrreken maar dat dat heet is) dus ik denk dat ze mijn broodje helemaal niet wilt

Maar goed, verschillende vriendinnen zijn hier wel voor gezwicht, en hebben dus kindjes die met anderhalf broodjes filet eten, terwijl dat echt ontzettend slecht en gevaarlijk kan zijn op die leeftijd. Maar ach, ze/hij wilde het zo graag

Maar ik ben sowieso wel streng daarin geloof ik. Op verjaardagen wil ik ook niet hebben dat Nova uit de bakjes op tafel eet. Ze mag wel wat lekkers, maar dan in een eigen bakje en gewoon een kinderchippie, en geen borrelnoten/pinda's oid. Dat is namelijk niet voor kindjes vind ik.

Mijn zus doet precies hetzelfde met nichtje, al is het weleens lastig dat er kindjes zijn die wel borrelnootjes ed mogen, en zij dus niet. Maar goed, dan heeft nicht toch echt pech gehad, en heeft zij haar eigen bakje.

A1mee; whahaha, heerlijke actie van je! Kijk nu heb je ze iig straks in huis hangen, al was je vent wel thuis geweest had je het misschien nooit gedaan en je nog jaaaaaren lopen irriteren aan je gordijnen. Nu kan je straks iedere dag ervan genieten!! En jullie gaan ook niet op vakantie, dus dat is toch juist een goed doel ervoor! Je hebt het niet vergokt, of bruut wezen zuipen/stappen Je hebt zo jáááááááááren plezier van nóg geen duizend euro! Naaa koopie toch?

Ik ga thee zetten,

x
Flodder; er schiet me opeens iets te binnen, hoe is het met de luchtvochtigheid op haar kamer?

Ik had trouwens precies hetzelfde vroeger, mijn moeder moest dagelijks alles schoonmaken en zorgen dat er zo weinig mogelijk stof/ stofmijt te vinden was. Ik had ook heel weinig op mijn kamer staan, en iedere dag voor het slapen met een plantenspuit door de kamer. Huisdieren weg ect.

Jaren later bleek ik een lekkende neusamandel te hebben, (wat ze dus niet konden zien) en ik was helemaal niet allergisch voor van alles en nog wat.
Nurse: Hoe doen wij dat? Als Manu maar 1 slaapje doet geef ik hem om 11u al een boterham dus dan eet ie vaak heel goed omdat ik dan zelf nog niet hoef te eten. Als samen eten dan hebben we ook regelmatig zo'n situatie die jij omschrijft. Ik heb weleens voet bij stuk gehouden en zijn boterham maar gewoon weggehaald zo van 'je eet dit of je eet maar niks' en toen werd het dus niks. Boterham een uurtje in de koelkast bewaard en opnieuw aangeboden en toen at hij gewoon wel. Wat ik ook weleens doe: eerst een halve boterham smeren met wat ik wil dat hij eet en dan kijken of hij dat met smaak op wil eten. Gaat hij zitten drammen dan smeer ik de volgende helft maar gewoon met wat hij wil, anders hebben we weer drama's. Dus toch een beetje toegeven...

Ik moet zeggen dat ik met meer dingen makkelijker ben geworden, juist omdat Manuel zo driftig kan worden om niks. Er zijn dingen daar ben ik superstreng in, maar andere dingen laat ik maar een beetje toe omdat ik geen zin heb om de hele dag hem te moeten corrigeren. Bijvoorbeeld iets onschuldigs als de wc-rol helemaal uit rollen dat laat ik gewoon toe... moet er wel om lachen eigenlijk... maar met een pen in zijn mond rondjes rennen mag gewoon niet dus dan maar even driftig worden als ik hem afpak. Eigenlijk is dit ook wel de 'kies je strijd' methode van Floddertje geloof ik.

Heb voor jullie ook een vraag:

GROEP: Wie van jullie kinderen drinkt nog uit de fles? Manuel krijgt nu nog 2x per dag melk (beetje lauw gemaakt in de magnetron want koude melk drinkt ie niet). Sap drinkt hij uit een tuitbeker of rietjesbeker. Ik wil zo langzamerhand die fles wel in de babydoos gaan gooien, maar (lauwe) melk uit een beker drinkt meneer gewoon niet. Ben een beetje bang dat ie dan zo weinig drinkt op een dag! Hoe pak ik dat nou aan om van de fles naar een beker te gaan? Melk in een tuitbeker drinkt ie ook niet trouwens...

Floddertje: Ik begrijp het. Kunnen ze bij die kleine kindjes al zien of ze allergisch zijn voor katten en honden? Ik heb weleens iemand horen zeggen dat zo'n allergie pas bij oudere kinderen tot uiting komt. Maar dat was niet echt iemand die er verstand van had ofzo... Ik hoop het niet zeg voor je!! Lijkt me zo erg als je lieve beesten weg moeten omdat je kindje er ziek van wordt!!! Dan heb je gewoon geen keus, maar eigenlijk wil je dat helemaal niet...

A1mee: Haha, jij bent lekker zeg!! Geef die hormonen maar de schuld, hahaha!! Ben benieuwd of je kerel daar ook intrapt.

Yora: Ik snap je wel hoor dat je je soms schaamt voor het gedrag van je kind. Heb ik ook weleens, dat ik denk 'oh wat zullen die mensen wel niet denken van mijn kind'!! Maar ach, die van mij is af en toe ook zo'n gigantisch draakje!!! Aan de andere kant is hij ook zo ondeugend dat ik soms ook vreselijk om hem moet lachen en dan heb ik lekker schijt aan wat andere mensen denken.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat met slapen!
Mette: Hee jij bent inmiddels ook langs geweest. Wat jij zegt ben ik ook helemaal van hoor. Met eten/'snoep ben ik dus WEL onwijs streng. Ik erger me helemaal kapot aan mensen die mijn kind vanalles te snacken geven. Bijvoorbeeld de broer van JP gaf hem vorige week steeds toastjes en een paar flinke happen slagroomgebak enzo hoewel Manu van mij eigenlijk helemaal niks meer mag na 15u omdat hij anders 's avonds niks meer eet. Maar goed, ik vind het ook weer sneu dat iedereen wat lekkers heeft en hij niet dus dan neem ik altijd een doosje rozijntjes mee of een liga ofzo. Gewoon gezonde snackjes dus. Hij is nu nog op een leeftijd dat hij dat net zo lekker vindt gelukkig.

Sjeeeemig ik word gewoon nog PISSED als ik bedenk dat ik het IEDERE keer weer moet uitleggen waarom Manuel dat niet mag en dat ik wil dat ze het eerst aan mij vragen voor ze iets in mijn kind stoppen!!! JPs broer geeft zijn kind (maandje jonger dan Manu) gewoon allang chocomel, Fristi, taart , thee met suiker en chips... Moet ie zelf weten maar ik wil dat gewoon niet... grrr!
Wij hebben met neef vandaag alvast een voorproefje genomen op Blijdorp en ze hebben genoten! (en wij dus ook!!)

Daarna patatjes gegeten Justin en neef samen in bad en om 19:45 lagen ze allemaal in bed!

Mette, leuke foto's! (die ene lijkt inderdaad een knip en plakfoto!)

Tinus, dat beloofd wat, ik ben nu voor het eerst sinds 3 maanden weer gestopt met de pil (was die ook weer gaan slikken i.v.m koppijn) ik hoop dat het bij mij weg blijft....het is wat "laat H er een knoop in leggen' zit ik toch nog aan die pil....vroeger had ik nooit koppijn en is echt pas na de zwangerschap van Amber begonnen...

Yora wat goed!!! Ik hoop dat ze hem nu door heeft! volhouden he!

Ook met sporten!

Nurse, hier wordt het ook steeds erger, ze wil het liefst hagelslag inderdaad, maar dat krijgt ze echt niet elke keer.

Ze wil ook geen korsten, die haal ik er dus al af en nu komt ze ook al weer met haar bord voor een nieuwe boterham als de laatste randjes brood er nog liggen, maar die moet ze nu echt op eten voor ze een nieuwe krijgt, ze maakt er nog wel een spelletje van maar lijkt het toch echt wel te snappen.

Floddertje, leuk klusje, sterkte er mee!

A1mee, strakke actie Ik hoop dat je mannetje het kan waarderen als hij terug komt! Je hebt in iedergeval iets om de schult te geven

Ik ben al blij als Amber een uur per dag slaapt! (soms zijn er gelukkig ook nog wel eens uitschieters hoor!)

Tinus, Amber drinkt ook nog in iedergeval haar melk uit de fles, tuitbeker vindt ze niet echt alles...ik heb nu sinds kort wel een rietjesbeker maar ook daar drinkt ze toch minder uit dan de fles.

Het is dus ook mijn gemakszucht vaak om de fles maar weer te pakken, maar eigenlijk moet ze het toch wel eens gaan leren ja.
Yora ligt te slapen!! Oh heeeerlijk zo'n slapend kind. Heb haar nu in bed gestopt, kusje enzo en ben lekker weggegaan. Binnen het half uur sliep ze.

Yora krijgt hier trouwens wel soms taart, ijs of chips. Als ik zoiets eet dan krijgt ze ook een paar hapjes.

Op verjaardagen krijgt ze ook van veel een hapje mee. Ik vind dit ook wel een 'kies je strijd' maar-dan-anders-puntje hoor. Als iemand die mij niet zo goed kent en vanuit goede bedoelingen Yora een plakje worst geeft, of speciaal voor haar gekochte lange vingers dan vind ik dat eigenlijk niet eens zo erg.

Maar als iemand die weet dat ik het zo niet wil dat doet en ik die persoon ook nog eens vaker moet zien dan vind ik het al heel wat anders.

Tinus: Misschien moet je gewoon eens stoppen met uitleggen dan en gewoon een vaste zin blijven herhalen voor al die personen die steeds naar de bekende weg vragen.

Yora drinkt trouwens uit een gewone beker hier. Die tuitbeker was mij te veel gedoe met afwassen. Vandaag heeft ze zelf gedronken zonder te knoeien met applaus voor zichzelf achteraf.

Vind het grappig dat je een Liga onder een gezonde snack vind vallen trouwens.

En Mette ik vind lange vingers dan eigenlijk ook weer niet voor kindjes. Ik vind borrelnootjes of toastjes dan eigenlijk niet erger ofzo.
Ik wilde eigenlijk nog even wachten met vlokken, hagelslag etc. maar ik denk misschien vind ze dat wel heeeeeel lekker en dan is het misschien wel leuk om heel af en toe te geven...

Daarom heb ik dus van die minidoosjes gekocht maar die boterham met vlokken liet ze mooi staan... vond ik ook eigenlijk niet zo erg dus heb maar niet aangedrongen ofzo
Mette; ja joh ?? Ook nog nooit van gehoord. Ook sneu als je net al je beetsen weg hebt gedaan. Ik ventileer de kamer wel de hele dag door. Er staat ook als ze slaapt een klepje open, hoe noem je dat een rooster. Maar dat heeft denk niks met lucht vochtigheid te maken ?

Tinus; daarom ga ik er maar vanuit dat er niks uit komt :-). Moet er niet aan denken.......

Marloes; leuk, dagje dierentuin !!

Eten; moet zeggen dat ik Timo nog wel andere dingen voor kon houden maar bij Floortje lukt dat echt niet. En idd zoals Yora zei is dat een keuze om geen strijd over te maken. Wel krijgt ze pas een nieuw broodje als ze allen op heeft. Maar daar `zeurt' ze ook niet over. Is een gegeven. Net als bij Timo. Doen ze op het kdv ook dus zit er al een poosje in.

Yora; om ook maar even een lekker compliment te geven aan je, knap hoe je het toch maar even doet in je uppie. En blijkbaar was de tijd nu daar om in haar eigen bedje te liggen. Als je er zelf 100% achter staat gaat het ook veel makkelijker. Maar dat kan pas als je dit zelf voelt toch ?!

Ik sjees de deur uit naar verjaardag van zwager. Doei doei
vanavond hadden Renske en Casper zo'n lol, het was zo gaaf om te zien, ze zaten elkaar achterna omstebeurt. En gingen vervolgens samen springen op een stoel (minder..) Maar het was zo leuk.. (als je erbij was, zoals ik het nu schrijf lijkt het alweer minder), maar het gaf zo'n warm gevoel.. Casper klautert echt enorm momenteel. Hij zit steeds overal bovenop. De leuningen van de bank of hij trekt zich aan zijn armen op aan de rugleuning, en hangt dan als een aapje halverwege... Maar ja, hij moet zijn beenspieren ontwikkelen, niet die armen...

snoepen en eten... We hebben het geluk dat Renske niets lust van snoep. En gevoelsmatig vroegen ze bij Renske al veel jonger of ze wat mocht, nu vragen ze het vaak aan Renske wel, maar die wil het dan niet, dus dan bieden ze het Casper ook niet aan en dat vind ik wel weer prima, want van mij hoeft dat gesnoep ook niet.. en doordat Renske dat allemaal niet lust, zit ik ook niet met het probleem van dingen die ze ongewenst zou eten... Casper eet wel meer, maar snoep enz dat is er gewoon niet, dus ik hoef daar gelukkig niet moeilijk over te doen...

En over wat casper eet, soms laat ik hem kiezen wat hij op brood wil.. Dan laat ik 2 dingen zien en wijst hij wat hij wil.. Gelukkig eet hij bijna alles en heeft hij geen voorkeuren, dus is het geen probleem..

En nog wat. Bij Renske ben ik begonnen met babygebaren, maar behalve dag en klaar deed ze dat niet. Ze was ook wat vlotter met praten. Bij Casper doe ik het ook (niet heel erg consequent), maar hij begint het nu echt op te pikken. Zo leuk...

en wat ik steeds vergeet:

mette, onze ouderavond ging niet door, men wilde niets weten over kinderEHBO (maar een paar aanmeldingen - en het was niet bekend dat ik het ging doen, dus daar heeft het niet aan gelegen)

Yora, over verschillen in ontwikkeling.. Soms kan iets al heel vroeg beginnen. En ik zal nooit zeggen dat dat niet kan... alles is een normale verdeling, dus daarin zitten altijd extremen...

Yora, fijn dat het zo goed gaat met slapen... Het lijkt me supermoeilijk voor je, maar zeker nu je ziet dat het toch effect heeft.. Het zal nog een behoorlijk traject zijn, maar ik denk echt dat je er achteraf blij mee zult zijn, succes in ieder geval!!
Lieve meiden, ik leef nog hoor!

Moe(s)t alleen veel werken de afgelopen en komende dagen... Heb het dus heel druk gehad. Heb nu een middagdienst gehad (tot 23.00 uur werken) en morgen weer ochtend (07.00 uur) maar ben nog te hyoer om te slapen, dus dan maar even snel bijgelezen en een berichtje dat ik nog leef!

Enneh........*tromgeroffel* we gaan voor een tweede....ben verleden week met de pil gestopt!

Waarom toch een tweede terwijl ik het niet wilde? Vriendlief en ik hebben het er heel veel over gehad en waar het op neer kwam is dat we vinden dat het voor Joeri beter is om een broertje of zusje te hebben voor later als wij er eventueel niet meer zijn. Dan heeft hij iemand om mee "terug te kijken". En zelf ben ik ook wel benieuwd naar een tweede. Dusseh.....ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren! Met Joeri was ik gestopt op 1 februari met de pil en op 1 april zwanger. Best snel dus...

Zucht......ik ga nu mijn bedje opzoeken, dinsdag ben ik vrij, hopelijk heb ik dan meer tijd om bij te beppen en te reageren!!!

Hele dikke knuf!

*het onweert hier.....en ik vind dat niet zo fijn(understatement)....en uitgerekend vannacht heeft vriendlief nachtdienst...balen*
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
eens kijken of dit werkt.... Ik zit nu op mijn werk en doe dit met mijn gsm! Als dit nou werkt kan ik eindelijk meer posten! Eerst even testen.... Groetjes!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Goedemorgen. Hee Knor, altijd leuk nieuws om mee wakker te worden !!!! Succes haha !!

Hier ook heeeeeeele erge onweer vanacht. Ik wilde na de ergste onweer en regen naar huis (zat op verjaardag, gelukkig niet heel ver weg). Maar rond middernacht werd ik door de oppas gebeld. De stroom was uitgevallen en Timo was gillend wakker geworden. Maar gezien ze de weg niet weet (en ik denk dat ze gewoon ook bang was) en niet wist hoe de stoppenkast werkt is ze met Timo naar haar ouders gelopen. Telefoon deed het ook niet meer. Haar ouders wonen tegenover ons. Gelukkig kon die vader gelijk komen en het was een aardlek (??) schakelaar. Dus zo weer gefixt. Ik ben ondertussen door mijn zus naar huis gebracht met de auto. Snel vriendin mee genomen want zo'n held ben ik ook niet met onweer in het donker. Timo helemaal beduust bij aankomt maar wel prima. Hij heeft daarna bij mij in bed geslapen (primeur haha). En Floortje ????? Je raad het al...........pas om 4.30 uur voor het eerst wakker, overal doorheen geslapen.
Hee Knor! Dat is superleuk nieuws!!! Wat was jij snel zwanger zeg, ben benieuwd hoe dat bij de tweede gaat. Ik begrijp heel goed waarom je overstag bent gegaan. Dat is voor mij ook een heel belangrijk punt om een tweede te willen. Het lijkt me heel gezellig om een gezinnetje te hebben met twee of misschien zelfs drie kindjes.... Alleen lijkt het me pas echt gezellig als ze wat ouder zijn, want die babytijd vond ik best tegenvallen... Wat grappig dat je met je gsm kan posten.

Tgggg Manu werd even heeel boos omdat zijn kiepauto niet tussen twee banken in past als je hem dwars houdt. Ik heb het slimmerikje even laten zien dat het wel lukt als hij het ding een kwartslag draait, haha!

Yora: Tja, het ligt misschien ook wel aan de persoon die Manu snacks geeft hoor. JP's broer is zooo makkelijk met zijn eigen kinderen en hij en zijn vrouw doen veel dingen in de opvoeding die ik heel erg verkeerd vindt. Misschien word ik daarom ook wel zo boos als ik zie dat hij Manuel verpest met chips terwijl ik dat liever niet wil geven. Als hij het krijgt wil ik dat hij het gewoon eventjes vraagt of hij het mag. Een tijdje terug kwakte hij een klodder mayonaise op Manu's broodje. Nou dat vind ik nergens voor nodig dus ik reageerde meteen heel fel.

Floddertje: Joh was het zo aan het onweren bij jullie? Ben even vergeten in welk deel van NL je ook alweer woont. Bij ons rommelde en flitste het de hele avond maar het heeft niet echt doorgezet als een lekker hard onweer. Vind ik altijd wel spannend als ik lekker in mijn warme bedje lig...

Sannie: Inderdaad erg makkelijk dat Renske zelf geen snoep hoeft. Manuel is helemaal fan van rozijntjes en dat zijn een soort snoepjes voor hem. Ben ik wel blij mee zolang het duurt...

Marloes: Die koppijn had ik vroeger iedere maand, vandaar dat ik nu maar 1x in de drie maanden een stopweek inlas. Wil natuurlij niet zeggen dat jij daar ook last van krijgt. Het was gistermiddag alweer een hoop gezakt gelukkig en we hebben toch wat leuke dingen kunnen doen (geshopt en kinderboerderij).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven