Gezondheid alle pijlers

Hoe herken je een gebroken onderarm?

11-06-2013 23:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds zaterdag door een val een blauwe plek in het midden van mijn onderarm . Als ik er niet aan zit doet het geen pijn, maar als ik er aan zit of ligt op druk doet het pijn en voel ik een bobbeltje.

Ik ging even googlen maar weet nou niet of dit gebroken of gewoon een blauwe plek is, aangezien ik op google niet veel wijzer wordt. Iemand ervaringen?
Als het bot er uit steekt is het gebroken
Ze hebben tegenwoordig ook een toverapparaat. Kijken ze zo mee door je vel heen. Moet je wel even voor naar zo'n speciaal gebouw waar ze die toverapparaten hebben, daar werken ook speciale mensen om de apparaten te bedienen en de plaatjes, ze noemen het een rontgenfoto, te beoordelen.

Dayum zeg.
quote:waarbij schreef op 11 juni 2013 @ 23:08:

Ze hebben tegenwoordig ook een toverapparaat. Kijken ze zo mee door je vel heen. Moet je wel even voor naar zo'n speciaal gebouw waar ze die toverapparaten hebben, daar werken ook speciale mensen om de apparaten te bedienen en de plaatjes, ze noemen het een rontgenfoto, te beoordelen.

Dayum zeg.Ik heb daar laatst iets over gelezen! heet dat niet een siekhuis?
Je zou toch naar de dokter? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen uit je vorige topic?

Nou ja, naar de dokter dus.
Ja, even gecheckt, in de laatste post in je vorige topic ging je naar de dokter.
Volgens mij wel Nina, je kunt er op twee manieren binnen komen, via een andere meneer of mevrouw die eerst even gaat kijken naar de buitenkant van je arm en dan al dan niet een speciaal briefje maakt wat je dan mee moet nemen, of je gaat naar een aparte afdeling van dat gebouw, waar je dan even moet wachten en dan geholpen gaat worden op volgorde van ernstigheid en binnenkomst. Heel bijzonder.
Christus op een houtvlot zeg hoe moeilijk is het nou helemaal? Hoe moeten wij nou weten of jouw arm gebroken is? Dat zie je op een rontgenfoto of als zoals ik al subtiel meldde, het bot er uit steekt. Ga gewoon naar een dokter. Die zijn er voor.
gewoon vragen?

Ben jij gebroken? en dan goed luisteren
Verspilde moeite, Waarbij. Je schreef dat gister ook al, maar je mist de overtuigingskracht. Jammerdebammer.
Ja, ik zou even naar de dokter gaan.

Toen mijn onderarm gebroken was, kreeg ik ook een flinke blauwe plek, dag later was die plek aardig dik, rontgenfoto laten maken en hup, in het gips, hartstikke gebroken.

Dus laat het gewoon even checken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 juni 2013 @ 23:13:

gewoon vragen?

Ben jij gebroken? en dan goed luisterenDat is toch bij je bevalling? En dat je je vagina moet vertellen dat 'ie een bloem is die open moet?
Bij mij was het te herkennen aan dat grijze streepje wat dwars door mn bot ging op de rontgenfoto. Stond dat niet op google? Anders even 'afbeelding' ipv 'web' aanklikken bij google en dan nogeens zoeken...
Waarom duw je op een blauwe plek dan?
quote:Beeldig schreef op 11 juni 2013 @ 23:15:

[...]

Dat is toch bij je bevalling? En dat je je vagina moet vertellen dat 'ie een bloem is die open moet?je snapt er weer eens niks van. Je moet je lichaam laten spreken. Je moet niet tegen je lichaam spreken dat heeft geen zin
quote:SpringDing schreef op 11 juni 2013 @ 23:23:

Waarom duw je op een blauwe plek dan?Omdat naar de dokter gaan om het te laten controleren te ingewikkeld is denk ik. Met duwen zul je het toch vast ook zelf kunnen voelen, denk je ook niet?
quote:Beeldig schreef op 11 juni 2013 @ 23:13:

Verspilde moeite, Waarbij. Je schreef dat gister ook al, maar je mist de overtuigingskracht. Jammerdebammer.Naja zolang de arm niet zwart is en begint te stinken.....
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 juni 2013 @ 23:27:

[...]

je snapt er weer eens niks van. Je moet je lichaam laten spreken. Je moet niet tegen je lichaam spreken dat heeft geen zinOh daar ben ik veel te ongeduldig voor hoor. Ik behandel mijn lichaam zoals ik mijn man ook behandel. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Wat doen jullie moeilijk.

Hou gewoon je onderarm even voor het scherm laulie. Dan doe je alt-shift-R. (Wel even een zonnebril opzetten!).

Het resultaat haal je even door de google en zo ja, ga je naar gips.nl. (Grootste hoeveelheid bestellen, da's t handigst).

Tadaa. Klaar.
quote:waarbij schreef op 11 juni 2013 @ 23:28:

[...]

Naja zolang de arm niet zwart is en begint te stinken.....Dan is het decubitus, las ik laatst in een ander topic. Dan gaat er ook een heel ander protocol in werking. Hoeveel uur slaap je per nacht, TO? Acht?
doe es drie pushups?

en dan de derde keer boven de grond blijven hangen, minstens 60 seconden vasthouden. Doet het pijn?
Als je nou met precies die plek op een rand bent gevallen zou ik het zelf nog even aanzien. Als je 'gewoon' op je arm gevallen bent niet.
Naar zo'n huis gaan waar ze van die moderne apparaten hebben heeft weinig zin. Gebroken schouder was niet te zien op het apparaat. Dokter vond ook dat als hij mijn arm kon optillen zonder dat ik daarbij ging rollen op de vloer het alleen maar gekneusd was.

Je moet zo'n apparaat hebben wat op een zonnebank lijkt, maar waar je niet bruin van wordt. Die zien ALLES.

Verder denk ik, maar ik ben geen arts, dat het duwen op een blauwe plek gewoon zeer doet, is vrij normaal.
Wauw, in 2 dagen tijd 3 topics over je onderarm. Bij de dokter ben je sneller klaar... daarnaast krijg je hier geen antwoord op je vraag, aangezien het vivaforum geen dokter noch een rontgenapparaat is.
quote:lauliecrombie schreef op 11 juni 2013 @ 23:06:

Als ik er niet aan zit doet het geen pijn, Niet aan zitten dan maar, probleem opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven