Zwanger en de zon
donderdag 13 juni 2013 om 14:41
Hallo allemaal,
Ik ga over 2 weken voor 2 weken met mijn vriend en mijn 2 stiefkinderen (8&5jr) in een camper naar Spanje en ben dan zo'n 12 weken zwanger. (ik weet hoe het klinkt maar ik hoop maar dat het een leuke vakantie wordt, ik heb iig de 5sterren + camping aan t strand uitgezocht met heeeeeeel veel animatie, lees tijd voor mij om wat boeken te lezen
Ik heb een boel gelezen over zwangerschapsmaskers en de gevaren van zwanger in de zon. Nu even de vraag, heeft iemand een idee of je het zwangerschapsmasker ook kan krijgen als je alleen met je lijf in de zon zit? Dus hoedje, petje gezicht in de schaduw en een hoge factor op t gezicht. Blonde vraag misschien maar dacht dat het ook temaken had met de aanmaak van vitaminde D en pigment in heel je lijf? Ik smeer altijd goed maar wil gewoon echt een zwangerschapsmasker voorkomen. Zou het wel leuk vinden om een beetje gezond bruin lijf te kunnen 'kweken' op vakantie! (optisch maakt dat natuurlijk slanker
Ik ga over 2 weken voor 2 weken met mijn vriend en mijn 2 stiefkinderen (8&5jr) in een camper naar Spanje en ben dan zo'n 12 weken zwanger. (ik weet hoe het klinkt maar ik hoop maar dat het een leuke vakantie wordt, ik heb iig de 5sterren + camping aan t strand uitgezocht met heeeeeeel veel animatie, lees tijd voor mij om wat boeken te lezen
Ik heb een boel gelezen over zwangerschapsmaskers en de gevaren van zwanger in de zon. Nu even de vraag, heeft iemand een idee of je het zwangerschapsmasker ook kan krijgen als je alleen met je lijf in de zon zit? Dus hoedje, petje gezicht in de schaduw en een hoge factor op t gezicht. Blonde vraag misschien maar dacht dat het ook temaken had met de aanmaak van vitaminde D en pigment in heel je lijf? Ik smeer altijd goed maar wil gewoon echt een zwangerschapsmasker voorkomen. Zou het wel leuk vinden om een beetje gezond bruin lijf te kunnen 'kweken' op vakantie! (optisch maakt dat natuurlijk slanker

donderdag 13 juni 2013 om 14:53
Kijk dames, hier heb ik nou wat aan......!
Hou wel van de zon en ben een paar weken geleden naar Ibiza geweest en heb daar vol in de zon gelegen (kwamen er daar ook officieel achter dat ik zwanger was) en toen ging t goed maar voor de komende vakantie vind ik het dus iets tricky-er!
Zeker factor 50, grote hoed en maar gewoon voorzichtig zijn.
Wil ook geen risico's nemen.
Hou wel van de zon en ben een paar weken geleden naar Ibiza geweest en heb daar vol in de zon gelegen (kwamen er daar ook officieel achter dat ik zwanger was) en toen ging t goed maar voor de komende vakantie vind ik het dus iets tricky-er!
Zeker factor 50, grote hoed en maar gewoon voorzichtig zijn.
Wil ook geen risico's nemen.

donderdag 13 juni 2013 om 15:01
Geloof mij, als je zometeen bijna 40 weken zwanger bent maakt alleen Sugar Lee Hooper je optisch nog een beetje slanker. Hou er rekening mee dat je ook op de warmte anders zou kunnen reageren dan normaal. Ik zou kiezen voor wat langzamer bruin worden, en lekker in de schaduw zitten met hoed onder de parasol. Af en toe lekker zwemmen met de kids om af te koelen, voeten in een teiltje water.
Wil je eigenlijk wel met vriend en kinderen op vakantie? Het staat er wellicht niet zoals je het bedoelt maar het klinkt of je liever zonnder zijn kinderen iets heel anders was gaan doen. Het is vast een grapje maar op mij komt het niet leuk over.
Wil je eigenlijk wel met vriend en kinderen op vakantie? Het staat er wellicht niet zoals je het bedoelt maar het klinkt of je liever zonnder zijn kinderen iets heel anders was gaan doen. Het is vast een grapje maar op mij komt het niet leuk over.
donderdag 13 juni 2013 om 15:07
Eerlijk? Ik vind het momenteel helemaal niet lekker in de volle zon. En dan zit ik gewoon in Nederland.
!
Ik denk ook dat het per persoon verschilt hoor, maar ik was flink teleurgesteld toen ik op die ene mooie zomerse dag eindelijk lekker zat en na 15 minuten al snakte naar de schaduw! (Maar ik ben ook al 32 weken zwanger, dus daar kan het ook aan liggen.)
Verder: ik zou me gewoon goed insmeren, maar dat is al gezegd. En eventueel afwisselen met schaduw.
Veel plezier!

Ik denk ook dat het per persoon verschilt hoor, maar ik was flink teleurgesteld toen ik op die ene mooie zomerse dag eindelijk lekker zat en na 15 minuten al snakte naar de schaduw! (Maar ik ben ook al 32 weken zwanger, dus daar kan het ook aan liggen.)
Verder: ik zou me gewoon goed insmeren, maar dat is al gezegd. En eventueel afwisselen met schaduw.
Veel plezier!
donderdag 13 juni 2013 om 15:20
Hier ook voor de tweede keer zwanger. Eerste keer lekker gezond op de Canarische eilanden bij 15/16 weken. En nu ben ik 9 weken en op vakantie. Geen masker. Had deze keer de eerste paar dagen wel wat zonne allergie maar dat was niet in m'n gezicht.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
donderdag 13 juni 2013 om 15:36
hoi ook vorige maand met 17/18 weken zwanger naar turkije geweest 35plus graden, geen probleem gehad in de zon, geen masker enz. (had ik ook niet bij mijn andere zwangerschappen gehad) nu over drie weken als ik 27 weken zwanger ben weer op vakantie naar italie, ik vroeg wel aan mijn man en kinderen of zij het in de gaten wilden houden ( heb al twee dochters van 16 en 17) en het is niet zo dat ik de hele dag in de zon lig hoor, interesseert mij niet zoveel dat bruin worden maar vind de warmte heerlijk ben ook niet gemaakt voor dit nederlandse klimaat.. dus het zal per persoon verschillen hou er rekening mee dat het kan gebeuren maar is geen gegeven dat het zo is.
donderdag 13 juni 2013 om 16:05

donderdag 13 juni 2013 om 18:33
Ik had bij het eerste lentezonnetje een paar maanden geleden al last van zonneallergie, wat ik niet heb als ik niet zwanger ben. Het zag er niet uit in mijn gezicht, en dan had ik niet eens echt in de zon gezeten, gewon wat gelopen. Ik zou het risico nu niet meer nemen, om in de zon te gaan zitten.
Niet dat dat nou echt een antwoord is op je vraag, maar goed
Niet dat dat nou echt een antwoord is op je vraag, maar goed
donderdag 13 juni 2013 om 19:15
Ik heb, sinds ik een lekker eind gefietst heb met een matig zonnetje én ingesmeerd met factor 30, een begin van pigment vorming op mijn voorhoofd.
Ik smeer dagelijks met factor 50, en ga niet al te lang naar buiten zonder petje. Ik ben bang dat het anders een grote bruine vlek wordt.
Maar nadat ik laatst mijn petje was vergeten, en ik een half uurtje in een zacht zonnetje had gezeten, had ik flink last van zonneallergie op mijn wangen.
Dus, iedereen die roept: 'kan prima, ik heb nergens last van gehad':
Het kan ook anders!
Ik smeer dagelijks met factor 50, en ga niet al te lang naar buiten zonder petje. Ik ben bang dat het anders een grote bruine vlek wordt.
Maar nadat ik laatst mijn petje was vergeten, en ik een half uurtje in een zacht zonnetje had gezeten, had ik flink last van zonneallergie op mijn wangen.
Dus, iedereen die roept: 'kan prima, ik heb nergens last van gehad':
Het kan ook anders!

donderdag 13 juni 2013 om 20:27
donderdag 13 juni 2013 om 21:07
@ Allis, snap wat je zegt maar ik bedoelde meer de reis met camper... Ben meer een hotel-meisje zeg maar.
Met de kids geen enkel probleem, het vooruitzicht om zelf te moeten koken en opruimen op vakantie terwijl ik doodop ben en hormonaal is t gene waar ik nog niet om sta te juichen! Heb zelf in de animatie gezeten en weet daarvan, hoe leuker de kids t hebben (en dat gaan ze zijn met alles wat er is waaronder 3 zwembaden) hoe leuker wij t hebben. Was dus absoluut niet onaardig bedoeld! 
Verder alle dames,
Ik ga gewoon voorzichtig doen, goed smeren en genieten! Oh ja en zeker al een Sugar Lee Hooper op ware grootte laten afdrukken!!

Verder alle dames,
Ik ga gewoon voorzichtig doen, goed smeren en genieten! Oh ja en zeker al een Sugar Lee Hooper op ware grootte laten afdrukken!!