Hooikoorst en extreem verkouden
woensdag 12 juni 2013 om 10:09
Dames! Wie helpt mij? Gisteravond werd ik al ziek verkouden van de hooikoorts. Ik heb tot een uurtje of 1 buiten gezeten. Daarna sliep ik pas om half 3 omdat ik niet kon slapen vanwege een verstopte neus en amper kunnen ademen. Ik word nu dus weer wakker met een snotneus en dikke ogen. Ik ben het zat! Elke zomer ben ik extreem verkouden en ik wil het niet meer.
Heeft iemand tips voor goeie neussprays, pillen, huistuinenkeuken middeltjes?
Heeft iemand tips voor goeie neussprays, pillen, huistuinenkeuken middeltjes?

woensdag 12 juni 2013 om 10:48
Waarom bel je je huisarts niet. Ik heb een hele goede neusspray, maar die kan je niet gewoon bij de drogist halen. Wat mij adgelopen winter ook heel goed hielp tegen verkoudheid, waren capsules van Dampo. Het zijn ronde groende capsules in eenklein potje. Daarmee kan je stomen. Werkte bij mij echt goed.
woensdag 12 juni 2013 om 10:54
Ik had het afgelopen 3 weken ook.
De laatste week ben ik begonnen met neusspoeling.
Dit kan je kant en klaar kopen bij de drogist.
Dit is een soort spuitbus onder druk met zout water en kost ca 10 euro. Je kan deze niet bijvullen en was bij mij na 5 dagen op.
Ik merkte wel gelijk groot verschil, en ben toen met mijn monddouche gaan proberen. 1 afgesteken theelepel zout op een groot glas lauw water. En dat ongeveer 3 x per dag.
Op de kant en klaar verpakking stond dat het heel geschikt is tegen hooikoorts.
De laatste week ben ik begonnen met neusspoeling.
Dit kan je kant en klaar kopen bij de drogist.
Dit is een soort spuitbus onder druk met zout water en kost ca 10 euro. Je kan deze niet bijvullen en was bij mij na 5 dagen op.
Ik merkte wel gelijk groot verschil, en ben toen met mijn monddouche gaan proberen. 1 afgesteken theelepel zout op een groot glas lauw water. En dat ongeveer 3 x per dag.
Op de kant en klaar verpakking stond dat het heel geschikt is tegen hooikoorts.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
woensdag 12 juni 2013 om 10:57
http://wathebik.com/aando ... -allergie-of-verkoudheid/
http://www.yogini.nl/contents/nl/d41_neuskannetje.html
http://www.ayur.nl/product_info.php?prodid=847
http://www.yogini.nl/contents/nl/d41_neuskannetje.html
http://www.ayur.nl/product_info.php?prodid=847

woensdag 12 juni 2013 om 11:17
Mss een tip voor komende winter,
laat je vaccineren,
het is voor mij nu het 2e jaar dat ik last van hooikoorts hebt, verkouden zijn vind ik niet zo hinderlijk, maar het slaat bij mij ook heel erg op mijn ogen, dus ik ga vanaf oktober me wss laten vaccineren waardoor ik hoop er volgend jaar veel minder last van te hebben.
laat je vaccineren,
het is voor mij nu het 2e jaar dat ik last van hooikoorts hebt, verkouden zijn vind ik niet zo hinderlijk, maar het slaat bij mij ook heel erg op mijn ogen, dus ik ga vanaf oktober me wss laten vaccineren waardoor ik hoop er volgend jaar veel minder last van te hebben.

woensdag 12 juni 2013 om 11:31
De Medinose.
Nee, ik heb geen aandelen . Hij werkt voor ongeveer 70%. Dan Vaseline bij je neusgaten (gewoon een dun laagje) houdt een deel pollen tegen en scheelt ook nog eens zo´n 10%.
Wat overblijft, daarmee kan ik leven. Op heel extreme dagen neem ik een halve xyzal (huisarts).
Ter vergelijking; voordat ik de medinose ontdekte gebruikte ik dagelijks 2 xyzaltabletten, neusspray, oogdruppels en dagelijks een doos tissues, door de tabletten was ik moe en er kwam niet veel uit mijn handen. Alternatief was jeukende ogen, jeukende oren, jeukende keel, niesen (ik had echt tena´s nodig omdat ik anders kans had op een natte broek) en soms liep het snot zo via mijn kin mijn nek in.
Nee, ik heb geen aandelen . Hij werkt voor ongeveer 70%. Dan Vaseline bij je neusgaten (gewoon een dun laagje) houdt een deel pollen tegen en scheelt ook nog eens zo´n 10%.
Wat overblijft, daarmee kan ik leven. Op heel extreme dagen neem ik een halve xyzal (huisarts).
Ter vergelijking; voordat ik de medinose ontdekte gebruikte ik dagelijks 2 xyzaltabletten, neusspray, oogdruppels en dagelijks een doos tissues, door de tabletten was ik moe en er kwam niet veel uit mijn handen. Alternatief was jeukende ogen, jeukende oren, jeukende keel, niesen (ik had echt tena´s nodig omdat ik anders kans had op een natte broek) en soms liep het snot zo via mijn kin mijn nek in.

woensdag 12 juni 2013 om 11:55
quote:Ster__ schreef op 12 juni 2013 @ 11:38:
Die medinose heb ik in de kast liggen maar ik snotterde hem er altijd zo uit... Maar wel het afstofferen waard dus?
Ik draai er een tissue omheen . En ik ´stekker´ altijd op de wc. In de winter elke avond, in deze periode 3x per dag. Het werkt echt. Maar inderdaad, je moet hem wel vasthouden.
Intussen een spelletje wordon of ruzzle en die vier minuten zijn zo om.
Edit; tissue niet om de staafjes zelf. Maar meer om te voorkomen dat het snot tot aan mijn elleboog doorloopt.
Hij werkte bij mij na een dag of 4, bij man pas na 2 weken. Toen ik in het voorjaar vanwege het slechte weer eens een paar dagen oversloeg, wist ik weer waarom ik hem nooit weer wil missen.
Die medinose heb ik in de kast liggen maar ik snotterde hem er altijd zo uit... Maar wel het afstofferen waard dus?
Ik draai er een tissue omheen . En ik ´stekker´ altijd op de wc. In de winter elke avond, in deze periode 3x per dag. Het werkt echt. Maar inderdaad, je moet hem wel vasthouden.
Intussen een spelletje wordon of ruzzle en die vier minuten zijn zo om.
Edit; tissue niet om de staafjes zelf. Maar meer om te voorkomen dat het snot tot aan mijn elleboog doorloopt.
Hij werkte bij mij na een dag of 4, bij man pas na 2 weken. Toen ik in het voorjaar vanwege het slechte weer eens een paar dagen oversloeg, wist ik weer waarom ik hem nooit weer wil missen.
woensdag 12 juni 2013 om 13:52
quote:-teuntje- schreef op 12 juni 2013 @ 11:17:
laat je vaccineren,
Verheug je niet te veel op de werking van die prikken.
Ik heb me jaren laten prikken met 0,0 resultaat. Nu al jaren niet meer en ik heb niet meer last gekregen dan toen ik wel prikte.
Voor TO, ga naar de dokter als je er heel erg last van hebt. Dan kan je gewoon pillen,druppels en spray voorgeschreven krijgen.
laat je vaccineren,
Verheug je niet te veel op de werking van die prikken.
Ik heb me jaren laten prikken met 0,0 resultaat. Nu al jaren niet meer en ik heb niet meer last gekregen dan toen ik wel prikte.
Voor TO, ga naar de dokter als je er heel erg last van hebt. Dan kan je gewoon pillen,druppels en spray voorgeschreven krijgen.
woensdag 12 juni 2013 om 15:40

maandag 17 juni 2013 om 20:39
Iemand hier ervaring met de medinose en oogklachten??
Ik word momenteel echt gillend gek van de jeuk aan mijn ogen, ik ga vrijdag al naar de oogarts, maar ik weet niet of ze veel voor me kan doen, de druppels die goed werken mag je niet te lang nemen ivm risico op staar, en de andere "gewone" allergiedruppels doen het nog niet echt goed.
Ik word momenteel echt gillend gek van de jeuk aan mijn ogen, ik ga vrijdag al naar de oogarts, maar ik weet niet of ze veel voor me kan doen, de druppels die goed werken mag je niet te lang nemen ivm risico op staar, en de andere "gewone" allergiedruppels doen het nog niet echt goed.