Gezondheid alle pijlers

Schildklier: Thyrax maar doodeng

12-09-2007 07:17 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik loop al jaren rond met klachten (vermoeidheid, kouwelijkheid, spierzwakte, lusteloosheid). Zo'n 8 jaar geleden ben ik geprikt, niet op schildklier maar op Hb, deze was toen te laag en is behandeld, maar dat veranderde feitelijk maar weinig aan de klachten. Nu anderhalf jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan met weer dezelfde klachten: ik was het zat om niet gewoon de trap op te kunnen lopen zonder te hoeven uitrusten en niet gewoon een avondje uit te kunnen zonder daarvoor twee weken te boeten. Hij gooide het eerst op stress, uiteraard het zat tussen de oren, en ik heb toen nog aardig moeten zeuren om toch een prik te krijgen. Ik wist toen nog niks van de schildklier af, dus mijn waardes van toen (TSH 6.2 en FT4 16.7) zeiden me niet zo heel veel. De huisarts gaf aan dat dit weliswaar niet goed was, maar dat ik over een jaar maar moest terugkomen. Enfin, vorige week weer geprikt, waardes zijn verslechterd (TSH 7.6 bij FT4 14.5) en ik ben vanochtend begonnen met 1 tablet Thyrax, die ik over twee weken zou moeten ophogen naar 2 tabletten.

Ik vind het DOODENG!! De huisarts schreef dit voor in een telefonisch consult, alsof het niets bijzonders is. Maar nadat ik op internet informatie heb gezocht over hypothyreoïdie en medicatie heb ik een potje zitten brullen. Ik voel me nu weliswaar al jaren niet fit, maar omdat dit er zo geleidelijk aan is ingeslopen ben ik eraan gewend. Ik ben zo bang dat deze Thyrax alles gaat veranderen! Dat ik ben overgedoseerd, of dat ik me nu juist voor het eerst sinds mijn volwassen leven goed ga voelen (en me moet realiseren dat ik me dus al die tijd met een REDEN zo slecht heb gevoeld). HELP! De afspraak is dat ik over 3 maanden terugkom om bloed te prikken, en ik heb me sowieso voorgenomen om dan een dubbele afspraak te maken om e.e.a. op een rijtje te zetten, maar in de tussentijd...

Wie heeft er nog meer een te traag werkende schildklier en wil daar met me over praten??
Ja, ben ook benieuwd hoe het met Monty is

Ben ook nog steeds aan het sporten; sowieso is het met mijn cholesterol belangrijk om dat half uurtje beweging per dag te halen (kan ook door te wandelen of iets dergelijks) en ik ben al een paar maanden erg braaf op dat gebied

Ik zwem in ieder geval wekelijks maar wil naar 2x per week.

Ik vind het wel een gek idee dat we een 'chronische ziekte' hebben; ik ervaar dat gelukkig ook niet zo. Chronische ziektes zijn er in allerlei gradaties en mijn eigen schildkliergedoe valt daarmee vergeleken heel erg mee, vind ik .

Het enige is dat ik die pilletjes er 's ochtends op tijd in krijg en verder merk ook ik er weinig van. Dus dat houden we maar zo .

Wat ik voor mezelf minder makkelijk vind, is dat er afgelopen tijd van die vage dingen aan de hand zijn. En dan maak ik me over mijn schildklier op dit moment het minst druk . Ik hoop in ieder geval binnenkort antwoord te krijgen op de vraag waarom mijn cyclus al die tijd van slag is (schildklier staat daar waarschijnlijk los van) en de gevolgen daarvan aanpakken. Hoewel ik dit spannend vind, heb ik er wel vertrouwen in.

Groeten!
Kennelijk hebben we allen baat bij het mooie weer; ineens -zo lijkt het- hebben we allemaal geen schildkliergedoe! Mooi!

En spannend Tsja, dat gedoe met je cyclus en die vage klachten. Goed dat het onderzocht wordt! Gelukkig is de wetenschap heel ver, en is er voor een heleboel een acceptabele oplossing te vinden. Maar ik hoop natuurlijk dat je geen oplossingen nodig hebt, dat alles okee blijkt en gewoon even wakker geschud moet worden oid!

Opschrijven van wat je eet maakt inderdaad dat je die dropjes al niet meer eet, want dan moet je ze opschrijven, en leest de dietiste dat ook nog eens!! Klopt helemaal!! Morgen ga ik erheen, ben benieuwd.

En Vivafeelfree, die klachten komen mij bekend voor; ik had ook vage buikpijn (alsof ik elk moment ongesteld ging worden) enz, en toen bleek ik dus zwanger van zoon1 (in 1x raak!!!). Ik ga heeeeel hard lachen als dat nu ook bij jou het geval blijkt! Haha, dan kan die persona nog even bij je in de kast blijven liggen!

Wat betreft trouwen; Schotland gaat bij nader inzien niet door. Het is te lastig om een goede en betaalbare lokatie te vinden en daarbij heb ik een oude vader (84) waarvan ik niet zeker ben of hij het wel trekt, 4 dagen in een huis met allemaal anderen, niet eigen plek, zwak hart en alle spanningen van dien. En naast het feit of hij het wel of niet zou trekken, denk ik dat ik toch meer bezig ben met hem en of het wel goed gaat, dan met mijn eigen trouwen. En dat kan en mag toch niet de bedoeling zijn!

Dus gaan we opnieuw beraden. Ik wil geen standaard trouwerij, geen receptie-gezeik (vreselijk, al die beleefde handjes van vage tantes en verre ooms schudden, en lief lachen naar collega's die je niet kent of niet wil zien brrrr )

Dus, als je nog tips hebt Vivafeelfree, ik hoor ze graag!

Fijne avond!

Kinke
quote:kinke schreef op 20 mei 2008 @ 21:43:

En Vivafeelfree, die klachten komen mij bekend voor; ik had ook vage buikpijn (alsof ik elk moment ongesteld ging worden) enz, en toen bleek ik dus zwanger van zoon1 (in 1x raak!!!). Ik ga heeeeel hard lachen als dat nu ook bij jou het geval blijkt! Haha, dan kan die persona nog even bij je in de kast blijven liggen!

Ik wil geen standaard trouwerij, geen receptie-gezeik (vreselijk, al die beleefde handjes van vage tantes en verre ooms schudden, en lief lachen naar collega's die je niet kent of niet wil zien brrrr )

Dus, als je nog tips hebt Vivafeelfree, ik hoor ze graag!

Fijne avond!

Kinke

Zwanger?? Ook een optie! Hoe lang na je laatste pil kwam je daar toen achter? Neuh, lijkt me nog erg snel. Een menstruatie is het in ieder geval ook niet want dan was t nu allang begonnen. De postbode is vandaag trouwens aan de deur geweest met de persona dus da's supersnel! Kan ik hem mijn eerstvolgende vrije dag ophalen. Nogmaals onwijs bedankt! (en ik ga er nog steeds vanuit dat ik hem volgende maand kan gaan gebruiken hoor )

Trouwen: tja, wij hebben ook geen zin in handjes-schudden-receptie-gezeur. Dus dat doen we gewoon niet. Maar voor de rest is t een tamelijk standaard bruiloft bij ons. Gemeente-kerk-bruidstaart-diner-feest. Diner met ca 20 man zoals het er nu uitziet, feest met ca 100.

Zwager gaat binnenkort trouwen in het openluchtmuseum in Arnhem, misschien is dat meer iets in jullie stijl? Daar staat ook een kerkje en in Arnhem schijn je voor één dag iemand te mogen aanwijzen als BABS, dus dan kan een goede vriend/vader oid jullie trouwen, wel heel speciaal lijkt me.

Zij houden het vrij klein, met na het diner alleen nog even naborrelen met de 'daggasten', geen groot feest verder.

Leuk toch om daarover na te denken?

En Thies wordt bruidsjonker natuurlijk
Hmmm....zou toch eens testen voor alle zekerheid, Viva!!

Dank voor je tips, ik zal eens googelen!

Verder ben ik naar de dietiste geweest .....

Allereerst denkt zij, na het bekijken van mijn eet-dagboeken, dat het niet aan mijn eetpatroon ligt dat ik niet afval. Ze denkt eerder aan iets lichamelijks.

Iemand met mijn lengte en leeftijd en leefwijze zou per dag 2200-2300 calorien mogen eten, ik zit nu op 1700. In principe zou ik dus af moeten vallen, maar dat doe ik niet. Ze raadde me een mesoloog aan, dus ik ga zo eens googelen .

Verder vertelde ze dat de mens in de oertijd is ontstaan, en dat we sindsdien minder dan 1% zijn veranderd. Onze eetwijze is echter 100% veranderd, en niet alle mensen kunnen daar even goed tegen.

Dus, ik moet nu eens een dieet proberen waarin ik de koolhydraten laat zitten. Geen witte rijst etc meer voorlopig. Als dat aanslaat, kun je zeker in het begin ruim 1 kilo per week verliezen. Dat ga ik dus proberen!

Ben opgelucht te horen dat het dus niet aan mij ligt!!!

Verder zou meer bewegen altijd goed zijn. Ik beweeg al best aardig, maar zeker voor schildklierpatienten is het moeilijker dan gemiddeld om gewicht te verliezen.

Hou jullie op de hoogte!

Groet! Kinke
Hallo,

Leuk VivaFeelFree en Kinke om die trouwontwikkelingen te lezen. Beide bruiloften zonder 'receptie- gezeik' , heel goed!

Ben benieuwd wat de verdere ontwikkelingen zijn mbt stoppen met de pil. Ik kan me ook voorstellen dat je lichaam misschien moet 'ont-pillen' en reakties kan geven.

Kinke is natuurlijk de expert wat zwangerschap betreft , moeilijk te zeggen zoiets...

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid op dat gebied.

Kinke, kan me voorstellen dat je opgelucht bent! Al lijkt het me best lastig om koolhydraten te laten staan. Ik hoop dat ze dat niet tegen mij gaan zeggen . Mooi dat je goed bezig bent. Wat kan een mesoloog voor je betekenen?

Fijne avond nog. Groeten.
Hmm, beetje off-topic (alhoewel?):

hebben jullie dat nou ook dat onderaan het reageerscherm bannertjes verschijnen van schildklierproducten (oa Kelpasan)?

Ik vind ze irritant. Dat wil ik toch maar even gezegd hebben.

Ik ga nog niet testen hoor, mijn laatste pil is pas 3 weken geleden! Ik denk (hoop) dat dit mijn eisprong is geweest, en anders, ja dan zal mijn lijf wel moeten wennen aan het functioneren zónder pil.

Wat dat dieet betreft: 1700 caloriën is inderdaad niet veel hoor! Ik ben ook wel benieuwd wat een mesoloog doet

Ik moet zeggen dat ik nog nooit op dieet ben geweest (is ook niet nodig), maar doordat ik op mijn werk soms met de diëtiste te maken heb, heb ik best wel wat slimme dingen geleerd. Bijvoorbeeld dat je niet onbeperkt vruchtensap mag drinken (vanwege de fruitsuikers); dat was nou echt iets waar ik verbaasd over was.

Je zult er vast wijzer op worden Kinke, dat hoop ik althans voor je. Koolhydraten laten staan lijkt me wel moeilijk. Wat mag je dan nog wél? Koolhydraten zitten in pasta, rijst, aardappelen, brood, eigenlijk alles wat wij als basis gebruiken. Dus Kinke, vertel het ons: wat ga je eten vandaag ;) ?

Tja; bij mij staat er in de banner altijd reclame voor een helderziende.... Daar zit ik nou ook niet op te wachten! Maar ja, het zal er wel bijhoren he

Enne, off-topic dat mag hier, hadden we een tijdje terug al besloten!

Tot de volgende keer maar weer!
Hoi, hoi

Wat zijn jullie allemaal lekker sportief zeg of althans jullie zijn er mee bezig. Ik hoop dat ik binnenkort ook weer kan proberen en anders begin ik maar thuis met de Wii.

@Viva, wat rot dat je zo'n last hebt van je buik het kunnen natuurlijk verschillende dingen zijn ik hoop dat je er gauw achter zult komen waar het aan ligt wel spannend.

@Tja, wat betreft dat ik zo open ben dat komt omdat ik positief omga met wat ik de laatste tijd heb doorgemaakt het is zeker niet niks maar je ondergaat het gewoon en ja het is natuurlijk wel eens moeilijk maar goed daar kom je wel weer overheen we kijken gewoon vooruit.

Voor jou hoop ik dat je binnenkort meer te weten zult komen wat betreft de cholesterol en je cyclus, toch vreemd allemaal ik blijf duimen.

@ Kinke toch sneu dat je wens niet door kan gaan om in Schotland te trouwen, maar ik kan me ook voorstellen dat alles de pan uitrijst dat je dan voor wat anders gaat.

Wat is en doet een mesoloog ik had er nog nooit van gehoord, ik zou eigenlijk ook wel wat kwijt willen maar dat komt nog wel.

Hier gaat alles rustig zijn gangetje dit weer vind ik lekkerder voor mezelf maar dat zal ook niet al te lang duren van het weekend zal het weer warmer worden dus dan ga ik maar weer in en uit. Op schildklier gebied moet ik nog 2 weken wachten volgende week donderdag bloed prikken en dan gelijke ven een telefonische afspraak maken, ben wel benieuwd ik denk dat ik nu wel goed zit maar dat hoor ik dan wel over 2 weken.

Groetjes !!
Banners..???? Ik heb ze nooit gezien, maar nu ik echt op "reageer"heb gedrukt en dus via dat stukje reageer, zie ik inderdaad een banner staan. Bij ons is het Zwitserleven-bla en nog iets oninteressants met Business-guide. Ik let er noooooit op!

Een mesoloog houdt het midden tussen reguliere geneeskunde en alternatieve geneeskunde zoals acupunctuur en ayurvedische toestanden.

Van internet:

Wat is mesologie I

Mesologie is een vorm van geneeskunde waarin regulier medische kennis op effectieve wijze geïntegreerd wordt met kennis uit de Traditionele Chinese Geneeswijze (TCG), de Ayurveda, de Orthomoleculaire Geneeskunde, de Homeopathie en de Electro Fysiologische Diagnostiek (EFD).

Mesologie is een beschermd beroep en de mesoloog dient de praktijk volgens vastgestelde richtlijnen uit te oefenen en zich regelmatig bij te scholen.

Gediplomeerde mesologen staan geregistreerd bij het Nederlands Register voor Mesologie (NRM) en zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Mesologie (NVVM).

Mesologie is een functionele geneeskunde.

De mens staat voortdurend in contact met zijn omgeving. Het contact vindt plaats via voedsel, lucht, de huid en het zenuwstelsel. De reactie op dit contact vindt plaats in het bindweefsel, het mesoderm. Als deze reactie verstoord is kunnen er symptomen (dysfuncties) ontstaan.

een heel verhaal!

En v.w.b. dieet; ik ga zaterdag beginnen...morgen hebben we nog een etentje bij de buren

Ik hou jullie wel op de hoogte!

Liefs, Kinke
Ik heb nu ook een 'helderziende' in beeld, zou dit topic ingestraald zijn?

Bedankt voor de lieve reakties; ik heb goede hoop dat ik na volgende week wat wijzer ga worden. 't Is aan de andere kant natuurlijk ook wel weer handig om niet te menstrueren, haha. Maar ben wel benieuwd naar de achterliggende redenen.

Kinke, leuk dat je het even uitlegt, het is een heel verhaal , ik hoop dat de mesoloog je verder kan helpen. Net als Viva vraag ik me af wat je eigenlijk nog kan eten. Koolhydraten zitten volgens mij bijna overal in... Veel plezier met het etentje en alvast succes met je dieet.

Jozonderschild, dat klinkt alsof je nog even moet afwachten dus. Spannend

VivaFeelFree, dat van die vruchtensuikers daar kwam ik een poosje geleden ook achter. Was ook verbaasd daarover!

Goed weekend alvast, groetjes.
hallo allemaal,

ik lees net even een beetje mee, ik heb een hypo (te langzame schildklier) en slik nu 1 wit en 3 blauwe Thyrax maar ik ben wel degelijk aangekomen, afvallen lukt voor geen meter en ik blijf maar groeien. Ben sinds het begin al bijna 15 kilo zwaarder geworden, van maatje 38/40 naar 42/44

Heeft iemand tips voor een dieet ?????????
Summersecret: ik ben net bezig met iets van de dietiste, waarbij je geen geraffineerde producten moet eten. Dus even geen brood, geen witte rijst, dat soort zaken. Ik laat je wel weten hoe dat gaat, ben net bezig en het wil niet zeggen dqat het bij iedereen werkt. Grootste boosdoener van ons aankomen is verbranding die traag werkt. Dus cardiosporten gaan doen en die verbranding omhoog werken is vooralsnog de beste remedie!

Groet en succes, Kinke
Hallo!

Ff over een dieet. Ik doe weight watchers en ben nu bijna 16 kilo kwijt in 5 maanden. T gaat nu lamngzamer dan in het begin, maar het werkt erg goed. Misschien is dat iets voor je!

Groetjes!
Hoi,

Ben zelf niet op dieet, maar waar ik wel op let is dat ik gezond eet en dat mijn tussendoortjes gezond zijn (meestal dan ). Ook denk ik dat beweging belangrijk blijft. Minimaal half uurtje per dag (wandelen/fietsen kan ook).

Op zich is mijn gewicht ok, al zijn de laatste jaren wel een aantal kilootjes bijgekomen en dan vooral op de plekken waar het niet zo charmant is. Dus dat blijf ik wel in de gaten houden.

Het lijkt mij als je echt bezig wil met afvallen dat een dietist toch het beste inzicht kan krijgen in eetpatronen en wat voor jou het beste werkt om af te vallen.

Maar bij een schildklierprobleem lijkt het mij vooral belangrijk om goed ingesteld te raken op schildkliermedicatie. Zodat in ieder geval de verbranding weer op peil is.

Kinke, hoe lang mag je geen brood enzo meer eten? En hoe gaat het daarna verder?

LeoLeo, dat is veel zeg. 16 kilo eraf! Het lijkt me op zich wel gezond dat het langzamer gaat. Dan geef je je lichaam ook de tijd om zich aan te passen, lijkt mij.

Ik heb om me heen gezien dat mensen in hele korte tijd veel kilo's afvielen, maar zodra ze dan gewoon gingen eten kwamen die kilo's weer terug. Dus ik geloof niet in snelle dieten. Wel in gezond eten en beweging. Lekker ouderwets dus ...

Groetjes!
Wowwwww Leoleo, wat goed, 16 kilo in 5 maanden!! Dat gaat heel snel! Mooi zeg!

De periode dat ik geen brood mag bepaal ik zelf. Het gaat er nu om om te kijken of dit bij mij werkt, aangezien ze een medische reden vermoeden waarom ik niet afval.

Ik ga het een paar weken doen, en dan naar de weegschaal kijken. Als de cijfertjes me bevallen, ga ik wel door, anders niet...hoe dan ook mag ik straks weer gewoon de geraffineerde producten weer introduceren in mijn eetpatroon.

Fijne avond!

Kinke
Hoi,

Inmiddels heb ik mijn afspraak en onderzoeken gehad in het ziekenhuis en werd eigenlijk meteen duidelijk dat ik pco heb.

(is kort gezegd een stoornis in de rijping van de eiblaasjes waardoor de eisprong vaak uitblijft).

Veel mensen met pco hebben last van overbeharing of hebben moeite om op gewicht te blijven (metabolisme werkt anders waardoor je de neiging hebt om sneller aan te komen en moeilijk weer af te vallen).

Mijn gewicht was oke en gelukkig ook geen overbeharing. Wat ik vooral vervelend vind is dat bij pco de kans op een eventuele zwangerschap verminderd kan zijn. Daar zijn ook behandelingen voor. Ben wel blij dat ik dit alles nu al weet (nu ik nog niet bezig ben om zwanger te worden) ipv dat je er pas achter komt als je lange tijd bezig bent om kinderen te krijgen.

Voor nu heb ik een recept voor de pil gekregen en voor de rest moet ik erop blijven letten dat ik op gewicht blijf (niet zwaarder worden). Cholesterol is op dit moment iets te hoog, maar een stuk lager dan een tijdje geleden. Niet dramatisch in ieder geval. En mijn schildklierwaarden waren prima (Thyrax doet zijn werk nog steeds .

Komt er dus op neer dat mijn restklachten dus vooral te maken hebben met pco en weinig met de schildklier. Wat dat betreft dus wel jammer dat ik niet eerder ben doorverwezen voor een pco-onderzoek. Maar ben wel blij dat ik het nu eindelijk weet!

Lang verhaal weer...
Hoe is het trouwens met iedereen?

VivaFeelFree, hoe is het met je lijf?

Kinke, hopelijk komen ze er snel achter wat de reden is waarom je niet afvalt en dat het uiteindelijk gaat lukken natuurlijk ! Heb je niet het gevoel dat je moet 'afkicken' van koolhydraten of valt dat wel mee?

Goed weekend alvast.
Hee Tja, leuk weer van je te horen! "Fijn" dat ze iets gevonden hebben. Niet fijn natuurlijk dat je PCO hebt, inderdaad voor het evt. vruchtbaarheidsvraagstuk, maar nu heb je tenminste duidelijkheid over de restklachten! En ik dacht dat er inderdaad goede behandelingen zijn voor mensen met PCO en een kinderwens.

Wat hielden de onderzoeken precies in als ik vragen mag, waar hebben ze naar gekeken?

En als ik het goed begrijp ga jij nu dus juist weer met de pil beginnen? Haha, wat dat betreft wisselen we elkaar af!

Ik ben nu 28 dagen van de pil af en in afwachting van mijn eerste menstruatie zonder pil. (Daarna kan ik de persona gaan gebruiken die Kinke heeft opgestuurd, hihi).

Over de afgelopen maand heb ik een beetje een dubbel gevoel: aan de ene kant heel erg positief, want ik ben écht minder moe en heb minder slaap nodig, met als gevolg dat ik niet meer om 21.30 slaap maar pas om 23.30 dus ik heb er echt een flink stuk avond bijgekregen!

Aan de andere kant heb ik wel veel buikpijn gehad de afgelopen maand, soort van menstruatiepijn. Niet heeeeeel erg pijnlijk, maar wel vervelend aanwezig. Mijn lijf zal wel moeten wennen aan het 'zelluf doen'. Maar juist nu ik mijn menstruatie kan gaan verwachten is de buikpijn verdwenen...?

Nou ja, beetje dubbel dus. Ik ga er vanuit dat de buikpijn van het ontpillen komt, maar als ik daar elke cyclus last van houd... beh.

Verder kan ik over het diëten niet meepraten
Haha VivaFeelFree, we wisselen elkaar wel af ja. Ik begin nog niet meteen met de pil. Eerst nog een andere pillenkuurtje om ervoor te zorgen dat er een bloeding op gang komt. En de pil zorgt daarna dan weer voor de nodige regelmaat. Dat is de bedoeling.

Hoe deed jij het trouwens met de pil en thyrax? Dat slikte je gewoon tegelijkertijd? Heb het nagevraagd bij de apotheek en volgens hen kan dat, maar op een of andere manier vind ik dat zo'n raar idee. Al die hormonen in een mix. Haha, zal wel aan mij liggen. Ben een verschrikkelijke leek op pilgebied.

Bij mij is er bloed geprikt en daarbij kijken ze ook naar de hormoonspiegel. Daarnaast hebben ze gekeken of er andere klachten zijn, naar verhouding tussen lengte gewicht, of je overbeharing hebt. En er is een echo gemaakt van mijn eierstokken. Dat laatste vond ik niet heel prettig, omdat dat inwendig moest gebeuren. Maar wel te doen en ook grappig om de stand van zaken op een soort tv-scherm te volgen. Tijdens zo'n onderzoek tellen ze het aantal follikels/cystes in je eierstokken.

Om pco te diagnosticeren heb je 3 criteria waarvan je aan 2 hoeft te voldoen:

- onregelmatige (minder dan 8 per jaar geloof ik) menstruaties of niet meer menstrueren

- verhoogd testosteron in je bloed of overbeharing

- Wanneer je meer dan 12 cystes in een of beide eierstokken hebt.

(aanvullingen zijn welkom want ik doe dit ook uit mijn hoofd )

Dat is zo'n beetje het verhaal.

Hopelijk heb je niet iedere maand die buikpijn. Fijn dat het nu in ieder geval weer over is. Ik ben ook niet thuis in diëten hoor.

Groeten!
Tjee Tsja, PCO...fijn dat de diagnose is gesteld, niet fijn dat je het hebt! Ik geloof inderdaad wel dat er goede behandlingen zijn die goede resultaten (babies ) geven, dus ik duim voor je!

En, Vivafeelfree, al iets gebeurd bij jou op buik gebied? Lastig die buikpijn, maar het zal inderdaad wel te maken hebben met het nieuwe geregel in je lijf. Ik hoop dat je snel de persona kunt gaan gebruiken!

Ik heb wel moeten afkicken van de koolhydraten ja...ik was de eerste dagen stik-chagerijnig. Kon heel weinig hebben. Maar nu gaat het beter en eigenlijk bevalt het me wel om de ontbijten met fruit. Het voelt in elk geval heel gezond. Weegschaal gaf ook een kilo minder aan en dat is al iets, nietwaar? We zullen wel zien.

Fijn weekend! Kinke
Hallo dames,

I know, schandalig lang niets gepost, maar heb af en toe wel meegelezen met jullie! Een hoop ontwikkelingen als ik het zo lees.

Tja, wat vervelend dat je pco hebt, maar misschien wel fijn dat je nu in ieder geval weet waar het niet ongesteld worden vandaan komt, en dat er wel iets aan gedaan kan worden.

Viva, jij dus in afwachting van na het stoppen met de pil, ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Bij mij kwam de eerste keer na 34 dagen en daarna keurig om de 32, dus het werd meteen regelmatig en nog maar 4 dagen zonder buikpijn (had ik tijdens pilgebruik dus niet, was 5 dagen met de eerste 2 dagen krom liggen). Alleen vorige maand kreeg ik ineens 2 weken na mn ongesteld zijn weer 4 dagen een vage bloeding, en sloeg ik de gebruikelijke gewoon over. Dus toen werd ik het ineens pas na 55 dagen (wat wel normaal was). Geen idee hoe het komt, maar heb de laatste tijd wel last van stress gehad dus hopelijk kwam het daardoor.

Kinke, jij bezig met afvallen, en dus ook al de eerste kilo eraf? Top joh, hopelijk gaat het er nu afvliegen en hou je het vol allemaal, maar je bent volgens mij retegemotiveerd dus dat zal wel lukken!

Nou, hier dus enorm druk gehad al die tijd, mn relatie heeft nog steeds aandacht nodig, dat gaat af en aan nog steeds niet lekker (de tijd zal het leren is mijn instelling dan maar) en ga daar nu ook zo nu en dan voor naar de psych om mijn gevoelens beter onder woorden te kunnen brengen en es de visie van een buitenstaander mee te krijgen. Nuttig hoor.

Verder ben ik op kantoor zo druk dat ik af en toe wel kan janken, heb het overzicht bijna niet meer, waardoor ik niet meer weet waar ik moet beginnen (en dan ga je dus lopen fluimen, niets komt uit je vingers...). Er zijn wat strakke deadlines ivm paniek, en dat komt de sfeer op de afdeling soms ook niet ten goede. Gelukkig kunnen we eerlijk tegen elkaar zeggen dat we van elkaar balen en zo, dus dat scheelt wel.

Ook ben ik afgelopen donderdag afgestudeerd (EINDELIJK!!!) dus een sociaal leven kan ik ook weer een beetje oppakken! Het was echt pittig, we begonnen donderdag met de eindpresentaties van je geschreven scriptie, maar het liep allemaal zo uit dat ik pas om 21.30 stond te presenteren en toen moest ik ook nog mn rapport gaan verdedigen...terwijl ik dus al uren naar anderen had zitten luisteren in een benauwd hok (en was al zo moe)...wow, dat was een behoorlijke uitdaging. Maar om 23.00 uur kon ik mn diploma in ontvangst nemen en heb ik weer een post-hbo papiertje in mn zak! Ben superblij!!! Hebben we ook weer gehad!

En verder met de schildklier gaat het volgens mij wel prima, ga volgende week weer es naar de internist, kijken wat die te melden heeft. Voor de eerste keer bij hem, dus wel leuk om te kijken of hij er kaas van gegeten heeft (vind ik altijd mooi, zeker na al die ervaringen dat ze het niet weten, maar heb goede hoop deze keer). Het is de internist van mn vader en heb gewoon toen ik een keer met hem meeging gevraagd of hij mij ook als patient wilde opnemen, dat vond hij wel interessant. Dus we'll see. Ben nog steeds vanzelf aan het afvallen, weeg nog maar 54 kilo terwijl ik toen ik stopte met de pil 58 woog, dus moet je nagaan wat je vasthoudt als je de pil slikt! Ben wel weer van plan om met de pil te beginnen, deze keer heb ik femodeen gevraagd doordat die microgynon zo'n vreselijke buikpijn gaf. Ben benieuwd hoe deze gaat, vind het toch wel onhandig zo elke maand ongesteld (ben een doorslikker en I love it), maar goed, als die femodeen ook weer bijwerkingen geeft ben ik er zo klaar mee. Wacht mn volgende ongesteldheid gewoon af en dan start ik ermee.

Hockeyseizoen is vorige week afgelopen, dus ga nu op kantoor meedoen met de tae bo lessen. Moet toch wat om in vorm te blijven, haha. Mis het hockey nu al, stom is dat. Had nu op het veld willen staan, maar helaas...even de zomer overleven. Wel nog wat toernooien op de agenda, maar dat is meer in de zon zitten, bier drinken en dansen dan hockey (we weten natuurlijk allemaal wel wat een hockeytoernooi inhoudt hahahaha).

Nou ja ,en dat was het wel weer ff. Sorry dat k zo lang niets geschreven heb, maar ja, je ziet hoeveel ik te doen had afgelopen tijd...hopelijk blijft het bij jullie allemaal goed gaan en tot snel! Groetjes!
Wow Monty, wat onwijs goed van je dat je nu bent afgestudeerd. Gefeliciteerd! Dat zal een aderlating zijn, nu het achter de rug is. Respect voor hoor, naast je werk, hockey , psych en realtietoetanden, dat je dat allemaal doet. Niet zo gek dat je even niet zo aanwezig was hier......waar had je de tijd vandaan moeten toveren?

Ook ik ga af en toe naar een psych. Heerlijk, om even de boel van je af te lullen en een nieuw perspectief mee te krijgen. Altjans, ik kom er altijd wel weer met nieuwe inzichten uit. heel prettig en heel nuttig! Je leert een boel vanjezelf.

En hmmm jij ook al zo'n rare cyclus. Er wordt wat afgetobt met de menstruaties hier! Laat dat nou het enige zijn waar ik géén last van heb!

Hoop dat je relatie in beter vaarwater komt. Tijd zal het leren inderdaad, goede instelling. Geen zorgen maken om wat niet is!

Hier alles ok, ook erg druk. Zijn bezig met de zolder (schilderen) en de kids zijn aan het puberen (stereo-puberen, allebei tegelijk, hoera) dus die vragen veel aandacht.

Nu dus ook....ik moet weer gaan, fijn weekend!

Kinke
Hoi dames,

Ik houd het even kort vandaag want ik zit op het werk...!

Monty: gefeliciteerd met je diploma! Lekker he, als het erop zit. Hopelijk weer wat meer vrije tijd voor jou.

Kinke: al een kilo eraf? Nou ja, dat is niet verkeerd lijkt mij! Moet je je eetpatroon erg veel aanpassen? En zijn je peuterpubers alweer een beetje gekalmeerd?

Tja: ik slikte de pil inderdaad tegelijk met Thyrax. En dan daarbij ook nog een cranberry-capsule en een multivitamine. Duss ik was een aardige verzameling pillen aan het slikken 's ochtends! Nu is het er eentje minder.

Hier niks nieuws, ik wacht nog steeds op mijn menstruatie (heb dit weekend voor de zekerheid maar even getest; niet zwanger) en als ik jouw verhaal zo hoor Tja dan hoop ik maar dat het snel op gang komt! Geen buikpijn meer in ieder geval, dus dat is prettig
O ja; een aantal van jullie gaan af en toe naar de psych, ik zou zeggen ga zo door dat is nl goed voor de werkverschaffing want ik bén psych.
Hoi,

Wauw wat een reakties weer, erg lief ook , bedankt!

VivaFeelFree, dat klinkt wel als een behoorlijke medicinale cocktail op de vroege ochtend , wel handig dat je nu een pilletje minder hoeft te slikken. Ook prettig dat dit alles samen met de Thyrax gaat. Ik hoop voor je dat die blaasontstekingen verleden tijd zijn.

Balen zeg dat je menstruatie nog niet terug is. Onzekerheid daarover is niet fijn inderdaad. En ook niet handig; misschien dat je lijf nog steeds tijd nodig heeft?

Haha Kinke, ja raar he dat hier meerdere mensen met de cyclus tobben? Aan de andere kant heeft de schildklier ook veel invloed op de hormoonregulatie, misschien dat dat ook een reden kan zijn. Mijn huisarts dacht ook in eerste instantie dat de schildklier de boosdoener was voor mijn rare (niet-) cyclus. Dat bleek dus bij mij niet zo te zijn, maar misschien geldt dat wel voor sommige anderen.

Goed zeg, die kilo eraf!

Monty, leuk dat je er weer bent. Gefeliciteerd met je afstuderen, goed zeg! Hopelijk komt snel e.e.a. in wat rustiger vaarwater voor je. Ik heb voor geen meter verstand van de pil (behalve dan dat het slim is om 'm elke dag te slikken ), maar kun je ook sneller last krijgen van buikpijn wanneer je hem langer doorslikt, of maakt dat niet uit? Wel apart dat je zoveel bent afgevallen. Succes alvast bij de internist. Hopelijk krijg je snel antwoord op je vragen.

Hier is het ok. Nu alle onderzoeken achter de rug zijn, komen de vragen (zul je altijd zien). Ik krijg nog extra info toegestuurd, dat is fijn. Eerst dat maar weer afwachten. Voel me verder prima. Ok, ik ga weer aan de slag. Fijne dag iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven