Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Whahah had ik nog niet gezien sneeuwwitje! Ik ga voorlopig nog ff niet wegen, is psychisch maar als ik nu zie dat ik aangekomen ben dan baal ik en eet ik komt echt wel goed hoor die 10! Hoe heb je nu opgebouwd? Met zo'n schema? Of zelf? Of zo'n programma? ik heb er steeds gewoon 1 km bij gedaan werkte prima voor mij en doe ik nu nog. Dus deze week 14 km....

Wat naar melody, hoop dat het snel beter gaat met hem. Ik vind weekenden, of iig, dagen thuis ook altijd heel lastig. Ik ga dan eten uit verveling... Heel de dag bedenken wat ik eens zou kunnen gaan eten, los van alle verjaardagen feestjes en etentjes etc. Les 18, hoeveel/wat loop je dan?
Oh trouwens sneeuwwitje, weet je nog dat ik soms 50 min crosstrainer deed??? Ik snap écht niet waar ik die motivatie vandaan haalde... misschien verklaart dat ook e.e.a. haha.
Zo ik ben net terug van 5km hardlopen en moest aan jullie denken hihi. Goed begin van de week! En nu maar volhouden ;)

@Jolanda: Goed van je! Zo goed "gedragen" bij de bbq! Is het gelukt om de traktatie af te slaan? Ik blijf dat moeilijk vinden

@Isis: Ja ik heb het erg naar mn zin gehad gisteren! "Jammergenoeg" natuurlijk wel uit eten geweest naderhand..pannenkoeken..maar ik heb maar 3/4 pannenkoek op en toen zat ik gewoon echt vol (vriend weer blij natuurlijk want die lustte nog wel wat ). Fijn dat je je korte broeken nog aan kan zeg! Dat is altijd weer even spannend elk jaar. En je hebt gelijk: De vakantie is nog lang en in 2 maanden kan je nog heel wat bereiken.

@sneeuwwitje & runrunrun: Goed gedaan allebei zeg! En snel ook! Ik zit nog ver onder jullie niveau haha.

@Melody: Wat fijn dat het beter gaat met je kleintje zeg! Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude . De weekenden blijven inderdaad moeilijk, maar je hebt in ieder geval wel gesport! Deze week nieuwe kansen

Een hele fijne dag en veel succes gewenst iedereen!
Mariss : Toch goed dat je een verzadigingsgevoel bereikt hebt EN dan ook bent kunnen stoppen! Heel goed gedaan!

Melody : jeetje zeg wat vervelend :s mijn papa is ook fel allergisch voor penniciline en dan is het altijd al moeilijker om iets te vinden :s Als er zoiets gebeurt staat je hoofd ook gewoon minder naar afvallen en op je eten letten. Succes!

Jolanda : heel graag gedaan hoor. We zijn hier om elkaar te steunen ;) Hopenlijk gaat het je nu terug wat beter.

Runrunrun : welkom terug!

Sneeuwwitje : echt super goed gedaan! Proficiat!

Hier gisteren in de avond beetje moeilijk gekregen. Ook wat lekkere dingen genomen maar binnen mijn WW punten gekregen. Ik ben al blij dat ik hier niet in doorsloeg en nu gaan we gewoon verder.
Melody, hopelijk knapt je zoontje nu snel op!! Snap dat je in zo'n tijd wat minder gezond eet... Maar wel gesport, netjes!

Runrunrun, Mariss (bijna zelfde plaatje, lastig ;)) en sneeuwwitje, goed hoor, jullie sportieve prestaties! Sporten scheelt al heel veel he, naast gezond eten.

Ja, heb de traktatie afgeslagen, een echte bosche bol... Zag er lekker uit, maar ik ga zometeen gewoon mijn salade en een klein bakje kwark eten. Ook lekker en met een goed gevoel :)!

Isis, goed dat je nu wat lekkers kan pakken zonder door te slaan, dan mag het af en toe toch? Zeker als het binnen je punten valt.

Op een goede week :D!

Hier op het werk is het druk, hopelijk helpt dat wat ;)!
Maris, maakt toch niet uit? Toen ik begon had ik dit nooit durven dromen hoor

Isis, goed dat je binnen je punten bent gebleven! En hebt kunnen stoppen. Dat vind ik nog steeds zo moeilijk!

Ja jolanda, als ik niet sport val ik niet af... Hb het echt nodig! Knap hoor, die bol afgeslagen... Super.

Hier ben ik nog goed bezig:

O 2 crackers + 1 gekookt ei

T banaan

L salade van tomaat 2 gekoote eieren, augurk en wat geraspte kaas en een opkikker

T banaan

D ??? Denk kip tikka soep met foccacia!
Hoi allemaal,

Ik meld me hier ook graag omdat ik jullie nodig heb. Ik ben 7 maanden ziek geweest en daardoor een aantal kilo's rijker. Ik ben 165cm, 25 jaar en weeg nu 62.5 kg. Streefgewicht is 58.0 kg (oude gewicht).

De afgelopen maand ben ik weer begonnen met sporten (hardlopen en fitness), maar ook meer gaan eten waardoor mijn gewicht niet afnam maar zelfs iets toenam. Ik heb dus een extra stok achter de deur nodig en hopelijk ben ik hier welkom.

groetjes Daim-y
Daim : welkom Heel veel succes met afvallen. Ben je nu volledig genezen?

runrunrun & jolanda : bedankt voor jullie steun ;) De dag nadien is altijd terug wat moeilijk vind ik om in goed patroon te komen maar gewoon doorzetten!
Helaas vandaag last gekregen van mijn kuit, heb een soort van spierpijn maar het voelt toch ook wat stijf. Wilde morgen weer gaan hardlopen, maar ik denk dat dat niet zo'n goed idee is...

Eetlijstje van vandaag:

O: twee crackers met kipfilet en halvajam, beschuit met vlokken

T: liga

L: boterham met salade, twee crackers (hartig en zoet beleg)

T: twee mandarijntjes

D: broodje met soep en als toetje een bakje kwark

Volgens de caloriënteller onder de 1500 calorieën

@ Daim-y: welkom. Vrijdag is weegdag, ik zal je dan ook in de tabel zetten als je je gegevens even dik gedrukt zet (dan kan ik het gemakkelijk weer terugvinden).

@ Maris: inderdaad een goed begin van de week, nu volhouden! En ga gewoon rustig door met hardlopen, dan ga je vanzelf sneller. Ik dacht ook dat ik NOOOOIT sneller zou gaan lopen, maar het gaat je echt lukken!!

@ Jolanda: een bosche bol is verrukkelijk, maar ook erg slecht Goed dat je het hebt afgeslagen!

@ Melody: fijn dat je zoontje weer opknapt.

@ Isis: super dat je nu met WW bezig bent, kun je goed bijhouden wat je eet.

@ Runrunrun: ik wilde met een eigen schema gaan lopen, maar dat wordt niets merk ik. Dus ik ga toch weer met Evy lopen. Heb de 5 ook gelopen door middel van de lessen van Evy 0-5 km. Nu dus op naar de 10 met Evy 5-10 Wat is jouw tempo trouwens bij een langere afstand? Ik loop nu ongeveer 6 minuten per km (9,4 km/h).
Ja pfff ik heb het ook zwaar. Haat het dat ik wil eten terwijl ik niet eens trek heb... Maar goed. We zetten door! Wel spierpijn in mn kuiten trouwens, van gisteren. Gek want na mn vorige loop (13 km) had ik nergens last van haha!
Whaha sneeuwwitje we waren weer eens tegelijk. Allebei dus spierpijn!!!

Ik loop met een app, nike runner + heet ie gelopf ik. Is heel fijn, hoor je elke km hoe hard je loopt. Laatste keer tijdens 13 km loop was mn langzaamste km 6.47 en mn snelste 6.17, dus gem 6.32. Ik probeer wat langzamer te starten en dan steeds iets te versnellen, dan hou ik het het beste vol! Dus zou als ik jou was proberen omdat ook te doen als ik te snel begin ben ik na een paar km helemaal kapot!
Haha, jep allebei spierpijn Ik heb normaal ook geen spierpijn, maar ik denk dat dit komt doordat je echt alles uit jezelf haalt om een goede tijd neer te zetten.

Ik loop met Runkeeper, die zegt inderdaad ook hoe hard ik loop. Ik probeer daar wel goed rekening mee te houden, omdat ik ook soms te snel start en dan bijna instort. Maar soms ben ik een beetje te enthousiast en wil ik graag een goede tijd neerzetten

Maar langzaam beginnen is verstandig, want ik merk ook dat ik pas na een dikke kilometer echt lekker in het ritme kom.
Haha ik kom pas na een km of 3 in t ritme! Kom met die lange afstanden dan echt in een soort trance ofzo (dit klinkt heel raar, I know). Maar dan ben ik zo in gedachten verzonken dat ik niet meer nadenk over t hardlopen, dat is zoooo lekker! Maar die laatste km blijft toch altijd een strijd met mezelf in mn hoofd hoor!
Haha, nou op dat punt ben ik nog lang niet Maar die strijd in je hoofd ken ik wel, terwijl je best nog wel kunt zegt je hoofd STOPPEN Maar als je dan doorzet ben je helemaal tevreden.

Ga nu maar eens aan mijn favoriete huishoudelijke taak: strijken. Ach, is ook een vorm van lichaamsbeweging :-)
Hahaha idd. Mn hoofd zegt dan; stoppen! Nee rennen! Stoppen! Rennen! Etc etc

Strijkse, geniet ervan!
Goed zeg, dames die de ladyrun gerend hebben. Ik vind het superknap, ik hou gewoon niet van rennen.

Isis, goed de je nog binnen je punten bent gebleven. Af en toe iets lekkers moet wel kunnen anders houd je het nooit vol. En het belangrijkste is vandaag weer gewoon goed oppakken.

Ik heb gisteren ook geBBQed. Veel groente gegeten, wel stokbrood en alleen rode saus en 3 stukjes vlees. Is vast iets teveel, maar vandaag weer netjes en morgen weer een appeldag.

Ik merk alleen dat ik door de extra drukte door de pup weinig puf heb om weer te sporten savonds. Daar en tegen loop ik nu wel meer buiten maar dat zijn nog geen hele lange wandelingen, wel erg veel !
Hoi jammie, wat is een appeldag??? Enne alle beweging is goed hoor!
Runrunrun, ik loop bij Newfysic om af te vallen en daar houd je minimaal 1x per week een appeldag. Meestal na het weekend. Appel zuur reinigt je lichaam, een soort balansdag dus. Je eet dan overdag 5-7 appels en savonds gewoon warm eten.
Klinkt leuk al jullie hardloop verhalen :)!

Hier gaat het bagger... en merk dan meteen dat ik minder zin heb om mee te schrijven, slecht slecht slecht! Wie geeft mij een schop onder mijn kont?!?!?!?! Heb ik nodig!!!

Ik ga vanavond wel spinnen, nu afgesproken met jullie!
*schopt Jolanda heel hard*

Kom op je kunt het, niet opgeven nu! Vanavond lekker gaan spinnen om weer in beweging te komen.

@ Jammie: hoe is het met jullie pup, loop je daar nu zoveel mee?

Ik ga vandaag niet lopen, voel mijn kuit best nog wel goed en wil niets overbelasten. Ga morgen naar de sportschool en dan vrijdag weer lopen. Ik hoop dat het dan over is.

Vandaag op het werk weer een traktatie overgeslagen. Ik merk dat het overdag best lekker gaat. Heb wel trek, maar na een boterham op de juiste tijd is dat weer over. Eetlijstje van vandaag:

O: cornflakes met banaan en melk

T: liga

L: boterham met salade, twee crackers (hartig en zoet)

T: twee mandarijntjes

D: maaltijdsalade en een bakje kwark

Zal zo eens even kijken hoeveel calorieën dat zijn. Heb vandaag wel lekker naar mijn werk gefietst, heerlijk. Vooral op de terugweg, dan kan ik echt even mijn hoofd leegmaken.
Wow jammie, klinkt heftig! Is het goed vol te houden?

Kom op jolanda, denk aan hoe je je erna voelt!

Goed bezig sneeuwwitje. Ik ga vandaag ook niet lopen, wilde morgen 14 lopen, maar heb ook nog pijn. Ga morgen dus rustig aan 5 lopen, even herstellen. Van t weekend dan een lange duurloop. Qua eten gaat het wel. Vind het lastig om de knop weer om te zetten. Maar oke.

O 3 crackers (droog)

T banaan

L ciabatta italiaans (ging lunchen)

T banaan

D wrap met kaas en soep

Nu de rest van de avond doorkomen, wil er echt voor gaan, maar dat stemmetje roept zo hard haha!
Leuk om te zien dat verschillende van jullie ook hardlopen. En/of sportief bezig zijn.

Hoe zijn jullie aan het afvallen? Meer sporten, minder eten? Of juist streng? Een bepaald dieet of van alles wat?

Mijn plan is om 3 a 4 keer per week te gaan sporten (hardlopen en fitness) en heb mijn voeding ingevoerd op voedingscentrum om een goede kcalinname en voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: Havermout, aardbeien en magere yoghurt

T: 1 plak roggebrood en cherrytomaatjes

L: quinoasalade met feta, tomaat, paprika, balsamico en kruiden

T: boterham kipfilet en komkommer, stukjes komkommer

D: 2 taco's gevuld met groenten, raketje

T: (verwacht ik) kwark met fruit

Afgelopen dagen (Zaterdag begonnen) om de dag gesport en redelijk gezond gegeten, dus begin is er. Nu zorg ik dat ik hier regelmatig blijf komen zodat ik gemotiveerd blijf!

Fijne avond en sportse voor Jolanda en de anderen die sportplannen hebben!
Haha, *ssssst, stom stemmetje in het hoofd van Runrunrun*

Ik ga morgen dus lekker naar de sportschool en dan ga ik vrijdag beginnen met Evy 5-10!
Daimy ik ben al 17 kilo afgevallen door gezond regelmatig eten en sporten! Nu net 2/3 kilo zwaarder, zou nu graag 5/6 kilo af willen vallen. Maar... Heb al ff niet gewogen, ben een soort struisvogel . Als ik weer in t regime zit en ot weer een poosje volhou ga ik weer wegen. Nu ga ik me er alleen maar rot door voelen (ken mezelf) en dat helpt niets!

Net een cracker pasta op (bah!) maar mn trek is nu weg! Pfieuw!
Runrnrun en sneeuwwitje, bedankt voor de bemoedignde woorden!

Oké, toch nog beetje trots op mezelf, twee uur gesport (met heen en terug fietsen)!

Hoop dat dit me motivatie geeft voor de rest van de week!

Wow runrunrun, al 17kg! Super knap!!

Daim-y, jouw plan klinkt heel goed en je lijstje ziet er goed uit! Zet 'm op!

Zo slaapje doen, morgen weer een werkdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven