Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Geniet van je rustdag, Yellow! Fijn dat jij er ook weer bent!
Mijn Pilates instructeur zegt altijd langs het lichaam om de achterkant van je armen te trainen. Dan staan je handen dus op schouderbreedte.

Als je ze breder zet en je ellebogen naar buiten draait dan train je meer schouders.
Ik moet mijn armen nog wel breder dan schouderbreedte plaatsen, anders kan ik het niet.
quote:miepje1971 schreef op 11 juni 2013 @ 18:37:

Ik heb nog even een vraag aan Meds. Hoe buig je je armen het best bij de push-ups? Wanneer je door je armen zakt, moet je je ellebogen dan naar buiten buigen, of langs je lichaam?Ligt eraan welke spieren je wilt pakken. Hoe breder je armen staan (ellebogen naar buiten) hoe makkelijker het is. Bij een smalle pushup waarbij je je handen op de grond zet in een driehoek (handen tegen elkaar aan en je duimen en wijsvingers vormen een driehoek) je je ellebogen buigt dicht tegen je lijf aan train je je triceps, deze is veel zwaarder uiteraard.
een brede pushup is vooral schouders en borst

Ik ben vandaag van vakantie terug gekomen maar daar wel iets gesport. Vanavond weer naar zumba, morgen eens kijken of weer tijd is voor shredden.
Great.. Volgens de fysio heb ik het peesje wat aan de meniscus vast zit overbelast omdat ik met mijn voeten naar buiten loop (en daardoor dus een beetje x benen heb).

Net toch nog ff wat oefeningen gedaan, maar niet springen en diepe kniebuigingen. Maar schijnbaar was het toch te veel, zit me nu te verbijten van de pijn. Sukkel dat ik ben.. :P
Voorzichtig doen Maartj3!

Wij hebben net voor de tweede keer level 3 gedaan. Helaas met een onderbuurvrouw die op haar plafond bonkte. Mijn lief zou er even langs lopen, ik vind namelijk dat ze niet moet zeuren. We zijn van half 8 tot 6 de deur uit en behalve dat sporten kan ze ons niet vaak horen.
Bedankt Meds, ik wil ook graag mijn triceps trainen want mijn kipfiletjes zwaaien al zo lekker mee. Maar ik kan alleen maar breed opdrukken, het is anders te zwaar/gewoon niet te doen.

Zijn er nog andere triceps oefeningen die ik kan doen? Ik heb alleen de gewichtjes (1 kilo) tot mijn beschikking.
1 kilo is natuurlijk niks, maar goed het is een begin. Je kan er kickbacks mee doen.

Ga voorovergeboden staan met een rechte rug, parallel aan de vloer. Houdt je armen gebogen en strek naar achteren met de dumbel in je hand.

dippen:: ga op een bank zitten en schuif met je billen van de bank, terwijl je je armen op de bank houdt. Je zakt nu naar onderen en drukt jezelf weer omhoog.

tric.pushup; als hij te zwaar is dan begin je op je knieen of tegen de muur.

Maar je kipfilets verdwijnen er niet mee hoor. Kipfilet is vaak slap vel en bindweefsel. en dat kan je niet trainen
Als je dan toch zo lekker bezig bent meds, heb je ook nog wat oefeningen voor de binnenkant van je bovenbenen? Toen ik nog bij de sportschool zat, deed ik die op zo'n apparaat. Adductor of zoiets? Maar thuis heb ik het idee dat ik die spieren daar eigenlijk niet meepak. Zelfde geldt voor de andere kant, abductor?
Maartje3, sterkte ermee en doe het zeer rustig aan.

Meds, bedankt voor al die tips die jij geeft.

Op vakantie een paar kilo's afgevallen maar dat kwam omdat we veel moesten lopen (300m van onze kamer naar de eetzaal drie hoog en terug) plus dat de porties klein waren. Maar wel lekker.

Ook nog een paar keer aan aerobics gedaan.

Vandaag ga ik het shredden weer oppakken.
Steph, wat goed afvallen op vakantie !

Het sporten gaat nog niet echt vlot. Dinsdag had ik mijn outfit aan, kwam er bezoek en om 21.30 toen ze weg was had ik geen zin meer. ( maar voorheen had ik het dan nog wel gedaan en nu niet). Lastig om de motivatie erin te houden.

Misschien moet ik ook maar weer overnieuw gaan beginnen met Shredden dan heb je weer een doel. Nu doe ik iedere keer iets anders.
quote:sharebear schreef op donderdag 13 juni 2013 10:00 Als je dan toch zo lekker bezig bent meds, heb je ook nog wat oefeningen voor de binnenkant van je bovenbenen? Toen ik nog bij de sportschool zat, deed ik die op zo'n apparaat. Adductor of zoiets? Maar thuis heb ik het idee dat ik die spieren daar eigenlijk niet meepak. Zelfde geldt voor de andere kant, abductor?

De jumping sumosquats toch?

Die oefening doe je in level 3 in de shredworkout. Ik voel de spieren aan de binnenkant van mijn benen dan echt branden tijdens die oefening.
Jammie, jammer dat je bezoek kreeg. Dan wil het ook niet echt motiveren om daarna te gaan shredden.

Morgenavond heb ik zumba dus ga ik morgenvroeg alleen armspieren trainen. Zaterdag weer shredden (in de ochtend want 's avonds heb ik een giga feest). Zondag rustdag.
Jammie dat herken ik, dat het ook wel fijn is ome en programma aan te houden ofzo. Dan weet je gewoon wat je te doen staat. Ik heb al 2 dagen niks gedaan...Vandaag gooi ik SHred level 1 erin. Nek en rug doen trouwens nog steeds pijn, eerlijk gezegd alleen maar meer bewegingsbeperking (kan niet goed hoofd draaien enzo). Ik hoop zo dat dit snel ophoudt.

Steph, knap hoor afvallen op vakantie!

Miep, kipfilets heb ik ook, is toch de trend van 2013?

Totaal niet sportgerelateerd; ik heb een hele leuke date gehad
Joehoee!

Mag ik mee schrijven?

Ik, 34 jaar, moeder van 2 kindertjes die zich nu echt langzaam in een echte "moeke" ziet veranderen, dwz, hangbillen, slappe armen en een laagje (of twee) teveel op de buik.

Juist door dit topic aan het shredden geslagen! Ik had er nog nooit van gehoord.

Poeh! De eerste keer zo'n giga spierpijn gehad dat ik even uit het veld geslagen was. Maar nu een week later, gisteren voor de tweede keer level 1 gedaan en zojuist de 6 week 6 pack abs gedaan. En nu doorpakken!

Ik vrees dat ik 7 keer dezelfde oefening achter elkaar een beetje saai vind. Of zou het nodig zijn voor het effect?

Echt super topic dit, het motiveert enorm! Dankjulliewel!

Yelowlove heeft heeft haar inspiratie van het topic minder hard nodig, als je een leuke date hebt.... dan komt er genoeg energie en drive om weer flink te sporten toch?
[quote]yellowlove2punt0 schreef op 14 juni 2013 @ 10:01:

Jammie dat herken ik, dat het ook wel fijn is ome en programma aan te houden ofzo. Dan weet je gewoon wat je te doen staat. Ik heb al 2 dagen niks gedaan...Vandaag gooi ik SHred level 1 erin. Nek en rug doen trouwens nog steeds pijn, eerlijk gezegd alleen maar meer bewegingsbeperking (kan niet goed hoofd draaien enzo). Ik hoop zo dat dit snel ophoudt.

Steph, knap hoor afvallen op vakantie!

Miep, kipfilets heb ik ook, is toch de trend van 2013?

Niet! Waar!, hoorrr!!!

Totaal niet sportgerelateerd; ik heb een hele leuke date gehad Oh wat leuk!!!!!!!! Vertel!!!![/quote]
Ik heb wel kcal verbrand, telt dat :P

Hij is heel leuk, en hij vindt het niet erg dat ik best wel raar ben dus dat is uiteraard een plus. Volgende week treffen we elkander weer. We hebben wel uitgesproken dat we elkaar heel leuk vinden

Hij heeft niets over de kipfilets gezegd Miep, ik zal hem eens vragen naar zijn mening daarover

Welkom Oxo!! En ik heb vandaag niet gesport dus die motivatie is toch ver te zoeken....Fijn dat jij helemaal goed gaat!! JE KUNT HET
Ejjjj meiden, ik ben er ook nog hoor! Deze week 3 keer kunnen shredden ( level 1,2 en 3 ) en nog een keer 5 km hardgelopen.

Ik lijk wel een verslaafde heh? Ik weet ook niet waar ik t vandaan haal

Ik ga jullie iets beloven... Ik ga foto's maken en hier showen binnenkort. Ik heb niet echt before foto's alleen.. Is dat heel erg?

Yellow, wat leuk! Ik het vaste verkering materiaal? Istie een beetje sportief? ( lekker belangrijk hehehe)

Vanavond lekker poffertjes gegeten en een aardbeiencake gebakken zojuist! Fijn weekend allemaal!
Oooh poffertjes!!! Nu wil ik ook! 't Is dus maar goed dat ik dat soort spul niet in huis heb.

Door een onverwachte gebeurtenis heb ik 't deze week drukker gehad dan gepland maar het is me toch nog gelukt om er een Six Week Sixpack level 1, drie kwartier cardio pilates en Ripped level 1 tussen te persen. De gewichtsmanchetten zijn nu opgehoogd naar 2 x 1.5 kg.

Yellow, leuke ontwikkeling. Dat jullie maar veel lol mogen hebben samen.

Welkom aan de nieuwelingen!
Aaaach, Yellow, wat fijn!!

Ik gun het je zo!

Geniet er maar lekker van!

En het mag hem geen drol uitmaken of je kipfilets hebt of niet! De mijne vind me mooi met of zonder shredden, als ik maar niet sterker wordt dan hij!

Meds, ik ben DIEP teleurgesteld.....

Wáárom is na je 40e nergens meer wat aan te doen

Het verval is definitief ingetreden....
quote:sharebear schreef op 13 juni 2013 @ 10:00:

Als je dan toch zo lekker bezig bent meds, heb je ook nog wat oefeningen voor de binnenkant van je bovenbenen? Toen ik nog bij de sportschool zat, deed ik die op zo'n apparaat. Adductor of zoiets? Maar thuis heb ik het idee dat ik die spieren daar eigenlijk niet meepak. Zelfde geldt voor de andere kant, abductor?

lunges of squats met een bredere spreidstand en je tenen naar buiten voor je adductoren

Voor je abductoren op je zij liggen en leglifts of op handen en knieen zitten en je linkerbeen evenwijdig gebogen tillen (als een plassend hondje) evt. met enkelbanden met gewichten.

Maar het zijn maar hele kleine spieren, voor strakke benen richt je je beter op je hammies en je qauds. Dus, squat, lunge
quote:miepje1971 schreef op 14 juni 2013 @ 22:15:

Aaaach, Yellow, wat fijn!!

Ik gun het je zo!

Geniet er maar lekker van!

En het mag hem geen drol uitmaken of je kipfilets hebt of niet! De mijne vind me mooi met of zonder shredden, als ik maar niet sterker wordt dan hij!

Meds, ik ben DIEP teleurgesteld.....

Wáárom is na je 40e nergens meer wat aan te doen

Het verval is definitief ingetreden....Ik weet het niet Miep, ik heb het niet bedacht
Wat is de cardio pilates? Is dat zwaar? En bekijk je die ook op YouTube ?

Ik begin het saai te vinden, vanmorgen shred level 3 gedaan en de kickboks cardio.

Maar ik ken die nu wel, ik wil iets leuks, met leuke muziek en geweldige resultaten ;P

Ik denk dat ik intussen best eens insanity kan uitproberen. Heb tenslotte nu een basis..

Trouwens ik was zo blij om mezelf in de spiegel te zien, ik dacht aldoor dat ik ondanks ik niet in gewicht was afgevallen toch slanker was. Maar gisteravond heb ik een bbq gehad, en uiteraard niet goed gegeten. Vanmorgen in de spiegel zag ik er als gewoonlijk uit. Maag dikker, pafferige billen, hangbuik, ik denk dat ik dus echt niks dunner ben. Ik heb nu alles opgemeten en genoteerd. Eens zien of ik over een maandje minder cm tel.

Behalve mijn armen en benen, die zijn beduidend breder. Jammer dat ik geen grotere billen krijg. Dat vindt ik dus mooi, maar helaas de spiergroei is het grootst op de plaatsen waar ik het juist niet wil :(

Verder good job, damens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven