Marokkaanse / Turkse bbq
vrijdag 7 juni 2013 om 12:07
Binnenkort geef ik een barbecue voor zo'n dertig à veertig mensen.
Ik wil eens anders dan normaal en zat zelf te denken aan gerechten als couscoussalade, turks brood met hummus en baba ganoush, gemarineerde aubergine van de bbq, lamsburgers, kebab.
Wie helpt me verder aan recepten die hierbij passen?
Ik wil eens anders dan normaal en zat zelf te denken aan gerechten als couscoussalade, turks brood met hummus en baba ganoush, gemarineerde aubergine van de bbq, lamsburgers, kebab.
Wie helpt me verder aan recepten die hierbij passen?
vrijdag 7 juni 2013 om 12:25
Cacik - dikke yoghurt met komkommer, knoflook of munt en dille
Kisir - bulgursalade met heel veel verse kruiden en granaatappelsiroop
Merguezworstjes, köfte (van lamsgehakt) en lams shish (stukjes lam gemarineerd in yoghurt, komijn, knoflook, oregano, citroensap) voor op de bbq
Turks brood natuurlijk, en een coban salatasi (herderssalade) van komkommer, paprika, sla, de beste tomaten die je kunt vinden, verse platte peterselie en munt, feta, olijven, olijfolie en citroensap.
(Hmm, krijg er honger van!)
Kisir - bulgursalade met heel veel verse kruiden en granaatappelsiroop
Merguezworstjes, köfte (van lamsgehakt) en lams shish (stukjes lam gemarineerd in yoghurt, komijn, knoflook, oregano, citroensap) voor op de bbq
Turks brood natuurlijk, en een coban salatasi (herderssalade) van komkommer, paprika, sla, de beste tomaten die je kunt vinden, verse platte peterselie en munt, feta, olijven, olijfolie en citroensap.
(Hmm, krijg er honger van!)
vrijdag 7 juni 2013 om 12:29
vrijdag 7 juni 2013 om 12:35
vrijdag 7 juni 2013 om 12:45
vrijdag 7 juni 2013 om 12:53
recept voor chermoula:
http://www.kookjij.nl/recept-chermoula
ook lekker:
marokkaanse aardappelsalade:
http://marokkaansarabisch ... article&warticle_id=59709
mijn exman kookte aardappels met schil in water met zijn, sneed ze in blokjes en serveerde dat met ui, olijfolie en peper en zout maar goed dit recept lijkt me ook goed te eten.
het kan prima samen, volgens mij, zusenzoo.
je kunt het altijd nog een mediterrane barbecue noemen, ik snap iig wel waar TO heen wil en dat lijkt me ongelofelijk lekker, ik zou graag komen mee eten.
http://www.kookjij.nl/recept-chermoula
ook lekker:
marokkaanse aardappelsalade:
http://marokkaansarabisch ... article&warticle_id=59709
mijn exman kookte aardappels met schil in water met zijn, sneed ze in blokjes en serveerde dat met ui, olijfolie en peper en zout maar goed dit recept lijkt me ook goed te eten.
het kan prima samen, volgens mij, zusenzoo.
je kunt het altijd nog een mediterrane barbecue noemen, ik snap iig wel waar TO heen wil en dat lijkt me ongelofelijk lekker, ik zou graag komen mee eten.
vrijdag 7 juni 2013 om 12:54
vrijdag 7 juni 2013 om 13:00
vrijdag 7 juni 2013 om 13:04
quote:prinsesisback schreef op 07 juni 2013 @ 13:00:
[...]
dat heb ik nog nooit een mediterraan persoon zien maken op een bbq, ik denk dat TO iets authentiekere dingen op tafel wil zetten.
maar het is wel lekker. Ze wilde ook 'anders dan normaal' toch?
[...]
dat heb ik nog nooit een mediterraan persoon zien maken op een bbq, ik denk dat TO iets authentiekere dingen op tafel wil zetten.
maar het is wel lekker. Ze wilde ook 'anders dan normaal' toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 7 juni 2013 om 13:12
Dolmades, met en zonder vlees, is heerlijk koud en warm en vind ik er wel bij passen. En uiteraard het lekkerste met tsatzikisaus.
En gevulde paprika en aubergine, heerlijk. Weet even de turkse naam niet, dan moet ik mijn ext.geheugen erbij pakken of googelen.
En gevulde paprika en aubergine, heerlijk. Weet even de turkse naam niet, dan moet ik mijn ext.geheugen erbij pakken of googelen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 7 juni 2013 om 13:27
Door de salade, de gewone salade, dat is onmisbaar bij een Turkse BBQ ( Arabisch geen idee) kan je verse munt heel klein snijden, peterselie, lenteui, goede rode tomaten, komkommer, paprika(rood) en dan wat veldsla met rucola gemengd ( een beetje sla, de rauwkost moet overheersen), aanmaken met flink wat olijfolie, flink wat zout en flink wat citroen sap ( als in veel, van al het voorgenoemde)