Tekenen dat poes gaat bevallen?
dinsdag 20 mei 2008 om 00:57
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.
De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.
Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.
Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!
Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?
(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.
Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.
Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!
Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?
(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zondag 1 juni 2008 om 17:19
Ik heb net alle berichten gelezen in deze topic. Wat gaaf dat je bij de bevalling mocht zijn. Ben zwaar benieuwd naar de foto's.
Volgens mij heb ik net ontdekt dat onze boskat drachtig is. Het moet dan zijn van 1 van onze poezen die uiteindelijk een kater bleek te zijn (foutje van de dierenarts die had gezien dat het een poes was).
Ze lag net op de bank en haar buik bewoog nogal richting te achterpoten haha. Haar tepels zijn groot en de vacht erom heen is weg. Dus ik acht de kans wel wat groot.
Misschien heeft iemand nog tips om beter te checken of ze drachtig is.....
Volgens mij heb ik net ontdekt dat onze boskat drachtig is. Het moet dan zijn van 1 van onze poezen die uiteindelijk een kater bleek te zijn (foutje van de dierenarts die had gezien dat het een poes was).
Ze lag net op de bank en haar buik bewoog nogal richting te achterpoten haha. Haar tepels zijn groot en de vacht erom heen is weg. Dus ik acht de kans wel wat groot.
Misschien heeft iemand nog tips om beter te checken of ze drachtig is.....
maandag 2 juni 2008 om 15:43
Ik heb een vraagje mijn poes is zwanger ben 3 x naar de dierenarts geweest en 3 weken geleden zij een vervanger dat ze op alledag liep een week later zei mijn eigen dierenarts dat ze hooguit 6 weken was.
Nu vertoond ze sinds donderdag of dat ze weeen heeft harde buik loopt een paar passen en ligt weer.
Slaapt de hele dag maar gaat s`avond als een gek heen en weer lopen.
Nou zegt de ene dierenarts dat ze niet langer dan 48 uur weeen mag hebben en de ander weer dat ik het moet afwachten.
Ze is erg klein gebouwd en ook nog best jong 11 mnd.
Gaat in haar doos liggen dan weer eruit maar we zijn allebij uitgeput.
Maar er is niemand die kan zeggen of ze nou wel of niet bijna moet bevallen haar buik lijkt wel met het uur dikker te worden.
Dit heb ik 18 jaar geleden met mijn poes allemaal niet mee gemaakt.
Ik mag haar ook niet langer dan een half uur alleen laten,weet iemand hier een andwoord op?
Nu vertoond ze sinds donderdag of dat ze weeen heeft harde buik loopt een paar passen en ligt weer.
Slaapt de hele dag maar gaat s`avond als een gek heen en weer lopen.
Nou zegt de ene dierenarts dat ze niet langer dan 48 uur weeen mag hebben en de ander weer dat ik het moet afwachten.
Ze is erg klein gebouwd en ook nog best jong 11 mnd.
Gaat in haar doos liggen dan weer eruit maar we zijn allebij uitgeput.
Maar er is niemand die kan zeggen of ze nou wel of niet bijna moet bevallen haar buik lijkt wel met het uur dikker te worden.
Dit heb ik 18 jaar geleden met mijn poes allemaal niet mee gemaakt.
Ik mag haar ook niet langer dan een half uur alleen laten,weet iemand hier een andwoord op?
maandag 2 juni 2008 om 15:50
Ik heb een keer een nestje gehad van een raskat, dus geplant, laten dekken bij een fokker dus wisten wel precies welke dag het zou kunnen gebeuren. Toen het niet kwam zijn we met haar naar de DA gegaan en hebben een echo gemaakt. Dat gaf uitsluitsel dat de 4 kittens nog leefden en als ze de volgende dag nog niet was bevallen dan moesten we terug komen. Ondanks dat het haar 2e nestje was lukte het niet dus naar de DA gegaan, daar kreeg ze een opwekmiddel en toen was de bevalling snel voorbij, 2 uur voor 4 kittens.
Ik zou toch even bellen met je DA of langsgaan.
Ik zou toch even bellen met je DA of langsgaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 2 juni 2008 om 15:59
De dierenarts heeft mijn vermoedens bevestigd. Ons poesebeestje is dus zwanger. Ze is ook al over de helft. Binnenkort komen er dus een stel drumpies door ons huis waggelen zie er al naar uit. Mams is een noorse boskat Odin en paps waarschijnlijk onze Taz (al weten we dat niet zeker ze is 1x ontsnapt helaas) maar we zien het allemaal wel. Als er iemand interesse heeft in een leuk snoezig kitten... reageer dan even beter goed voorbereid dan met je handen in het haar zeg ik altijd maar.
groetjes
Ik hou jullie op de hoogte
groetjes
Ik hou jullie op de hoogte
maandag 2 juni 2008 om 21:32
maandag 2 juni 2008 om 22:52
Ik heb de kittens vanavond weer gevoeld in mammies buik erg schattig. Nu weten we alleen nog niet wanneer we ze kunnen verwachten.... In ieder geval stuiterd alles door het huis hier van het onweer.... incl de katten behalve odin die slaapt en slaapt en slaapt haha wat een beestenweer zeg. Is weer eens wat anders dan de droogte... Ik hou jullie op de hoogte
maandag 2 juni 2008 om 23:17
Mamzelle, Kitty vindt het geweldig! Vooral omdat we een poesje gaan houden. Ze heeft de vorige twee nestjes ook redelijk bewust meegemaakt (plus dat de kat van haar vader ook laatst een nestje heeft gehad) maar op die leeftijd is iedere gebeurtenis weer een nieuwe belevenis natuurlijk, omdat ze het steeds anders beleefd.
Spannend Margriet! Mijn ervaring is, dat als je de poesjes echt duidelijk kunt voelen, de bevalling vaak binnen 2 weken plaats gaat vinden. Behalve deze keer dan, hahaha.
Spannend Margriet! Mijn ervaring is, dat als je de poesjes echt duidelijk kunt voelen, de bevalling vaak binnen 2 weken plaats gaat vinden. Behalve deze keer dan, hahaha.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 3 juni 2008 om 13:48
ach de kleine trots van m`n zus is gisteren ook bevallen.. van 6 mooie kleine poesjes/katertjes...
wij gelijk op kraambezoek... en madam vond t allemaal prachtig... lag luid te mauwen en toen ik weg ging bij haar (omdat ik vond dat ze wel wat rust verdiende) kwam ze even kroelen.. zo schattig, ze is gewoon helemaal trots.. en 6 kittens... wauw echt geweldig!
wij gelijk op kraambezoek... en madam vond t allemaal prachtig... lag luid te mauwen en toen ik weg ging bij haar (omdat ik vond dat ze wel wat rust verdiende) kwam ze even kroelen.. zo schattig, ze is gewoon helemaal trots.. en 6 kittens... wauw echt geweldig!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!