Verbrand plastic, schadelijk?

16-06-2013 22:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaten net buiten na te borrelen bij de houtkorf met kennissen.

Zoon van een goede vriend van ons was met speelgoed aan het spelen en van de een op andere seconde gooit hij zijn plastic auto in de vuurkorf.

Wij schrokken want vonden het in eerste instantie een rare reactie van het kindje zelf...auto er nog uit proberen te halen maar het was verdomme heet, dus die smolt langzaam weg.

Nu had mijn man weleens gehoord dat verbrand/gesmolten plastic gifitg kon zijn om in te ademen? (Komt ie nu pas mee aan...haha)/

We hebben met z'n alle nog gewoon uur rondom die korf gezeten en is dat autotje gewoon in vuur opgegaan.... roken wel een beetje een apart geur op het begin, maarja dat leek ons niet zo gek.

Omdat we buiten zaten lijkt me dat geen probleem voor onze luchtwegen oid, maar wie kan dit bevestigen?
Nee, alleen in grote hoeveelheden waar je dan middenin zit.

Gezond is anders, maar dokters kunnen achterwege blijven!
Niet dagelijks doen, maar maak je voor nu nu maar niet druk. Het is gevaarlijker dat dat kind dus vrij toegang naar die korf had.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 16 juni 2013 @ 22:34:

Niet dagelijks doen, maar maak je voor nu nu maar niet druk. Het is gevaarlijker dat dat kind dus vrij toegang naar die korf had.Kindje is van leeftijd dat hij daar gewoon wel mee om zou kunnen gaan (5 jaar..) dus ik vond het een beetje een frapante 'uitprobeersel' van hem.
Tja, ik neem aan dat je er niet boven hing, dus geen man overboord.

Jij opent wel veel van dit soort topics trouwens (sneetje, glas, handen wassen, etc).
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 juni 2013 @ 22:42:

Tja, ik neem aan dat je er niet boven hing, dus geen man overboord.

Jij opent wel veel van dit soort topics trouwens (sneetje, glas, handen wassen, etc).

Handen wassen? haha, dan weet ik niet waar je het over hebt!

en dat topic over dat sneetje, dat was gewoon een snee van 10 cm waar ik uiteindelijk nog een tetanus prik voor heb moeten halen ;)
de houtrook van de hele avond uit de vuurkorf was waarschijnlijk schadelijker dan dat ene autootje.
quote:Starshine schreef op 16 juni 2013 @ 23:47:

de houtrook van de hele avond uit de vuurkorf was waarschijnlijk schadelijker dan dat ene autootje.Dit. Vuurkorven hebben een heel milieu- (en dus mens-)onvriendelijke uitstoot. Net als open haarden.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ah, onze huis hypochonder die elke keer onder een nieuwe nick eenzelfde soort vraag op exacte manier stelt.
quote:Starshine schreef op 16 juni 2013 @ 23:47:

de houtrook van de hele avond uit de vuurkorf was waarschijnlijk schadelijker dan dat ene autootje.Mee eens. En de buurt geniet mee. Gele / oranje vlammen betekenen koolmonoxide. Alleen blauwe vlammen zijn enigszins schone en volledige verbranding.
maar blauwe vlammen zijn niet gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven