Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Goed gedaan Jolanda!! Lekker in beweging geweest.

@Daim-y: je lijstje ziet er prima uit, goed ook dat je gaat sporten.

@ Runrunrun: zolang het bij 1 cracker is gebleven valt de schade mee toch?

Ik heb vanavond toch iets gesnoept, baal ik nu wel een beetje van. Maar goed, soms dan mag het ook wel. Ik ontzeg mezelf al zoveel en eet veel minder dan eerder. Vind het ook nog steeds zo stom dat ik aan mijn lichaam echt zie en merk dat ik afval, maar op de weegschaal niet...
zo te lezen gaat het allemaal goed met jullie..

De eetlijstjes zien er goed uit.

Ik ben gister lekker weer wezen hardlopen. Vanavond verjaardag, kijken of ik een stuk taart kan weerstaan

Succes allen
He wat goed jolanda!!

Ja sneeuwwitje, helaas is het daar niet bij gebleven... Echt dom, maar goed. Ben net uit mn struisvogelhuid gekomen en weeg 61. Na de -17 woog ik 56, dus ik heb weer 5 kilo te gaan. Ah doet pijn dit, om het zo op te schrijven. Maar denk dat dit de enige manier is. Ik wil voordat ik op vakantie ga gewoon weer rond de 56/57 zitten. Vakantie is eind augustus, dus ik moet hard aan de slag. Sporten sporten sporten en minderen me wijntjes, etentjes, snoep, chips etc etc. Ik weet het precies dus ik ga het gewoon doen.

Snap het sneeuwwitje....... Ik had meestal periodes dat ik t eerst aan mn lichaam merkte en dan weer aan de weegschaal etc... Maar bij jou duurt het ook al ff he?

Succes car! Denk eraan; niets smaakt beter dan een goed uiterlijk! (Moet ik zeggen whaha)
Zo, lekker loopje van 5 km gedaan. Was warm en benauwd en daardoor best zwaar. Maar toch 300 kcal verbrand en wel stabiel gelopen. 6.14 per km. Nu even schoonmaken en dan spring ik onder de douche. Die 61 zit me dwars, maar geeft me wel weer motivatie. Moet en zal weer snel onder de 60 zitten
Sneeuwwitje1, mag ik nog meedoen met deze topic?

Ik wil namelijk heel graag afvallen. En deze topic lijkt me erg gezellig en motiverend.

Sinds ik samenwoon ben ik een kledingmaat aangekomen. Nu heb ik maat 36. Misschien zijn er nu wel mensen die zich afvragen waarom ik af wil vallen. Nou, ik heb nog nooit maat 36 gehad. Mijn broeken passen niet meer en ik voel me er niet happy bij.

Mijn gegevens: ik ben 29 jaar, 1,61 meter en ik weeg nu 56 kilo. Mijn streefgewicht is 52 kilo.

Ik was al gestopt met snoepen en wijntjes drinken doordeweeks. Wel sportte ik toen al 3 keer in de week. In de weekenden wel gewoon lekker meegegeten en meegedronken. Maar na 2 maanden nog geen grammetje afgevallen. Best frusterend.

Dus nu ben ik begonnen met ook minder te eten en vooral veel groenten en fruit. Geen idee of ik er goed aan doe. Ik ben niet het type dat dagelijks alles afweegt en kcal gaat tellen.

Sporten: 1x per week aquarobic, 1x in de week hardlopen en 1x in de week fitness (ik probeer 2x in de week te gaan).

Liefs Toyaatje
Ik heb stiekem op de weegschaal gestaan en ik hoop dat ik vrijdag hetzelfde (of zelfs nog minder) mag verkondigen
@toyotaatje ik snap je best hoor, met 52kg heb je nog een prima bmi, gewoon heel slank. En maten zeggen mij niks, ben ook slank maar ik ben bijvoorbeeld, met mijn lengte van 1.82 echt graat en graat mager als ik me in een 34 kan wurmen (weet ik, heb die maat door omstandigheden gehad). Heb nu 38/40 en wil graag naar 36/38. En nogmaals, ben ondanks deze maten bij lange na nu niet mollig of iets voller te noemen.

Een tip die mij veel heeft geholpen is om te kijken naar de hoeveelheid eiwitten in producten. Die geven wat langer een gevuld gevoel EN ze onderhouden je spiermassa, waar je met achteloos weinig calorieen innemen al snel ook veel spiermassa gaat verliezen.

Als ik 's avonds nog echt (lekkere) trek heb maar eigenlijk voldoende gegeten heb, dan neem ik een paar happen magere kwark. Veel eiwitten, vult redelijk en ik vind het niet zo lekker dus kom niet in de verleiding om de hele bak achterover te slaan
Oeps je heet toyaatje ipv toyotaatje
@ pink-lotus

toyotaatje is ook een leuke naam hoor

Bedankt voor de tip over de eiwitten. Het is niet dat ik honger heb, maar spiermassa verliezen is ook zonde met al dat sporten. En hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer je verbrandt, toch?
Sneeuwwitje, af en toe wat lekkers mag, als je maar niet te veel neemt! En inderdaad, balen als je het zelf wel merkt, maar de weegschaal het niet weergeeft... Maar geef niet op, straks zie je weer een mooie min :)! En trouwens, dat je het zelf merkt en ziet is toch het belangrijkste?! Spieren he!

Car, goed dat je bent wezen sporten, gaat het met eten ook goed?

Succes vanavond op de verjaardag!

Runrunrun, snap dat die 61 even een schrik was, maar kom op! Dat krijg jij er weer af! Je hebt alweer fanatiek gelopen, netjes!

Toyaatje, welkom! Als het voor jou beter voelt om er een paar kg af te hebben, moet je daar voor gaan! Succes! Sporten is altijd al goed, wat je verder zoal op een dag?

Pink-lotus, dus een heel positieve weegschaal?! Fijn! Hopelijk overmorgen nog steeds zo!

Eiwitten inderdaad, dat is wel een belangrijk sleutelwoord... Als ik lekkere trek heb, probeer ik soms ook iets te eten wat ik niet super lekker vind maar wel vult, maar toch blijft die LEKKERE trek dan... zucht!

Vandaag gaat goed, beetje balansdagje gehouden! Eitje, fruit, salade met van alles (komkommer, tomaat, worteltjes, kip-snijwordt), nu stukjes meloen en straks gewoon avondeten.
Jolanda_1

Bedankt voor je woorden. Doet me goed.

Ik heb een zittend beroep, in de pauze ga ik altijd een half uurtje wandelen. Daarnaast wandel ik iedere dag zeker 2x een half uur met mijn honden. Als het mooi weer is 's avonds en in het weekend ga ik vaak een wandeling maken van een uur.

Dagelijks fiets ik ongeveer 45 min vv naar mijn werk. En op woensdagavond ga ik naar de hondenschool en ben ik 2 uur lang actief bezig met mijn honden.

Volgens mij krijg ik dagelijks wel mijn portie beweging, met het sporten erbij.....
Oh ja en de lekkere trek..... dat is nog het ergste. Zeker als je een vriendje naast je op de bank hebt zitten met een lekker glaasje wijn en hapjes
Ja komt goed hoor jolanda!!! Moet wel!!!

Lijstje vandaag:

O banaan

T banaan

L salade van tomaat, komkommer, augurk, ui en feta

D rijst met gehakt tomaat paprika ui etc
Kom net terug uit de sportschool. Heb mezelf er echt naartoe moeten slepen (daarom neem ik ook altijd al mijn sporttas mee naar het werk, dan heb ik er de hele dag al mee lopen slepen en is het zonde om naar huis te gaan ). Wel lekker gesport uiteindelijk, dus dat is altijd fijn.

Ik zat alleen wel mega vol, hadden een uitgebreide lunch op het werk dus een broodje meer gegeten dan normaal en dat merk je dan direct.

Ben nu lekker asperges aan het koken, mjammie!

O en kreeg vandaag ook weer complimenten op het werk, dus dat motiveert ook weer

@ Runrunrun: balen dat je weer aangekomen bent. Maar je weet helemaal hoe je het moet aanpakken, dus het komt vast goed voordat je op vakantie gaat! Nou ik heb laatst weer een sprong gemaakt, maar sta nu weer even stil. Mijn cyclus is ook in de war, heb ineens doorbraakbloedingen (ben daardoor 2x per maand ongesteld...) dus misschien moet ik maar eens aan een andere pil.

@ Toyaatje: welkom, we hebben op vrijdag weegdag en dan pas ik de tabel aan. Als je dan je gegevens dikgedruk zet dan zet ik je in de tabel.

@ Jolanda: bedankt voor je opbeurende woorden! Jij gaat goed vandaag, hopelijk vrijdag een mooi cijfer op de weegschaal.

@ Pink-lotus: ben benieuwd naar je getal vrijdag!!
Goed man!!! Doe ik ook vaak, sporttas mee naar t werk haha. Ga morgen maar eens naar de sportschool denk ik. Ja tis balen maar ik weet hoe het komt. Ga er nu gewoon weer ff keihard voor. Tussen de 56 en 58 woog ik de tijd nadat ik was afgevallen, dus als je t zo bekijkt hoeft er maar 3 af ! Wie weet is er vrijdag al iets af whaha. Zit nu maar aan een kopje thee om mn zoete trek tegen te gaan. T weekend wordt pas echt een beproeving. Maar heb nog ff haha.

Geniet jij lekker van t goede gevoel van t sporten!!!
Whoehoe!!! Ik hou het nog steeds vol! Net alvast salade gemaakt om mee te nemen morgen, scheelt morgenochtend tijd ga maar een beetje bijtijds slapen, echt weer ff afkicken, of tenminste, wennen aan t gevoel niks 'lekkers' te mogen
Goed hoor runrunrun!!!

Ik kom net terug van de hondencursus en had ook echt zin in iets lekkers. Nu zit ik met een schaaltje aardbeien een flesje water aan tafel.

Dat zijn nog de zwaarste momenten.

Morgenochtend een afspraak bij de sportschool voor een trainingsschema. En dan er flink tegenaan!
Goed zo Runrunrun!

Toyaatje ook goed bezig met aardbeien!

Hier laat gegeten vanavond, dus ik zit ook nog vol

De komende dagen wordt wel prut qua eten: morgen uit eten, vrijdag lunchen, zaterdag uit eten en zondag eten bij familie... Ga proberen om minder te eten, ook gedurende de dag.

Volgende week (maandag t/m vrijdag) ga ik een hele strenge week doen met Weight Care producten. Even streng voor mezelf om weer in het ritme te komen en die laatste kilo's echt er af te krijgen.
Sneeuwwitje1 wel gezellig dat je de komende dagen leuke dingen gaat doen. En ook met uiteten en lunchen kun je er op letten wat je neemt. Een gezond broodje en bij het dineren alleen een hoofdgerecht. Wel lastig. Ik vind het dan altijd zo gezellig om lekker lang te tafelen.

Ik heb zaterdag uitgekozen om een dagje te zondigen. Van mezelf mag ik 1 dag in het weekend wat lekkers pakken en een wijntje drinken.

Wel goed van je dat je dan meteen daarna een strenge week voor jezelf hebt ingepland.
Klaar om naar de sportschool te gaan. Ik heb er zin in!
Wow, zo vroeg al, goed hoor Toyaatje!!

Heerlijk he, zo'n vooruitzicht waar je even mag zondigen en wat lekekrs mag?!

Oh, en zoals je beschrijft, heb je genoeg lichaamsbeweging ondanks je zittend beroep (laatste heb ik ook...).

Sneeuwwitje, klinkt wel heel lekker al die etentjes/lunches etc. Probeer de juiste keuzes te maken ,dan zal het allemaal wel meevallen! En gelukkig heb je dan nog wat dagen om te compenseren, indien nodig!

En goed dat je gisteren bent gaan sporten (Y)!! Waren de asperges lekker?

Runrunrun, hihi, 3 kg valt inderdaad wel mee! En een gezonde salade gemaakt, het gaat helemaal goed komen met jou! Ik heb ook weer een salade mee naar mijn werk. ]

Fijne dag allemaal vandaag!
Net terug van de sportschool. Het was heerlijk en ik heb echt een leuk trainingsschema gekregen. Ik heb nu al zin in de volgende training. Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb. Merkte toch wel dat ik wat krachtverlies heb. Nu even bijkomen met een schaaltje gesneden kiwi.

En daarna maar eens een lange wandeling maken met de honden.

Jolanda_1 Wat goed dat je een salade mee hebt naar het werk. Wat doe je er zoal in?

Iedereen een hele fijne donderdag!!
Wat is er veel gekletst hier!! Gezellig

Sneeuwwitje: Als je buiten de deur gaat is het altijd lastiger om goed op je eten te letten. Goed dat je het dan weer even streng oppakt voor jezelf!!

Toyaatje: Ik denk dat dat ook veel slimmer is, gewoon wel een dag wat lekkers mogen, anders is het echt niet vol te houden! Ik ben vaak heel het weekend wat minder streng. Goed bezig bij de sportschool! Doe je het onder leiding van iemand of wel gewoon zelfstandig op de apparaten?

Jolanda: Lukt het wat beter om evenwicht te vinden in het eten en je gevoel erbij?

Hier gaat het wel weer wat beter! Maandag gesport, probeer nu ook weer wat vaker thuis te sporten, en zeker buikspieroefeningen te doen. Zie nu steeds vaker dat ik echt strakker in mijn vel zit, vind het zonde om dan nu niet even door te zetten naar mijn streefgewicht! Het is MAAR eten
xtulp Ik heb vandaag begeleiding gehad omdat we een trainingsschema gingen maken, maar vanaf nu ga ik het zelfstandig doen. Ik weet nu wat ik moet doen en hoe. Over 4 weken krijg ik dan weer een nieuw trainingsschema. Ik ben benieuwd of ik in die 4 weken al resultaat ga boeken.

Wat goed van jou dat je ook thuis probeert te sporten. Wat voor buikspieroefeningen doe je? Volgens een programmaatje?
Runrunrun, is prima te doen hoor zo'n appeldag. Ik zie dat jij vaak banaan eet. Bij Newfysic mag je geen banaan, helaas.

Vanmorgen moest ik weer wegen bij Newfysic en ik was weer afgevallen dus het gaat nog steeds goed, maar ik ben er bijna. Heb alleen de neiging om iedere keer mijn streefgewicht bij te stellen.

Ik merk dat ik nog wel erg druk ben met de pup. In combinatie met vier kinderen blijft er weinig tijd meer over om te schrijven hier. Ook omdat ik constant van alles over die pup op wil zoeken.

Het gaat goed met hem, hij voelt zich wel thuis denk ik zo want hij wordt steeds brutaler.

Thuis sporten schiet er nog steeds bij in. Maar ik loop natuurlijk veel buiten met hem, al zijn het nog geen afstanden.

Morgen weer weegdag !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven